Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
), maar het ging gelukkig best goed.
Lusitana schreef:leonietje schreef:Ik heb met veel interesse de verhalen van Lusitana gelezen.
Daarna uit nieuwsgierigheid je profiel even gekeken. Wat heb jij veel mee gemaakt. Mag ik vragen hoe je uit eindelijk in Portugal tercht ben gekomen?
Mijn eerste ex was een alcoholist en daar wilde ik zover mogelijk vandaan terecht komen. Het klimaat was belangrijk, vanwege reuma en astma, en ik kende een Portugees (het was niks en is niks met hem geworden, hoor). Dus zo is het gekomen
.
cojolly schreef:Ben benieuwd naar de "blote dame"
Lusitana schreef:Prinslover schreef:Dat is ook zo, maar blijf het wel vinden dat het geen fijn gezicht is om die stieren zo met een speer in de zij te zien.
De prikkers (bandarilhas http://pinpao.blogs.sapo.pt/arquivo/bandarilhas.jpg )
moeten van bovenaf in de vetbut (achter de nek) en mogen nooit in de "zij" gestoken. Je hebt lange (ongeveer een armlengte) en korte (veel moeilijker omdat je dan dichterbij moet komen natuurlijk
Maar bedankt voor alle informatie, het was echt heel duidelijk! Ik ben weer een stukje wijzer geworden ervan
Picassox schreef:Nee, Elmiran heeft ze nog niet geupload geloof ik. En geloof het of niet, maar de 30ste start ik met Picasso m'n eerste wedstrijd.
'De Oliebollencup' in Nunspeet, 40 tot 60 cm. springen, achja, je moet toch ergens beginnen?
Komen daar ook foto's van, ben wel benieuwd naar picasje. Jammer dat je nog geen foto's hebt, maar anders moet je hier maar even een link zetten, dan ga ik is koekeloeren
soeske schreef:aah, heb ik geluk, had deze week al vakantie
leonietje schreef:Prinslover , die tandarts van jou...haha geweldig ! Ik zie het helemaal voor me.
Nou ik ga weer bank hangen...alvast weltrusten voor iedereen!
En veel succes met werken, is weer een heel nieuwe ritme op in te komen. Je zal nog wel een tijdje moe blijven denk ik, maar gaat vanzelf beter 
). Nu is ze weer lekker snel droog, fijn hoor

Jullie zijn de eerste die 'm zien hoor! 

Behalve muziek, maar dat pleur ik volgend jaar toch eruit. Vandaag nog een extra Duits & Muziek rep. Dan ben ik lekker vrij, ik ben echt toe aan vakantie.
vond ik niet zo leuk voor een klas in je eentje zingen, en de leraar op de piano
maar als ik zong (was maar kort..haha was al heel wat dat ik t durfde) had ik wel gelijk een 8
. Of we gingen drummen, of keyboard spelen
had ik al weer voordelen omdat we thuis een piano en keyboard hebben dus ik kon t al
.
maar ik werk eigenlijk wel voor Umi.
. heb vandaag t springzadel gekocht krijg hem als het goed is zaterdag.
heel veel overgangen rijdenCitaat:Hebben jullie tips?
ze is al wat ouder maar gedraagd zich echt nog erger dan m'n jonge paardje.
haar houding is dan wel niet zo mooi maar vind het wel apart dat Miran bij haar weinig protesteerd, meestal springt zij ook met haar en dat vind Miran heel leuk. Ze is ook helemaal niet bang om te vallen en vind het zelfs wel leuk een wat lastigere pony
.
ik weet het zit er hier niet zo netjes op maarja is ook maar een moment opname. ff een voorbeeld van hoe diep ze bij mij loopt.
ik zet soms ook wel eens m'n handen iets lager en uit elkaar, maar zodra ze echt goed begint te lopen kan ik ze netjes boven de schoft houden en meer naast elkaar. Heb nog wel wat betere waar m'n houding veel netter is maar moet eerst toestemming vragen aan de fotograve voordat ik ze plaats.