Andalusier, waar kopen?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Re: Andalusier, waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:12

littleroosie schreef:

Wat een gave foto's, en een mooie ervaring rijker, super........
Genio staat trouwens nu bij mij in de buurt, heb ik van horen zeggen, de jongen die hem heeft gekocht, geeft er les op, mag je een half uurtje de mooiste kunstjes er uit zien te krijgen, lijkt me leuk, ik weet niet wat hij er zelf mee doet.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:10

Hij heeft hem als leerpaard gekocht, nadat zijn lippizanerhengst waar hij Z2 mee reed niet meer beschikbaar was. Zijn eigen paard is nog veel te jong. Op advies Van David de Wispelaere moest hij zoeken naar een ouder leerpaard, wat hem o.a. de wissels goed kan leren.
Genio is echt perfect klasiek afgericht in het verleden. Voordat hij bij Vlietstede terecht kwam had hij wat minder prettige adressen gehad. Was uit conditie, de fut eruit, rug totaal kapot gereden, open plekken van 30 bij 10 cm aan beide zijden!!

Genio is perfect als leerpaard. Maakt zich er dus ook niet zo druk om als je als ruiter de verkeerde knopjes in drukt. Dan doet hij het gewoon niet. Verder is het een geweldig paard om piaffe en passage mee te leren. Die jongen lest dus nu met Genio bij Arthur Kotthas van de spaanse rijschool en bij de Wispelaere.

Nu is Genio ook weer niet zo'n doetje dat je hem kunt afbeulen of onrechtvaardig kunt behandelen. Dat pikt hij absopluut niet. Dan kun je echt gaan lopen!!! letterlijk.

Maar met goedwillende minder gevorderde ruiters is hij heel lief.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:43

Klinkt erg leuk, misscjien ga ik hem ook wel bellen, kan ik es ervaren hoe een goede passage/piaffe aanvoelt.
Ik ben met mijn P.R.E ook een beetje bezig om het te ontwikkelen(passage), hij pakt het erg snel op, erg leuk, maar ik ben in hoofdzaak bezig met veel overgangen, zodat hij achter wat meer moet doen, maar zo nu en dan iets meer verzamelen en dan......
De stal waar hij staat, is erg prettig, zijn heel veel bezig met dressuur, serieus, en de eigenaresse en dochter hebben ook een mooie Lusitano, dacht een vrij zeldzame(Alter real, weet t niet zeker)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:20

Lisette schreef:
Dat bedoel ik er niet mee hoor!! Ik heb een volle zus van haar en hoop dat die ook zo leuk uitgroeit en zo'n karakter heeft. Die moeder is ook zo'n lieve merrie.

Sorry ik dacht dat het als een aanval bedoel was Bloos
Ik heb jammer genoeg geen foto's dit omdat ze ongeveer in de laatste week is gekomen toen ik dara stage liep, ik heb haar een stuk of 3x gereden. Ze was veel te dik en kende niet veel, wel een eerlijk karakter.

Genio is een super paard, ik heb het ook op film staan dat ik piaffe en passage met hem doe, erg leuk was dat! Ik heb er zelf nog over nagedacht om hem te kopen maar dat was voor mij financieel niet haalbaar om zo'n paard te kopen.

blackhorse57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:11

kijk eens op www.spaanse-paarden.nl mooie paardjes en ze gaan speciaal voor je op zoek naar het paard wat jij graag zou willen
succes laat nog eens wat horen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:37

Ik heb nog steeds een heel mooi jaarling hengst te koop!!! Vader kampioen vanBelgie en Nederland. Hij is nu nog donker bruin/zwart. Hij wordt net zoals zijn vader een bruin schimmel. Athletico heeft Spaanse papieren en is gechipt. Hij staat in de opfok in Maaseik net over de grens in Belgie!!!!

Afbeelding
Zijn vader Polaco II

Afbeelding
Zijn moeder Famosa XLIX

Afbeelding
En dit is Atheletico. Op de foto is hij 1 jaar en 2 maanden oud.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:32

Ik kan voor Lusitanos zorgen, ik woon in Portugal. Ik heb er meer in mijn bestand dan op het moment op mijn site staan en ik kan ook speciaal zoeken.*LOL*
Ik kan niet aan Andalusiërs komen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:05

Ik heb een hele mooie Bruine PRE APTO hengst te koop.

Bonito is echt een schatje en een heerlijk paard om mee te werken.

Als je meer over hem wilt weten hoor ik het wel.

Hier zijn een paar foto's

http://www.mijnalbum.nl/Album=KQZTL7K4

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:59

Lisenka schreef:
Wij hebben op dit moment een andalusier hengstveulen te koop. Vader is Grelo. Hij is superaanhankelijk, kan goed bewegen en is mooi barok gebouwd. Voor foto s zie onze website www.reiderhoeve.nl. Volgend jaar verwachten we 2 veulens van onze eigen, superlieve hengst Halley. Op de keuring zullen wij aanwezig zijn met Halley en onze 2 jarige merrie Esperanza. De moeder van Esperanza is Chistosa, vader is Grelo. Chistosa was in 2003 kampioen in haar rubriek. Daarnaast komt ook Desperado naar de keuring. Desperado is door ons gefokt, maar verleased en deze mensen brengen hem zelf voor op de keuring.

Krijgen jullie volgend jaar ook een veulen van Chistosa x Halley?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:27

Als het allemaal goed gaat, krijgt Chistosa volgend jaar begin mei inderdaad een veulen van Halley. Dit zal dan ook het eerste veulen van Halley zijn, dus extra spannend.

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:45

Lisenka schreef:
Als het allemaal goed gaat, krijgt Chistosa volgend jaar begin mei inderdaad een veulen van Halley. Dit zal dan ook het eerste veulen van Halley zijn, dus extra spannend.

En komt dat veulen eventueel ook te koop?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:36

Paardjus schreef:
Lisenka schreef:

Wij willen dit veulen dan eventueel wel verkopen.

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:41

[/quote]

[/quote]
Okay dan heb ik wellicht wel interesse t.z.t. Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:59

Paardjus schreef:

[/quote]
[/quote]

Paardjus, ga jij nog naar de andalusierkeuring in Wanroij. Op zaterdag doet onze 2 jarige merrie mee. Zij is een dochter van Chistosa met als vader Grelo. Ook Halley is daar dan aanwezig. Halley is zo ontzettend braaf, dat hij naast Esperanza op de wagen naar Wanroij gaat.

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:38

grappig dat ik dit tegen kom

Genio staat inderdaad bij ons op stal

en ik heb inderdaad zelf een 3 jarige bruine alter real!

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:45

Lisenka schreef:
Paardjus schreef:

[/quote]

Paardjus, ga jij nog naar de andalusierkeuring in Wanroij. Op zaterdag doet onze 2 jarige merrie mee. Zij is een dochter van Chistosa met als vader Grelo. Ook Halley is daar dan aanwezig. Halley is zo ontzettend braaf, dat hij naast Esperanza op de wagen naar Wanroij gaat.
[/quote]
Oh jammer dat ik niet kan maar je maakt toch wel heel veel foto's he!? Cool

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:22

Paardjus schreef:

Ik zal mijn man lief aankijken om foto´s te maken.

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:12

Lisenka schreef:
Paardjus schreef:

Ik zal mijn man lief aankijken om foto´s te maken.

En zijn er foto's gemaakt en staan ze al ergens op Bokt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:14

mag ik nu eventjes iets vragen, want ben daar nu al lang over aant twijfelen.
ik zie vaak andalousiers en die zien er echt zo vaak verschillend uit.
soms zie je het bijna helemaal niet juist aan de lange manen.

hoe komt dat nu eigelijk?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:58

Een paard dat uit Spanje komt, wordt al snel Andalusier genoemt, gewoon omdat hij uit Spanje komt, maar dat wil niet zeggen dat het een echte P.R.E is.......
Heel veel worden er paarden geimporteerd uit Spanje, die zo uit de bergen gehaald worden, niks mis mee, maar veelal is niet duidelijk wie de ouders zijn.

Bij gerenomeerde fokkers zijn de ouders wel geregistreerd en wie welk veulen baart etc.
Er zijn verschillende type's, vroeger zag je veel het echte barokke, veel behang, kort, gedrongen, zwaar type, tegenwoordig fokken ze meer sportgericht(sommige) dus langer, luxer, ruimere gangen, dat kan het verschil al zijn.
Zelf houd ik meer van het echte barokke, dan maar geen ruime gangen....
Op Marktplaats staan nu ook bv een aantal in de lagere prijsklasse, kijk daar maar naar en zoek er dan 1 op uit de normale/hoge klasse, heb je het verschil al......

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:03

mammaslamma schreef:
Een paard dat uit Spanje komt, wordt al snel Andalusier genoemt, gewoon omdat hij uit Spanje komt, maar dat wil niet zeggen dat het een echte P.R.E is.......
Heel veel worden er paarden geimporteerd uit Spanje, die zo uit de bergen gehaald worden, niks mis mee, maar veelal is niet duidelijk wie de ouders zijn.

Bij gerenomeerde fokkers zijn de ouders wel geregistreerd en wie welk veulen baart etc.
Er zijn verschillende type's, vroeger zag je veel het echte barokke, veel behang, kort, gedrongen, zwaar type, tegenwoordig fokken ze meer sportgericht(sommige) dus langer, luxer, ruimere gangen, dat kan het verschil al zijn.
Zelf houd ik meer van het echte barokke, dan maar geen ruime gangen....
Op Marktplaats staan nu ook bv een aantal in de lagere prijsklasse, kijk daar maar naar en zoek er dan 1 op uit de normale/hoge klasse, heb je het verschil al......

danku, word me al veel duidelijker nu Bloos

Celiinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:07

ik weet dat manege de gompert ze altijd verkocht.. ik weet niet of ze dat nog doen! Bloos die haalde ze altijd uit spanje, met papieren en alles.. ik ben er wel eens geweest.. mooie beesies die daar staan.. mischien kun eens vragen of ze daar nog te koop staan...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:44

Als je paard gekeurd is, en goedgekeurd, weet je i.i.g dat je een raszuivere P.R.E gekocht hebt, wat je daar verder mee doet............
Mijne is ook goedgekeurd, APTO, maar nu geen hengst meer, heb dus weinig aan het papiertje, ik weet alleen zeker dat het een andalusier is en wie zijn ouders zijn, dat vind ik toch wel leuk, maar had hij dat niet gehad, had ik hem ook gekocht hoor!!
Alleen was hij dan wel een paar euries goedkoper geweest, denk ik.............

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:57

Celiinee schreef:
ik weet dat manege de gompert ze altijd verkocht.. ik weet niet of ze dat nog doen! Bloos die haalde ze altijd uit spanje, met papieren en alles.. ik ben er wel eens geweest.. mooie beesies die daar staan.. mischien kun eens vragen of ze daar nog te koop staan...

Hoi ik geloof dat henriette en frederique nogsteeds andalusiers verkopen!
maar hoe of wat ze doen weet ik niet!

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:03

heeft iemand goede of minder goede ervaringen met de paarden van www.andalusiers.nu? wat betreft het rijden bij hun op de andalusier en de verkoop van andalusiers bij hun?

thanks, alvast!