[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:02

Het lijkt er zo inderdaad wel op!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:30

Jee, wat gaat het snel hier!

Nog 2 dagen en dan heb ik kerstvakantie, kan ik alles rustig bijlezen! Haha!
Lusitana, ik vind jouw verhalen wel interessant, ga het na het snelle lezen van nu toch nog eens rustig doorlezen... Knipoog

Ik heb vandaag na lang wikken en wegen toch Fifi vandaag maar laten scheren, ze zweet zo erg met rijden en ze droogt zo langzaam...
Ik was bang dat het niet zou lukken, omdat ze best heel angstig en gespannen kan zijn.
Dus ik had haar al wel wat kalmeringsmiddel gegeven voor de zekerheid (uit zo'n wormenspuit zeg maar... Clown ), maar het ging gelukkig best goed.
Het was even trillen en een beentje om hoog, maar toen stond ze keurig stil!
Ik was best trots op m'n kleine meid! Pling

Ik zal kijken of ik van het weekend even een foto kan maken van de 'blote dame'! Haha!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:32

Lusitana schreef:
leonietje schreef:
Ik heb met veel interesse de verhalen van Lusitana gelezen.
Daarna uit nieuwsgierigheid je profiel even gekeken. Wat heb jij veel mee gemaakt. Mag ik vragen hoe je uit eindelijk in Portugal tercht ben gekomen?

Mijn eerste ex was een alcoholist en daar wilde ik zover mogelijk vandaan terecht komen. Het klimaat was belangrijk, vanwege reuma en astma, en ik kende een Portugees (het was niks en is niks met hem geworden, hoor). Dus zo is het gekomen Knipoog

Aha, sorry voor mijn nieuwsgierigheid overgens....ik noem het liever positieve belangstelling Bloos Haha! .
Maar leuk...keb ook even zitten smullen van je tropic over de manege eigenaar. Bloos

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:32

Ben benieuwd naar de "blote dame"

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:35

cojolly schreef:
Ben benieuwd naar de "blote dame"

Haha!

ik vind haar wel knap geworden eerlijk gezegd, alleen nog een beetje pluizige benen... Haha!
(maar dat wilde ik haar, en de scheerder, maar niet aan doen om die ook nog onder handen te nemen)

ik zal gauw foto's maken!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:05

Lusitana schreef:
Prinslover schreef:
Dat is ook zo, maar blijf het wel vinden dat het geen fijn gezicht is om die stieren zo met een speer in de zij te zien.

De prikkers (bandarilhas http://pinpao.blogs.sapo.pt/arquivo/bandarilhas.jpg )
moeten van bovenaf in de vetbut (achter de nek) en mogen nooit in de "zij" gestoken. Je hebt lange (ongeveer een armlengte) en korte (veel moeilijker omdat je dan dichterbij moet komen natuurlijk

Okee, ik kijk écht teveel tv Bloos Maar bedankt voor alle informatie, het was echt heel duidelijk! Ik ben weer een stukje wijzer geworden ervan Ja

Picassox schreef:
Nee, Elmiran heeft ze nog niet geupload geloof ik. En geloof het of niet, maar de 30ste start ik met Picasso m'n eerste wedstrijd. Haha!
'De Oliebollencup' in Nunspeet, 40 tot 60 cm. springen, achja, je moet toch ergens beginnen? Clown

Wat leuk zeg *LOL* Komen daar ook foto's van, ben wel benieuwd naar picasje. Jammer dat je nog geen foto's hebt, maar anders moet je hier maar even een link zetten, dan ga ik is koekeloeren Haha!

soeske schreef:
aah, heb ik geluk, had deze week al vakantie Haha!

Ah bofkont *LOL*

leonietje schreef:
Prinslover , die tandarts van jou...haha geweldig ! Ik zie het helemaal voor me.

Nou ik ga weer bank hangen...alvast weltrusten voor iedereen! Haha!

Haha, ja ik stond er ook raar van te kijken zeg de 1e keer Clown En veel succes met werken, is weer een heel nieuwe ritme op in te komen. Je zal nog wel een tijdje moe blijven denk ik, maar gaat vanzelf beter Lachen

Nouvel : Ik ben ook benieuwd naar de 'blote dame'. En idd de benen erbij was wel veel geweest voor zo'n 1e keer (is toch de 1e keer? Knipoog ). Nu is ze weer lekker snel droog, fijn hoor Lachen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 07:30

Ik heb helemaal nog geen rijfoto's (op 1 na).
Maar ik moet nog op Emiran's foto's wachten. Haha! Jullie zijn de eerste die 'm zien hoor! Knipoog
Hij loopt de laatste tijd echt lekker, maar buiten wil ik ook wat dressuurmatiger gaan trainen. Alleen het enige wat 'ie dan doet is kop in de lucht en racen. Ik weet daarom niet of het zo verstandig is om de endurance wedstrijd in maart en april bij te wonen. Hebben jullie tips? Lachen

---

* Vandaag alleen Muziek en Duits toets. Ben echt blij. Haha!

>

Ik wil trouwens mijn cijfers even met jullie delen. Als je het interessant vindt.

Frans [ik stond een 7,9] 8,7 < Hoogste van alle Havo-3-klassen. *LOL*
Wiskunde [ik stond een 7,5] 5,0
Duits [ik stond een 7,3] 7,5
Muziek [ik stond een 5,0] 7,0
Engels [ik stond een 7,5] 4,5 < Die ga ik wel herkansen. Haha!
Bio [ik stond een 5,0] 6,2
Eco [ik stond een 5,3] 5,5
Aardrijkskunde [ik stond een 8,0] 7,5
Godsdienst [ik stond een 6,0] 7,0
Muziek [ik stond een 5,0] 4,1

Ben wel blij met m'n cijfers. Haha! Behalve muziek, maar dat pleur ik volgend jaar toch eruit. Vandaag nog een extra Duits & Muziek rep. Dan ben ik lekker vrij, ik ben echt toe aan vakantie. Lachen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:13

[quote="Prinslover"]

elmiran: Wat ik nou steeds afvraag is wat miran dan précies doet? Gaat ze echt rennen, bokken, stijgeren? Of werkt ze totaal niet mee, wil ze niet trainen, of wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Bloos
[quote]

rodeo Nagelbijten / Gniffelen
bokken, steigeren, met vier benen de lucht in, met d'r hoofd schudden.
Soms ook als ze voorwaarts is er vandoor proberen te gaan (richting ingang soms ziet ze m'n moeder op t terein lopen en dan gebeurd het... of als de andere pony hinnikt) dan bokt ze echt heel gemeen maar ik blijf wel zitten.
Als je dan aan wilt draven kan ze soms zo dwars doen, als je dan te voorzichtig bent met been (zie ik dan bij de meeste die durven haar niet aan te pakken) blijft ze gewoon stappen. Soms gaat ze dan weer stil staan en moeilijk doen. Als je van haar gewonnen hebt is het wel echt een geweldig beest! ze doet alles voor je. Je moet er alleen erg veel tijd en energie in steken om met d'r te vechten. De eerste week kun je steeds opnieuw beginnen als ze door heeft dat het je niks doet en je haar aanpakt gaat het er wel uit. Het rare is dat als je een hindernis in de bak zet en haar ervoor zet je haar zo in galop krijgt zonder protest Nagelbijten / Gniffelen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:19

@Picasso: wat zonde zeg van muziek en Engels kun je die nog herkansen?
wat doen jullie eigenlijk met muziek dat je een onvoldoende hebt....?

haha kan me herinneren dat wij vaak moesten zingen met muziek Nagelbijten / Gniffelen vond ik niet zo leuk voor een klas in je eentje zingen, en de leraar op de piano Nagelbijten / Gniffelen maar als ik zong (was maar kort..haha was al heel wat dat ik t durfde) had ik wel gelijk een 8 Haha!. Of we gingen drummen, of keyboard spelen Tong uitsteken had ik al weer voordelen omdat we thuis een piano en keyboard hebben dus ik kon t al Haha!.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:27

ik had/heb het even heel druk. valt niet mee werk en paarden maar t komt wel weer goed. Vind het echt erg heb niet eens meer tijd om zelf te rijden Verdrietig maar ik werk eigenlijk wel voor Umi.
Wil al zo lang wedstrijden rijden, iedereen in de omgeving doet het al maarja ik heb niet van die ouders. Dus probeer ik t zelf voor elkaar te krijgen. Ik ga na de kerst een startkaart aanvragen, dan start ik alle spring en dressuurwedstrijden in Kootwijk omdat ik daarnaar toe kan rijden op Umi.
Verwacht dat we met springen ook een heel eind kunnen komen. Vroeger heb ik alleen maar gesprongen na wat vallen ben ik wat onzeker maar verwacht dat het met zo'n paard dat zo braaf springt als Umi over een paar weken vanzelf goed moet komen Haha!. heb vandaag t springzadel gekocht krijg hem als het goed is zaterdag.

@Picasso: Linda rijd vaak dressuurmatig buiten als je dat wil moet je er eerst voor zorgen dat de basis in de bak ook goed is, vaak als het daar niet lukt is het buiten nog een stuk lastiger.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:29

@nouvel:"ben ook benieuwd naar de foto Haha!
is het nu niet al te laat om te scheren? mijn paard was in november al een keer gedaan wilde het eigenlijk nog een keer doen maar ben toch bang dat ze dan problemen krijgt met d'r zomervacht.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:30

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:35

@ Elmiran. Ik herken vrij veel in je verhaal. Heb je er al een osteopaat bij gehad? Het kan heel goed zijn dat het zadel niet goed is. Goya heeft nu dezelfde problemen, stappen gaat goed, maar aandraven en galopperen is idd ook rodeo. Zijn zadel is niet goed, er komt in januari een osteopaat

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:01

elmiran leuk paard !

Picassox
Citaat:
Hebben jullie tips?
heel veel overgangen rijden

lees mee ..druk druk

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:14

nee t is echt niet het zadel, het ligt helemaal goed en is pas nog opgevuld. Zodra je haar de baas bent is het helemaal over! als je er nu op stapt en gelijk naar buiten gaat (wel met de andere pony erbij ) is ze helemaal niet vervelend ze probeerd je alleen erg uit in de bak.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:16

idd veel overgangen rijden. Maar zo druk is hij toch niet?
Misty kan af en toe echt heel heet zijn buiten. Gewoon veel op zit rijden en af en toe wat tegen houden van voor en weer los laten. Als ze echt te onrustig is ga ik hard draven dan is het zo over.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:28

Het kan zomaar verkeerd liggen hoor, het is nog een jong paard heb ik begrepen?
Ik heb het zadel in mei gekocht, en ik moest in november al een boommaat groter

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:59

nee Miran is al helemaal uit gegroeit Clown ze is al wat ouder maar gedraagd zich echt nog erger dan m'n jonge paardje.
volgende week donderdag komt er iemand proef rijden dus als ze t goed doet zet ik d'r pas op Miran (ze heeft namelijk ook een vriendin die ze een paar keer mee wil nemen, dus dan kunnen ze allebij rijden)
ben benieuwd Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:01

Sorry.Post iehier stond hoort in ene ander topic... Bloos
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 21-12-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:01

Er is maar een iemand die stapt er zo op en rijd er ook gelijk mee weg.
Nagelbijten / Gniffelen haar houding is dan wel niet zo mooi maar vind het wel apart dat Miran bij haar weinig protesteerd, meestal springt zij ook met haar en dat vind Miran heel leuk. Ze is ook helemaal niet bang om te vallen en vind het zelfs wel leuk een wat lastigere pony Nagelbijten / Gniffelen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:12

oke thnx. De bijrijder zat er toen pas wel voor de 3de of 4de keer op.
Moet ook wel eerlijk zeggen dat ze meer gesprongen heeft (Z) dan dressuur (M?). heb nog wel wat foto's van dat ze wat minder diep loopt. Meestal doen we dat vooral bij het los rijden later pak ik d'r wat meer op.

foto's met mij erop:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bloos ik weet het zit er hier niet zo netjes op maarja is ook maar een moment opname. ff een voorbeeld van hoe diep ze bij mij loopt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:18

Ik heb in je andere topic gepost en ik ben kritsich, sorry als het wat juffig overkomt. Had deze foto´s er maar bij gezet, want dit is allemaal veel prettiger om te zien!
Je hebt een hele mooie zit! Je handen mogen iets meer dragen in de laatste foto en kunnen rechter op, maar je rijdt heel effectief.
Op de derde foto staan je handen niet bij elkaar en is het hoofd van het paard (dus) gekanteld. Ik weet niet wat je aan het doen was, kan natuurlijk zo zijn dan je net een hulp gaf!
Ben altijd jaloers op van die dunne lange benen...
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 21-12-06 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:18

betere foto's heb ik echt niet Verdrietig ik zet soms ook wel eens m'n handen iets lager en uit elkaar, maar zodra ze echt goed begint te lopen kan ik ze netjes boven de schoft houden en meer naast elkaar. Heb nog wel wat betere waar m'n houding veel netter is maar moet eerst toestemming vragen aan de fotograve voordat ik ze plaats.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:24

Elmiran, ik zie ook jou foto's liever als die uit dat andere topic.

't is overigens echt een prachtig paard Vingers aflikken

Over dat moeilijk doen...ik zou er eens een osteopaath naar laten kijken. Kan nooit kwaad en kan echt veel verschil maken.

Over de rest...ben nog aan het bijlezen Clown Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:39

Elmiran, prachtig paard zeg!

Scheren kan volgens mij tot eind dec zonder problemen, wat ik hier en daar heb gelezen...