Zouden er in ieder geval meer moeten doen.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Zouden er in ieder geval meer moeten doen.
Fiffill schreef:Zoals Redrumfox zelf al zegt is het voor haar moeilijk om er een mening over te vormen, dus ik ben het niet helemaal met je eens.Soms zit je nog een beetje in een dubio, om hier meteen zwart op wit je mening neer te knallen kan voor sommige mensen wat moeilijker zijn denk ik.
Ik kan het me voorstellen in ieder geval.
Ik onderzoek ook altijd alles grondig wat me interesseert. Nu is dit ook een onderwerp wat me interesseert, niet alleen omdat ik het heel wreed vind maar ook omdat ik er de schoonheid en traditie van in zie, en het dus zonde zou zijn als dat verloren zou gaan.
Daarom ben ik voor een bloedeloze/stierloze oplossing. Het zou het mooist zijn als we daar zelf direct iets aan konden doen, maar dat is lastig.
Al moeten er mensen zijn die initiatieven nemen. Dus wie weet. 

Welshcobfan schreef:Daarom vind ik de bloedeloze stierenvecht variant een geweldige middenweg! Om mee te beginnen zeg maar![]()
Toch de cultuur behouden en het lijden enorm beperken van de stier.
, whahahaha geen krimp en het was echt zijn eerste keer.
Denk ik dan.
Het is gewoon moeilijk omdat het zo'n diepgewortelde traditie is, en niet zo maar een sport. Ik denk dat er hier een boel mensen ook op de achterste benen gaan als we voetbal zouden afschaffen (om even een voorbeeld te noemen).
Citaat:Het lijkt er al op dat we een bevredigend midden gaan vinden!
Nu moet ik even snel de pannen in duiken, maar ik kom er zeker op terug!!!!
bedankt voor de pittige discussie!
Cyrina schreef:Ik kan je uit ervaring vertellen dat de meeste er niet eens aan hoeven wennen. Het zit er in gefokt.
Ik heb het geluk een aantal Iberische paarden te bezitten en ze trekken vaak enorm op rundvee aan, vinden het fantastisch!!
Tijdje geleden ben ik voor het eerst naar een les veedrijven gegaan met mijn 15 jarige kruising ruin. Ik stond midden in de bak toen opeens de 13 jonge stiertjes bokkend, rennend en loeiend de bak binnen kwamen hollen.
En weet je wat er gebeurde...zijn oor bewoog, whahahaha geen krimp en het was echt zijn eerste keer.
Het zit in hun natuur![]()
Hier 2 korte filmpjes van een paard in de eerste 10 min. dat hij ooit met vee heeft gewerkt;
http://nl.youtube.com/watch?v=avewyCbiAN8
http://nl.youtube.com/watch?v=06pr8GxwRN8&feature=related
MarjonTampon schreef:Ze is van mening dat de stieren die gebruikt worden een beter leven hebben gehad dan de stieren die hier in de rij staan naar het slachthuis....
Maar die worden tenminsten in 1x afgemaakt zonder pijn te lijden. Dat is bij hun stieren wel anders!

Cyrina schreef:Citaat:Het lijkt er al op dat we een bevredigend midden gaan vinden!
Nu moet ik even snel de pannen in duiken, maar ik kom er zeker op terug!!!!
bedankt voor de pittige discussie!
Die was er al wel, ik hem hem al in het begin genoemd. maar dit is dus een mooi voorbeeld van hoe het in het echt gaat.
Voor en tegen schieten al boos in de verdediging voordat er iets gezegt is door de andere partij en boze mensen luisteren niet naar anderen.
Ik hoop dat andere net zo makkelijk tot een compromise komen als wij
Maar ik vind hier trouwens niet echt een sterke voor en tegen, volgens mij ziet iedereen wel in dat het wreed is.
MarjonTampon schreef:Ze is van mening dat de stieren die gebruikt worden een beter leven hebben gehad dan de stieren die hier in de rij staan naar het slachthuis....
Maar die worden tenminsten in 1x afgemaakt zonder pijn te lijden. Dat is bij hun stieren wel anders!
Welshcobfan schreef:MarjonTampon schreef:Ze is van mening dat de stieren die gebruikt worden een beter leven hebben gehad dan de stieren die hier in de rij staan naar het slachthuis....
Plat gezegd:
De spaanse stieren lijden 15 minuten (?), hier lijden de dieren als ze pech hebben jaren.
Daarom heb ik ook respect voor ninx: zij eet geen vlees. Ik eet dat wel. Dus maak mij ook in zekere zin schuldig aan het lijden van dieren.

Verlos het dier dan uit zijn lijden.