Met mijn merrie Calida heb ik 7 veulen gehad, zij is meerder malen kampioen van het ras Nederland dus niet de minste
Mijn 1e veulen was van Finca la Ventilla een hengst die als eerste en enige in NL in die tijd voor mijn fokdoel de ideale dressuurtypische beweging en exterieur had.
De 2e van Sereno die een week bij mij heeft gestaan omdat de eigenaresse nog niet bekend was met de dekkerij dus hem heb ik ook heel goed leren kennen, ik deed de dekkingen ook zelf aan de hand.
De veulens 4 en 5 van Jopo die hengst ken ik persoonlijk ken ik had toen nog een andere merrie, Artista een bruine merrie met goede bloedlijnen en beweging maar mofologisch geen topper.
Hengst Gayo heb ik ongeveer 4 weken op stal gehad doordat hij uit Belgie kwam en hij een paar merries mocht dekken het veulen is Rioja die ik zelf heb opgefokt en is nu te koop. Inmiddels kampioen jonge hengsten met veel potentie dus daar ben ik retetrots op ! Ik had Gayo dolgraag willen hebben maar op dat moment was hij niet te koop.
Veulen 7 was Platina en zijn is helaas overleden na een ongeluk, Kazan de papa is nog steeds van mij
Veulen 8 is Elegante en Kazan is de vaderen is kampioen jonge hengsten
Veulen 8 is Fortuna zij is gefokt voor iemand anders die de hengst in haar bezit had en de drachtkosten niet betaalde vandaar dat ze nu van mij is Talisman ken ik van de keuringen en was vroeger een topper en kampioen van het ras in de ring met enorme goede bewegingen dus daarom wilde ik hem wel gebruiken met mijn mooie merrie.
Met de meisjes ga ik over een paar jaar verder met de fokkerij, nu ben ik ermee gestopt omdat de vraag naar de duurdere kwaliteit er niet is, ik ga niet vermeerden voor de lol.
Ik weet dat ik bevoorrecht ben met genoeg ruimte en middelen om zo te fokken maar degene die bij mij een veulen hebben gekocht zijn hierdoor ook in het voordeel. Ik kan namelijk eerlijk en oprecht een veulen/paard verkopen dat goed overdacht en gezond is ''ontstaan''. Gelukkig heb ik met alle eigenaresse's een heel goed contact en zij kunnen ten allertijden bij me terecht mochten ze vragen hebben.
Ik gun iedereen het allerleukste paard van de wereld want daar gaat het tenslotte toch om?