Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Prinslover schreef:
elmiran: Wat ik nou steeds afvraag is wat miran dan précies doet? Gaat ze echt rennen, bokken, stijgeren? Of werkt ze totaal niet mee, wil ze niet trainen, of wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen?![]()
elmiran schreef:rodeo![]()
bokken, steigeren, met vier benen de lucht in, met d'r hoofd schudden.
Soms ook als ze voorwaarts is er vandoor proberen te gaan (richting ingang soms ziet ze m'n moeder op t terein lopen en dan gebeurd het... of als de andere pony hinnikt) dan bokt ze echt heel gemeen maar ik blijf wel zitten.
Als je dan aan wilt draven kan ze soms zo dwars doen, als je dan te voorzichtig bent met been (zie ik dan bij de meeste die durven haar niet aan te pakken) blijft ze gewoon stappen. Soms gaat ze dan weer stil staan en moeilijk doen. Als je van haar gewonnen hebt is het wel echt een geweldig beest! ze doet alles voor je. Je moet er alleen erg veel tijd en energie in steken om met d'r te vechten. De eerste week kun je steeds opnieuw beginnen als ze door heeft dat het je niks doet en je haar aanpakt gaat het er wel uit. Het rare is dat als je een hindernis in de bak zet en haar ervoor zet je haar zo in galop krijgt zonder protest
Citaat:Kimmie261: Iedereen rijd toch weer anders.. De 1 weet het nog beter als de ander ook volgens mij..Ik denk dat je gewoon moet doen wat het beste voor t paard is toch? Er blijft toch altijd wel wat over te zeggen, iedereen denkt er anders over..
cojolly schreef:Goedemorgen,
Wt leuk het paardrijvirus.
Ik was 5 jaar toen een collega van mijn moeder haar zoon op paardrijden mocht en ik mocht ook mee, ben er mijn eerste les 14X afgevallen, maar had echt zoveel lol, dat was bij ponderossa in het amsterdamsebos, in 1967 is deze stal afgebrand, waar ook veel paarden bij zijn omgekomen, en ben ik bij een stal in slotervaart gaan rijden nu De Ruif, op mijn 11e kreeg ik een verzorg pony Chrathoes een kruizing arabier/welhs, schiterend paard kon je echt alles mee, een eigen paard zat er nooit in was ook erg duur, zeker in die tijd.
Toen ik 16 was kreeg Chart kanker en ging op een weilandje zijn laatste dagen slijten, en bij mij deden de jongens hun intreden, mijn Ex had niets met paaarden dus, verloor alles.
Tot een jaar of 7 geleden mijn zoons op paardrijden wouden, en mijn oudste zoon een buisniss plan maakte, om een eigen paard te kopen, dit tot zeer tegen de wens van mijn ex.
Maar hij kwam wel Co, we hadden een stal gevonden en we hadden Co gevonden, Co was een ex draver, en zeer gefrustreed, in het begin was hij nog wel braaf maar dat veranderde al gauw waar door mijn zoons snel afhaakte, ik heb Co toen gereden en alle keuren van hem eruit gekregen hij was super braaf je kon er een klein kind op wegsturen, Co werd na een korten griepaanval kreupel en ik heb bijna een jaar met hem getobt, tot dat eruit kwam dat zijn heup wel erg stuk was en inslapen de enige optie was.
Hierna heb ik Jolly gekocht een KWPN merrie, met hele goede papieren, een super braaf dier, welerg groot 1.75m, ik ben zelf 1.60m, dus dat was een daagelijkse klim die ik met veel liefde deed, Jol was een schat, maar ook moeilijk te rijden, erg sterk en haar achterhand was moeilijk onder de massa te krijgen.
Een vriendin van me vroeg of ze een veulen uit jol mocht halen, en daar gaf ik toestemming voor, jol was snel drachtig, maar hield veel vocht vast, tijdens het draaien van het veulen is er iets heel erg fout gegaan, haar buikspier is van het bekken gescheurd, ze heeft nog wel haar veulen gebaard, wat bijzonder snel en makkelijk verliep, en na 2 weken is jol in Utrecht geopereerd, maar al snel weer dicht gemaakt het was niet te herstellen, er was geen spier meer over om de gescheurde spier aan vast te maken Jol is nog wel bij gebracht om haar veulen af te spenen en het veulen op te voeden.
Ik heb haar 7 sept. laten inslapen, na het afspenen.
Nu heb ik dus Rodriquez, een heel ander paard, lief en super slim 6 jaar oud, en mijn voornaamste doel is hem gezond te houden, en sterk dit gaat erg goed, en hij is enorm lief en een echte knuffel.
We rijden nu volgens de AdB manier, wat in het begin best moeilijk is, maar wat nu best aardig gaat.
En ik hoop dat we samen lekker oud gaan worden, vind dat we dat beiden verdienen.[img
Co
Jolly
veulen
Rodje