[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hannelover

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:08

Heeft Hanne ook heel erg last van en wij wassen het gewoon goed en hebben een horsehood gekocht ik zag laatst ook op hoefslag een artikel erover staan

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:36

Nee geen last van en geen ervaring mee dus daar kan ik je niet hij helpen!
Nog een paar van pablo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:56

Mooie Pablo <3
Vlecht je zijn manen elke dag in?

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:57

xIndyraah schreef:
Mooie Pablo <3

Nee hoor! Dat is juist slecht. 1 keer in de week ong!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 16:33

jUst_eVa schreef:
xIndyraah schreef:
Mooie Pablo <3

Nee hoor! Dat is juist slecht. 1 keer in de week ong!

En hoe lang laat je ze dan zitten ?

Oh oh wat een prachtig paard heb je toch <3 zeker die 2 e foto ... Echt een droom paardje !

xIndyraah schreef:
chriske schreef:
Wat een leukerds! Die eerste foto komt de lokatie me bekend voor.. hmm kan der even niet opkomen haha :P

Hoi! Dank je! Heb eens topic online gezet over een schriktraining met haar

Better late than never : W E L K O M :D

chriske schreef:
Klein sprongetje gemaakt, kon het niet weerstaan ze was zo blij me het vrijspringen en grondwerken :o
[ [url=m/Kf6oEL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hOrTXT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zooo gaaf hee ! Onwijs knap hoe jullie dat doen !
Laatst voor het eerst met neckrope gereden icm hackamore ... Maar het ging moeizaam ... Kwam mede denk ik omdat we aan het uitstappen waren .. Want klaar is klaar volgens Kim :Y)

xIndyraah schreef:
Dank je :D
Hebben jullie ook het probleem dat jullie friezen schuren? Die kleine van mij schuurt sinds vorig jaar maar denk vooral uit verveling... Heb al eczeem deken gekocht maar jeetje toch :')
Enkele tips qua verzorging? Is echt lelijk dat half haar manen eraf hangen :( Staart niets...

Tja ze laat zelf al zien wat ze van de dekens vind :')
[ [url=m/rhi7si.jpg]Afbeelding[/url] ]

nu is ze een astronaut
[ [url=m/OhKjQB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik laat ze zoveel mogelijk los hangen en zit er niet aan . Vlecht en verzorg net als Eva ongeveer 1 X in de week . En cowboymagic spuit ik er in :)

hannelover schreef:
wow wat een hoop knappe friese parels weer <3

die kleine is echt heel acute indyraah <3

wow captain ik vind het een machtige foto :~

menno ook met zn grijze koppie en wilde manen <3

wow chris doe het je niet na zeg echt knap! +:)+

gecondoleerd lievenamme Y;( :(:) wat een knapperd <3 Y;(

jUst_eVa ik zwijmel weer weg :~ :~ :~

en wij hebben ook zeker genoten van het heerlijke weer zaterdag: ik had een fotoshoot met hanne :Y) :D hier alvast een voorproefje op het topic :Y)
[ [url=m/Fo2OJM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ITP] In The Picture<a href="tel:1882193">1882193</a>

knap paard ! Mooie foto's !

Echt petje af voor jullie 2 ! Spring je er trouwens zo op ? Of gebruik je een opstapje ?

Met ons gaat het goed , vandaag een wat minder lesje voor ons beide maar m'n instructeur heeft me laten zien hoe je dan zo een minder dagje aanpakt ... Waardoor het uiteindelijk een beter dagje wordt ! :D

Veel bezig met conditie opbouw voor de zomer en de marathons , waarbij ze rond de 20 km lopen .

Ook weer het vrijheidsdressuur , bitloos rijden en zonder zadel rijden weer opgepakt . Gaat heel fijn !

Hier nog foto van afgelopen week , met dubbele longe longeren <3

Afbeelding

Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:44

paabloooooo :~ :~ :~ :~ :~

LadyKim schreef:
hannelover schreef:
en wij hebben ook zeker genoten van het heerlijke weer zaterdag: ik had een fotoshoot met hanne :Y) :D hier alvast een voorproefje op het topic :Y)

knap paard ! Mooie foto's !

Echt petje af voor jullie 2 ! Spring je er trouwens zo op ? Of gebruik je een opstapje ?

Met ons gaat het goed , vandaag een wat minder lesje voor ons beide maar m'n instructeur heeft me laten zien hoe je dan zo een minder dagje aanpakt ... Waardoor het uiteindelijk een beter dagje wordt ! :D

Veel bezig met conditie opbouw voor de zomer en de marathons , waarbij ze rond de 20 km lopen .

Ook weer het vrijheidsdressuur , bitloos rijden en zonder zadel rijden weer opgepakt . Gaat heel fijn !

Hier nog foto van afgelopen week , met dubbele longe longeren <3

[ [url=m/qofpkz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PAbbuP.jpg]Afbeelding[/url] ]

dankje :D en ik spring dr soms zo op en soms gebruik ik een opstapje t is maar net waar ik zin in heb :Y) :+maar ze is ook maar 1.60m :D

klinkt super kim! erg handig dat je dan van een slechte een goeie dag kan maken *\o/* en marathons van 20km?! daar hebben ze dan wel veel uithoudingsvermogen voor nodig zeg _/-\o_ :=
ahhh <3 vind jou geverfde hoofdstel echt gaaf

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:19

Ik laat de vlechten ong een week tot 1.5 week zitten! Als ze er echt niet meer uitzien vlecht ik opnieuw haha. Voorpluk soms iets vaker want die is vaak eerder slordig!

Knap Friesje Ladykim, mooie lange rug en slank type!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 22:24

hannelover schreef:
paabloooooo :~ :~ :~ :~ :~

klinkt super kim! erg handig dat je dan van een slechte een goeie dag kan maken *\o/* en marathons van 20km?! daar hebben ze dan wel veel uithoudingsvermogen voor nodig zeg _/-\o_ :=
ahhh <3 vind jou geverfde hoofdstel echt gaaf[/quote]

Dankje ! Is heel makkelijk hoor ! En niet duur :D
Oh ja , en origineel ! Zit er al een jaar op , nog steeds top ! Heb ook m'n laarzen en zadel geverfd .
En petje af .. Ik ben helaas niet handig genoeg om er zo op te springen -O-

Ja 20 km +/- , hindernissen zitten erbij . En dan metwegtraject zegmaar daarin heb je een draf en stap traject . Dus ze kunnen goed op adem komen :)
Is echt leuk om mee te doen maar ook om te zien als toeschouwer .

jUst_eVa schreef:
Ik laat de vlechten ong een week tot 1.5 week zitten! Als ze er echt niet meer uitzien vlecht ik opnieuw haha. Voorpluk soms iets vaker want die is vaak eerder slordig!

Knap Friesje Ladykim, mooie lange rug en slank type!

Dankjewel ! Slank is ze zeker , alleen in de winter is het voor ons beide opletten haha :+ we hebben allebei wel eens last van winter spekkies .

Ze begint nu ook heel mooi in d'r bespiering te komen . Maar ze is inderdaad van zichzelf lang en slank ...

Afbeelding
Dit was vorig jaar , m'n zwarte (merrie) hengst :9

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 06:28

Mooi!! En mooi zwart, en ze glimt mooi!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:55

Wauw wat een plaatje Ladykim, dat hoofdstel met cognac(als ik heg goed schrijf : P )is zo gaaf!

Foto's voor de zadelpasser, hopelijk hebben we over een week of 2 weer weer een zadel! Medame wad niet bepaald goed gehumeurd vandaag haha ;)
Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:19

Chriske! Gaaf zo zonder zadel en hoofdstel!! (Mij niet gezien, Siebe rent meteen terug naar stal of wei :') )

LadyKim, ooh leuk die marathonritten! En je hebt een gruwelijk mooie merrie!

En die knappe Pablo weer. Hij weet zelf ook dat ie knap is :D

Ik ben vandaag samen met een vriendin van mijn tante met Siebe en nog een pony naar een cursus voor dierenartsen die voor paardentandarts leren geweest.
Sieb en de pony waren 'model/proefdier'.
Met de pony zouden ze sowieso gaan, want daar moesten alle voortandjes uit. Maar Siebe at aan het begin van deze week ineens heel slecht en maakte proppen van zijn hooi. Dus gebeld of hij ook mee mocht als proefdier en dat mocht. Er bleek een stuk kies afgebroken te zijn. Een chipje van de zijkant af en het hing nog maar met een haartje vast. Maar dat schuurde natuurlijk heel vervelend tegen zijn wang.
Dus na wat sedatie hebben ze dat bijgewerkt. En nu kan ie er weer helemaal tegen!

Wel heel interessant om eens van dichtbij te zien en om de uitleg voor de cursisten erbij te horen.
En erg indrukwekkend dat die zwarte dikbil van 700kg daar dan staat te wiebelend als een dronkenlap.
Toen ie aan hij bijkomen was van zijn sedatie was ie erg knuffelig <3 best schattig!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 01:15

renskep schreef:
Chriske! Gaaf zo zonder zadel en hoofdstel!! (Mij niet gezien, Siebe rent meteen terug naar stal of wei :') )

LadyKim, ooh leuk die marathonritten! En je hebt een gruwelijk mooie merrie!

En die knappe Pablo weer. Hij weet zelf ook dat ie knap is :D

Ik ben vandaag samen met een vriendin van mijn tante met Siebe en nog een pony naar een cursus voor dierenartsen die voor paardentandarts leren geweest.
Sieb en de pony waren 'model/proefdier'.
Met de pony zouden ze sowieso gaan, want daar moesten alle voortandjes uit. Maar Siebe at aan het begin van deze week ineens heel slecht en maakte proppen van zijn hooi. Dus gebeld of hij ook mee mocht als proefdier en dat mocht. Er bleek een stuk kies afgebroken te zijn. Een chipje van de zijkant af en het hing nog maar met een haartje vast. Maar dat schuurde natuurlijk heel vervelend tegen zijn wang.
Dus na wat sedatie hebben ze dat bijgewerkt. En nu kan ie er weer helemaal tegen!

Wel heel interessant om eens van dichtbij te zien en om de uitleg voor de cursisten erbij te horen.
En erg indrukwekkend dat die zwarte dikbil van 700kg daar dan staat te wiebelend als een dronkenlap.
Toen ie aan hij bijkomen was van zijn sedatie was ie erg knuffelig <3 best schattig!

Wat interessant zeg ! Leerzaam ook lijkt me .
Haha ja , als ze onder sedatie zijn zijn ze zooo lief haha

En dankje , ze heeft dan ook wel afentoe een gruwelijk karakter ... Als in er zit een kop op . Maar totaal geen merrie gedrag of wat dan ook , she is one of the guys zeggen we altijd . Opgegroeid tussen de mannen haha .
Behalve als ze hengstig is en los staat , dan loopt ze net zo lang achteruit tot ze met d'r kont onder hun neus staat :+

Heb alleen een frustratie , vraag mij af of er meer lotgenoten zijn ...
Je ziet ineens dat je paard mooi staat te zijn ... Dus hup je pakt je telefoon om foto's te maken ... EN DAN ?!

Ogen dicht -O-
Afbeelding

Of euhm... Oor positie ? ( want oh my wat stond ze mooi )
Afbeelding

Maar hoe frustrerend is dat ?! Als je geen fotogeniek paard hebt als de camera aan staat zegmaar :y

Maaaaarr .... De aanhouder wint !
Gelukkig toch nog een paar mooie foto's van dat prachtige bezweette paard ... Tja ... Heb ik een zwak voor :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 01:18

chriske schreef:
Wauw wat een plaatje Ladykim, dat hoofdstel met cognac(als ik heg goed schrijf : P )is zo gaaf!

Foto's voor de zadelpasser, hopelijk hebben we over een week of 2 weer weer een zadel! Medame wad niet bepaald goed gehumeurd vandaag haha ;)
[ [url=m/lFFngP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto's ? Hoe de rug loopt ofzo ?

Vind het echt een mooie merrie <3 prachtig type !
Hoe is haar karakter ? Gewoon nieuwsgierig :)
Ga je voor een Western zadel ?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:30

Awh wat een schattige foto's <3

Jah dat hij een beetje een idee krijgt of hij zadels heeft liggen die er op zouden passen. We gaan zeer zeker weer voor western kan niet wachten!

Ze is nieuwsgierig en denkt graag met je mee maar is ook gouw bang iets fout te doen, dan zie je aan der en voel je dat ze zich inhoud en wanneer ze weet dat ze het goed doet gaat ze der ook voor 100% voor! Haar karakter is afgelopen jaar al onwijs verandert, ze word steeds zekerder :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:24

chriske schreef:
Ze is nieuwsgierig en denkt graag met je mee maar is ook gouw bang iets fout te doen, dan zie je aan der en voel je dat ze zich inhoud en wanneer ze weet dat ze het goed doet gaat ze der ook voor 100% voor!

Dit herken ik precies! Sieb groeit ook altijd een paar centimeter als 'ie iets goed doet en de zegt dat: "Goed Sieb, braaf". <3

En dat van die foto's is heel herkenbaar :') Hier heeft ie er ook een handje van, als ik een stapje terug doe om hem helemaal op de foto te zetten, dan doet hij er gewoon twee om dichterbij te komen. :+

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 17:26

renskep schreef:
chriske schreef:
Ze is nieuwsgierig en denkt graag met je mee maar is ook gouw bang iets fout te doen, dan zie je aan der en voel je dat ze zich inhoud en wanneer ze weet dat ze het goed doet gaat ze der ook voor 100% voor!

Dit herken ik precies! Sieb groeit ook altijd een paar centimeter als 'ie iets goed doet en de zegt dat: "Goed Sieb, braaf". <3

En dat van die foto's is heel herkenbaar :') Hier heeft ie er ook een handje van, als ik een stapje terug doe om hem helemaal op de foto te zetten, dan doet hij er gewoon twee om dichterbij te komen. :+

Whaha Ja Kim ook !

Mooi is dat he , heerlijk karakter . Vind het altijd wel interessant hoe veel of hoe weinig paarden kwa karakter met elkaar kunnen schelen .
Als ik haar zo van de foto's en filmpjes ook zie zou ik inderdaad ook zoiets beschrijven als jij .

Vind haar ook echt een hele leuke uitstraling hebben .

Haha once you go Western you never go back

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:49

wow die foto in de tuplen :~

floor heeft een mooie bouw zeg <3

fijn dat sieb zn mondje nu niet meer pijn doet!

heb ik idd ook last van ladykim :\ de goed gelukte zijn wel heel mooi <3

ik heb vanmiddag mijn wedstrijdpolo laten bedrukken met mn zelfontworpen logo :~ ik kan hem morgen gelijk gebruiken met hanniepannie *\o/* echt super blij mee! _/-\o_ het is een voorproefje van mn moeders nieuwe bedrijf By Dirkje op fb :o Afbeelding

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:51

Wat is ze mooi zwart ladykim <3 echt een lieve uitstraling!

Gaaf shirt hannelover!

Hier nog wat foto's van pablo zijn shoot !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:18

Haha zeker Ladykim, never haha! Awh dankjewel :)

Dankjewel hannelover, ben erg blij met hoe ze zowel mentaal als lichamelijk gegroeid is :) Leuk shirt ook!

Wauw foto 2 van pablo, die blik zo onder zijn voorpluk <3

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:21

dankje chris en eva :D

paaaablooo :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~
hij is zoooo mooi 8)7 <3

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:55

Ik heb weer een paar foto's van lieuwkje gemaakt en ik vond het wel weer eens tijd om hier iets te plaatsen, dus waarom de foto's niet :D :j
Dus hierbij een paar foto's
Afbeelding
Let trouwens niet op die rare schaduw hier onder 8)7
Afbeelding
Nu onder tussen al weer bijna 5 weken bij ons :):) <3

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:46

wat een schatje <3

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:55

Hahaha die gekke foto's die nooit willen lukken :+

Gave Polo!

Wauw Pablo blijft knap!

Leuke foto's Kris! :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:28

Hallooo! :wave:

Chriske wat eng zo springen! :oo Ik durf met hoofdstel en zadel niet eens zo hoog. :')
Prachtige foto's hannelover! Vind je frontriem zo mooi! <3 En zo'n lage neusriem staat best wel sjiek!
Pabloooooooo! Wauw, die tweede foto van die fotoshoot! _O_
Xindyraah: Wij hebben ooit een fries gehad met zomereczeem ja, vreselijk. :n Je grijze deken vind ik wel echt epic. 8-)
Wat een monsterlijke neusriem LadyKim haha.. :+ Hoe heb je die teugels zitten op de foto? Heb je ook de gewone teugels er nog aan?
JustEva, lange rug wil je juist bij een fries niet hebben! Tegenwoordig zijn al die sportieve typjes veel te lang gefokt waardoor je ze amper dressuurmatig juist kunt laten lopen. :) Al vind ik het bij LadyKim echt meevallen, die is gewoon netjes. :j
Renskep wat super interessant! Foto's? :))
LadyKim ik ken de frustraties, Menno gaat altijd flemen. :') Toch mooie foto's hoor! Dromerig koppie! <3
Zo, Lieuwkje heeft flink veel sok of niet? :oo

Vandaga Menno weer heerlijk gereden op buitenrit. :j Ben afgelopen tijd voornamelijk bezig geweest met grondwerl/vrijheidsdressuur/longeren maar meneer wordt na 3x grondwerk echt vervelend. Hij wil gewoon graag rijden! :+ Ik mocht er eigenlijk van mezelf nog niet op, eerst wat afvallen maar vooruit hij vindt het rijden gewoon zo lekker haha! <3

Afbeelding

Afbeelding

Zeiknat aan het einde, schuim tussen de billen! 't scheetje!
Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:17

Ik lees morgen bij, nog even zelf bijkomen van echt het mooiste moment van floor en mij <3