[HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:18

Sterkte jolijn
Hier alleen balen heel veel pijn maar gelukkig gaat nog wel met lopen enzo heb iets met me rug maar eert niet wat

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:21

ow balen zeg, sterkte ook! :(:)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:25

heeft hier trouwens iemand ervaring met pas de deux ?

uiteraard zijn er over iedereen goede en slechte ervaringen te vinden, maar was benieuwd.
mijn zadel staat iig. te koop en ik denk dat er een KN. symphonie voor terug komt .
maar dat is nog voor later , eerst verkopen :o .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:47

De winkel Pas de Deux?
en dan qua zadels?

Ik durf het niet te zeggen, heb er nog nooit een zadel gekocht, volgens mij hebben ze wel een zadelpas certificaat.
Misschien even googlen?

KN heb ik ook gehad op mijn Lusitano merrie, was een fijn zadel maar de zit was iets aan de brede kant voor mij en het zadel paste haar ook niet helemaal goed.
Ik heb het weg gedaan toen ik een gebruikte WoW kon kopen, ze had een hele moeilijke rug en dat ging beter met de WoW dan met de KN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:37

Oeh, ik heb eindelijk de barokke sidepull gemaakt die ik al zo lang wilde! *\o/*
Ik vind barokke hoofdstellen erg mooi, helemaal als ze een beetje simpel blijven, maar als je bitloos wilt rijden heb je helaas niet zoveel keus in barokke versies. Ik had al een barok hoofdstel, maar dan met een hele slappe neusriem die zodra hij de kans kreeg omlaag hing, net zoals deze:

Afbeelding

Dat werkt niet als je daar teugels aan verbindt. Zo'n vormloze neusriem schuift bovendien als de pest en is dus ongeschikt als sidepull. Maar na heel veel schroeven, gaten maken en biothane bijwerken is de bruin met gouden sidepull eindelijk klaar!
Afbeelding

Er zitten twee sidepullringen aan waar ook de kinriem aan hangt, de neusriem houdt zichzelf nu horizontaal en volgt nu de vorm van een paardenneus door met verschillende laagjes biothane te werken, zodat hij ook niet meer kan schuiven bij een teugelhulp. Nu alleen nog kijken of hij [***] past, maar ik ben al heel blij. :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:47

Wauw wat een gave Hoofdstellen ! :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:09

wow wat gaaf zeg!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:47

Gave hoofdstellen.

Ja de zadelpas service.
Ik kan weinig recenties vinden.
Kwa site & certificaten ziet het er wel goed uit.

De breedte is iets wat ik dus niet pretig vind (krijg ik ook last van knieen etc.)
Vrije zit , weinig wrong . dat is wat ik zoek.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:56

KN is wel aardig vrij qua zit, niet diep en geen enorme wrongen, ik vind dat ook niet prettig inderdaad, mijn WoW heeft ook een vrij vlakke zit en bijna geen wrong

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:21

Joh!!!
Ik had deze helemaal gemist joh!
Maare ik praat weer graag mee.

Jolijn, klinkt vervelend! Veel sterkte gewenst.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:34

Waw mooie hoofdstellen!

Heb je die helemaal van nul in elkaar gepuzzeld of heb je delen gebruikt van je bestaande hoofdstel?

Ik wilde dat ik ook zo handig was.
Ik heb wel ooit in een ver verleden een bitloos touwhoofdstel in elkaar geprutst, maar die heeft helaas niets barok en is daarbij nog veel te groot voor mn barokkies (was het hoofdstel van mijn warmbloedmerrie).

Eigenlijk zou ik heel graag een barokke cavemore hebben, maar ik vind ze nogal prijzig :o
Ik dacht ik ga ooit wel eens aan de slag met een gewone hackamore die ik wat barokker ga maken, maar ik zou niet zo direct weten hoe eraan te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:21

Ik heb de bruine sidepull niet vanuit het niets gemaakt hoor. 8-)
Het is een combi van een bruin hoofdstel met gouden gespen plus een neusriem van een bruin/goud hoofdstel met wit sierstiksel. Ik vond een wit sierstiksel op de neus wel leuk, maar het hele hoofdstel met wit sierstiksel wordt dan weer een beetje druk.
Dus neusriem met het hoofdstel gecombineerd en vervolgens verstevigd met twee lagen biothane en een hoop schroeven. Alle schroeven die je op neusriem en kinriem ziet heb ik erin gezet om de verschillende lagen en ringen vast te maken, maar de neusriem en kopstuk had ik dus al gekocht. Ik ga het niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk. :7

Ik heb er trouwens ook lang over gedacht om gewoon zo'n barokke hackamore/cavemore neusriem te kopen en die te gebruiken, maar die zijn zo vreselijk vormloos (zijn niet voorgevormd naar de neus) en hangen slap aan hun ringen waardoor ze niet in positie blijven op de paardenneus maar naar beneden zakken waardoor je ze voor beide redenen vrij strak om de neus moet doen als je wilt voorkomen dat ze gaan schuiven. En ik wil een vuist tussen de kinriem en de onderkaak van het paard kunnen doen als ik train, dus dan vallen alle slappe en vormloze neusriemen helaas meteen af.
Intussen heb ik het vandaag weer niet om het paard kunnen hangen, dus misschien dat ik morgen een foto kan maken van [***] in zijn nieuw outfit. 8-)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:29

Hoe is het met jullie ?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:33

Zag hele mooie hoofdstellen!

Hier gaat alles z'n gangetje, zwangerschap gaat goed, alleen flinke bekkeninstabiliteit. Sinds zondag weten we dat Damon een broertje krijgt!
Rijden gaat ook best goed. Lette had woensdag met les allee weer op d'r tong gebeten. Ze kan die Lap moeilijk stil houden en ik heb neus en sperriem vrij los dus ze zit nogal eens klem

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:44

Hier alles rustig, Figo staat sinds dinsdag met een dikke kogel achteraan (niet zijn artrosepootje, gelukkig) en hij is ook kreupel in draf. Zo dadelijk nog maar eens de DA op bezoek, kan een abonnement nemen intussen. Hij is wel gecheckt door de chiropractor die zeer te spreken was over zijn lichaamsconditie en bespiering en vond dat hij heel erg soepel was, dus da's dan weer goed nieuws.

Met mij ook alles in orde, ik mis het rijden wel enorm. Intussen bijna 23 weken zwanger, kleine man doet het erg goed!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:02

Fijn dat de kleine het goed doet!
ik ben heel blij dat ik nog kan rijden, maar ben wel reëel. Lette is met begin altijd heel terughoudend en niet een het been dus moet altijd even goed het gas zoeken. Gaat vaak gepaard met wat hupjes maar nooit extreem. Nou maandag was ze echt gemeen en toen dacht ik ook ok ik sap zo af als ze het nog een keer doet... nu een compromis gezocht woensdag met instructrice en dat gaat beter
Sb en wijken gaan ook steeds beter, linksom vind ze nog wel echt moeilijk maar ze werkt zo hard de laatste tijd! Blijft bijna constant negeeflijk en sluit al zo mooi!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:44

hier ook weinig verandering (de mishandelingen komen wel erg dichtbij).
zadel is er nog niet .
en verder niets te vertellen.
met dit weer wel al de eczeem deken opgedaan (beter te vroeg als te laat.) de eerste muggen en wespen al gezien.

fijn dat de zwangerschappen goed gaan.
ik doe het jullie niet na :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:58

ja gruwelijk en griezelig die mishandelingen, walgelijk gewoon... :oo :r

inderdaad fijn dat de zwangerschappen goed verlopen, succes ermee! :D

Wat een enorme wind zeg! :wow:
Net uit mijn werk gauw naar stal, heb nog een zowaar droog een lesje kunnen rijden, net niet weg gewaaid, maar super fijn gelopen, blij mee!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:54

ja die wind was behoorlijk aanwezig , heeft me een halve tank benzine gekost :wow:
verder weinig last van gehad.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:56

Fijn dat met de Zwangerschappen goed gaat, :)

Hier gelukkig weer beter na nachtje zh, nu weten wat is dus rustig aan doen ;)
Morgen een lesje van Nikki , :)

Winnetou verleast sins vorige week :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:15

oh ik lees over figo heen...
wat balen van zijn kogel zeg, beterschap!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:46

Het valt mee, gelukkig! Wondje op zijn kogel dat was beginnen te ontsteken, en daardoor pijn en vocht in de kogel. De idioot had sinds gisteravond op de een of andere manier nog een bloedoedeem op zijn knie opgelopen ook, dus DA had meteen nog iets te behandelen.

Antibioticakuur van vijf dagen, veel stappen, wond dagelijks schoonmaken en open houden en Traumeel smeren. Wordt handig met die buik :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:51

ohhh wat een pechvogel zeg!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:18

he balen van figo.

leuk moon een les van nikki.
wat voor les ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:23

vast een vrijheidsdressuurlesje? 8-)
gaaf hoor, veel plezier!