[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:11

Wauw gave foto's!!!
Zwart wit is mooi, maar de in kleur geeft het echt een wauw effect!!

Balkjes lopen, paar sprongetjes.

Oh en naar het strand, dan wordt die achterhand goed getraind!!

Het was heerlijk, zelfs het weer was fijn! Pff ben echt verliefd op mn paardje, wat een topper. Zo ontzettend braaf. Alleen de zee was eng, maar we zijn er in geweest!

De foto's komen nog, maar hier een mobiel kiekje, we zijn trouwens in Julianadorp geweest.
Afbeelding

Captain

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:17

Super gaaf!!! Die lucht ook wauw! Ben je hard gegaan? <<)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:47

Captain schreef:
Super gaaf!!! Die lucht ook wauw! Ben je hard gegaan? <<)

Natuurlijk!!

Maar paardje had het zwaar, konden de anderen niet bijhouden. Maar gaf ze niks om. Echt gaaf :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:08

Leuk zeg gett!

Die foto's zijn tof geworden, ik ga wel voor kleur :j

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:48

Afbeelding
<3

En kreeg deze net, de rest zal ik later op een usb - stick krijgen :)

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:22

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:25

Ben zo jaloers gett, echt gaaf zo op het strand!

Heb gereageerd op je topic captain, hele mooie foto's :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:23

Daarom moest ze de zee ook in, goed voor dr mok :)

Nou de zee is niet om de hoek helaas, dik uur rijden denk ik.

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:24

Wauw zalig zo op het strand!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:58

Alvast een foto <3Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:02

:wow: <3 <3 :9 Laat het mn merrie maar niet zien, die piest spontaan dr hele stal onder van de hengstigheid

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:48

<3 :oo <3

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:11

WAUW!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:57

Net even wat informatie opgezocht over persoonlijkheden van paarden. Menno kan soms zo heerlijk on-gemotiveerd zijn. Wil gewoon niks, staat je een beetje verveeld aan te staren. Nu zag ik zo'n kaart voorbij komen van Parelli en Menno is een rasechte left-brain introvert. Dus ik heb net wat filmpjes gekeken van iemand die op zo'n manier met haar paard werkt. Echt super leuk.
Ze is hem aan het rondsturen in draf en ineens zakt hij terug naar stap. Normaal zou je zeggen, hup! Weer gaan draven jij! Zij zegt juist, jij wil stappen? Prima, maar dan wel heel erg langzaam stappen. Je doet dus iets totaal tegenovergesteld van wat het paard verwacht. Heel leuk om te zien dat het paard daardoor nieuwsgierig wordt naar wat zij meer van hem wil en aan het einde van de reeks filmpjes zie je dat hij ontzettend enthousiast mee werkt!

Hier het filmpje:

Als je meer delen wilt bekijken (bij deel 4 wordt hij echt enthousiast om mee te werken) kun je gewoon doorklikken als het filmpje afgelopen is.

Nu ben ik wel benieuwd, wat voor soort karakter hebben jullie paarden?

Afbeelding

Ik ben helemaal niet heel zweverig ingesteld oid maar dit is ergens wel een eye-opener. Dat ik ook meer het type ben van 'niet zeuren, gewoon lopen. Lummelen doe je maar in je vrije tijd.' maar dat ik, nu ik dit zie, wel overtuigd ben dat een andere aanpak (hem verassen) waarschijnlijk veel beter gaat werken! Dus vanmiddag maar eens proberen. :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:43

Pablooo!! Fietfieuw. :7

Gaaf op het strand!! Dat zou ik ook nog wel eens willen doen!

Leuk!! Toevallig kwam ik van de week een topic daarover tegen en had ik het er gisteren met mijn instructrice over (zij helemaal enthousiast dat ik geintereseerd was :+ )

Hij is zeker zelfverzekerd, dominant en nieuwsgierig. Zeker een eigen mening, slim en een heel arsenaal aan trucjes die hij in het begin op je loslaat. Altijd alles met zijn lipje ondekken..
Maar ook voedselgericht (LBI), Kan niet stilstaan (RBE), Hoofd hoog (of is dat Fries eigen? :+ )...

Ik denk dat Siebe het beste past bij Left Brain Extravert. Buiten zijn stal is hij ook nog best vriendelijk :Y)

of misschien toch meer introvert.. ik weet het niet zo goed. Hij is met rijden zeker niet rete snel, maar ook absoluut niet traag. En ook niet verveeld... dat is ie in de stal of alleen in de wei wel. (maar dat is ook saai natuurlijk...)

edit: Ik heb de filmpjes van LBE gekeken, en dat issie zeker. :')

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:27

Hey! Ik ben dit topic nog helemaal niet eerder tegengekomen, maar ik zal mezelf en m'n paardje ook even voorstellen!

Ik ben Sandra, 20 jaar en heb sinds januari dit jaar een fries, Jesse. Jesse is 12 jaar, in mei wordt hij 13. Hiervoor kende ik Jesse al ongeveer een jaar omdat hij van m'n vriend en schoonmoeder was. Helaas is Jesse afgelopen zomer erg ziek geweest en kwam hij hier maar langzaam aan weer van bij. Hij heeft namelijk rode bloedworm gehad waarvoor hij intraveneus behandeld is. Ook heeft hij daarna nog koliek gehad, waardoor hij weer een terugvalletje had. Voor aankoop is Jesse zijn bloed + mest nogmaals gecontroleerd zodat ik zeker wist dat meneer helemaal worm vrij was, voor de zekerheid zijn bloed gelijk maar op alles laten controleren.

Jesse staat nu dus sinds januari op de pensionstal waar ik voorheen mijn Haflingermerrie had gestald. Hier is hij helemaal opgebloeid, bij mijn vriend had hij ook wel een maatje, maar blijkbaar vindt hij meer vriendjes toch fijner. Ook hebben we zijn voer wat verhoogd om hem wat aan te laten komen. Ondertussen hebben we dit al weer verminderd aangezien hij goed is aangekomen, en hebben we het rijden weer opgebouwd.

Onderstaande foto heb ik vandaag na het rijden gemaakt, spieren mist hij nog wat, maar we zijn goed op weg! We krijgen 1 keer per week les en werken nu aan constante aanleuning en ontspanning, gewoon de basis dus. Voor de mensen die een foto willen zien, ik heb foto's gemaakt van toen ik hem net had, om te vergelijken hoe hij veranderde.

Ohja, het is een 'volle' fries hoor haha, alleen met een wit kolletje. Ondanks het kolletje is hij door de veulenkeuring gekomen en gewoon ingeschreven bij het KFPS.

Afbeelding

Afbeelding

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:19

Mooi paard en leuk dekje

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:29

Welkom Sandra!! Wat een verhaal zeg.. en hij ziet er helemaal niet slecht uit! Lief koppie heeft ie :o

(En gelukkig heeft ie niet zo'n dikke manenbos als Pablo... anders zou ik me afvragen wat er mis is met Siebe :D )

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:00

Dankjewel! Hij is ook heel erg opgeknapt, ben ook heel blij met de vooruitgang! :D

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:32

Wauw schitterende foto van Pablo!

Captain, ik geloof zeker dat het zal werken. Ben zeer benieuwd
, alleen in dat overzicht van karakter kan ik er voor Geeske niet 1 toepassen. Ze heeft van meerdere wat :D

Welkom Sandra, weer zo'n knappe Fries! Ook ik vind hem er goed uitzien. Wat meer spier en het plaatje is af!

Heb vanavond met Geeske voor het eerst vanuit de galop gesprongen, ook voor mij de eerste keer. En laat ik zeggen, ze weigert niet :+. Alleen springen kan ze ook niet haha.

Volgende keer hindernis eens hoger zetten, kijken of ze dan springen gaat.

En heb een hele fijne bareback pad kunnen kopen, zal deze morgen uittesten. Denk dat ik nooit meer van m'n paard afkom :D

Nog even een screenshot van het filmpje toegevoegd (als je goed kijkt, zie je haar met 3 benen springen :+)

Afbeelding

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:59

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij :)

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:02

jUst_eVa; Pablo is echt zo'n kanjer <3!

Hoi Sandra1312, welkom! leuke fries heb je! En zo'n zalig dekje.... <3 Jammer dat hij zo ziek is geweest... Hopen dat hij weer gezond blijft! :D

Oh dat is wel interessant Captain!

Hier mijn zotte Min vandaag met dit lekker weer!
Energie loslopen!

Afbeelding

Afbeelding

Dan was ze moe...

Afbeelding

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:00

Heerlijk even lekker losgaan haha!

Afbeelding
Mijn bareback pad, heerlijk zacht, maar kan er nog niet aan wennen. Glij alsnog alle kanten op...

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:52

Hmm captain ik denk left extrovert.
Maar er zitten in die andere van left ook wel 1 a 2 dingetjes maar dat heeft ze niet altijd..

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:16

Afbeelding
Greet in rood <3