barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:35

Al die makke schapen bij jullie! Ik ben best jaloers! Maar goed, ik word goed ingewerkt door mijn (fjorden)merrie en mijn (ijslanderkruising)ruin, die allebei ook nogal hysterisch zijn. Je wordt er zelf steeds rustiger van :+

Het rijden van Sjaak moeten we maar even uitsyellen tot de osteo naar de bochel heeft gekeken... :')

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:51

Het komt nu wel makkelijk over, maar ik moet me wel redelijk "inspannen" om op tijd in te grijpen. Voor ze gekke dingen gaat doen.

Ik had het er vandaag nog met iemand over, juist door de paarden die nog wel op ons gedrag reageren, leren we zo veel. Ik heb ondertussen al zoveel dingen geleerd, uitgeprobeerd en verandert sinds ik met dit paard bezig ben. Ik begin nu echt naar haar te 'kijken'

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:12

Dat herken ik maar al te goed! :D . Daarom rij ik nu (in de zomer dan) ook op hem. Zie een hoop aankomen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:17

:')

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:25

@SaraViavia, wat super dat hij het zo goed op pakt! Dressuurmatig trainen kan altijd nog éh, lol maken staat voorop!

@ReadTheRulez, wat bedoel je precies met ondernemen? Bedoel je wat ik eerder allemaal met haar deed (voor het ongeluk) of wat ik nu doe om over 'onze' angst heen te komen. (Ik noem het even onze omdat ik bang ben en Sterre dit voelt en daardoor ook angstig wordt.)

@Fabster, altijd vervelend die rug wervels, stiekem is het gewoon een barock pinto kwaaltje :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:35

Is vastzittende wervels een BP kwaal? Waarom denk je dat?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:59

Fabster schreef:
Is vastzittende wervels een BP kwaal? Waarom denk je dat?

Haha nee dat was gewoon een geintje. :P Sterre heeft het ook 2 keer gehad, vandaar.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:49

Esaqar, vooral na het ongeluk. Omdat je het had over 4 x les in de week? Was ik benieuwd wat je verder nog met haar onderneemt

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:39

ReadTheRulez schreef:
Esaqar, vooral na het ongeluk. Omdat je het had over 4 x les in de week? Was ik benieuwd wat je verder nog met haar onderneemt

We bouwen het nu heel langzaam weer op in kleine stapjes. Alles wat we doen tijdens de les is bewust bezig zijn. Zo is het het belangrijkste dat Sterre ontspannen, op mijn tempo, loopt. Ik moet me vooral er op concentreren dat ik rechtop in het zadel blijf zitten, achterover, ontspannen en mijn benen niet te veel naar achteren leg. Zodat ik haar niet onbewust aanspoor zegmaar.

We doen alles op een rustig tempo. Zo heb ik nog niet weer gegaloppeerd en het draven is meer sjokken, maar dat vind ik wel genoeg. Het is tenminste niet meer zo dat ik het liefst alleen maar stappen. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:53

Komt vanzelf goed, Esaqar. Een vriendin van mij heeft ooit haar rug gebroken na een val van het paard. Die doet nu weer aan springwedstrijden mee. Heeft ook even geduurd. Tegenwoordig heeft ze wel een bodyprotector aan (maar dat heb ik ook en ik heb nooit wat gebroken) en heel lang alleen erop gezeten wanneer iemand het paard aan de longeerlijn had. Er komt een moment dat je daar klaar mee bent en gewoon weer wil rijden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:57

Vandaag hier veel sneeuwpret!Afbeelding
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:37

Wauw RTR wat loopt ze netjes! Leuk dier! Hopelijk gaat het beleren verder voorspoedig!

SaraViavia schreef:
Mijne van de week even lekker los gegooid :) Wat n top karakter en dat voor een 4-jarige. Gaat lekker mee op buitenrit alsof hij het al jaren doet en loopt in de bak netjes zn rondjes, ook met kinderen. Echt dressuur wil ik het niet noemen, maar dat hoeft deze ook niet. In het voorjaar lekker fotoshoot(s) doen :)
[ [url=m/ER7159.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klinkt super! Ik vind hem echt heel leuk en hij klinkt alsof hij een gouden paardje is :j

@ Fabster:
Wat balen, een bochel? :\ Hopelijk valt het allemaal mee...

@ Esaqar:
Fijn te lezen dat jullie het nog gaan proberen, respect hoor voor je keuze. :j Hopelijk heb je snel weer plezier in het rijden en komt het allemaal goed, zet hem op!! +:)+
De opbouw klinkt iig als een prima aanpak. :)

Fabster schreef:
Vandaag hier veel sneeuwpret![ [url=m/mLhlFX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p6ecUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijke sneeuwpret! Genieten om naar te kijken :D Je schimmel is ook echt een leukerd zeg!

Hier ook sneeuwpret vandaag :') Rock snapte er weinig van en wist niet goed wat hij er mee aan moest, maar uiteindelijk had hij best lol :+

Afbeelding

Topic gemaakt met nog een paar foto's:
[ITP] Rock-it en zijn eerste sneeuwbeleving

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:33

Wat een gave sneeuwfoto's zeg! :D
Dat doen de merrie's hier niet ( wanneer ik er ben tenminste... :+ )

En @Fabster, fijn om het verhaal van een 'mede-lotgenootje' te horen. Geeft toch weer dat extra beetje motivatie haha.

@Leo, dankje! Gaat hopelijk helemaal goed komen! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:04

Vandaag wezen voetballen met de paardjes. Toen Sjaak eenmaak doorhad wat de bedoeling was, werd hij bloedfanatiek! _O-

Afbeelding

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:06

heej allemaal, wat een prachtige pinto's .. ik vind Sjaak ook erg gaaf Fabster..
LEO die van jou is ook echt een knappie hoor.. jeetje.. gaaf al die bonte. best een beetje jaloers

B is momenteel erg jaloers en als ik bij ons andere paard sta breekt ze de halve stal af, iemand tips hiervoor?
gisteren even een paar fotos gemaakt, lekker zonder bespiering, af en toe rijden we een buitenritje (staat al paar maand stil kwa training ivm weer)
Afbeelding
Afbeelding

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:59

haha wat leuk dat Sjaak dat zo leuk vind! Wil ik ook eens uitproberen

Zo geen tips bon_charmeur wel eens meegemaakt dat een ander paard jaloers was maar dat was nog te hendelen. Wel erg vervelend. Is er ook geen mogelijkheid dat ze in een stal komt te staan dat ze niet kan zien dat je met een ander paard bezig bent?

ik zit in een dubio. Misschien dat jullie me kunnen helpen. ik zit erover na te denken om mijn barock pinto der manen te trekken en benen te scheren. Je ziet wel duidelijk dat er fries in zit maar de bouw zit er echt tussen in. Ze gaat natuurlijk nog wel iets uit zwaren als ze straks zadelmak is en bespiering krijgt.

Ze heeft haar manen op dit moment wel mooi lang maar ze zijn niet erg dik. ik zal wat foto's plaatsen voor het beeld. Ben benieuwd wat jullie vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 21:37

ik vind het lange wel mooi maa denk dat een korte coupe haar ookmprachtig zalstaan. chameur heeft lange manen maar ook niet extreem dik en ik zit er ook wel eens aan te denken. het groeit wel weer terug mocht je niets vidnen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:46

Ik heb bij Sjaak een fjordemboog geknipt. Hij had zulke zielige sliertjes, dat was echt geen gezicht. Dit staat m nig wel stoer, vind ik.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:52

Hm lastig @KirstenChes
Mooi paard! Manen zou ik denk ik minder eng vinden dan de sokken eraf haha. Denk dat het hem in elk geval niet zal misstaan.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:55

bedankt voor de reacties

ja klopt het groeit wel weer maar de tijd dat je er tegen aan moet kijken voordat het weer lang is vind ik minder.

fjorden boog vind ik bij jou paard heel mooi staan en sommige paarden staat het heel mooi maar voor Chelsea vind ik dat niet echt wat

manen minder eng dan de sokken? ik had juist andersom haha. Bij die van jou snap ik het die heeft mega veel sok maar de mijne hangt er echt tussen

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:27

@KirstenChes, wow wat is ze schoon! ...even een goede reden om geen foto van mijn varken... uh- paard... te plaatsen. :o
Even over je twijfel. Heb ik ook een tijdje over getwijfeld bij Ster maar denk dat zij dan zo'n bolle kop krijgt, alleen de jouwe is duidelijk wat luxer en slanker dan de mijne dus denk dat het haar wel zou staan! Echter ben zelf écht fan van lange manen en sokken dus zou het zelf nooit doen :')

@Fabster, nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een foto van Sjaak met een fjordenboog. Denk dat het hem gaaf staat! Vind een fjordenboog sowieso wel gaaf haha, mits ze dikke manen hebben waardoor de manen rechtop blijven staan.

Ik heb net gereden. Enkel wat gestapt met veel halthouden om de controle te houden. :) Daarna nog een rondje of 3 gedraafd op links en rechts op de grote volte en toen vond ik het mooi geweest. Was spannend, want het was weer de eerste keer thuis zonder mijn lesgeefster. Gelukkig was er een vriendin mee, is altijd makkelijker ontspannen als er wat te kletsen is en je niet alleen maar met je paard bezig bent. :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:31

Goed bezig Esaqar! Komt vast weer helemaal goed!

Had Sjaak gisteren ineens zomaar 40,8 graden koorts! :oo . Om half 4 geef ik de paarden nog een pluk hooi en kwam hij enthousiast aan rennen. Om 5 uur pak ik hem voor wat werknaan de hand en met het omdoen van de kaptoom dacht ik al; voel jij je niet zo lekker? Sloom. Keek suf uit zijn ogen. Loopt wel keurig met me mee, doet de oefeningen ook nog keurig mee, maar hij loopt erbij als een dooie. Dus terug gezet, paddock gemest, gevoerd. Hij wou wel eten, maar stond echt te herkauwen op de sprietjes. Had al aan zijn buik geluisterd en daar was het ook wat stil. Dus wou hem al bijna in de ring zetten, maar toch eerst even temperaturen. 40,8! Ik svhrok me dood! DA gebeld. Ze was gelukkig nog op de kliniek, dus een spul klaargelegd voor koortsverlaging. Ze dacht aan een virusje. Uur na het geven van het spul inderdaad koorts verlaagd naar 39,1 en vanmorgen was het weer 37,7. Dat is toch ook raar?! %)

Afbeelding

Ik heb alleen deze foto met geknipte coupe. Zal zo eens kijken of het ergens wat duidelijker op staat.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:35

Afbeelding

Niet de meest charmante foto van hem, maar je ziet wel zijn kapsel.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:36

Daar ga ik toch wel vanuit, haha :)

Oe nou hopen dat de koorts niet terugkomt, dat was schrikken...

Wat ik er van op de foto's zie, ziet er gaaf uit! Knappe Sjaak!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:42

Afbeelding
Bij lykke heb ik het wel kort. Die heeft ook dunne manen.

Bij alejandro komt er geen schaar oid in de buurt :)

Afbeelding