Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:05

@ DewiRox: super gedaan hoor, ik hoop dat ik over een tijdje ook zulke punten ga rijden in de M1.

@ Maralyn: verstandig, als je zoveel faalangst hebt dan verstrak je zo vreselijk op wedstrijd dat je paard niet meer zal lopen en dat maakt het vervelende gevoel alleen maar erger. Gewoon lekker genieten van je zwarte parel! Er is nog genoeg met een paard te doen zonder wedstrijden.

@ Maaaikea: Wauw, wat een punten als je er eerst afgekukeld bent! Knap hoor!

Ik heb dit weekend gewerkt, gisteren nog ff gelongeerd met de dubbele longe, vandaag had paardje een dagje vrij en morgen na mijn werk is ze weer aan de beurt. Zaterdag hebben we weer concours, dat laatste puntje moet toch een keer binnen gehaald worden.......

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:13

Maaide wauw was stoer van je! En wat een vet goeie punten! Gefeliciteerd!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:31

Top Maaaikea, goed hoor dat je gewoon weer bent opgestapt! Lekkere punten ook.

Gaat vast lukken toch caro_marjaH! Ik had er vandaag al helemaal niks van verwacht, heb gewoon lekker gereden. Opzich was ik er wel klaar voor, in het L2 alle proeven met winst gereden en de helft boven de 190. Maar op stal zeggen ze altijd dat ik ze lekker kan lanterfanten met rijden haha, en dat kan ik ook. Ik ben nooit zo van het 'harde trainen', maar als het moet dan kan ik toch wel een prima proef neerzetten en ik vind het altijd wel fijn als dat dan bevestigd wordt. Dan weet ik dat ik thuis gewoon lekker zo op mijn gemakkie kan blijven rijden.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:32

Dankjulliewel! :o

Ik dacht eerst: zal ik stoppen? Maarja hij was gelukkig niet kreupel en de ervaring is ook wel belangrijk voor hem... dus gewoon rustig gestart en niet te veel van hem verwacht en als ik midden in de proef zou merken dat het niet ging, dan zou ik gewoon stoppen. En aangezien met de tussenlanding ikzelf ook gereset was, vond ik het allemaal al snel prima en reed ik gewoon mijn rondje. En ook omdat ik de zwarte weer wat vertrouwen wilde geven :(:)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:36

DewiRox schreef:
Vandaag voor het eerst M1 gestart. Gewoon 2x 2e met 189 en 180 punten :). Super trots! Keek er best wel tegen op, want ik vind die oefeningen echt wel moeilijk. Ik heb vooral moeite met de lengtebuiging en die komt nu toch wel echt een beetje bij alles kijken. Maar gewoon 6 en 7 gekregen voor de Schouderbinnenwaarts!

Wauw gefeliciteerd!!

Maralyn, ik denk als ik het zo hoor een verstandige keuze. Het moet wel leuk blijven :)

Knap Maaikea om na zo'n val nog gewoon je proef nog te rijden. En dan ook nog zulke punten _O_

Mijn verslagje van vandaag :)
Heel fijn ging het niet vandaag helaas.
inrijden ging echt superfijn! Toen naar buiten, daar nog even gereden en toen de ring in. Leek wel alsof er een knop om ging. Mevrouwtje verna dacht bekijk het maar :')
ze sloot zich compleet af en reageerde niet meer op been. Ging naar mijn idee dan ook erg rommelig en ze was veel tegen de hand. Wel nog 182 punten, hoe dat kan is een raadsel, maar okee.

Tweede proef was nog erger. Ze kakte helemaal in en weer sloot ze zich af. Ben binnengekomen met een 6, om daarna 4x een 5 te krijgen :P was erg rommelig en sloom. Heb dan ook een 4 voor de impuls mogen ontvangen :D
maar ook deze punten snap ik niet. Maargoed, toch nog 175.

Voelde beide als proeven van 165 ongeveer. Klopt wel dat de eerste proef beter was dan de tweede, maar zeker niet winstpuntwaardig voor m'n gevoel. Ik moet de filmpjes nog terug kijken.

Wil in hoogland weer gaan starten en hoop toch echt dat t dan beter gaat :P

tandarts moet ook binnenkort langskomen. En ze was ook hengstig, misschien dat dat nog iets meegespeeld heeft.
Had niet het idee dat ik veel spanning had van te voren, maar misschien onbewust ofzo. Iig nog een reden om meer te gaan starten :))

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:38

Jammer lauke

Ja, heel veel dingen kunnen mee spelen.
En tja, merrie eh :D

Volgende ronde beter!!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:56

Voor de liefhebber een paar foto's. (zijn wel de beste hoor, dus verwacht niet dat ze de hele tijd zo liep _O- )

Afbeelding

Afbeelding

(hier keek ik zelf heel erg boos haha, dus even m'n hoofd geblurd :')
Afbeelding

Afbeelding

En ik denk dat mevrouw het zelf stiekem ook wel wat spannend vond :P Bij beide proeven stond ze er zo bij bij het afgroeten. Terwijl ze toch daar ook altijd nog wel netjes kan staan. Nou, nee, vandaag niet _O-
maar ze is wel knap <3
Afbeelding

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:01

Wat een cutie...

Ze is echt leuk!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:05

Oh was er ook wedstrijd in Bunschoten vandaag! Erg fijn rijden daar altijd, lekker de ruimte. Leuke foto's ;)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:08

maralyn schreef:
Wat een cutie...

Ze is echt leuk!

<3
Ondanks dat ze het niet fijn deed vandaag ben ik ook wel enorm trots op der <3
tweede keer en eerste keer na een hele tijd niks doen vanwege veulen. Dus ik mag ook heel niet klagen.
Daarbij ook nog eens die hengstigheid en ineens weg moeten van alle andere paarden (uit de binnebak). Vind dat ze zich toch wel heel braaf heeft gedragen verder, ondanks het dichtslaan. Kan ze waarschijnlijk ook vrij weinig aan doen :(:)

Oude eigenaresse van der kwam helemaal uit friesland om te komen kijken, echt superlief. Die zei toen ook dat ze dat vasthouden van Verna heel erg herkende en dat ze ook zo'n periode heeft gehad. Toen bleken het haar tanden te zijn. Daar kwam elk jaar een tandarts en die is bij ons dus nog nooit geweest. Ze heeft daarna op stal meteen ook even gekeken en jahoor, haken. Dus binnenkort ook een tandarts er bij :)

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:48

Leuke foto's Lauke! Je ziet inderdaad dat ze wat strak is aan de voorkant maar ik vind het geen verkeerd beeld, zeker als je beschrijft hoe ze was!

En het komt vast goed, eerst haar gebit na laten kijken en lekker doortrainen :-)

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:02

Goed bezig DewiRox!!!!!!! beloofd wat :)

Maralyn, je moet zeker doen wat jou gevoel zegt. Na je school heb je juist ontspanning nodig, als jij het niet uit paardrijden kan halen omdat je tegen de wedstrijden opziet.. is het meer een moeten dan een mogen om te paardrijden. Krijg je alleen maar gevechten door ;-) en je bent 20, tjonge nog heel leven voor je. Mocht je later op wedstrijd gaan ben je al verder gevorderd en zul je misschien ook wat minder zenuwachtig zijn. Verstandige keus!

Maaikea, bah.. klinkt heel erg eng! Goed dat je nog wel een proef heb gereden dan. En goede punten ook nog eens.

Lauke, ik zat ook te twijfelen om een hoofdstel te nemen met wit onderlegd en ook nog eens lak. Ziet er wel leuk uit bij jou fries!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:10

Wow. Mooie foto's!!!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:19

Mooie foto's Lauke! Jammer dat het voor je gevoel niet goed ging, maar toch een puntje, dan zag het er vast beter uit dan dat het voelde.. :)

Gefeliciteerd DewiRox! Knap hoor!

Wow Maaaikea respect hoor! En ook nog eens zulke punten! Gefeliciteerd!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:34

Caro_MarjaH schreef:
Gisteren samen met Berdien een heerlijke buitenrit in het drents friese wold gemaakt, beetje verdwaald geraakt waardoor we uiteindelijk een rit van 3 uur hebben gemaakt :oo

Was erg leuk! Had je ook spierpijn? Ik wel, maar dat kan ook aan 't zadel gelegen hebben..

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:05

berdien85 schreef:
Was erg leuk! Had je ook spierpijn? Ik wel, maar dat kan ook aan 't zadel gelegen hebben..

Nee, helemaal geen spierpijn gehad en Carolien had ook nergens last. Gelukkig niet want we hadden vrijdag les en dat was een pittige ;-)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:35

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:56

Nee, na de les ook geen spierpijn. Ik heb eigenlijk nooit spierpijn, ook niet na een rit van 4-5 uur. De megastrandrit duurde 6 uur maar ook daarna geen spierpijn gehad.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:39

Mooie foto's in het topic berdien. Zal morgen even uitgebreid reageren op iedereen. Laatste dagen eigenlijk alleen gelezen. Gaat zo lastig via telefoon

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:47

Tnx Marjolein!
Ik vind dat ook altijd irritant op de telefoon..

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:27

Zo ook op dit topic even een uitgebreide reactie.

Leuk Berdien dat Isanne het vrij springen zo leuk vond
plus wat een geweldige foto´s in je topic!

Laura ik heb momenteel les van iemand die niet
heel veel ervaring heeft met friezen maar wel ervaring
in de sport. Het gaat prima zo.

Dewirox super netjes voor je M1 debuut! Goed gedaan
zeg.

Maralyn knap van je dat je deze keuze hebt gemaakt.
Genieten is ook heel erg belangrijk!!

Zo Maaike, knap dat je na je val nog zulke punten hebt gereden!!

Lauke ook prachtige foto´s en toch goed gedaan die wedstrijd! T is pas
haar 2e keer.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:54

Mochten mensen benieuwd zijn naar de merrie die ik rij, op mijn Facebook staan foto's. Ik zet hier liever geen foto's neer, maar mijn Facebook is geloof ik niet af geschermd, dus daar kunnen jullie wel op.

Ik heet D.ewi V.is ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:51

Leuk dewi ik ga morgen even kijken!

Marjolein in mijn omgeving hebben ze les van iemand die hoog in de sport rijd. Ik zie toch wel verschil tussen deze instructies. Mijn instructrice heeft veel ervaring in de sport en met friesen zij rijd mijn paard geregeld als ik teveel last heb van mijn beperking in mijn been.

Ik leer ook erg veel van het mee gaan met schrijven bij haar legt goed uit hoe het eruit moet zien en als ik dan zelf les zegt ze weet je nog hoe het er correct uitzag zo voelt het op het moment dat je erop zit. Dit vind ik erg fijn en leerzaam.

Vandaag niet zo fijn gereden hij had moeite met het laatste stukje loslaten en zichzelf dan meer gaan dragen morgen weer les en zondag wedstrijd.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:30

Maaaikea, Zo dat is niet fijn om met losrijden zo iets mee te maken! Respect dat je toch gewoon gestart bent daarna. Gefeliciteerd met je punten, ook nog een super goed!

Lauke, mooie foto's! Ziet er netjes uit hoor. En gefeliciteerd met je winstpunt :)

berdien85 schreef:
Ohh dat scheelt! Dus na je les wel spierpijn? Hihi!

[ITP] Fotoshoot@Genieput: Isanne

Hele gave foto's! Vind Isanne ook echt een leuk dier!

Heb al die tijd gewoon mee gelezen en wat minder gereageerd, zat vaak op mn telefoon.
Daarnaast heb ik ongelofelijk veel gezeik gehad met school de afgelopen week dus zal vanaf nu weer wat actiever zijn.

Vanavond word ons hengst veulentje Ties op gehaald, hij is verkocht.
Altijd moeilijk zo iets, maar gelukkig gaat hij echt naar super leuke mensen en weet zeker dat hij het top gaat krijgen daar. Al zal er vanavond vast een traantje vallen :o

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:06

Even ego post hoor :+

Zo ik ben weer terug! Weer een puntje er bij!Ik ben op zich wel tevreden, de puntjes waar we aan gewerkt hebben gingen duidelijk beter. Alleen die spanning zorgt zo voor een rem.. tis zo erg, dat als ik gewoon in de ring rijd alles nog prima gaat. Zodra de voorlezer begint, poef! Weg impuls..Dus als er nog tips zijn?  :)