[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:49

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:54

Yennke heb gereageerd wat ziert het er superr uit Knipoog
!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:59

Ik heb er ook een filmpje bijgeplaatst! Kunnen jullie zijn gangen ook zien.
En thanks voor alle lieve reacties!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:02

Hai mensen, ik kom hier even "spammen": volgend weekend is er de stage met Arthur Kottas, deze gaat door in SINT-NIKLAAS (België).

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... ottas.html

De lessen gaan door op 26 en 27 april.

De lessen gaan door in Sint Niklaas, op de terreinen van Syntra Vlaanderen, (Hogekouter 1, 9100 Sint-Niklaas).

Op zaterdag gaan de lessen door van 10u tot 19u.
Op zondag van 8u tot 18u.

Op beide dagen zijn nog 2 lesplaatsen vrij, zijn hier geen gegadigden meer?

Kostprijs: 120 EUR/les.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:09

Yen echt gaaf. Ik dacht even dat je een stukje vrijheidsdressuur ging laten zien met het krukje Knipoog.
Hij loopt echt zo goed. Begin geloof ik een beetje spijt te krijgen dat ik hem niet meer verzorg.
Nee hoor, ik kan en wil Sun absoluut niet missen en helaas kon ik niet klikken met X-je. En strakjes komt Willy ook weer bij ons.
Je zit trouwens erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:12

Jammer dat X-tremo nog niet zover is Lobke, anders had ik graag meegedaan! Misschien over een jaartje? Knipoog

En Nietje, dan kom je straks gewoon een keertje rijden! Knipoog Heb je hem in ieder geval nog een keertje onder het zadel gevoeld! Maar met Sunnetje kan je gewoon al lekker aan de slag en als je daar wel de klik mee hebt is dat toch prima! Lachen

Royal_horse

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:48

Prinslover schreef:
Adalberti: Welkom hier!! Je bent een goede & leuke aanwinst voor dit topic denk ik wel Haha! Zit altijd lekker te "kwijlen" bij je advertenties... Goh wat een prachtige paarden heb je staan! Zijn ze allemaal van jou? Of verkoop je ze ook voor andere mensen laat maar zeggen? En hoe wordt dat bij jou per vervoer gedaan? Worden ze gekocht na het zien van foto/film? Of komen mensen echt naar Spanje om te kijken? (Sorry hoor, ben niet een beetje nieuwsgierig Clown )

Hallo! Dank je voor de complimenten! Wij verkopen paarden van fokkers. Ze zijn dus niet van mij. Voor het vervoer werken wij met groupage, maar iedere klant is vrij om zelf te kiezen hoe hij zijn paard wil laten overkomen. Er zitten behoorlijke prijsverschillen in. Op een trailer alleen of in een vrachtwagen met 8 heeft natuurlijk niet dezelfde prijs. Klanten contracteren rechtstreeks de vervoerder, maar wij kunnen wel helpen om dat allemaal te regelen.
Een enkele klant koopt een paard enkel na het zien van foto's en een filmpje, maar dat zijn dan meestal mensen uit bijvoorbeeld de USA. Wij raden echter aan om als het mogelijk is zelf te komen kijken. Binnen Europa hoeft een vlucht niet veel te kosten. Ik ben zelf met 3 personen voor 98 EUR alles inclusief op en neer van Madrid naar Eindhoven geweest! Wij werken samen met een accomodatie in de buurt waar je kunt overnachten.
Wij laten je dan hier minimaal het paard / de paarden zien waarop je gereageerd hebt.
Sorry voor de late reactie, ik zit niet iedere dag op het forum en kan de snelheid waarmee er berichten geplaatst worden niet zo goed bijhouden. Iemand die specifiek iets wil weten kan daarom het best rechtstreeks contact met mij opnemen, want mijn mailbox houdt ik wel continu in de gaten en ik beantwoord iedereen zsm.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:58

Ilona: Mijn teamgenoten weten nog niet dat ik ga stoppen Bloos Ik zie er een beetje tegen op het ze te vertellen. Daar snappen ze natuurlijk niks van en ik kan niet echt een betere reden geven dan dat ik het niet meer leuk vind.

Malin: Ik hoop ook echt voor je dat Suevo weer wat lekkerder in zijn vel gaat zitten. Het is inderdaad toch het belangrijkste dat hij gelukkig is.

Mies: Hoe was je date Knipoog is ze potentieel kandidaat om van jou te worden?

Yenneke: Gefeliciteerd, je mag maar blij zijn met zo'n lieve kerel. Hij loopt al netjes, dat gaat vast helemaal goed komen.

Madelief: Wat heerlijk dat de strandrit zo fijn was! Ik wil dat toch ook nog snel een keertje weer doen. Dat is zo heerlijk!

branka: Super! Nu kan je lekker met Frio op pad.

Anita: Gefeliciteerd met je winstpunt! en leuke foto's van Sun!
Hoe gaat het trouwens met Lobke, heb je nog contact met de nieuwe eigenaren?

Soeske: Wat zielig, arm lammetje Ach gut

Ik zal zo eens even kijken of ik nog wat leuke foto's kan plaatsen van mijn ritje van vrijdag.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:14

Vandaag voor het eerst op pad geweest met Frío en ons trailertje. We hadden n.l. onze 2e wedstrijd. Frío liep weer super braaf de trailer op, eruit ging wat wilder. Meneer had haast.
Over het rijden ben ik niet ontevreden. De eeste proef was met de vele 5-jes een soort verlenging van het inrijden, over de 2e proef had ik een beter gevoel en dat klopte. Nog geen winstpunt, maar met 174 toch in de goede richting. Zeker als ik mij bedenk dat er een aantal slordigheden inzaten.
Al met al dus erg tevreden en ik ga proberen de steigende lijn lekker vast te houden.
Ben in ieder geval superblij dat ik qua vervoer niet meer afhankelijk ben van anderen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:55

Ik zag je staan op startlijsten, was benieuwd wat je gedaan had, ik moest gisteravond om 21.30 en 22.00 uur... pff was om 24.00 thuis Clown

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:16

cloris schreef:
Ik zag je staan op startlijsten, was benieuwd wat je gedaan had, ik moest gisteravond om 21.30 en 22.00 uur... pff was om 24.00 thuis Clown

Zag je ook staan. Laat zeg! Hoe ging het met jullie?
Zoals je kan lezen is het dit keer een stuk beter gegaan. Althans, vooral de tweede proef. Die stijgende lijn hoop ik vast te kunnen houden. Ik moet leren om het inrijden nog beter te benutten. De eerste proef is eigenlijk behoorlijk langs mij heen gegaan. De tweede zit beter in mijn geheugen en die voelde beter hoewel ik af en toe scherp moest sturen en Frío voorwaarts moest houden.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:10

hier even een klein verslagje van vandaag het was super gezellig en hebben allemaal genoten van het mooie weer en de mooie bossen
hadden nog wat drinken mee voor na de rit en appels voor de paardjes
alles is goed gegaan en hebben echt lekker genoten
hier wat foto`s
Afbeelding
in de trailer op weg
Afbeelding
spullen op en de rit kan beginnen
Afbeelding
op weg met ze 4tjes
Afbeelding
hier is maya de Tsjillert(bij)
Afbeelding
het was zo lekker rustig zijn maar 1 andere ruiter tegengekomen
Afbeelding
de twee vriendjes
Afbeelding
ff een voetganger aangesproken of die een foto wou maken van ons
Afbeelding
hier dus nog een
Afbeelding
zijn nekkie Vingers aflikken
Afbeelding
en na afloop moe maar zeker voldaan
we hebben nu al afgesproken voor een andere rit naar de holterberg dit keer

ga zo ff andere postjes doorlezen ga nu zelf nog ff nagenieten van de leuke dag Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:30

Peet, leuke foto's. Ziet er erg gezellig uit.

Branka, fijn dat je nu lekker zelf met Frio op stap kan. En inderdaad lekker die stijgende lijn vasthouden. Op een gegeven moment leer je samen wel hoe je het beste kan losrijden en de proef kan rijden. En dan zal het super gaan.

Sanne, ik heb geen contact meer gehad met de eigenaren van Lobke. Maar ik wil volgende week wel even gaan kijken bij haar. Dan moet ik toch naar Leiden en wil dan gelijk langsrijden.

Sunnie heeft ook vandaag weer zijn best gedaan. Hij wil nog niet echt lekker doorgalopperen met mij. Dus ik heb hem in de galop maar meer teugel gegeven, verlicht gaan zitten en dan in volle galop door de bak. In de hoeken proberen iets terug te nemen met zit en dan op de lange zuide weer versnellen. Dat gin wel aardig. Nog geeindigd met een ontspannen schouderbinnenwaarts en travers. Dus ben weer trots. Lekker buiten uitgestapt. EN ik heb heerlijk in mijn t-shirt gereden. Was prachtig weer.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:53

@Peet: ik ben jaloers op jullie; met zo'n superlekker weertje een buitenrit gemaakt. Ikzelf moest helaas werken vandaag.
@Yenneke: dat ziet er echt goed uit! zo lekker ontspannen en ruim, alsof ie het al jaren doet; vooral op het filmpje is dat goed te zien. Je zegt dat je nog geen hulpen gebruikt om hem aan te sporen maar op het filmpje doe je het waarschijnlijk onbewust toch wel. Tja het lijkt zo simpel he dat een paard gaat lopen als je drijft, maar het leren is toch wel een wezenlijk onderdeel van de africhting. Een prachtig paard, die foto van z'n koppie spreekt echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:00

Misschien lijkt het zo, maar ik heb er juist de hele tijd bewust opgelet mijn benen zo stil mogelijk te houden omdat hij het nog niet kent en ik niet weet wat voor reactie hij gaat geven als ik zijn buik aanraak. Kan zijn dat je gelijk hebt hoor, maar ik heb zelf in ieder geval niet gevoeld dat ik hem aan heb geraakt. Vork

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:11

yenneke
ziet er mooi uit hoor
gaat de goede kant op he super voor je
Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:17

Ow wat zijn jullie snel gegaan :S

Yennek: gefeliciteerd!!! Hartstikke goed... ga zo eff je topic bekijken.
En wat een leuke foto's. Die springfoto van Peet is echt stoer!!

Branka, fijn dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden. En gefeliciteerd met je mobiliteit !! Is echt lekker als je gewoon lekker weg kan.

Was afgelopen weekend naar Egmond aan zee en kwam daar Madelief op het strand tegen met Furia Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Kijk dat koppie eens:
Afbeelding

Tinkervriendinnetje:
Afbeelding

Afbeelding

Kwam overigens het volgende bord tegen bij de ingang van het strand Knipoog...
Afbeelding

Was leuk jullie te meeten.. Furia is een scheetje Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:35

he wat een gave strandfoto`s met wat voor bitje rij je nou???????

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:38

Ik reed niet... Knipoog

Je bedoeld de tinker? Da's volgens mij een leren bitje.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:43

ja de tinker bedoelde ik

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:43

yes yes .... *LOL* ben vandaag geslaagd met desteny(mijn hond) had examen Pling
nu kan ik landelijk met haar gaan trainen

peet---- leuk die foto`s , ga ook snel een keer mee hoor lijk me echt super!!!!!!

PatriesjeMR2---- gaaf hey op het strand rijden dat wil ik ook ooit nog een keer gaan doen met djemo,
en wat gaaf die foto`s op het strand

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:45

Hey Patries Haha!
Jaa je moet de kleine lettertjes lezen, op t bord Tong uitsteken Namelijk van 1 mei tm 1 oktober geloof ik, daarom hebben we twee ritten ingepland nog voor 1 mei Haha!
Die eerste is leuk! En van zn koppie Lovers
@Peet: Die vriendin van me rijdt met alleen een tongriempje oid... Is niet echt een bit, maar een leren riempje (ze doet aan parelli ed).
Hihi, we zagen er alleen niet op ons voordeligst uit Bloos Hengstenvlecht van de dag ervoor die vluchtig was gemaakt Tong uitsteken En mijn hoofd Nagelbijten / Gniffelen
Bedankt voor de foto's! Het was een korte meeting, maar wel gezellig moeten we eens (langer) overdoen Ja Nog leuk gehad in Egmond?

Had trouwens 174&175 punten vanochtend... Klopte ook qua gevoel hij was een beetje traag, strandrit toch niet verstandig voor een wedstrijd. En ik was van te voren al gewaarschuwd voor een "KWPN" jury om het zo maar te zeggen. Maar och, niet slecht voor een tweede keer volgende keer gaan we ervoor! Nu ga ik slapen... zat vanochtend ook alweer om half 9 op mn paard en gisteren ook om half 10 Slapen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:47

Yenneke schreef:
Misschien lijkt het zo, maar ik heb er juist de hele tijd bewust opgelet mijn benen zo stil mogelijk te houden omdat hij het nog niet kent en ik niet weet wat voor reactie hij gaat geven als ik zijn buik aanraak. Kan zijn dat je gelijk hebt hoor, maar ik heb zelf in ieder geval niet gevoeld dat ik hem aan heb geraakt. Vork

Ik zie inderdaad je benen niet bewegen. Ze zijn niet helemaal stijf doordat je ook aan het lichtrijden bent, mar je drijft hem absoluut niet volgens mij.

Djemo, gefeliciteerd.

Madelief, geen slecht punten hoor. Maar volgende keer maar geen strandrit de dag vantevoren doen Knipoog. Leuke foto's trouwens van de strandrit. En leuke frontriem heb je.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:50

ok dan had ik nog nooit gezien zo`n tongriempje

en djemo tuurlijk ga je de volgende keer meer Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:51

Yenneke: Super dat je gedraafd hebt! Komt helemaal goed met jullie!

patries en madelief: mooie foto's!

spokie: gefeliciteerd met je winstpunt! Nou volhouden!

madelief: Jammer van je punten, net niet! volgende keer beter! Balen he, jurysport!

Nou, date gehad Lachen
De merrie was nog maar 3 maanden onder het zadel en erg onzeker. Ze ging niet rennen of gek doen maar was vooral gespannen, vond het moeilijk te ontspannen en was steeds beetje nerveus, maar zaten kleine stukjes ontspanning tussen.
Qua grote was ze goed, mag alleen nog veel meer vet en bespiering op, maargoed het is een 'project' en geen klaargestoomd paard. Het kan zeker een leuke merrie worden.
Waarschijnlijk ga ik nog een keer kijken, alleen wil ik graag een paard even op proef kunnen hebben (2 weken tot een maand) en daar moest de eigenaresse nog over nadenken. Maar deze is zeker een optie...
Zal zodra het lukt fil,pjes plaatsen!
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 20-04-08 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt