Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Spreken de meeste stoeterij-eigenaren Engels, of is het vrijwel enkel Frans? Zitouna schreef:Edit, Chantal Chekroun heeft ook nog een prachtige jonge hengst te koop, leuk voor iemand die van kleur en sportpotentie houdt
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 304&type=3
wel fam van Diament !) al als hengst terug...
hoewel ik snap dat dat niet je eerste fokdoel en dus prioriteit is. Maar toch leuk om het zo naast 'jouw' ras een beetje te volgen, er stroomt ook veel Berberbloed door de Frederiksborger-aders niet?
je moet ze echt leren kennen en als ze je eenmaal vertrouwen, gaan ze voor je door het vuur. Hoe is Swann met de andere paarden? Trekt hij nog erg naar een van hen toe? 

tja en met jouw oriëntatie is het logisch dat kleur een leuke extra is, maar zeker niet bovenaan je lijstje staat. Daarbij heb je je mini's nog waar je je op dat gebied lekker mee kan uitleven he 
) maar zoek gewoon een fijn gebouwd, functioneel maar ook mooi paard. In Europa wordt vaak gezegd dat vrijwel alle Berbers schimmel zijn, dat is iets wat je hier in de Maghreb niet zo sterk terugziet. Hier in Tunesie is de meest voorkomende kleur vos, daarna bruin, daarna pas schimmel, weer gevolgd door zwart en de verdunningen. Ook in Marokko zie je op straat bijna alle mogelijke paardenkleuren.

Zitouna schreef:Hier nog even een schimmel waar ik ook wel voor zou kunnen zwichten, helaas is het een toerisme paard... (foto gemaakt door onze Luxemburgse vrienden)
[ Afbeelding ]
Wauw wat een gave! Inpakken en opsturen, strikje hoeft niet eens 
ja die zomerse foto's zijn wel aanlokkelijk, hoorde dat het alweer slecht weer is daar
nou maa rhopen dat de zomer gewoon een beetje verlaat is...
)
.
). En bij de Rocky Mountain horses is zilverappel zwart nu eenmaal het meest voorkomende kleur. Het is zo een banaal kleur in dat ras, dat andere kleuren dikwijls veel meer gewild zijn
. Schimmels hadden ook niet mijn voorkeur, maar heb het er ook niet voor gelaten.
haha hij wil nog wel eens uitdagen dus ook, Swann
Zitouna schreef:Bonjoy ik hoor juist meestal van mensen die paarden zoeken dat ze bijna niets kunnen vinden in die leeftijdscategorie en er eigenlijk vrijwel enkel veulens op de markt zijn. Daarom krijg ik juist veel vragen van mensen die graag paarden in die leeftijdscategorie zouden importeren, in Europa is er weinig keus en wat er is, is meestal schimmel of erg duur (zeker in Duitsland, daar gaan paarden in die leeftijdscategorie voor rond de 10.000 weg...). In Frankrijk zal je zeker wel wat kunnen vinden ja, maar Frankrijk is groot en het zou dus kunnen dat je om een paar paarden te zien het hele land moet doorrijden. Anders inderdaad bij zo'n grote stoeterij waar nicolanca het over heeft. Die vrienden van mij uit Luxemburg hebben nu een prachtige geïmporteerde merrie uit Marokko te koop staan, Nataoui, van bijna 4 jaar.
[ Afbeelding ]
Mocht je echt geïnteresseerd zijn, ook in een importpaard, wil ik wel voor je kijken of er hier iets naar jouw smaak rondloopt! Ik ben al met verschillende mensen en fokkers aan het praten over exporteren
Wat een gave merrie! Bij het importeren komt nog behoorlijk wat kijken qua kosten denk ik?