barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ReadTheRulez

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:00

Voor wie het trouwens leuk vind, de barokke wedstrijd, op 6 mei,tijdens het barokke paardendag evenement, is een feit! :))

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:57

ReadTheRulez schreef:
Voor wie het trouwens leuk vind, de barokke wedstrijd, op 6 mei,tijdens het barokke paardendag evenement, is een feit! :))

En waaar? *\o/*

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:06

Dat is bij barock horse stables in damwoude,friesland

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 08:04

Woensdag de hoefsmid weer gehad en ik ben zo trots op mijn Fedde *\o/* . Hij vond de smid zelf eerst best eng, met aaien ging Fedde zelfs een beetje steigeren, hij liet echt merken dat hij de smid niet kende. Daarop vroeg de smid mij of ik een voorvoet wilde optillen. Dat deed ik en toen heeft de smid dat been rustig van mij over gepakt en tadaa....niks meer aan de hand. Hij stond er verder prima rustig bij, geen praam, geen dwarse streken meer, maar een gewoon braaf paard. Hij heeft zelfs alle 4 de voeten ook op de bok gehad om te veilen en de andere benen hoefde ik trouwens niet op te pakken. Alleen merkte je aan het eind dat zijn concentratie minder werd, maar ook toen was hij wel braaf. Dat was logisch volgens de smid. Kortom ik ben trots op mijn toppertje <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:24

Mijn hoefsmid zegt altijd: een jong paard heeft maar geduld voor 3 benen :D . En alhoewel Sjaak toch niet echt jong meer is (hij wordt in mei alweer 7), heeft hij dat nog wel eens.

Heel tof dat Fedde zo braaf was!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:14

T scheelt ook enorm als je hoefsmid er gewoon geduld voor heeft :j

De hoefsmid die de mijne de 1e x heeft gedaan kwam gelukkig niet meer. Konden we fijn naar een andere hoefsmid :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:40

Ik heb inderdaad wel een dijne hoefsmid. Heeft hier 2 jonge pasrden gedaan, waarvan 1 onwillige Belg met zware knieblessure. Nou ben ik wel streng, want ik wil de hoefsmid wel heel houden. Maar toch, hè. Een Belg is niet heel goed voor je rug, als hij niet mee werkt.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:46

Ja ik vind het ook geen probleem dat hij haar aanpakt wanneer ze er een potje van maakt, maar het moet geen trauma's oplopen.
Dan heeft hij zichzelf er ook mee te pakken

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:34

Vorige week was de eerste keer hoefsmid voor Noor. Haar voorhoefjes moesten echt nodig. Voetje geven voor ging goed, achter hadden we nog niet geoefend. Voorhoefjes gingen Super dus de smid wilde meteen achter ook proberen. Hmm ik had daar niet zon goed gevoel bij dat touw om dr achterbeen. T werd idd nix, maar even kort geprobeerd en toen heb ik t afgekapt. ZE was erna gelukkig snel rustig en bleef nieuwsgierig rondhangen en snuffelen toen onze andere pony werd bekapt.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:35

sblom schreef:
Hmm ik had daar niet zon goed gevoel bij dat touw om dr achterbeen. T werd idd nix, maar even kort geprobeerd en toen heb ik t afgekapt.

Touw om der achterbeen??? Waarom?

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:11

Hoefsmid trok dan wat aan het touw dr been omhoog. Voor t geval ze een trap zou geven. Ik ga door met oefenen dr achtervoetje geven, wel zonder touw.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:15

oke, Vaag nog nooit gehoord dat ze het zo doen...

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:23

Ik ook niet. Wel fijn dat de voorhoeven goed gingen.

Ik wil mijn smid ook heel houden.... alhoewel..... de vorige keer sloeg ik hem met de zweep :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:13

nanda1980 schreef:
Ik ook niet. Wel fijn dat de voorhoeven goed gingen.

Ik wil mijn smid ook heel houden.... alhoewel..... de vorige keer sloeg ik hem met de zweep :=

Huh, dat is wel wat anders dan dat het paard hem een lel geeft :=

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:35

Was ook niet de bedoeling haha. Fedde was de vorige keer gewoon een draak, dus de bedoeling was om Fedde een tik op zijn voorbenen te geven (en absoluut niet op zijn hoofd) zodra hij wilde gaan steigeren, maar toen sloeg ik de smid. Gelukkig kon hij er wel om lachen en zette het later op fb (zonder namen te noemen hoor), het is zo'n heerlijke zeur. Maar goed, later heb ik Fedde dus een tik gegeven ipv de smid, daarna was hij niet meer vervelend en kon de smid zijn werk doen.
Moet er wel bij zeggen dat we het eerst met veel geduld en liefde probeerden, maar die keer was hij gewoon echt een vervelende draak. Dat konden we niet accepteren.
Vandaar dat ik deze keer trots was op Fedde omdat hij zich nu voorbeeldig gedroeg.

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:52

Oei haha, Nanda. Ik heb wel gelezen bij het aanleren van voetje geven dat er met een touw gewerkt kan worden. Mijn smid is behoorlijk ervaren en geloof wel dat ze het vaker gebruiken in lastige situaties.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:54

hoiii allemaal na alle bakspoken van een paar weken eindelijk weer te paard geweest in de rijbaan.
super blij met hoe ze zich liet bewerken.Afbeelding
Afbeelding
ff spammm

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 01:13

Bij het paard van mij heeft een touw om de achterbenen echt wel geholpen :j maar alles moet gewoon met beleid worden gedaan.
Die van mij was niet gemeen maar wel snel. Met dat touw kon ik op afstand blijven totdat ik het vertrouwde om met de hand over te pakken :)

Danoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:04

Hiii,
Ik heb zelf een nakomeling van Willem van nassau. Hij is net zo als zijn vader ook bont hij is op dit moment 7 en hij is echt fantastich met rijden _/-\o_ En hij ook fantastisch in de omgang ik krijg allemaal kusjes en hij vind alles goed. Hij kan ook springen 90cm dus ook wel een spring topper. Hij is 1.47 hij is alleen een beetje klein uit gevallen geen probleem voor mij Dit jaar ga ik waarschijnlijk knhs starten dus heel spannend

Doeiii x Noor

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:11

Wat een ijs vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als je deze uitvergroot, zie je dat in zijn manen ijspegels zitten! Ging die gek nog even lekker te keer in de paddock. Rennen en bokken! Ik hield mijn hart vast. Maar zoals mijn Belg altijd pech heeft, heeft Sjaak echt een engel op zijn schouder. Die heeft nooit iets.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:49

Heb gister voor het eerst lekker een flink stuk gagalopeerd op buitenrit. Die van mij is zo makkelijk op straat (en in de omgang etc ook). En dat voor een 4-jarige.

Barock-pinto en barock-pinto zit trouwens naar mijn idee qua uiterlijk veel meer verschil in dan haflinger en haflinger bijvoorbeeld. En niet qua kleur, maar echt qua type en hoeveelheid behang enz. W

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:53

Mijn knapperd vandaag ook weer eens op de foto ze word echt groot nu

Afbeelding
Afbeelding

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:54

SaraViavia schreef:
Heb gister voor het eerst lekker een flink stuk gagalopeerd op buitenrit. Die van mij is zo makkelijk op straat (en in de omgang etc ook). En dat voor een 4-jarige.

Barock-pinto en barock-pinto zit trouwens naar mijn idee qua uiterlijk veel meer verschil in dan haflinger en haflinger bijvoorbeeld. En niet qua kleur, maar echt qua type en hoeveelheid behang enz. W

Heerlijk als zo'n jonkie zo braaf is. Die van mij is ook enorm koel in karakter maar showt zich wel.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:08

Danoortje schreef:
Hiii,
Ik heb zelf een nakomeling van Willem van nassau. Hij is net zo als zijn vader ook bont hij is op dit moment 7 en hij is echt fantastich met rijden _/-\o_ En hij ook fantastisch in de omgang ik krijg allemaal kusjes en hij vind alles goed. Hij kan ook springen 90cm dus ook wel een spring topper. Hij is 1.47 hij is alleen een beetje klein uit gevallen geen probleem voor mij Dit jaar ga ik waarschijnlijk knhs starten dus heel spannend

Doeiii x Noor

Heb je foto's Noor? Ben wel heel benieuwd. :)

Heb zelf een 7 jarige BP, die ook goed kan springen. Afgelopen jaar voor het eerst een meter gesprongen, ben heel trots op hem. ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:02

SaraViavia schreef:

Zit inderdaad behoorlijk wat verschil in. Ik heb er 1 zonder behang en cool in zijn hoofd heeft hij nog nooit van gehoord... _O-