Ideaal die verschillende karakters. Voor elke mood een ander paard . Ofja, ben ik bijvoorbeeld driftig dan moet ik bij de ene niet afkomen en de ander kan dat prima handelen.
Dorien66
Geplaatst: 15-08-24 22:47
Ik dacht bij mijn eerste paard dat ik nooit anders wilde dan een ruin. Toen kwam het tweede paard, weer een ruin, en wat voor een Na zelf bijna te zijn verongelukt, en vervolgens ook een prof die ik erop zette bijna verongelukte, was het voor mij duidelijk: überhaupt geen paard meer. En toen kwam mijn eerste merrie op mijn pad. Wat een kanjer bleek dat te zijn. 15,5 jaar van mogen genieten. Nu met Taruga hoop ik in de herhaling te mogen gaan, en het lijkt erop dat het gaat lukken
Succes Audesta! Ben benieuwd… Taruga is niet heel erg eenkennig, maar ze heeft wel duidelijk meer respect voor mij en de dame met wie ik haar aan het beleren ben.
Nou de eerste (ruin) was niet mijn ding. Groter dan geadverteerd en heel slap nog. Half jaar onder zadel en echt zo krom als een banaan nog en voor mijn gevoel waren ze alleen maar bezig met die kop in de krul. Daarbij bewoog hij ook nog erg groot en ik was na 10 minuten helemaal op Dit was een te grote overgang hahaha.
Merrie dus, erg aansprekend dier maar had een ongelukje gehad dus wat hechtingen op de buik. Afgesproken dat hij mij belt zodra ze weer onder zadel kan en een ruiter heeft. Ben erg benieuwd naar haar onder zadel. Ze lijkt wat meer ruimte in haar draf naar voren te hebben ipv omhoog dus hoop dat ik deze wel uit kan zitten
Maar ik val over het algemeen meer op gevoelige/sensibele paarden. Dus als een ruin dat karakter heeft kan het ook. Ik pluk ze altijd tussen de kudde uit op een of andere manier.
Alhoewel een rustig bosritje mij ook wel heerlijk lijkt.
Elisa2
Geplaatst: 16-08-24 13:50
Haha Audesta, ja dat rijdt heel anders...ben benieuwd naar die merrie.
Mijne is ook niet eenkennig maar heeft wel duidelijk 1 baasje en wil zo graag wat doen. Racen in de bak blijft ook erg leuk.
Ja, ik ook. Ben wel weer geprikkeld, wat erg fijn is want ik had goed de balen van die 2 jarige pre.
Er zit overigens totilas achter Dat is wel echt heel wat anders maar we gaan het zien.
Cruzado wordt donderdag (eindelijk) gekeurd en dan ga ik dat weekend nog 2 pre's kijken en hopelijk dus rijden op deze merrie. Verder plan ik even niks want overkill werkt voor mij ook niet.
Ja precies en bij een kwpner is een eis dus wel dat ik er op kan want uh ja iets met een bouwpakket als lijf
Century
Geplaatst: 16-08-24 23:06
Wat grappig altijd hoe verschillend mensen (en paarden zijn) Ik wil(de) juist heel graag een ruin. Ik kan gewoon niet zoveel met merries. Werk zelf ook liever samen met mannen haha.
Ik heb Navaro vandaag wat kennis laten maken met balkjes in de bak. Er overheen stappen vond hij prima. Hij lijkt erg op z'n gemak. Zijn 'go' heb ik nog niet helemaal gevonden. Hij wilde bijv. niet mee draven aan de hand. En hij is een bedelaar naar snoepjes dat is niet helemaal de bedoeling. Morgen neem ik afscheid van mijn instructrice waar ik een jaar of acht gereden heb. Dat is ook gek.
Heb je nog paarden gekeken Audesta? Ik wil Navaro vandaag gaan rijden, voor het eerst sinds ik hem heb, en ik ben echt zenuwachtig
Elisa2
Geplaatst: 20-08-24 13:13
Heb je er eventueel hulp of begeleiding bij? Misschien ff longeren van te voren voor de zekerheid. Vergeet niet te genieten he?
Zinzi_jewel
Geplaatst: 20-08-24 13:38
Century schreef:
Heb je nog paarden gekeken Audesta? Ik wil Navaro vandaag gaan rijden, voor het eerst sinds ik hem heb, en ik ben echt zenuwachtig
Ik was ook zenuwachtig de eerste keer op mijn groene paard ! Heb gewoon rescue pastilles genomen … Al is het maar tussen mijn oren dat t werkt .
Autumnn
Geplaatst: 20-08-24 13:41
Super leuk Century! Gaat vast helemaal goedkomen hoor. Maar snap dat je het spannend vind ik had er ook iemand naast lopen de eerste keren, maar ook meer voor mijn eigen gemoedsrust haha Jammer dat je afscheid moet nemen van je instructie! Stopt ze er zelf mee?
Hoe gaat het met je zoektocht Audesta?
We hadden laatst weer een cross. Ik kan niet kiezen welke foto ik nou het mooist vindt
En zondag mag hij weer tussen de witte hekjes haha
Begrijpelijk die zenuwen Century! Houd de drempel vooral lekker laag. Even longeren vooraf en uitstappen bijvoorbeeld?
Hier morgen naar de kliniek met Peet. Hij is inmiddels wel beter, maar nog niet goed. Denk dat het met training prima op te lossen zou zijn, maar voordat ik dat doe, wil ik eerst ook van de da horen dat het een train-probleem is