NienkeNiels schreef:Laten we het feit over kennis en handelbaar heid van een hengst achterwege laten svp. Ik kan mijn hengst prima hanteren en corrigeren en heb goede begeleiding.
Zoals ik al eerder zei, een paard kan omslaan als een blad aan een boom. Een keer met je ogen knipperen en het is gebeurd. Je begeleiding is er niet altijd als jij straks met je hengst aan de slag gaat. En de aanval van de ene hengst die bij de les in de pad van de ander hing, was onder het toeziend oog van de instructie. Die kon op dat moment ook niets doen.
Het is in een fractie van een seconde gebeurt. Is nog tot daar aan toe als je zelf gevaar loopt, maar er zijn ook mensen om je heen waar je aan moet denken.

En ken dus precies iedere blik en actie van hem en weet ook hierop te reageren. Als hij een merrie ziet brult hij blijft soms staan maar prima te houden/corrigeren. Als hij buiten in de paddock staat en er staan verderop merries blijft hij wel vaak roepen naar deze merries, af en toe een beuk tegen het hek maar daar blijft het dan bij.