Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:32

Welkom steflyn!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:53

Ik ga niks posten voorlopig over de voortgang van mij en pim en de verhuizing en over stal ik hen namelijk sterk het idee dat ik in de gaten gehouden wordt door iemand....

Meer info ga ik niet geven behalve in pb.
Laatst bijgewerkt door Lau op 05-09-14 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:08

lrtj_ schreef:
Ik ga niks posten voorlopig over de voortgang van mij en pim en de verhuizing en over stal ik hen namelijk sterk het idee dat ik gestalkt word door iemand....

Meer info ga ik niet geven behalve in pb.

Jeetje vervelend dat dit gebeurd.
Mocht je weten wie het is gewoon aangifte doen van stalking. Mocht je meer willen weten pb me dan even.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:19

Welkom steflyn!

Wat vervelend irtj_!!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:24

Vanmiddag weer concours gehad en ik had voor mezelf een klein doel gesteld: ontspanning en vooral de benen ontspannen zodat ik er in de proeven geen rem op zet door aan te knijpen. Mijn doel is prima gelukt, paard was eindelijk weer eens heerlijk voorwaarts, proeven gingen voor mijn gevoel echt goed, voelde als winstwaardig, lekker gereden. Helaas dan weer een jury (2x) die zuinig op hun punten waren en dus bedroevend laag gepunt wat echt totaal niet overeen kwam met mijn gevoel. Jammer dan, volgende week weer opnieuw.
Daarbij was het een mooi concours, mooi terrein, goede organisatie. Maar protocollen verwerken is toch schijnbaar een vak apart. Ik moest om 13.16 mijn 1e proef rijden en om 15.00 zijn we van ellende maar weggegaan omdat er nog steeds niets bekend was.
Schijnt elke jaar hetzelfde drama te zijn, dus daar gaan we niet meer heen. Ik vind dat altijd zo'n afknapper als je zo vreselijk lang op je punten moet wachten....

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:27

Caro marjah jammer he super gevoel en komen je punten niet overeen. Wel fijn dat je je doel gehaald hebt. Wat waren je punten?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:58

Punten waren 169 en 163. Ik heb mijn protocollen nog niet, die neemt iemand anders voor me mee omdat het allemaal zo vreselijk lang duurde. Dus ik ben wel benieuwd waarom er zo laag gepunt is.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:04

Jeetje dat is heel laag was het iets bijzonders selectie of daar zijn ze vaak strenger

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:11

ze zijn hier wel vaker streng hoor! Maar ik vraag me nu wel af wat er dan zo verkeerd was terwijl mijn gevoel goed was. Als het ff meezit heb ik vanavond mijn protocollen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:19

Ben heel benieuwd waarom er dan zo laag gepunt is.. Want als ik het zo bekijk heb je of echt bagger gereden, of je jury was het niet met je rijstijl eens.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:21

Welkom steflyn!

Jeetje lrtj_ wat vervelend ;( Snap heel goed dat je dan even niks wilt posten daarover!

Caro_MarjaH, Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden en er een goed gevoel over hebt.
Vind de punten ook eigenlijk wel heel erg laag, dan moet je wel echt grove fouten hebben gemaakt wil dat terecht zijn, hopelijk staat er wel een hoop bij geschreven dat je enig idee hebt waarom de jury zo laag heeft gepunt. Streng is goed, maar dan wel rechtvaardig. En dat de coupons zo lang duren is ook balen hoor!

Nou ik heb al de hele dag het idee dat ik moet overgeven.. en ik me maar voornemen niet zenuwachtig te zijn voor morgen -O- Ben gewoon in staat om het af te zeggen :')
Echt verschrikkelijk! Kan t m'n paard ook niet aan doen om er als een wrak op te gaan zitten.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:03

lrtj_ schreef:
Ben heel benieuwd waarom er dan zo laag gepunt is.. Want als ik het zo bekijk heb je of echt bagger gereden, of je jury was het niet met je rijstijl eens.

Ik kan niet zeggen dat ik bagger heb gereden. Ik heb inmiddels mijn protocollen en ik kan het echt met een aantal punten niet eens zijn. Overgangen die gewoon goed waren worden met een 6je beloond, en daar waar ik dacht: wow dit ging goed, daar heb ik weer 5en op. Heel bijzonder. Ik weet wel dat mijn paard in de training super aan de hulpen is en elke keer een mooie midden- en uitgestrekte draf kan laten, bij de middengalop goed vertrekt en terug komt, maar in de proeven heb ik heel veel moeite om die middengangen eruit te rijden, vooral de middengalop. Waarom? Ik zou het niet weten, ze heeft er gewoon de rem op zitten. Daar vallen dus ook regelmatig 5en en 4en.
Ik hoop echt dat het trainingstraject dat ik vanaf oktober ga doen mij helpt om de proeven beter te gaan rijden en ook die middengangen eruit te krijgen. In de tussentijd rijden we gewoon lekker door.
Volgende week weer concours :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:23

Caro_MarjaH schreef:
lrtj_ schreef:

Ik kan niet zeggen dat ik bagger heb gereden. Ik heb inmiddels mijn protocollen en ik kan het echt met een aantal punten niet eens zijn. Overgangen die gewoon goed waren worden met een 6je beloond, en daar waar ik dacht: wow dit ging goed, daar heb ik weer 5en op. Heel bijzonder. Ik weet wel dat mijn paard in de training super aan de hulpen is en elke keer een mooie midden- en uitgestrekte draf kan laten, bij de middengalop goed vertrekt en terug komt, maar in de proeven heb ik heel veel moeite om die middengangen eruit te rijden, vooral de middengalop. Waarom? Ik zou het niet weten, ze heeft er gewoon de rem op zitten. Daar vallen dus ook regelmatig 5en en 4en.
Ik hoop echt dat het trainingstraject dat ik vanaf oktober ga doen mij helpt om de proeven beter te gaan rijden en ook die middengangen eruit te krijgen. In de tussentijd rijden we gewoon lekker door.
Volgende week weer concours :)

Officieel mag het niet, maar ik weet dat het gewoon gebeurt.
Er zijn een aantal jury's die alles beoordelen op de gangen van een KWPN, hannoveraan, olderburger en ga zo maar door. Een fries is dan gewoon not done.
Waarom niet? "Een boeren karrenpeerd heurt niet in de dressuur."
Dat is ook een reden, waarom sommige jury's echt goed beoordelen, of zelfs streng beoordelen, maar dezen hebben altijd extra commentaar op het protocol gezet.
Jury's die 4en en 5en geven, en geen 7 of 8 maar ergens van af komt, zonder te melden extra in het protocol? Zijn aan het muggensiften.

Het mag niet! Maar het gebeurt echt toch!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:33

Jeetje die jury had zeker net een zure appel gegeten...
Net wat maralyn zegt er zijn genoeg mensen die een fries nog steeds niet vinden kunnen in de dressuur.
Wat erg jammer is.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:58

RG je kan het ik moet ook wel maken er een leuke dag van meer dan je best kan je niet doen!

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:11

Morgen 1e L1 wedstrijd ben benieuwd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:14

Succes maaike!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:32

Caro. Balen meid

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:38

Jammer caro!

Hier heel goed nieuws! Had nog 3 puntje nodig en die heb ik vandaag gereden! Dus L1 startgerechtigd. Had 185 en 195 met een mooie 3e plaats tussen de kwpn'ers. Had het echt niet verwacht! Dus helemaal happy :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:40

Super pronkje!

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:48

Irtje_ Wat vervelend! En wat een gek dan zeg :S Waarom zou iemand? Gelukkig kun je wel gewoon over ditjes en datjes meekletsen:D

Morgen komt iemand mij helpen met Mona, ga dan als het goed is weer eens galopperen:D
Donderdag komt mijn instructeur dus zit weer schot in gelukkig!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:50

Laura1982 schreef:
RG je kan het ik moet ook wel maken er een leuke dag van meer dan je best kan je niet doen!

Daar heb je gelijk in! :P

Maaike_Ma, succes met je debuut!

pronkje_vdp, Super goed! Gefeliciteerd met je winstpunten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:51

Precies gewoon ditjes en datjes :D

oja pizza schrokken die heet is kan ik zwaar afraden :')

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:52

oooh ik heb al zo'n zin in de clinic dag!! :)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:56

Jeetje wat jammer, gelukkig zijn er ook juryleden die het wel warderen een fries in de dressuur!

Komt vast wel goed met de galop :) l_vie