Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 09:42

ieleoor schreef:
hai,had ik dit moeten schrijven;

ow wat goed van je dat je zo n paard koopt zeg!!
dat je zo n paard een kans geeft!! jeetje zeg perfect!!
ondanks dat ie zoveel mankeerd.

en dan;

ow wat goed zeg dat je dat paard weg doet !!
dit paard is een te groot risico!!jeetje knap hoor !!
hij mankeerd gewoon te veel!!

ja als je dat wil kan je het krijgen hoor ,als het jou gerust stelt!!
we uiten hier een mening ,en dat die niet aansluit bij de jouwe......
succes verder....

Aan (bijna) iedereen, ooit al gehoord van uw mening te uiten zonder kwetsend en grof over te komen?!
Als jullie willen kan ik ook grof zijn, hoor.

@ rox: thx! Mss kan ik idd eens kijken om haar voor de koets te laten gaan.
Ze loopt (volgens mn DA & hoefsmid) idd wat stijf, maar ze heeft totaal geen spiermassa meer en er is al zeer lange tijd niet meer mee gewerkt, dus ja...

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:01

Ik ben benieuw hoe ze er na de winter uitziet. Denk dat het dan een totaal ander paard is. Ga je nog naar de kliniek om een foto te laten maken van haar knie?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:12

Wacht maar, je zal haar niet meer herkennen Haha!
Ja, ik denk dat ik dat wel zal doen, en moest et zijn dat ze bij mij blijft, dan doe ik het zeker.
Ik zou in ieder geval willen weten of er nog iéts aan kan gedaan worden. Ik denk mss dat het een soort van botwoekering is?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:14

Hou je ons op de hoogte hoe ze zich ontwikkelt? Het blijft afwachten of ze er last van zal hebben als je haar gaat gebruiken. Maar misschien valt het wel mee.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 14:24

We leven in hoop ...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:41

zo even geworsteld door 7 pagina's...pffff wat een gezellige berichten hier zeg!...
@ Amigo_tje.. Ik kan me voorstellen dat je het beste wilt voor dit paardje en op dit moment is het beste bij jou! heel fijn dat je paardje tot zeker na de winter mag blijven..en misschien vind je een leuke oplossing in de tussentijd...
Helaas heb ik ook wel eens met mijn hart voorop een paardje gekocht die niet goed was..ook niet laten keuren enz enz..dit paardje had ik helemaal opgelapt in gezondheid en karakter en is nu nog steeds een hobbelpony voor kleine kinderen en heeft een goed leven...hopelijk vind je ook zoiets voor je paardje...

Ik vind het ook erg vervelend dat je rot berichten in je topic hebt gekregen...gelukkig is de meerderheid meelevend...
Veel succes en als je iets kwijt wilt gewoon blijven doen hier op bokt, want het is ook vaak gezellig..Knipoog

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:28

Ja houdt ons op de hoogte Knipoog

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:10

Ik heb gisteren gebeld met de verkoper van mijn merrie'tje ivm die pony die daar nog staat. Ze is dus drachtig en de bevalling is voor één dezer dagen normaal...
Ze staat te koop voor +/- 1000 €, mss als je interesse hebt kunnen we vragen of de prijs bespreekbaar is. Het is een (kleine) C-pony van ong. 1.30. Kleur: bonte bruinschimmel, dacht ik. Ze is gedekt door een "pinto" van 1.40, als ik me goed herinner.

Volgens die vent is ze gezond en in orde met vaccins, ontworming en hoefsmid. Ze heeft ook een DA-boekje, geen papieren.
Toen ik ze zag, zag ze er idd gezond uit. Lieve pony, mooie verschijning.

Ze staat in Moorsele (Aalst) - België - op +/- 30 min van Brussel.

Als je interesse hebt, gelieve me te laten weten, dan geef ik het tel.nr. van die man. Ik wil gerust meegaan als je wil gaan kijken...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:11

Tsja, na wat hij jou heeft geflikt ga je toch twijfelen aan zijn zuiverheid he?..

Hopelijk komt dat diertje ook goed terecht...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:33

Ja, ik hoop het ook. Ik kan ze echt niet allemaal nemen. Maar dat paardje heeft ie al langer en qua uitzicht zag ze er stukken beter uit dan mn Friesje. Ze leeft ook alleen maar van hooi en brood en van het héél klein beetje gras (is eiglijk meer kruid) dat nog in de wei staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:36

Ja heel verstandig, nog meer paarden kopen bij zo'n oplichter, dan weet je in ieder geval zeker dat hij kan blijven bestaan...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:59

[***] schreef:
Ja heel verstandig, nog meer paarden kopen bij zo'n oplichter, dan weet je in ieder geval zeker dat hij kan blijven bestaan...

Nog een keer: het is GEEN handelaar! Tis ne particulier die nu pas maar inziet dat ie geen plaats/gras genoeg gaat hebben deze winter!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:02

Het is in ieder geval een vent waar ik geen respect voor heb na wat hij jou en zijn dier geflikt heeft, los van het feit wat zijn beroep is, Amigo-tje.
Waarom zet hij zelf geen advertentie?

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:27

Jammer dat zulke topics altijd weer verziekt worden door bepaalde bokkers..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:37

het is idd een gok, maar ik denk dat het zeker qua gezondheid goed zal komen. Qua bouw ziet ze er toch wel goed uit ondanks het ondergewicht. Als ze dalijk mooi bij gekomen is en langzaam aan licht werk gezet word zal ze een mooi paardje worden. Goed eten doet wonderen..

Heel veel succes en natuurlijk heel veel plezier in de toekomst.

Ik blijf het volgen hier voor vooruitboekingen metr haar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:51

Wat goed van je dat je dit paard een kans geeft!

Veel succes!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:13

detour schreef:
Het is in ieder geval een vent waar ik geen respect voor heb na wat hij jou en zijn dier geflikt heeft, los van het feit wat zijn beroep is, Amigo-tje.
Waarom zet hij zelf geen advertentie?

Er is een (klein) beetje duidelijkheid? Hij had dat paard met deze blessure gekocht van de vorige (slechte) eigenares gekocht en die had hem hetzelfde wijgemaakt. En aangezien hij de kl*ten van paarden kent, eeft die der dus ook nie naar omgezien, want da vrouwmens ad em gezegd dat da nie moest. Ik zou daar wel naar laten zien, maar jem dus nie. Ik had het em dus gisteren gezegd dat ik nie content was met zo'n verschrikkelijk slechte verzorging aan da been, maar hij wist van niets.
Het eten da mn beestje kreeg is natuurlijk nooit goed te spreken + het feit da ze te mager staat...

Hij zet zelf geen ad, omdat ie geen pc heeft en niet met internet kan werken. Dat is een gepensioneerde meneer en dermee... Het was ook de ex-eigenares die mn paard te koop had gesteld. Hij kan geen sms versturen, enkel bellen. Daarom...

Ik probeer het langs deze weg, omdat ik weet dat hier ook goede mensen zitten. Ik zet die pony hier dus nie om langs alle kanten slechte commentaar te krijgen. Ik weet ondertss al da de meesten mij een slecht mens vinden. As ge geen interesse hebt, goe, maar zit nie op mij te vitten!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:15

Na de winter, wacht maar af, je zal mn paardje niet meer herkennen... Vingers aflikken
Ze zal goe in haar vel zitten, zal haar vertrouwen terughebben... Kortom, een mooie Friese merrie'tje!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:28

Goedzo meid, en sterkte! Laten we hopen dat het andere diertje ook een fijn baasje treft! Gaat overigens laat veulenen!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 10:16

Ik vind dat dit ook een late periode is om te veulenen. Nu, het gebeurt wel, maar ik zou het nooit niet doen zo vlak voor de winter.
Daarom had ik graag dat ze een goede thuis zou vinden met evt een stal of gewoon inloopstal. Nu heeft ze niets, ze staat gewoon op een open vlakte. Zij zal er mss wel tegenkunnen, maar dat veulen zo in die ondertss al koude nachten?

Als er iemand een plaatsje heeft of je kent iemand, laat het dan gerust weten. Als je wilt, bel ik ook nog even voor de leeftijd e.d. van da paardje.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:36

Hoe is het nou met het oog van je merrie? Mischien heb ik er overheen gelezen?
Is ze blind of aan het worden?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:03

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het de bedoeling is om in dit topic te bespreken hoe er nog een paardje te koop staat bij die man, dat regelt die vor mijn part dan zelf maar. Als hij nou een paar maanden goed bijvoert en goed verzorgt, kan hij tegen de lente mss wel een leuke pony verkopen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:30

Tja, daar zeg je het, é, bijvoederen! Die wist niet eens dat een paard voering moest bijkrijgen (of dat dat beter is voor hun gezondheid)

Ze ziet er nog door, maar dan ook maar een klein beetje meer. Er is wschl niets meer aan te doen, maar haar andere oog is nog goed. Een paard kan goed leven met 1 oog, schijnt het. Ze heeft er niet echt last van, buiten dat ze dan eens tegen de staldeur botst.

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:32

Mijn pony is ook bijna blind aan 1 oog..merkte je niet veel van tijdens het rijden en verzorgen.

ben heel erg benieuwd hoe ze eruit ziet na de winter..
vast een hele mooie friese meid!!

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:34

Ben ook heel erg benieuwd hoe ze er uit gaat zien als ze weer lekker in haar vel begint te komen. heb je nog meer foto's van d'r?