Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WillemYntJee schreef:Emmelie Scholtens rijdt voor Stal laarakkers wel n fries in t ZZ dacht ik, weet niet zeker
http://www.stallaarakkers.nl/zuidbroek%20allemaal.jpg
K heb vroeger ook wel op ponykamp ook wel is gesprongen met n friesje, ja ook parcoursje, maar dat was inderdaad oefenhoogte en dus echt niet hoger dan 1 m. !
Milly_ schreef:casperrr schreef:Nu we het toch over crossen hebben. Ik kreeg een keer commentaar van een aantal mensen op bokt, dat ik juist de vooroordelen van een fries in stand hield omdat ik er niet mee wilde crossen want ik vond het geen geschikt paard...
Juist ja.. Hun zeiden dat er een fries cross liep en dat ik dat ook eens moest doen.........
dat een fries een boerenknol zou zijn, en alleen voor de kar nuttig is... DAT is een vooroordeel.
Dat ze geen springpaarden zijn(op internationaal-niveau)is een feit...
Gelbrich schreef:Mijn Fries springt vrij zeker een meter maar wanneer je erop zit weigerd ze bij de eerste de beste hindernis. Met wat overtuiging van de ruiter "strompelt" ze over 40 cm. Vind dat wel grappig om te zien zeker als je ziet hoeveel plezier ze heeft met vrij springen.
casperrr schreef:Gelbrich schreef:Mijn Fries springt vrij zeker een meter maar wanneer je erop zit weigerd ze bij de eerste de beste hindernis. Met wat overtuiging van de ruiter "strompelt" ze over 40 cm. Vind dat wel grappig om te zien zeker als je ziet hoeveel plezier ze heeft met vrij springen.
Maar dat is nog geen Z parcours
Milly_ schreef:casperrr schreef:
Maar dat is nog geen Z parcours
zet ze dat dan?
Gelbrich schreef:Dank u dank u Milly. Altijd zijn er weer mensen die het verhaal van een ander moeten afzeiken. Je kunt toch ook gewoon lezen wat een ander even kwijt wil over zijn/haar paard of iets dergelijks. Mijn paard is pas 5 jaar en nee die zal ook nooit een Z parcour springen. (Wordt op deze manier natuurlijk wel een uitdaging hahahahahahahahaha).
casperrr schreef:ik neem aan dat dat bericht verwijdert is die je net hebt gequote pletje123?
Best flauw moet ik zeggen.
Maar ik doelde erop dat we in dit topic wilen weten of een fries écht Z kan springen (ok we zijn er al over uit maargoed) maar als er de hele tijd verhalen over komen van "ik heb dit met mijn fries gesprongen" wat er in de verste verte niet op lijkt hebben we natuurlijk niet veel aan..
En nee ik kraak haar niet afmaar als iedereen even iets leuks hier over zijn of haar fries neer wilt gaan zetten zijn we 10 blz's verder zonder verdere nuttige info....
WillemYntJee schreef:Emmelie Scholtens rijdt voor Stal laarakkers wel n fries in t ZZ dacht ik, weet niet zeker
http://www.stallaarakkers.nl/zuidbroek%20allemaal.jpg
K heb vroeger ook wel op ponykamp ook wel is gesprongen met n friesje, ja ook parcoursje, maar dat was inderdaad oefenhoogte en dus echt niet hoger dan 1 m. !
Pletje123 schreef:Ik heb geen bericht verwijdert..