Campeonato PRE 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: Campeonato PRE 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 10:08

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:26

jeej eindelijk een programma :) ik hoef gelukkig niet super vroeg....ben niet echt een ochtendmens :P

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:53

Yes eindelijk
Wij zijn om 10:35 op zich wel een mooie tijd dan heb je nog wat aan je dag
Krijg nu wel een beetje de kriebels hoor :=

@Mirmar
Zo denk ik er precies over.. meedoen is leuk en je paard is weer een ervaring rijker

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:58

Oei! Ik moet HEUL vroeg!! 8.30-9.10! :O
Gelukkig is Luna altijd klaarwakker zodra het maar een beetje licht is, maar ik niet...
Ach ja, dan heb je het maar gehad he.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:35

Cyrina schreef:
esmir schreef:
dat is dan iets nieuws! Ik heb in het verleden altijd met zweep mogen rijden. Sterker nog vind ik wel zo veilig met jonge hengsten.

Kan zijn dat het met de jonkies nog wel mag (nooit aan meegedaan), maar de volwassen weet ik zeker van niet.

hm vreemd. ik heb vorig jaar in belgie een oudere hengst gereden, ook gewoon met zweep. vanavond het regelement er eens op napluizen..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:57

Super dat het programma er op staat!!
Heb mn hotel ondertussen ook geboekt. Heb er heel veel zin in!!!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:37

spannend voor de kandidaten !!!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:33

Even een foto van Luna met voorbrenghoofdstel en laatst bijgewerkte kapsel.
Over het kapsel ben ik nog niet helemaal uit, tips zijn welkom.
Afbeelding
Afbeelding

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:04

misschien bij de schoft/halsaanzet wat korter. probeer de hals te perfectioneren door het scheren. Oh en nog een tip, als je d lengte scheert/knipt (gewoon bovenop eroverheen) en je wil een onzuiverheidje in het verloop van de hals verdoezelen, scheer dan de zeikanten een beetje op, zo is de overhang van de hals naar manen minder zichtbaar.. *zoekt foto ter verduidelijking*

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:59

Ik doe ook mee, met 3 paarden
1 jarige merrie, 3 jarige ruin, 7 jarige bruine merrie

met de 7jarige rijd ik ook de proef. weten jullie toevallig of je mag doorzitten , of moet lichtrijden? (haar uitgestrekte draf zit niet makkelijk uit :+ )

overigens scheer ik de manen niet van mijn paard, aangezien ik het er niet vind uitzien omdat ik ook nog op wedstrijd moet :+
ik moet vrijdag ochtend al als eerste :oo vroegg!!!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:08

mag doorzitten oflichtrijden, wat jij wil :D

leuk dat je er ook bent trouwens :D gezellig!!!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:10

alegre schreef:
Jeetje twee weken van te voren pas? Dat is wel heel laat. Ik begreep dat de toelating of op donderdagavond of op vrijdagavond is. Als je dat pas twee weken van te voren hoort is het wel lastig boeken. Zal je zien dat alle hotels in de omgeving volgeboekt zijn.

Hoeveel "grooms'' mag je eigenlijk meenemen? Ik kan daat niets over terugvinden. Zouden zij een kaartje moeten kopen?

Is er ook iemand op de hoogte van de regels voor het toiletteren? Mag je bijvoorbeeld de benen knippen of scheren?

niet scheren!! zijn ze niet van gedient :D

wat ik zelf altijd doe (ook vanwege wedstrijden) is met een trekkammetje ertussen scheren ( net als dat ze een man knippen bij de kapper) zo scheer ik het af, blijft een mooie lengte kwa haar, maar geen lange haren :)
oren scheer ik normaal wel uit, maar dat haar heb ik nu speciaal laten groeien :+

ik en hidra 2 jaar geleden, ze ging voor het eerst mee en was hélemaal vanslag doordat ze een veulen zag (flipt ze, want ze vind ze zo leuk :+ )
http://www.youtube.com/watch?v=gMp7EoIdPq4 ging niet erg goed, maar zat wel bij de bestbewegende met z'n 3e uit 1sectie, dus moeste we nog een keer
dit jaar hopen we beter :D (vooral onder het zadel)

esmir, ooh mag allebei?? ook voor een 7jarige?
dus als ik bijvoorbeeld alles doorzit, maar uitgestrekte draf lichtrijd, maakt dat niet uit?

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:34

nee, ik heb vorig jaar met een volwassen hengst ook gewoon licht gereden, en had hele hoge punten op functionaliteit. Als ze wat gespannen zijn, vind ik het prettiger om licht te rijden, laten ze de rug ietsje makkelijke los..
Laatst bijgewerkt door Jytte op 11-08-11 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:42

Ah oke, weet ik dat iedergeval! tnx :D
weet me proef inmiddels na (1x voorgelezen te zijn, en 1 gespiekt te hebben waar de stap zat) al uit me hoofd :+ (je mocht toch niet voorgelezen worden ? )
hij is makkelijk zat :j

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:46

ja, ik kan hem ook dromen, ook na een jaarniet gereden te hebben haha

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:51

hahah :+

alegre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:09

Retivi: Mooie frontriem! Wel grappig want ik zat er ook aan te denken om er een te laten maken met deze kleuren. Ik zou denk ik de manen ietsje korter maken. Maar het valt niet mee he. Dan heb je een mooie boog en dan ben je bang dat als je nog meer gaat knippen de boog weer verpest.

Just_kiki: Mooie merrie heb jij, ze kan echt goed bewegen! Ik zag trouwens op sicab.tv dat de spanjaarden zelf wel de oren scheren, althans zo lijkt het? Ik denk dat ik ook idd de langste haren van de benen met de tondeuse (6 of 9 mm kop) weg haal.

Ik heb het verkort reglement even doorgelezen en daar staat dat de paarden van 3 jaar en ouder wel in galop moeten? Klopt dat wel? En je moet je eigen hoofdstelnummer meenemen, kun je die ergens kopen?

Wat gaat de tijd snel he, nog maar 3 weken! Carmen mijn 3 jarige wil op het rechte eind nog niet zo mooi verruimen, heeft iemand daar misschien tips voor?

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:48

Alegre,
Bedankt. Eerst wilde ik een frontriem met rozetten, maar voor die ene dag €70.- uitgeven vond ik een beetje veel, het kost al genoeg! Ik vond dit een mooie tussenweg, wel spaans en maar €20.-

De vorige keer kregen wij de hoofdstelnummers gewoon bij aanmelding.
Ik geloof niet dat je ze zelf hoeft te kopen hoor! We weten ook nog niet welke nummers...

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:11

Ik had van de week eventjes geoefenend met Don en vriendlief was bereid om het te filmen :P
Het waaide echt mega hard maar ondanks dat was hij wel braaf.
Ps: zet je geluid uit, want de wind maakt nogal herrie :)

oja water is heel eng :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:41

Retivi ik vind het er al best netjes uit zien hoor! Ben zo blij dat ik geen merrie heb... bij mij zou het echt een drama worden. Fjorden knippen lukt me wel altijd netjes maar of dit ook zou lukken...

Kiki leuk dat je ook mee doet! Je gaat het druk krijgen dan zeg! Leuk om de andere paarden ook eens in het echt te zien!
En dat van het doorzitten/lichtrijden vroeg ik me inderdaad ook al af. Want Hinc zit niet zo lekker met uitstrekken hahah... dus lekker dat we mogen lichtrijden! En Kiki Hidra is nou echt al weer een stuk volwassener zeg!! echt een verschil!

De proef zit er bij mij inderdaad ook al helemaal in haha... Had hem een keer met een stalgenootje geoefend en toen wilde ik het de dag erna nog even doen en er was niemand maar wist hem al uit mn hoofd kwam ik achter haha....

alegre ik weet dat die wel los te koop zijn en dat je dan van die verwisselbare nummertjes hebt die je er in kan schuiven... Maar als we die inderdaad moeten kopen moet ik nog even gaan zoeken waar ze ze hebben.. Zo iets: http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... mmers.html

Mirol ziet er toch niet verkeerd uit! Je ziet hem soms echt zo tegen de wind in kijken haha...

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:55

ik heb nog even zitten spitten in het regelement, maar merries en hengsten van 4 jaar mogen wél met zweep geredn worden..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:00

En de oudere dus wel zonder zweep... dat wordt leuk hihi mag je dan wel met zweep losrijden of ook niet??

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:04

ja alleen de rubriekken 7 en 8 (merries en hengsten van 4 jaar) mogen de proef met zweep. Met losrijden natuurlijk wel, staat niet vernoemd maar ik rij ook niet in volledig tenue los ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:07

Hihi dat is ook zo. Want Hinc weet zo goed of ik hem wel bij heb of niet haha...
Had de afgelopen twee dagen met sporen gereden en vandaag had ik ze niet aan, nou dat heb ik geweten. Terwijl als ik ze aan heb, heb ik ze niet eens zo veel nodig over het algemeen haha..

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:10

hahah, ja ze zijn niet gek :D ik vind het wel vreemd dat een zweep niet in alle rubieken is toegestaan. In belgie mag wel alles met zweep gereden worden volgens mij..

Ik ben wel blij dat die vierjarige met zweep mag, anders was het een drama geworden denk ik :D
hij is net zadelmak en heeel erg hengst :D