Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
akerna schreef:hey marieke, jij ook op bokt gezellig
hoe gaat t met hesta verder?
ik rijd nu sinds kort op alderic (leonie is ermee gestopt) en niet meer op roos.
expiriment schreef:Gisteren is OnnOs vierde dochter geboren bij de tandarts in Zuidhorn.Tot nu toe alleen nog maar merrieveulens.
) was dat?

Hij doet het erg goed !! 
hananya schreef:Renate, ik laat Hesta dekken door Bartus (v. bascal). Ik wil graag het oude groninger bloed weer terugfokken. Ik krijg dan een veulen dan 75% orgineel bloed heeft en 25% verwant. Ik ben ook bij dhr Oosting geweest te kijken naar een Bartus x Eendracht, dus dezelfde combinatie. Dit vond ik wel een mooi hengstveulen met een hele beste beweging! Zijn hoofd was misschien iets minder mooi, maar de rest maakte alles goed....
Na een veulenloos jaar waarin madam helemaal heeft kunnen bijkomen van het gepuf weer erg leuk & spannend allemaal.
Orbaldo II had ik opgegeven voor de hengstenkeuring maar toen kreeg ik een telefoontje van de inspecteur dat hij toch wel een negatief advies kreeg omdat er baldewijn achter zat dat was te ouderwets en hadden ze al teveel van in de vereniging.Wel jammer want over het algemeen hebben de paarden die ik mooi vind bij het GRP allemaal baldewijnbloed
Nimber schreef:Als je zo veel mogelijk gronings wil fokken wil je toch zo min mogelijk lancelot bloed erinOrbaldo II had ik opgegeven voor de hengstenkeuring maar toen kreeg ik een telefoontje van de inspecteur dat hij toch wel een negatief advies kreeg omdat er baldewijn achter zat dat was te ouderwets en hadden ze al teveel van in de vereniging.Wel jammer want over het algemeen hebben de paarden die ik mooi vind bij het GRP allemaal baldewijnbloed

Yootha schreef:Orbaldo II is een Onno x Orbaldo x Positief x Hugo en voert nog 90,625% origineel echt bloed.
Ik zal mijn mening over Floryan en de rest van de holsteiners maar voor me houden.
hananya schreef:Jullie hadden het trouwens vorig jaar toch ook al geprobeerd met Bartus?
. Daarna is ze bij Post geweest voor een rietje van Bartus, maar dat sloeg niet aan. De veearts vermoedde dat haar hormonen ff een break nodig hadden (kan ik me iets bij voorstellen na zo`n rits drachten
) en ik was stilletjes een beetje bang dat de hengst/merrie-combi wellicht niet zou aanslaan (dat hoor je toch ook nog vrij vaak). Dat was dus gelukkig niet het geval, aangezien er nu wel is genesteld. Prelude lijkt sowieso weer erg lekker in haar vel te zitten. Tijdens het rijden is ze weer extreem fanatiek en 'Experimenterig' braaf. Daarbij kun je met deze felle zon amper naar haar kijken zonder zonnebril (een wereld van verschil ten opzichte van onze enter Gruno, die nu de hoogte in schiet en er wat slungelig & dofjes bijstaat
).