mening over friezen in de dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:56

Ik bedoel met open staan: dat beide partijen hun ogen moeten openen! De partij die voor de KWPN-ers gaat en de partij die voor de Friezen gaat. Alleen als zij open staan voor ideeen van elkaar en naar elkaar willen luisteren kan er een gesprek plaats vinden. Eerder niet

En ik probeer helemaal niet mijn mening over Friezen in de dressuur hierin naar voren te brengen Het was gewoon een algemene opvatting van mij...

@Starbreeze: het is dus helemaal niet zo bedoel zoals jij het opvat Sorry als ik misschien wat onduidelijk over kwam. Bedoelde het in een goede zin!

En Horseyfries: wat heeft dat er mee te maken? Als je je goed had laten informeren wist je dat mijn KWPN-er slechts twee jaar jong is en ik dus nog helemaal niet met haar rijd....
En met een opmerking als: 'Friezen kunnen het even goed, maar zijn alleen mooier!', jaag je juist de mensen die daar nog niet helemaal van overtuigd zijn in het harnas. Met andere woorden: met zulke uitspraken snij je jezelf behoorlijk in de vingers als je mensen ervan wilt overtuigen dat Friezen het wel kunnen! Het komt ook vrij kortzichtig over...

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:18

Omdat me lijkt dat je pas kunt vergelijken als je alle twee de rassen daadwerkelijk in de sport hebt uitgebracht.....
Dat heeft er dus in mijn ogen alles mee te maken!!

Ik overtuig mensen wel dat Friezen het wel kunnen door gewoon te rijden, dat gaat tot nu toe erg goed.....

Als ik vind dat Friezen mooier zijn, dan is dat mijn mening. Mensen die zich daardoor in het harnas gejaagd voelen hebben dus blijkbaar niet veel op met de vrijheid van meningsuiting, en laat dat nou net de categorie zijn waar ik me niets van aantrek?

Kortzichtig is als je een oordeel klaar hebt zonder enige onderbouwing......

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:33

horseyfries schreef:
Omdat me lijkt dat je pas kunt vergelijken als je alle twee de rassen daadwerkelijk in de sport hebt uitgebracht.....
Dat heeft er dus in mijn ogen alles mee te maken!!

Ik overtuig mensen wel dat Friezen het wel kunnen door gewoon te rijden, dat gaat tot nu toe erg goed.....

Als ik vind dat Friezen mooier zijn, dan is dat mijn mening. Mensen die zich daardoor in het harnas gejaagd voelen hebben dus blijkbaar niet veel op met de vrijheid van meningsuiting,
en laat dat nou net de categorie zijn waar ik me niets van aantrek?

Kortzichtig is als je een oordeel klaar hebt zonder enige onderbouwing......

Als je je daar niks van aantrekt, hoe kan je dan discussieren??? Dit is JUIST het probleem wat ik bedoel Je noemt het gewoon zelf!! En vrijheid van meningsuiting tjah... volgens mij is het geven en nemen. Voor beide partijen.

En zoals ik eerder al zei, maar dat heb je waarschijnlijk niet meegenomen in je commentaar : zo langzamerhand wil ik als van oorsprong KWPN liefhebber best eens kijken naar de Friezen. Ik ben jaren van mening geweest dat de Friezen niet in de dressuurring thuishoorden. In mijn ogen waren het gewoon karreknollen. Waren zeg ik!

Echter, nu, na een tijd bezig geweest te zijn met een Fries, ben ik van mening dat de Friezen niet onderschat moeten worden!

Wat is nou precies het probleem dat je maakt Horseyfries? Jij beweert het tegenovergestelde... jij beweert dat ik dat niet vind! Dat is dus onjuist!

En voel jij je niet in je harnas gejaagd als iemand tegen jou zegt: Hej man! Die Friezen zijn lelijk! Ze horen niet in de dressuur thuis! Alleen de KWPN-ers horen daar!

Nou ja... ik weet (bijna) zeker, dat blijkt immers uit je posts, dat je je daar wel druk om maakt...
Je kan nu wel zeggen: nee daar maak ik me niet druk om! Aan de andere kant probeer je wel hevig de Fries te promoten...
Dat zou dan dus betekenen dat jij ook niet zoveel hebt met vrijheids van meningsuiting?

Samar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:36

Sfieke schreef:
Ik persoonlijk wil er nu onderhand wel eens serieuzer naar kijken. Hier op mijn stage adres hebben ze enkele goede paarden staan. Onder andere van de Iduna's. Dan wordt het wel interessant vind ik

Goh zou het niet verstandiger zijn om je EERST te verdiepen in het onderwerp VOORdat je je in deze discussie mengt?

Je hebt je mening al gegeven maar je geeft nu aan dat je toch wel geïnteresseerd bent in de Fries als dressuurpaard?

Goede overtuigingskracht dus van de pro-Friezen hier.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:58

Haha nee hoor

De paarden van de stage hebben mij ervan overtuigd! En jullie niet zozeer

Sabien geloof ik he?

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:14

Blijkt wel dat je dus conclusies trok zonder enige kennis van zaken... komt héél sterk over!

En verder mag iedereen van mij alles roepen wat ze maar willen...
Als ik het er niet mee eens ben mag ik dat echter ook zeggen.....

Dat noem je nou een discussie Sfieke!

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:18

horseyfries schreef:
Blijkt wel dat je dus conclusies trok zonder enige kennis van zaken... komt héél sterk over!

En verder mag iedereen van mij alles roepen wat ze maar willen...
Als ik het er niet mee eens ben mag ik dat echter ook zeggen.....

Dat noem je nou een discussie Sfieke!

Eeeh... je conclusie is weer fout

Ow maar dat heb ik nooit beweerd, dat je dat niet mag zeggen

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:20

Misschien moet je nog dit hele topic eens doorlezen, wat je allemaal geplaatst hebt en me dan eens uitleggen hoe het kan dat je mening nu compleet veranderd als je aan het begin van dit topic al over dezelfde informatie beschikte als nu.....

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:23

tjah.. als ik dat uit zou moeten leggen.. dan ben ik morgen nog aan het schrijven

Samar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:23

Sfieke schreef:
Haha nee hoor

De paarden van de stage hebben mij ervan overtuigd! En jullie niet zozeer

Sabien geloof ik he?

Klopt helemaal Sophie.

Jullie? Ik heb jou nooit proberen te overtuigen. Opletten hè!

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:25

Sfieke schreef:
tjah.. als ik dat uit zou moeten leggen.. dan ben ik morgen nog aan het schrijven

Yannicke

Re: mening over friezen in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:27

Ik vind het juist super! het is niet mijn type paard, maar er hoeven niet alleen KWPN-ers, Holsteiners etc in de dressuursport te lopen! Friezen kunnen het net zo goed!

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:30

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:09

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:00

Ja dat weet ik, maar daar staat maar de helft van het artikel op... leest wat lastig denk ik zo

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:07

En jij vind dit geheel van toepassing op dit onderwerp??

Starbreeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:43

Ja dat topic, daar heb ik mijn mening ook al gegeven, maar ik weet niet of dat dat met dit topic te maken heeft. Meer met zogenaamde fokkers die er een slaatje uit wilden slaan.

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:16

Ach er lopen ook kwpn tuigers in de dressuur. Die kunnen het slechter dan friezen meestal.

Starbreeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:11

Vind jij dat een fries een tuigpaard is dan?

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:56

Starbreeze schreef:
Vind jij dat een fries een tuigpaard is dan?

Sommigen zijn meer tuigtypisch, anderen meer rijtypisch....
Wat niet wil zeggen dat je met een tuigtypische onder het zadel niets kunt bereiken, of andersom....

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:03

Sfieke schreef:
Ik bedoel met open staan: dat beide partijen hun ogen moeten openen! De partij die voor de KWPN-ers gaat en de partij die voor de Friezen gaat. Alleen als zij open staan voor ideeen van elkaar en naar elkaar willen luisteren kan er een gesprek plaats vinden. Eerder niet

...

hahaha...dan ben ik wel heel open, denk ik....!

Ik doe ze allebei! Fries en KWPN! En al jaren....ben ook vaak in gesprek met mezlf....

Nee...alle gekheid op een stokje: als je allebei rijdt (en meerdere paarden, dus niet toevallig 1 fries en 1 KWPN-er), dan merk je wel verschil... Ook niet zo gek...er zijn ook grote verschillen in exterieur natuurlijk!
Het is juist de kunst vind ik, om zo met die verschillen om te gaan, dat je toch het maximale bereikt. Ik vind het erg kicken.
Ook wel funny: ik heb de volgende ervaring: als je twee keer achter elkaar met een fries wordt gesignaleerd...slaat men stijl achterover als je de volgende keer met een KWPN ten tonele verschijnt...goh....jij reed toch Fries...? En andersom net zo trouwens....dat vind ik wel funny. Bij onze vereniging bijv. is het de gewoonste zaak van de wereld dat je meerdere paarden uitbrengt...maar men blijft tegen mij aan ouwehoeren met dergelijke verbaasde uitspraken. Of men wil een keuze van me horen: waar ga je nou verder mee? Die vraag hoor ik vaak genoeg...nou gewoon....met allebei....vind ik leuk...!

Starbreeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:41

@polly haha dat is idd merkwaardig, alsof het niet samen kan

Barbara88

Re: mening over friezen in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:07

Ik ga binnenkort ook met mijn fries starten. En iedere keer als ik bij de vereniging aan kom is het van : zooo daar hebben we onze dressuur fries weer. De meeste mensen tot nu toe geven positief commentaar. Al krijg ik ook af en toe blikken toe geworpen die boekdelen spreken... Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft. Of jou met een fries of een kwpn'er of nog een ander ras komt. Het is gewoon per paard afhankelijk.

mijn mening is dat het niet zozeer van het ras afhangt of je paard dressuur kan lopen maar dat het gewoon per paard afhankelijk is. Maar een fries kan over het algemeen hartstikke goed dressuur!!

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:53

horseyfries schreef:
En jij vind dit geheel van toepassing op dit onderwerp??

Nou ja, als we het dan hebben over hoe geliefd Friezen zijn in de dressuur is het misschien interessant ook eens te kijken hoe geliefd Friezen zijn in het algemeen Daar zit verder geen bijbedoeling achter...

Starbreeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:55

Daar gaat dit topic niet over, dat gaat over of je ook goed dressuur kan rijden met friezen. De groep friezenliefhebbers zal altijd wel kleiner blijven dan die van de KWPN-ers.