Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Vie

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:57

Denk het ook wel hoor. Het is meer Mindset :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:36

Caro_MarjaH schreef:
lrtj_ schreef:
Ben heel benieuwd waarom er dan zo laag gepunt is.. Want als ik het zo bekijk heb je of echt bagger gereden, of je jury was het niet met je rijstijl eens.

Ik kan niet zeggen dat ik bagger heb gereden. Ik heb inmiddels mijn protocollen en ik kan het echt met een aantal punten niet eens zijn. Overgangen die gewoon goed waren worden met een 6je beloond, en daar waar ik dacht: wow dit ging goed, daar heb ik weer 5en op. Heel bijzonder. Ik weet wel dat mijn paard in de training super aan de hulpen is en elke keer een mooie midden- en uitgestrekte draf kan laten, bij de middengalop goed vertrekt en terug komt, maar in de proeven heb ik heel veel moeite om die middengangen eruit te rijden, vooral de middengalop. Waarom? Ik zou het niet weten, ze heeft er gewoon de rem op zitten. Daar vallen dus ook regelmatig 5en en 4en.
Ik hoop echt dat het trainingstraject dat ik vanaf oktober ga doen mij helpt om de proeven beter te gaan rijden en ook die middengangen eruit te krijgen. In de tussentijd rijden we gewoon lekker door.
Volgende week weer concours :)

Heb je jezelf wel eens laten filmen. Soms voel je het anders dan dat het er uitziet.

Succes degene die morgen gaat starten.
Gefeliciteerd Pronkjelover.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:50

Pronkje gefeliciteerd!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:06

Ik heb nog nooit het idee gehad dat ik ondergewaardeerd bent omdat ik met een Fries tussen de 'kwpn'ers' reed. Juist tijdens de wedstrijden alleen voor Friezen vind ik de punten wat tegenvallen.

Ik vind het dan ook altijd wel een beetje makkelijk dat veel mensen zeggen dat sommige jury's niks moeten hebben van Friezen, dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Ik schrijft regelmatig en ken best wat mensen die jureren, maar nog nooit gemerkt dat zij bij een Fries anders punten.

Als je gewoon goed rijdt en het ziet er fijn uit, dan kan een jury daar ook niet om heen. Ook al is het een Fries.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:11

Klopt is ook niet fair maar in sommige gevallen helaas de realiteit.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:14

Dewi het is mij ook echt gebeurd tijdens mijn eerste wedstrijd. Ik heb nog gesproken met de jury en die zei iets in de trant van ja maar je start met een Fries dat is jou keuze. Daarna ben ik gestopt met het gesprek want het had totaal geen zin.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:32

Laura1982 schreef:
Dewi het is mij ook echt gebeurd tijdens mijn eerste wedstrijd. Ik heb nog gesproken met de jury en die zei iets in de trant van ja maar je start met een Fries dat is jou keuze. Daarna ben ik gestopt met het gesprek want het had totaal geen zin.

Dat zijn dan echt wel de uitzonderingen denk ik. En in dit geval heeft de jury het dan ook echt gezegd, maar meestal wordt 'de jury was niet gecharmeerd van Friezen' geroepen wanneer punten tegen lijken te vallen. Net als dat mensen de bodem de schuld geven of gewoon een jury in het algemeen.

In zo'n geval is het dan inderdaad lekker laten en volgende keer beter, maar het valt me gewoon zo op dat mensen hun tegenvallende punten altijd goed willen praten. Het is nu eenmaal een jury sport, neem je punten aan en ga naar je volgende wedstrijd. Als je eigen gevoel maar goed is.

Kijk en tuurlijk is een Fries in sommige opzichten misschien moeilijker. Die van mij is vrij kort en heeft daardoor moeite met de lengtebuiging en dit staat dan ook zo nu en dan op mijn protocol. Maar daarnaast heeft ze wel weer een hele fijne tact in haar gangen, waardoor ik de boel weer 'ophaal'.

Zolang een jury niet zegt dat ze anti Friezen is, vind ik dat je ook niet kan oordelen of dat zo zou zijn.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:47

Pronkje van harte. Netjes!! Succes in de L

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:40

FriesWytske schreef:
Heb je jezelf wel eens laten filmen. Soms voel je het anders dan dat het er uitziet.

Succes degene die morgen gaat starten.
Gefeliciteerd Pronkjelover.

Nee, ik heb mezelf nooit laten filmen, wel foto's gezien. Ik ga vanaf oktober dat trainingstraject in waarbij er ook proefgericht getraind gaat worden. Daar zal wrs wel een keer gefilmd worden of ik vraag iemand om te filmen. Maar ik hoop dat die training wat meer duidelijk maakt waarom het steeds niet echt lekker gaat en waarom mijn gevoel me schijnbaar voor de gek houdt. Ondanks dat waren er echt gisteren een aantal onderdelen die gewoon goed voor een 7 waren en waar magere 6jes of 5en gegeven waren en er waren onderdelen die inderdaad niet goed genoeg waren en waar de punten terecht waren. Ik zou meer tevreden zijn geweest als ik rond de 175 had gezeten.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:18

Rg Hoe is het gegaan?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:49

Laura1982 schreef:
Rg Hoe is het gegaan?

Ben net terug, het ging echt bagger ;(
Ben gewoon helemaal vergeten te rijden door de spanning, heb er gewoon op gezeten en niet gereden.
Was ook bloedheet binnen ging na proef 1 bijna out. Maar toch 178 & 183 dus wel een winstpuntje.
Allebei de proeven 3en gereden omdat ik onderdelen gewoon oversloeg.

Volgende keer beter :)

Was jij ook nog gestart?
Hoe is het bij iedereen gegaan?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:14

Ik ben net klaar en was beetje rommelig hij was al moe in de eerste proef twee eigenlijk leeg nu wachten op de punten

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:45

Toch gefeliciteerd RG! Weer een puntje er bij. Wel zonde van de spanning, maar zo al deze punten rijden zegt ook wat over wat er nog in zit zonder die spanning!

jammer Laura. Even afwachten :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:49

Vanmiddag weer heerlijk gereden! Het lijkt erop alsof de naf oestres zijn werk en ze niet meer zo grillig is in gedrag. Morgenavond les en dan weer lekker doortrainen naar het volgende concours volgende week.

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:56

Gefeliciteerd met de punten iedereen.

Laura,

volgende x beter...
ik vond het ook erg benauwd warm vandaag.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:01

177 en 178 punten niet slecht en zeker terecht we gaan weer lekker verder oefenen einde van de maand gaan we voor de herkansing

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:14

Prima punten zo laura :) toch nog dicht bij een winstpunt

ik heb onverwachts zaterdag een dressuurclinic! Echt superleuk! Kennis kwam er mee dat ze nog twee plekken vrij hadden. En de eigenaren van paardlief zijn zo lief om mij te taxiën <3

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:15

Leuk lauke!

Ja daarom ook heel tevreden

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:24

Ik ben ook terug van wedstrijd.
Ik haalde haar helaas na 4 maanden niet ,hengstig uit de wei dus voelde me kansloos haha
Maar ze liep nog aardig door en wist toch nog 180 en 182 te scoren. Brave merrie

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:45

RG van harte met je punten

Laura nette scores hoor :-)

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:43

Top mensen! Als je een winstpunt rijd doe je toch dingen wel goed rg ;-) ook een beetje positief blijven :)

Lauke leuk een dressuurclinic!

Zijn er mensen die binnenkort naar kootwijk gaan voor een friesewedstrijd? Misschien dat ik nog ff ga kijken daar!

Ik heb vandaag perongeluk gegaloppeerd haha, ze sprong opeens aan in galop dus ben gelijk maar door gaan galopperen. Maar diegene die mij hielp zei dat ik eerst maar eens controle moet krijgen want ze loopt maar en loopt maar op haar eigen tempo en dat is hard!! Vandaar dat ze ook aan galoppeerde . Alleen maar goed als ik er geen erg in heb, bouw ik ook geen spanning op.
Ook nog als tip mee gekregen om haar altijd voor het rijden even te longeren! Dus dat ga ik maar eens meepakken :)

En wat gaaf zeg van Jeroen! Goud voor nl een zeer knappe prestatie 4 keer foutloos !!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:58

Lauke schreef:
Toch gefeliciteerd RG! Weer een puntje er bij. Wel zonde van de spanning, maar zo al deze punten rijden zegt ook wat over wat er nog in zit zonder die spanning!

jammer Laura. Even afwachten :)

Dankje, ja klopt ik weet gewoon dat ik er veel meer uit kan rijden, dus ben ook echt wel te vrede met mijn punten, waren ook echt heel erg ter recht.

Leuk van de clinic! Heel veel plezier alvast! :)

Caro_MarjaH schreef:
Vanmiddag weer heerlijk gereden! Het lijkt erop alsof de naf oestres zijn werk en ze niet meer zo grillig is in gedrag. Morgenavond les en dan weer lekker doortrainen naar het volgende concours volgende week.

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

Fijn dat het lekker ging! Komt vast goed volgende week!

Laura1982 schreef:
177 en 178 punten niet slecht en zeker terecht we gaan weer lekker verder oefenen einde van de maand gaan we voor de herkansing

Netjes!

Jenny_S schreef:
Ik ben ook terug van wedstrijd.
Ik haalde haar helaas na 4 maanden niet ,hengstig uit de wei dus voelde me kansloos haha
Maar ze liep nog aardig door en wist toch nog 180 en 182 te scoren. Brave merrie

Super! Gefeliciteerd met je winstpunten :D

L_vie, klopt ook helemaal hoor! Ben alleen een extreme perfectionist dus zal nooit tevreden thuis komen (voor mijzelf dan hoor, paard doet altijd super haar best en ben ik altijd trots op) moet dat ook echt af gaan leren

Haha leuk van de galop, als ze het zelf aanbied helemaal super toch, die controle komt dan wel als de balans er is :)
Longeren ben ik ook altijd een voorstander van, word een paard nooit slechter van!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:02

Lvie ik huur toevallig dat weekend een chalet daar met doutz dus ga heerlijk kijken

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:59

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten! En ik las ook over een clinic, leuk :). Vind ik altijd een leuke manier van ervaring op doen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:06

Ahh weer hele nette resultaten hier. Goed gedaan dames!

Jammer van je spanning Winnie, en toch nog een puntje. Heel knap!
En Laura, toch ook heel netjes?! :)
@ Jenny: Knap hoor op een hengstige dame toch 2 winstpunten scoren!

Lvie: Goed bezig met de galop dus!

Kent iemand ook druppels van Terra? Emergency Combination?
Mijn stalgenootje raadde me aan om die eens te proberen voor de zenuwen..
De valeriaandruppels hebben op mij weinig effect namelijk :+