[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:17

Moll schreef:
zo nog 2 tal rij fotos van mij

Afbeelding

op 1 hand
Afbeelding

ahhhhhhhh mol, je haar is eraf 8-)

mooie foto die eerste. lekker los voor...op eigen beentjes in mooi tempo

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:22

Sanne ahhh wat triest ik hoop echt met gans mn hart dat de pup het gaat redden, ik zal met je mee duimen wat een rot situatie voor je zeg :(:)

Moll wat een prachtig paard en die erop zit mag er ook wezen :~ beide is een schitterende en kwijl gevoelige combie ;)

dames en heren morgen is er bij de lidl een leuke aanbieding met paardenspullen ;)
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090903.index

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:42

nombrado schreef:
zasread schreef:
Ik ben weer thuis. Vandaag is het net een vervelende situatie. Lisa is net een dag weg, dus ik zou op Amber (de hond) passen. Amber en haar puppy zijn nu bij de dierenarts. De DA heeft de puppy onderzocht. De pup was op zich in orde, maar onderkoelt en moest dringend wat eten. De pup ligt nu in de couveuse bij de DA en als die wat is aangesterkt gaat hij weer proberen Amber en de pup bij elkaar te zetten. Hopelijk neemt ze hem dan wel aan. Er is een foto van Amber gemaakt, die is verder helemaal leeg. Ze krijgt voor de zekerheid nog wel een spuit dat de nageboorte er goed af komt.
Vanmiddag rond 4 uur haalt Lisa ze weer op. Hopelijk kan de pup dan gewoon bij mama drinken.
Amber geeft wel melk, alleen pakte de puppy de speen niet. Ook niet toen ik ging helpen.

wist ze niet dat Amber zwanger was?

Jawel, maar er zijn vandaag urgente persoonlijke redenen waarom Lisa er niet is. Dat zet ik liever niet op internet
En ik zou dus op de hond passen, omdat we de puppies elk moment konden verwachten
Laatst bijgewerkt door zasread op 02-09-09 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:43

Marielle: Dat moet inderdaad wel heerlijk zijn om Flan zich weer zo uit te zien leven.

Gabriella: Ik heb ook een groot zwak voor Igneo. Als ie dan weer zo lief kijkt zwicht ik gewoon weer. En die veulenfoto's, tja, dan mis ik het wel een beetje, zo'n kleintje. Gelukkig is hij nu niet minder leuk :D

Jasmijn: Romeo is een perfect fotomodel! Ik denk dat ik eind september, begin oktober jullie kant op kom :j

Shanna :(:)

Martine: Leuk dat je vriend meer interesse gaat tonen.
Wat ontzettend vervelend dat Flavio nog steeds zo raar reageert :(:) Is er niks gebeurt de afgelopen week waardoor hij zo van slag zou kunnen zijn?
De berber was toen ik klein was al mijn favoriete ras (door een prachtig plaatje in mijn fotoboek) en met al die 'te koop' Berbers die jij laat zien ben ik niet eens meer zo zeker dat mijn volgende aanwinst een P.R.E. of Lusitano zal zijn. Die berbers hebben gewoon wat! :~

Anouk: Leuk dat Desp al een compliment kan maken!! Snoepjes zijn vaak wonder middelen :=

Esther: Wat een leuke foto's! Jij en Shaggy zijn echt een leuk stel :j
Hoe gaat het met jullie lessen aan de hand?

Judith: Sterkte, dat is niet zo'n leuk bezoek aan Nederland :(:)

Frank: Ik laat je sproeier-verhaal wel even aan mijn vriend lezen, is mij iets te technisch :+ haha. Maar wel vet goed bedacht! Ik denk dat het sowieso goedkoper is dan een sproei-installatie aanschaffen.
En ja, daar heb je wel gelijk in. Ongewenste berichten gewoon links laten liggen.

Kelly: Wat een mooie foto's weer van jou en Adorno. De liefde straalt er echt vanaf!

Debby: Rijdt je nu ook weer regelmatig op Xantha?
Knuffelen is ook lekker toch :D

Kelly_Taco schreef:
Saida Je hebt gelijk hoor! Enne Frank zal hier toch wel actief worden anders moet hij namelijk zijn harem over geven aan Jan..

Gelukkig voor Frank, heeft Jan zijn neus hier nog niet laten zien.

Madelief: Wat vervelend dat Furia door de sprong zich geblesseerd heeft :(:) Heeft hij er nu al minder last van?
Kom maar op met die filmpjes ;)

Regine: Nu word ik ook wel heel nieuwsgierig naar jullie stukje op horse-event. Helaas kan ik niet komen kijken, dus ik hoop dat je iemand kan vinden die het kan filmen!

Mol: Leuke foto's :j Gitano ziet er echt goed uit!

Cynthia: Ik had de aanbieding idd ook al gezien. Heb alleen niks nodig op het moment :=

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:48

zasread schreef:
Jawel, maar er zijn vandaag urgente persoonlijke redenen waarom Lisa er niet is. Dat zet ik liever niet op internet
En ik zou dus op de hond passen, omdat we de puppies elk moment konden verwachten

jeetje, wel sneu voor lisa, dat ze er niet bij kan zijn op zon moment.
hopelijk komt het goed met de puppie en moeder

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:07

ZOOO!!! Jeetje, wat een pagina's %)

Oke, poging ;)

Anouk: wat een gekke Sam, bang zijn voor mais, haha! Wat flauw van hem om hard weg te lopen :D

Kelly: supermooie foto's weer! Wat betekent de Spaanse tekst? :o

Martine: Wat een supermooie dieren zeg, wauw! Dat veulen zou zo maar mijn droompaard kunnen zijn! :#

Sanne: Wat sneu voor de hondjes! Duimen!

Regine: wat leuk, oefenen voor de show! Wat raar van dat trillen.

Cynthia: wat een mooie afbeelding!

Ben vandaag lekker vrij, maar alleen nog maar bezig met klusjes die je op een doordeweekse werkdag niet kunt doen... Ga zo maar eens naar Nadina.

Trouwens: als die namen in de opening zijn echt superhandig!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:09

zasread schreef:
Kelly_Taco schreef:
Saida Je hebt gelijk hoor! Enne Frank zal hier toch wel actief worden anders moet hij namelijk zijn harem over geven aan Jan..

Gelukkig voor Frank, heeft Jan zijn neus hier nog niet laten zien.

en dus zal ik nu maar ff gauw laten merken dat ik er wel ben.... haha nee, mannen onder mekaar zijn daar makkelijk in hoor

cloris schreef:
Kan zomaar zijn dat de pup 'niet goed' is dan verstoot moederhond het, die hebben vaak al meer in de gaten dan wij, ben benieuwd!

daar dacht ik dus ook al aan, natuur kun je meestal niet dwingen, soms wel wat helpen

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:19

Kelly: hihi een kwartier kroelen is voor de meeste mannen al te veel.. Die Rebeh, bijzonder beestje he!!

Laura: ja ik stond ook echt te kwijlen bij dat valkje :~ vanmiddag gaan we er weer langs geloof ik. Had ik maar een grotere tuin! Mn vriend zat al te calculeren, als we ze thuis zouden hebben zou het best leuk zijn om een hele kudde kleintjes te hebben en ook niet te duur hihi. Eerst maar een grotere tuin dan.

Heidi: haha daar passen er idd wel een paar in! Je kan er gelijk een mooie business mee beginnen zie ik...

Saida: mm als die er nou ook bij zou komen :+

Marielle: ja he :) hij is echt gek op Darius, hij is alleen een beetje bang van Flavio en daar dus niet zo enthousiast over. Verkouden :( hopelijk is het snel over.

Sanne: ooh wat zielig! Heb gehoord dat dat wel vaker zo gebeurd, dat de moeder dan ook het overblijvende jong verstoot.. Weet niet echt wat je dan zou moeten doen ;( maar de DA komt dus langs? Onze Pita is nu loops (zo heet dat toch in het nederlands??), overal bloedvlekjes op het terras en de andere honden proberen er steeds maar op te springen :n Oh zie nu dat jullie bij de DA zijn geweest.. Hopelijk komt het nu goed!
Ben ook zo blij dat hij ze nu toch meer te lijkt waarderen! Op zich toen ik Flavio net had zei hij ook dat hij hem wel eens wilde rijden (hij kan wel een beetje rijden, we zijn ook wel eens op een flinke buitenrit geweest met een groep), maar toen hij de streken zag die hij uithaalde onder het zadel zag hij er toch maar van af :+ ik weet het dus ook niet wat er nou gebeurd kan zijn! Maar er is dus duidelijk iets veranderd in de laatste week ofzo. Hij laat me nog wel m'n gang gaan nu in de box, maar wel met oren naar achteren (voorheen echt nooit!), dus ik moet constant alert zijn. Hij lijkt verder in goede gezondheid, zijn hoeven zijn ok, hij eet en drinkt goed, ogen zien er gewoon helder uit.. Snap er niets van!
Hihi en wat leuk, berbers ook jouw favo ras! Tsja qua uiterlijk zijn ze soms niet te onderscheiden van iberische paarden, en ondanks dat ze een stuk zeldzamer zijn, zijn ze voor zover ik weet vaak nog goedkoper ook.. Zit je te denken dan om nog een paardje erbij te nemen? Een jonkie of een al wat ouder paard?

Madelief: wat jammer dat Furia zich heeft geblesseerd! Hopelijk knapt hij weer snel op. Hihi Furia is ook zo'n stoere vent dus :P hier gebruiken ze vaak een fles gevuld met steentjes, die dan schudden, de paarden gaan dan rennen als ze dat geluid horen, maar Darius komt juist altijd kijken en wil ermee spelen :+

Barroco: :) :) het betekent zoiets als beschermer van het goede. Flavio betekent trouwens blond haar, hehe eerst noemde ik hem blondie maar dit klonk iets passender.

Regine: dank je! Zou eigenlijk eens echt goede foto's moeten maken, maar kom er nooit aan toe! Wat gek van Cap, dat ze dat nooit eerder heeft gedaan en nu ineens wel?? En ze volgde je dus wel gewoon...

Nadina: ja he, echt een super mooi beestje!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:22

lakshmi schreef:
Kelly: hihi een kwartier kroelen is voor de meeste mannen al te veel..

Volgens mij ben ik dan van een apart ras, voor mij is dat ook al teveel :=

Snowy2004

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:39

Het gaat heel hard, ik zit nog even in het oude topic. ;-)

Jell: Jeetje, wat vervelend voor je nichtje zeg. Sterkte.

Heidi: Wat een idioot zeg. Gelukkig bleven de paardjes rustig. Arme Jesse.

Michelle: Jeetje een tweeling! Bij ons op stal is dat ook gebeurd, daar is er eentje “weggeknepen” (ik weet niet of je het zo noemt). En dan bestaat de kans dat de andere ook sterft. Dat is bij dit paard niet gebeurd. Ik hoop dat het goed is.

Tm oude topic gisteren 14:05 482

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:44

Mies, hoe is het afgelopen met de scan?!

Sanne :(:) . Knuf voor pup en mam.. hoop echt dat ze het redden samen!

Eline, waarom haak je niet gewoon v.a. hier in ;) ? Je hoeft niet zo zwaar aan te tillen hoor, dat bijreageren. Af en toe de leukste dingen reageren is ook goed ;) . Anders wordt het zo'n opgave :+ Hoe is het met Atlas?

Nadia: Veel plezier bij paardjelief zo. Lekker hoor, een dagje vrij!

Frank: Niet bezig tussen de Champies? of had je ff vrij?

Cynt: Leuk zo'n actie bij de lidl, maar zie niet iets wat ik nodig heb!

Moll: Leuk jou eens te zien rijden!! Ik dacht dat je lang haar had?! Of denk ik nu heel raar :+ . Hooligan (haha :+ ) ziet er goed uit hoor, lekker ontspannen.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:45

Idefix: Wat fijn dat Desperado het zo goed doet en het ook leuk vind.
en logish dat sam de maisstengel eng vond, het is ook zo groen en anders :P

evdpanne: wat een leuk paardje is komiek, heb altijd iets met vosjes :D
en shaggy hahaha leuke naam, had vroeger ook een kat die ik zo genoemd had :)

Judith: veel sterkte met je moeder

Kelly: leuke foto's en prachtige manen ja :D van jullie beide hahaha

Martine: wat is Rebeh een prachtig dier ! en zit die vent bij de prijs inbegrepen ? :P

Madelief: wat een mooie foto's van Furia !!

Regine: wat gek joh dat ze zo trilde, heb het een keer met Betunero gehad toen ik hem
ging longeren, hij stond helemaal te trillen en heb nog steeds geen idee waarom hij dat dee...

Moll: leuke foto's mooi paard ook

Sanne: hoe gaat het met het pupje ?

Marialva: jammer dat al de spullen zo klein zijn bij de lidl

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:46

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:46

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:47

lakshmi ohhhh zeer hoog kwijl gehalte :D ga je die kopen??? wat een schoonheid zeg :~

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:51

Joehoe! 7 pagina's al, 152 berichten! 160 bij publicatie van dit bericht. Ben ik laat of ben ik laat!
Van harte gefeliciteerd met de opening! Leuke citaten!

Voila om te voldoen aan de regel c'est moi heel ondeugend in het -denk ik- luzerne veld:

Afbeelding

Is dit Luzerne?

Afbeelding

Leuk laulau85 dat het op vreemd terein rijden met Hincapie zo voorspoedig ging, ga je nu vaker op avontuur voor nieuwe roze wolk momenten?
Leuke foto's mooie omgeving zeg! Waar is dat ?
DinkeyGirl, voila nu was je toch te zien op de foto! Foto's maken doe ik dus altijd zelf. Altijd zelfportretten. Of anderen op de foto zetten.

Barroco wat heerlijk om zo'n rooie kleine kitten te zien. Romeo! Ik wil ook, ik wil ook!

Oh en wat n drama moet dat zijn geweest voor Furia. N spier blessure? Onze Rafale bokte en steigerde tussen de dissels van de kar, rende achteruit en beukte de kar tegen de muur. Had daarna dus ook een blessure. Maar ging er met gemak nog even in galop vandoor.
Ga jij ermee door met proberen?
Je vakantie klinkt heerlijk. In Ronda is toch zo'n diepe rivier in n canyon? Met van die juweliers in houten huisjes op een brug?

Martine Vriendlief klinkt alsof hij een fokkerij in gedachte heeft. Oh en wat ziet Flavio er toch prachtig uit! Zou zijn 'geweldadig' gedrag in de genen zitten, in zijn bloedlijn? Als broerlief brommer en hond als gevaar ziet,...
Darius zoekt goed d ebeweging op leuk dat hij zo speels is en alles onderzoekt op eetbaarheid haha!
Martine is alles in orde met het gebit van Flavio?
Berber valk, heel speciaal, die witte berbers die je gevonden hebt zijn ook zoooo om op te eten. Doe maar!

evdpanne een ontsteking in een been vanwege zonneverbranding? Maar ze had er al last op t hoofd ook?
Hilarische foto van Komiek met de schapen, wat n prachtige kleur heeft ze zeg en wat n mooie grote brede bles!

Jellie & Madelief88 sterkte , niet ziek worden zeg, vitamine C in overmaat!

zasread goh je zal aardig in je rats zitten met die puppenaffaire! Wij probeerden een aangelopen pup bij een aangelopen teef met pup aan te leggen. Nou mooi dat ze hem verstootte. De aangelopen pup is in de hitte -al een maand of twee terug- in zn slaap overleden. Nu maar hopen dat de pup daar bij jou, weer bij mama mag drinken, lief van je dat jij over ze buigt.

Marialva, hardstikke leuk initiatief van het barokkepaardenpraatjesforum, ikzelf heb alleen een ochtend nodig dit topic te lezen en dan nog zinnig te reageren foto's te oploaden en n egobericht te schrijven en dan nog spelfouten te corrigeren. Waar haalt ieder de tijd vandaan om een 2de forum te bezoeken? Maar ik een keer mn best doen.

Jolynn Ja idd Omar loopt op zn teen.
Nombrado Bedankt voor je persoonlijke verhaal.
en
Mijn Omar is dus echt niet zo intelligent als jouw Goloso.
Met geen mogelijkheid bleef hij in het teiltje Omo staan, nu maar een zak met watten en een middel dat dezelfde werking zou hebben als natrium bicarbonaat (kennen ze niet hebben ze niet, net zo min als biotex laat staan groene) maar vloeibaar en roze. Van de apotheek. Het zou een desinfecterende werking hebben met een zekere trekkracht. Maar even aankijken, wat het effect is straks.

Info voor de wetenschappers onder ons:
http://www.saralee-int.info/NL-NL/Our+B ... poeder.htm
Ingredienten Biotex groen poeder
SODIUM SULFATE
SODIUM CARBONATE
ZEOLITE
AQUA
BENZENESULFONIC ACID, C10-13-ALKYL DERIVS., SODIUM SALTS
C12-15 PARETH-7
MALEIC ACID-ACRYLIC ACID COPOLYMER, SODIUM SALT
SODIUM TALLOWATE
SODIUM SILICATE
LAURETH-5
TETRASODIUM ETIDRONATE

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:53

soeske schreef:
lakshmi schreef:
Saida hihi hier kan je die lekkere vent van je nog beter zien: http://www.berber-almansour.de/pferde/q ... lb_p3.html

Oe, die mag hier ook komen hoor :D

Oe erg leuk maar die laatste met die ogen dicht had toch op die site niet gehoeven van mij, dat krijgt toch een ander gehalte _O-

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:08

Even een vraagje.. wat hebben jullie in je kast staan? Wat is nu echt een must-have op stal?
Heb tot nu toe even opgezocht en gekeken, maar kwam uit op:

-thermometer
-schaar
-soda
-traumeelzalf
-betadine
-uierzalf

Vergeet ik nog iets? Ik moet echt is wat gaan aanschaffen :o . Heb nu niks op stal := .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:10

Prinslover schreef:
Even een vraagje.. wat hebben jullie in je kast staan? Wat is nu echt een must-have op stal?

-thermometer
-schaar
-soda
-traumeelzalf
-betadine
-uierzalf

Vergeet ik nog iets? Ik moet echt is wat gaan aanschaffen :o . Heb nu niks op stal := .

Dat moet ik ook maar eens doen, dus ik kijk stiekem mee met je lijstje :o

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:13

Biotex groen dus en een zak watten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:20

uhh
niet zoveel eigenlijk.. heb ook wel veel binnen in huis..
Maar iig traumeel, calendulan, shampoo, anti muggen spul

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:48

Prinslover schreef:

-thermometer
-schaar
-soda
-traumeelzalf
-betadine
-uierzalf

Even kijken ik heb namelijk heeeeel veel van die zooi haha...
Even denken wat zit er bij mij allemaal in???

- acederm (helpt wondjes te genezen en ontsmet niet alleen)
- tekenpincet
- alcoholpads (als paard een teek heeft eerst eruit trekken en dan het plekje met die pads ontsmetten)
- hoefmes (om kleine losse stukjes weg te snijden)
- een hoefnagel (als er steentjes in de hoef zitten die vast zitten kan je er soms met de hoevenkrabber niet tussen dus doe ik dat altijd met een hoefnagel...)
- hoefrasp heb ik ook, doe ik tussendoor zelf....
- vliegenspul (zowel voor mn paard als voor mij)
- anti-schuur spul (hincapie soms last van)

Denk dat ik het zo wel heb wat er in mn kist zit...
uhm ja dat is het zo ongeveer wel!

Reageer straks de rest bij maar ben vandaag helemaal gaar.. voel me echt een dweil dus ga lekker op bed liggen want zo red ik het niet tot vanaaf...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:56

Thanx voor je bijdrage lau! :D

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:01

MOKZALF !!!!! :P (voor het geval Garbosa weer gaat mokken) :P

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:04

Thermometer ;)