@Autumn, Proficiat nog met de verloving

@Nadir, wat fijn dat het bitloos ook zo goed gaat

@Ineke, wat balen dat je zo last hebt van de koude! Hopelijk snel een paar minder koude dagen dat je tijd hebt om te rijden!
@Mzorro, ik heb Jenara als 3,5jarige gekocht, er had zo'n 5x iemand op gezeten, dus ze was wel min of meer zadelmak. Ze is mijn eerste eigen paard ook, maar ik had wel veel ervaring met jonge paarden en opleiden omdat ik 5j lang heb meegewerkt op een fokkerij van Belgische springpaarden als tiener. Ik vond zowieso wel dat ik heel erg onzeker werd van de verantwoordelijkheid van je eigen paard, ik wist op zich wel redelijk goed wat doen, maar dat idee dat je het echt helemaal zelf kan "verpesten", vond ik best eng. Heb dus ook op tijd en stond les genomen om ons te helpen. Jenara blijft niet het makkelijkste paard om te rijden door haar moeilijker lijf, maar ik denk dat we best goed bezig zijn

@Twirrewyn, fijn om je weer te horen en dat je herstel best goed verloopt! En ook super dat Dawn het naar zijn zin heeft op de nieuwe plek

@JJ4, wat een knapperd heb je! En leuk trio eigenlijk :p Wat doen jullie zoal samen?
Privé is het hier even een soep, alles dat we proberen om een betere situatie voor onszelf te creëren voor de bouwwerf volgend jaar eindigt in een dikke nee ... dus mijn energiepeil staat even op -1.
Met Jenara daarentegen gaat het super, die is echt zoveel aan het vooruitgaan, dus die training zijn wel steeds heel fijn

Superjammer dat onze stal steeds meer een parelli-sekte wordt wel, dus eigenlijk wil ik er echt graag weg.
Maar aangezien ik dus over 5-6 maanden zoek te verhuizen naar onze nieuwe regio, wil ik haar niet tussentijds nog eens verhuizen, dus nog een paar maanden volhouden.
Ik ga rond kerst in ieder geval al een 4-tal stallen gaan bezoeken in onze nieuwe thuisregio, dus daar kijk ik wel naar uit!