Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Audesta

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:17

Spannend! Ik zal duimen.

Ja geen idee Maartje. Ook na mijn ongelukken wordt dat wel een vraagstuk :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:45

Spannend FB, fijn dat je straks duidelijkheid hebt.

Welkom aan de nieuwe met haar eerste PRE, altijd een goede keuze. Sorry heb je naam niet onthouden. :o

Audesta, altijd een dingetje, zo’n paardenzoektocht. Er komt vast wel weer iets op je pad, vaak onverwachts.

Ik was op vakantie, heb wel af en toe mee gelezen. De vakantie was heerlijk, maar ik ben ook blij om weer thuis bij de dieren te zijn. <3

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:55

Ik kom ook weer onder mn meelees steen vandaan.

Beetje late reactie. Maar ik heb de mijne ook niet laten keuren. Maar ze zit ook in de lage prijsklasse.
Heb er wel over getwijfelt om te keuren voordat ik ging rijden. Maar ik heb de keuring vervangen door een fysio erna te laten kijken.
Maarja ik heb haar toch al 6 jaar. Dus of ze nu qel of niet goed gekeurd werd, ze blijft toch wel bij mij.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:18

Ik heb die van mij ook niet laten keuren en ze was niet goedkoop. De keren dat ik bij haar in Spanje was voelde ik aan alles dat ze bij mij hoorde. Ik ben geen dierenarts maar heb uiteraard zelf wel gekeken hoe ze er bij stond. Daarnaast kocht ik haar van een particulier (NL’se) die het paard van veulen af aan had. Ja, ze had kunnen liegen over dingen maar die indruk kreeg ik niet. Op het moment dat ik hoorde dat ik haar mocht kopen was ik zelf in Nederland en aangezien alles in Spanje te koop is leek mij een keuring weinig zinvol. Ik had er een goed gevoel over en heb de gok genomen. En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad <3

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:41

Bedankt Nadir, je bedoelt denk ik mij :D

Bij mij komt volgende week de dierenarts langs om nog een soort keuring/check 'light' te doen. Kan ik even rustig wat vragen stellen en kan ze even kijken of hij een beetje goed op z'n benen staat.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:45

Ik lees mee maar ben alweer alles kwijt :')
Ik heb het even heel druk en veel te warm dus Rambo wordt lekker verzorgt door de meiden.
Die wilden wel wat afspuiten, longeren en lekker tutten, ideaal voor mij nu even :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:58

Nouja, voorlopig is keuren dus sowieso nog niet aan de orde haha, ja mijn eigen cruzado over een week.
Heul spannend maar heb besloten als ze niet door de keuring komt dat ze gaat blijven en dan komt er een constructie met mijn bijrijdster. Ga ik me mooi focussen op de zwarte merrie.

Ik moet nog zien dat ik nog zo'n leuke tegenkom als de eerste waar ik was kijken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:06

dat lijkt me helemaal spannend als het om het paard gaat dat je gaat verkopen. Ik bedoel, als je te kopen paard afgekeurd wordt is het niet leuk, maar zijn er nog anderen. Maar je te verkopen paard raak je dan niet meer kwijt denk ik

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:08

Ja verschil is dat ik haar ook niet kwijt MOET, sterker nog, ik wil dan het risico niet lopen dat ze de handel in gaat dus dan blijft ze en wordt ze grotendeels door mijn bijrijdster gedaan.
Ik heb ook helemaal geen zin om dan opnieuw te onderhandelen over de prijs, dan valt mijn plan voor een jong paard sowieso in duigen en eigenlijk is ze me dan te veel waard om voor minder te gaan :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:32

ik snap je hoor, dan kun je inderdaad eter een (financiële) constructie maken met een bijrijder en dat ze bij jou blijft staan zodat je er zicht op hebt.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:39

Precies en ik vermoed dat de zwarte merrie ook best de potentie heeft die ik zoek, alleen een iets gecompliceerd karakter _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:44

gecompliceerd kan best leuk zijn :')

Elevada had mij in de vakantie echt wel gemist, ze was weer wat ingevallen toen we terug kwamen. Toen was het natuurlijk super heet, dus gister voor het eerst weer even kunnen werken. Paard weer helemaal blij, ook al was het maar 10 minuten. Ze doet dan zo extreem haar best met haar 'kijk eens wat ik allemaal heb onthouden' gedrag

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:56

Hahahahaha dat is wel extra leuk dan! Ik denk dat ik dat gedrag wel ga herkennen :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:09

Ah wat schattig Maartje.

Audesta, top dat je er zo in staat! Ik hoop wel voor je dat ze goed door de keuring komt natuurlijk.

Gecompliceerd kan best een uitdaging zijn maar daar hou je wel van toch?

Lekker Tarzan, zulke grooms!

Gaat de DA klinisch keuren Century?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:12

Ja hoor, ik kan er wel mee lachen. Het heeft me even gekost om haar duidelijk te kunnen maken dat ik echt het beste met haar voorhad maar nu kan ik best een potje breken bij haar :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:15

Een echte merrie dus. :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:17

Ja, ik hou ervan <3 :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:23

Oh nee, genoeg echte merries gehad! Doe mij maar een brave ruin hahah! Peet heeft echt een karakter en moet niet denken dat ik hem kan beledigen want dan is meneer echt beledigd. Mag dan geen knuffels etc meer geven :') Maar onder het zadel doet hij tot in de puntjes wat ik van hem vraag. Heel confronterend maar oh zo fijn! En als ik hem heter wil hebben, kan dat ook. Als ik zonder zadel wil, kan dat ook. Niks is hem te gek

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:25

Ja, zo een heb ik ook in de merrie uitvoering, die wordt dus gekeurd :=

En dan te bedenken dat ik vroeger alleen maar ruinen reed :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:31

Doe mij maar merries hoor. En dan het liefst van die uitgesproken types. Die Haflinger hier is me echt te braaf en te veel goedzak. Maar goed die is ook voor de kids en niet voor mij :+

Ik had de paarden van het weekeind nog laten meten met een lecher ivm hoestje van Lissy, maar Elevada gaf dus ook echt aan dat ze heimwee naar mij had gehad en dat vond ik dan wel weer echt een beetje zielig voor haar := ik wil dus nooit meer op vakantie

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:54

Aaaaah haha.

Ik herken dat. De bruine vind bijvoorbeeld het leukste buitenrijden aan een lange teugel. Tjah. Ik vind dat wat saai als dat allemaal te braaf gaat :+

Zucht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:11

Ah wat sneu Maartje, de band kan zo sterk zijn he?

Grappig mij maakt het echt niet uit of het een ruin of merrie is. Heb nu een hele stoere merrie. Het enige merrie trekje is dat ze snel jaloers is. :+
Merk gelukkig verder niks qua hormonen oid.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:23

Ik zou jouw bruine zo kopen als ik op zoek was, denk dat die het hier wel leuk zou doen! Misschien zelfs al wel een beetje met onze kinderen? Maar wij zitten vol :+

Ja wij hebben wel echt een sterke band. Maar met Lissy toch ook al wel, al is het op een andere manier. Ik blijf dat ook bijzonder vinden

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:25

Oh ja hoor ik kan er echt iedereen op zetten. Zelfs toen ik er zelf pas 4 x ofzo opgezeten had kon ik een meid van 6 erop leren draven aan de longe :+

Ja ik heb die band dus wel met de witte dame en ook beginnend met de zwarte ( die zag ik niet aankomen 2 jaar geleden ). De bruine heeft die dus met iedereen :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:43

Ruilen tegen mijn haflinger Audesta? :+ :))