Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fabster schreef:Ik denk dat je dan moet opschieten, gezien de sluiting vh stamboek.
Xyris schreef:Ook die kan je inschrijven, het enige verschil is dat er een sterretje bij de naam komt te staan om aan te geven dat ze niet bont toont.
Just_Sannee schreef:Fabster schreef:Ik denk dat je dan moet opschieten, gezien de sluiting vh stamboek.
Sorry dat ik even kom binnenvallen
Ik lees al heel lang mee, zelf een barock pinto merrie gehad, helaas overleden, mijn Friese merrie is ingeschreven bij BP, en ik zit op dit moment naast bestuurslid van BP studbook (mijn vriend)
Na 2015 sluit er helemaal niets... Paarden kunnen nog gewoon ingeschreven worden zonder bekende afstamming.
Echter geld wel na 2015, in het type BP moeten de hengsten die voor hengstenkeuring gaan, minimaal in voorboek 2 staan.
Staan ze dat niet, worden ze ingeschreven bij type FB of type XX, ligt aan het percentage Fries bloed
ivy_power89 schreef:Nou er zit wel enig verschil hoor tussen beide stamboeken![]()
Persoonlijk vind ik het helemaal niet storend dat de ouders niet vermeld worden in het paspoort, tenslotte heb je er wel een stamboek papier bij waar de afstamming goed vermeld wordt.