[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:49

Denise ja je ziet nu wel echt wat := nou ja met kleding zie je niet zo veel maar iets straks ofzo wel dus. En ja verdorie hihi was ook niet gepland eigenlijk, dat wordt een zware zomer ben ik bang :')

Michelle ja hihi, op zich ook niet helemaal gepland zo hoor, wordt vast een zware zomer, maar ach ben toch erg blij :D
Aah wat zonde voor jullie, jammer van de vakantie.. Maarja zoiets heeft nu eenmaal voorrang he ;) kunnen jullie niet nog wat eerder weg? Snap wel dat je dan niet durft, sowieso al met zo'n dikke buik zo'n reis maken is al zwaar en dan idd, mocht het allemaal wat eerder dan gepland komen... Hehe in NL bevallen, ja lijkt me ook wel zo handig, met de familie enzo erbij.. Ik doe het gewoon hier, heb geen zin om straks maanden vast te zitten in NL (je mag ook niet meer vliegen he de laatste maanden). Daarbij zijn de prive klinieken hier ook gewoon goed. Hoe zit dat nu precies in NL met kraamzorg? Hier heb je dat niet, nou ja niet geregeld door de staat ofzo, maar wij krijgen schoonmoeder op bezoek die een paar weken komt helpen..
Haha beter toch als het zonder snoepjes gaat, ik ben daar ook wel een beetje huiverig voor, dat ze te opdringerig worden en het dan enkel nog om die stomme snoepjes gaan doen. Ben nu meer bezig met basis grondwerk met ze nog, maar wil het wel een beetje uitbouwen :j oh zag gisteren nog zo'n mooi filmpje haha dan ben je ngo wel een paar jaar bezig :') http://www.youtube.com/watch?v=S1PFnVp2WvE en http://www.youtube.com/watch?v=G0da4iq2 ... re=related
Maar het is toch ook nog wel vroeg om al wat te voelen? Ze zeggen meestal toch pas vanaf 20 weken ofzo, en dan als het de tweede is misschien wat eerder? Hoewel, ik voelde ook met 18 weken al wat. Maar ach je zal er nog genoeg van gaan voelen ook he :')
Ja echt relaxt die hoefsmid, wel geluk mee gehad! Hoorde gisteren nog van een kennis dat ze zo'n beunhaas had laten komen en dat haar paard nu helemaal kreupel loopt, pffff... Soms is het wel frustrerend natuurlijk dat niet alle luxe van NL is te vinden, maar ook hoe langer je hier zit hoe meer je toch ontdekt dat het wel bestaat, je hebt alleen echt overal contacten voor nodig en bent van van een hele reeks mensen afhankelijk :') maareeh de voordelen wegen nog altijd veel zwaarder dan de nadelen :D

Loversyl wat een knapperd! Heerlijk koppie zeg :)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:08

Martine -> Waarom leer je zelf niet om te bekappen?
Zelfs ik kan het!
Hier in NL kan je een cursus volgen voor Natuurlijk Bekappen.
Ik heb het ook gedaan, en het is heel goed te doen!
Als de hoeven eenmaal goed zijn, dan is het eigenlijk alleen een kwestie van regelmatig zelf bijhouden.
En af en toe laten controleren.
Misschien dat je zo'n cursus kan combineren met een bezoek aan NL?
De theorie kan je ook thuis doornemen, en de praktijk is 1 dag.

heikedeniseJarig

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:29

en heb je rints al zelf gedaan saida ?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:18

Saida dat is zeker een goed idee, weet je ik ben anderhalf jaar terug toen ik in NL was bij arabesk hier van bokt langs geweest, wilde toen ook al graag eraan beginnen maar zat toen zonder geld in NL, pasje van Tunesie deed het niet.. En ik had toen ook nog niet zoveel paarden := nu zou het zeker interessant zijn, alleen kom ik waarschijnlijk voorlopig niet naar Nederland toe.. Was eerst wel gepland maar gaat niet meer lukken. Maar kan iig al een keer het pakket bestellen en de theorie gaan doornemen natuurlijk. Denk dat als ik het met m'n hoefsmid hier dan nog eens allemaal doorneem hij dat ook wel interessant juist zal vinden, tis een vriend van mn man dus een goed contact. Hoe werkt het voor jou, en idd, heb je Rints zelf al bekapt?

Oeeh hier een heerlijke ochtend gehad, lekker grondwerk gedaan met Mabrouk en de arabier, die broek is me toch een dondersteen, hij vind het geweldig en is heel erg slim maar houd ook echt van een spelletje. Wel heel leuk om met hem bezig te zijn dus haha. De arabier is ook zo slim en gevoelig. Daarna Flavio nog even lekker geborsteld en maar weer eens ingevlochten.

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:42

fijn hoor martine dat je zo lekker aan de slag kan met hun met grondwerk

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:30

Goeiemorgen :D

Denise hoe gaat het met jou?
Waar is iedereen verder eigenlijk :')

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:57

met mij gaat het redelijk tot goed, Woensdag wordt ik geholpen in het ziekenhuis dus op dit moment best wel zenuwen :+

ik denk dat de rest allemaal netjes hard aan het werk is, ik ben ook wel aan het werk maar bij ons is er geen reet te doen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:09

denise naar het ziekenhuis? sorry als ik eroverheen gelezen heb maar wat gaat er gebeuren?

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:15

omdat ik zo heel erg ongesteld ben, gaan ze woensdag het een en ander plaatsen (onder andere een spiraaltje) hiervoor moet het wel eerst verbreed worden dus wordt er een klein sneetje gemaakt
dus even een soort van dagopname en smiddags mag ik weer naar huis.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:18

klinkt niet echt prettig, maar als je ermee geholpen bent. Succes morgen!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:28

Ben er nog!! :P
Ik werk altijd ma di woe, dus dan heb ik niet zo veel tijd om te reageren.
Ik heb afgelopen dinsdag weer heerlijk gereden.
Vorige week was de fysio voor Xantha geweest en toen moest ze een paar dagen rustig aan doen.
Dinsdag dus weer gereden en dat ging heerlijk!!
Vanmiddag ga ik weer naar Xantha, eens kijken wat we vandaag weer eens gaan doen ;)

Denise succes morgen!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:39

Mogguh, ben er ook weer, brr Denise dat klinkt niet prettig maar hopelijk ben je er wel mee geholpen straks ;)

Hier gaat alles zijn gangetje, PI heeft een paar dagen verlof en dat houd in dat we wat tijd hebben, dus gaan we lekker wandelen en een dagje aan de longeerlijn en verder lekker genieten buiten.

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:41

woensdag hoef ik pas hoor meiden, a.u.b. niet op vrijdag nog even genieten van het weekend :+

debby fijn dat xantha lekker ging en veel plezier vandaag

beda PI lekker verlof even lekker genieten met zijn 2e, nu nog een zonnetje erbij heerlijk <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:03

Oh Denise dat klinkt naar, veel sterkte alvast! Bleh kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet, maar he daarna zal je er dus wel veel minder last van hebben, da's ook wat waard.

Debby ah fijn dat het rijden zo lekker ging, voelde je echt verschil? En veel plezier vanmiddag :)

Cloris lekker genieten dus, tis nog steeds aardig weer ook he? En een paar daagjes rustig aan is best lekker af en toe :)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:39

Ja zalig, morgen moet ik naar Arnhem (Defensie Open Bowling kampioenschappen) en zaterdag ga ik ook al op pad, ga ik zaterdagmiddag wel weer even lekker wandelen naar het veld, kan hij lekker grazen :Y) het weer is prima te doen en hij staat van 07.00 tot 23.00 uur buiten dus dat kan makkelijk :j

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:25

beda lekker genieten hoor dat is het belangrijkste

ik ga naar huis :evaw: hardlopen, eten en naar heike

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:51

Hoop dat alles goed gaat hier, zo'n drukke week met lange dagen gehad, weinig tijd om alles bij te houden... -O-

wel nog even tussendoor de foto's van het strand zondag erop gezet, vond er wel hele gave bij zitten! :j

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:25

ellis ik had ze gezien zaten hele gave bij idd

saida veel plezier dit weekend en geniet er van, ik wil wel een mooi verslag hoor ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:28

Cloris dat klinkt toch als een lekker weekendje al :D

Ellis oh ga eens even kijken.

Hoi Denise :)

Goedemorgen allemaal!
Wij gaan zo even weer flink hooi en stro inslaan op de markt, veel meer keuze de laatste tijd daar dan bij de fouragehandelaar..

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:29

goedemorgen :wave: martine

en de rest natuurlijk ook

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:31

goeiemorgen allemaal!

moi weer hier!

eerst maar even in huis aan de slag en dan straks lekker naar de paardjes!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:27

Hoi allemaal,

Zie onderstaande link, bij vragen svp pb.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:45

Jeetje.... Wat jammer, jullie passen zo mooi bij elkaar.

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:48

jeetje had dit niet verwacht heel erg jammer

ik pb je even

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:58

Heey

Sorry even ego post. Heb wel bijgelezen.

Het gaat niet zo lekker met Shaddy. Ze was aan de diarree en echt ontzettend stijf. Ook schudde de heel veel met haar hoofd. Woensdag is de VA geweest. Ze heeft een verstoorde darmwerking waardoor ze aan de diarree is en zo stijf is. Ze heeft daar medicijnen voor gehad en het lijkt een stuk beter te gaan :). Ze is weer wat actiever, vrolijker en een stuk minder stijf.
En waar ik het meeste van baal is dat ze waarschijnlijk een licht allergie heeft. Daardoor schud ze zoveel met haar hoofd. Morgen gaan we naar Divoza om een passend masker te halen zodat ze gewoon lekker buiten kan blijven lopen.
Ik hoop dat dat masker gaat helpen want ze heeft er echt last van.