[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:42

Elmiran, ik heb even gereageerd in je topic.

Wat gaan jullie hard zeg. Ik heb evne niet bij kunnen lezen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:55

ik heb ook gereageerd. Wat een mooi paard Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:39

het is zeker een mooi paard,en ik rij zelf ook zeer rond..haha,ik denk dat de meeste mensen die daar tegen zijn kromme tenen bij mij krijgen...

rond en zeer veel inbuigen... Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:05

Prinslover schreef:

elmiran: Wat ik nou steeds afvraag is wat miran dan précies doet? Gaat ze echt rennen, bokken, stijgeren? Of werkt ze totaal niet mee, wil ze niet trainen, of wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Bloos

elmiran schreef:
rodeo Nagelbijten / Gniffelen
bokken, steigeren, met vier benen de lucht in, met d'r hoofd schudden.
Soms ook als ze voorwaarts is er vandoor proberen te gaan (richting ingang soms ziet ze m'n moeder op t terein lopen en dan gebeurd het... of als de andere pony hinnikt) dan bokt ze echt heel gemeen maar ik blijf wel zitten.
Als je dan aan wilt draven kan ze soms zo dwars doen, als je dan te voorzichtig bent met been (zie ik dan bij de meeste die durven haar niet aan te pakken) blijft ze gewoon stappen. Soms gaat ze dan weer stil staan en moeilijk doen. Als je van haar gewonnen hebt is het wel echt een geweldig beest! ze doet alles voor je. Je moet er alleen erg veel tijd en energie in steken om met d'r te vechten. De eerste week kun je steeds opnieuw beginnen als ze door heeft dat het je niks doet en je haar aanpakt gaat het er wel uit. Het rare is dat als je een hindernis in de bak zet en haar ervoor zet je haar zo in galop krijgt zonder protest Nagelbijten / Gniffelen

Zo dat is niet mis dan, wel raar trouwens.. Waar komt dat gedrag vandaan dan? Ik dacht in eerste instantie ook dat er miss iets niet goed zat met het zadel ofzo? Maar het is ook vreemd dat als je dr dan de baas bent, ze alles voor je doet.. Apart paardje heb je zeg Haha! Maar je schreef dat er 1 iemand is die dr nog leuk vind ook, en ermee over weg kan. Wil zij geen bijrijder worden?? Ik heb ook even in je topic gekeken! Umi is echt een super knappaardje Ja Ze word idd heel erg rond gereden, zou wel minder mogen van mij, maar deze foto's zijn ook alweer een maand oud Knipoog

Spokie79: Jaa, ik zit er iedere dag op maar heb er ook moeite mee op bij te benen Tong uitsteken

Kimmie261: Iedereen rijd toch weer anders.. De 1 weet het nog beter als de ander ook volgens mij.. Clown Ik denk dat je gewoon moet doen wat het beste voor t paard is toch? Er blijft toch altijd wel wat over te zeggen, iedereen denkt er anders over.. Knipoog

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:41

Citaat:
Kimmie261: Iedereen rijd toch weer anders.. De 1 weet het nog beter als de ander ook volgens mij.. Clown Ik denk dat je gewoon moet doen wat het beste voor t paard is toch? Er blijft toch altijd wel wat over te zeggen, iedereen denkt er anders over.. Knipoog

Zolang de ruiter maar mee zit en meeveert met de beweging en niet hindert in zit, houding, hand en jouw paard loopt daar fijner door. Ik begin ook altijd wat lager en ronder puur voor je ontspanning.En daarna wat meer op het achterbeen waardoor het paard zelf zich meer zal leren dragen.

poedersuiker net een heel verhaal getypt over mio zijn kies en operatie gaat het weer mis stomme computer Huilen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:52

Frappa: Ja, is ook zo. Daarom zei ik ook, doe wat het beste is voor het paard. Dat je hem niet hindert is wel belangrijk! Wat jammer dat het niet goed ging met je verhaal! Balen zeg, ik vind mio echt een mega lekkerding Lovers Had graag t verhaal gelezen. Misschien een tip: Voordat je verstuurd, even je verhaal kopieeren Lachen Als het dan niet goed gaat, ff een nieuw bericht + kopieren ben je zo klaar Lachen

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:53

Mooi paard hoor Elmiran. Ik vind het rijden er ook goed uitzien.

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:43

Nou toch maar weer proberen.
Gisteren met Mio naar de kliniek geweest. Eerst gevoeld en bleek dat er van de 1e molare kies ( 4e kies van voren) een stuk afgebroken was daarna kreeg Mio een spuitje om wat te kalmeren, maar meneer was nog steeds erg wakker, wij koffie gedronken , gewacht. Toen nog maar weer en ja hor menneer werd erg suf. Daarna 3 foto's gemaakt en daarop was goed te zien dat er iets goed mis was met deze kies. Het zag er apart uit.
er was maar 1 keuze en dat is operenen en dat konden ze gelijk doen.
Mio werd dan onder gehele narcose gebracht. Dan word het gat waar de fistel zat groter gemaakt en word er van onder de kies eruit getimmerd.
Nou dit is gebeurd en om kwart voor 7 , na 2 uur in spanning en stress gezeten te hebben kwam daar het verlossende word. Operatie was gelukt en Mimi weer wakker.
jeetje wat is dat erg zeg als je je 'kind' achter moet laten voor een operatie.
Het gat is voor een deel dichtgehecht en nog een stukje open zodat de vuiligheid van de ontsteking eruit kan. Dat moet erst gebeuren en dan hopen dat alles netjes heelt.
Vandaag zouden ze een controle foto maken om te kijken of alles weg is. En het gebit bijvijlen en ik hoor zometeen of hij morgen al naar huis mag. Ik hoop het !!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:00

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hij mag morgen naar huis jippie !!!!!!!!!!
toch me mimi thuis met kerst

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:20

Tjee, wat en verhaal, van die kies. Fijn dat hij morgen alweer naar huis mag.

Wat die rodeo pony betreft, al hij ook duidelijk naar de uitgang trekt enzo en op een gegeven moment wel braaf is, is het echt wel proberen of hij je niet op kan laten geven. Dan is het dus wie de langste adem heeft. Meteen aan het werk zetten op een cirkel waar je bv tien minuten niet afkomt, kan wat zijn. Eerst in stap, ook van hand veranderen op de cirkel en bv een wending om de voorhand maken en dan weer de ander kant op stappen en dan in draf en overgangen achter elkaar maken draf stap-halt-stap-draf-halt-draf bv. Vaak werkt dat wel goed. Ook omdat je zelf dan geconcentreerder bezig bent. En als je van de cirkel afkomt nog veel overgange en figuren blijven rijden, zoveel mogelijk lang op de hoefslag rijden voorkomen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:45

Frappa: Ah arme mio Ach gut Wel spannend natuurlijk zo'n operatie, of het wel goed gaat en er niet ineens iets ergs gebeurd! Goed dat het nu voorbij is en dat ie naar huis mag!! Pling Word het een gezellige kerst met je 'kindje' erbij Clown

Lusitana: Het is grappig om te merken hoe anders je tegen dingen aan kijkt dan mij. Ik zou nou weer geen oplossing ervoor hebben. Leuk om te merken dat je dingen ook van een andere kant kan bekijken, en dat merk is steeds weer met commentaar dat je geeft. Erg leuk! Pling Ik vind het idd wel logisch klinken wat je zegt. Elmiran kan je lekker bezig houden op die volte, weinig ruimte op gek te doen. En door telkens achter elkaar overgangen te rijden, ben jezelf er niet mee bezig, en de pony ook niet!! Heb je dat al een keer geprobeert Rachel? Lijkt me anders wel een goede tip! Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:22

Ja, ik merk ook dat ik soms anders tegenover dingen sta, dat wordt trouwens niet altijd in dank afgenomen.

Ik heb vanmiddag een dek geregeld voor mijn paardje. Een een vriendin vroeg waarom ik haar niet gewoon "Branca" (wit) noem. En dat roept ook wel lekker, dus misschien wordt het dat wel. Ook wel heel gewoontjes, maar ach.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:21

Waarom niet? Branca ziet er leuk uit, en klinkt lang niet zo saai als 'wit' Clown

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:22

K'heb zelf ook nog een Branca gekend, das inderdaad een leuke naam.

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:58

Vind branca ook een leuke naam.
Toch apart, met een simpele betekenis. Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:24

Frappa, wat fijn dat alles goed gegaan en Mio vandaag naar huis mag.

De tip van Lusitana voor het werken op de volte is erg nuttig, net als zoveel dingen doen dat je haast geen hoefslag rijdt. Als Ensueño vervelend is (hij vindt in het begin de andere paardjes altijd vreselijk interessant) dan doe ik dit ook. Hij heeft dan sneller zijn aandacht bij mij en wordt er nog lekker los van ook Haha!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:32

Goeiemorgen, ga zometeen Mio halen Haha!
Ben benieuwd....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:59

Fijn dat Mio weer naar huis mag Go jij! Go jij!

Op de volte rijden doe ik zowieso heel veel, maar ik rijd daar ook schoudervoor en travers op, en vanuit de travers in galop aanspringen is een zeer goede oefening voor het binnenachterbeen.

Rond rijden? alleen wanneer dat gebeurd met de juiste buiging en met druk op twee teugels heeft dat zin anders heeft het dressuurmatig geeneens nut, de meeste zie in met het "inbuigen" overigens over de schouder wegvallen, laat ze maar eens van hand veranderen met het paard flink naar links of rechts gesteld en dan een rechte lijn met een recht paard Knipoog ....wanneer die van mij niet lekker los wil zijn in het kaak nek gewricht en er tegenaan hangt elke keer mag hij wat ronder ingesteld worden maar das niet zo heel vaak Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:50

cojolly schreef:
Goedemorgen,
Wt leuk het paardrijvirus.
Ik was 5 jaar toen een collega van mijn moeder haar zoon op paardrijden mocht en ik mocht ook mee, ben er mijn eerste les 14X afgevallen, maar had echt zoveel lol, dat was bij ponderossa in het amsterdamsebos, in 1967 is deze stal afgebrand, waar ook veel paarden bij zijn omgekomen, en ben ik bij een stal in slotervaart gaan rijden nu De Ruif, op mijn 11e kreeg ik een verzorg pony Chrathoes een kruizing arabier/welhs, schiterend paard kon je echt alles mee, een eigen paard zat er nooit in was ook erg duur, zeker in die tijd.
Toen ik 16 was kreeg Chart kanker en ging op een weilandje zijn laatste dagen slijten, en bij mij deden de jongens hun intreden, mijn Ex had niets met paaarden dus, verloor alles.

Tot een jaar of 7 geleden mijn zoons op paardrijden wouden, en mijn oudste zoon een buisniss plan maakte, om een eigen paard te kopen, dit tot zeer tegen de wens van mijn ex.
Maar hij kwam wel Co, we hadden een stal gevonden en we hadden Co gevonden, Co was een ex draver, en zeer gefrustreed, in het begin was hij nog wel braaf maar dat veranderde al gauw waar door mijn zoons snel afhaakte, ik heb Co toen gereden en alle keuren van hem eruit gekregen hij was super braaf je kon er een klein kind op wegsturen, Co werd na een korten griepaanval kreupel en ik heb bijna een jaar met hem getobt, tot dat eruit kwam dat zijn heup wel erg stuk was en inslapen de enige optie was.

Hierna heb ik Jolly gekocht een KWPN merrie, met hele goede papieren, een super braaf dier, welerg groot 1.75m, ik ben zelf 1.60m, dus dat was een daagelijkse klim die ik met veel liefde deed, Jol was een schat, maar ook moeilijk te rijden, erg sterk en haar achterhand was moeilijk onder de massa te krijgen.
Een vriendin van me vroeg of ze een veulen uit jol mocht halen, en daar gaf ik toestemming voor, jol was snel drachtig, maar hield veel vocht vast, tijdens het draaien van het veulen is er iets heel erg fout gegaan, haar buikspier is van het bekken gescheurd, ze heeft nog wel haar veulen gebaard, wat bijzonder snel en makkelijk verliep, en na 2 weken is jol in Utrecht geopereerd, maar al snel weer dicht gemaakt het was niet te herstellen, er was geen spier meer over om de gescheurde spier aan vast te maken Jol is nog wel bij gebracht om haar veulen af te spenen en het veulen op te voeden.
Ik heb haar 7 sept. laten inslapen, na het afspenen.

Nu heb ik dus Rodriquez, een heel ander paard, lief en super slim 6 jaar oud, en mijn voornaamste doel is hem gezond te houden, en sterk dit gaat erg goed, en hij is enorm lief en een echte knuffel.
We rijden nu volgens de AdB manier, wat in het begin best moeilijk is, maar wat nu best aardig gaat.
En ik hoop dat we samen lekker oud gaan worden, vind dat we dat beiden verdienen.[img
Afbeelding
Co
Afbeelding
Jolly
Afbeelding
veulen
Afbeelding
Rodje

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:03

Ga zo nog even bijlezen. Nog over Miran, ik kan er zelf wel op rijden zonder eraf te vallen soms is t zo erg dat ik d´r uit lach Nagelbijten / Gniffelen omdat ze zo dom doet om me eraf te krijgen, als me zusje kijkt lacht ze ons ook altijd uit Clown . Eerste wat ik doe als ik erop klim is alleen maar op de grote volte. Eerst zorgen dat de rem er fatsoenlijk op zit, en als ik dan stil sta normaal weer weg kan stappen. Daarna eens een stuk draf, tussen door even stap en weer weg draven omdat Miran dan meestal de neiging heeft om weer te protesteren maar dat wil ik er dan gewoon uit. Als ze braaf is ga ik de volte steeds groter maken, en uiteindelijk een paar keer de hele bak door. Zodra ze probeerd gek te doen om richting uitgang te gaan trek ik haar ook wel om op de volte of als ik daar te laat mee ben schop ik d´r vooruit Clown zodat ze de uitgang voorbij gaat en daar niet stil gaat staan, als ze dan galoppeerd zorg ik meestal dat ze nog een stukje door gaat, daarna weer voor straf een rondje op de volte en dan weer de bak door.
Als ik haar dan weer een beetje voor elkaar heb wil ze ook bijna uitzichzelf nageven, en wat wijken, meer doe ik niet met haar omdat ik haar dus niet zelf regelmatig kan blijven rijden. Is wel jammer want er zit zoveel meer in Verdrietig. In de zomervakantie had ze heel erg last van haar longen dus dan doe ik het haar niet aan om ook nog eens te gaan rijden.

Degene die er gelijk mee weg rijd zonder problemen heeft het zelf ook erg druk, ze rijd alleen wel eens als ze bij ons komt.
Ik heb vaak geprobeerd een bijrijder voor Miran te krijgen maar vaak was het dan toch voor Misty. Het is gewoon erg lastig om iemand voor haar te vinden die haar goed aanpakt en niet bang er van wordt. Verdrietig

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:07

frappa± fijn dat de operatie goed is gegaan, en dat hij weer naar huis mag

haha raar tegen ik kan geen dubbele punt meer zetten m´n toetsen bord doet zooo raar...ook geen vraagtekens of streepjes Clown
ow zie het nu al echt raar alles is verplaatst....= zit nu op de plaats van t vraagteken geen idee hoe dat kan Boos!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:29

rechtsonderin de menubalk staat een miniminitoetsenbordje, als je daar op klikt staat er nederland- verenigde staten of nederlands- engels.. dan moet je hem op engels zetten, dan doettie het weer normaal Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:30

kan ook trouwens een blauw vierkantje met NL (of VS) erin zijn...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:35

Ligt dek wel aan je merk pc? Ik moet namelijk een programma in om het om te zetten, hoor. (Heb geen amerikaan Knipoog ).
Maar het is inderdaad gewoon een taal kwestie.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:17

pascha7...???????

Frappa top!dat die straks weer naar huis mag ..