[Verzameltopic]Barokke Paarden ITP. Max 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Re: [Verzameltopic]Barokke Paarden ITP. Max 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:47

Yippie is ook gaaf :D

Sjolvir ja moddervet hoeft van mij ook niet! Maar Kalife zijn buik valt ook best mee, alleen zijn kontje en rug zijn wel erg knokig :'( maar dat komt vast wel weer goed, hij is nog jong!

Margot dit is het 6e paardje alweer, alle boxen zijn nu vol haha dus meer wordt het iig niet. Wauw Aliso heeft attitude gekregen :D vind je jonkie trouwens zooo gaaf, echt benieuwd hoe die er over een paar jaar uitziet!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:54

lakshmi heb net jouw topic bekeken. En ik vind Kalife echt bijzonder mooi.
Zie er meer Berber dan Arabier in, klopt dat?

De wapperende manen zijn ook zo gaaf.

Hier ben ik manen aan het kweken. :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:17

kaoticjinta dank je wel :o er zit inderdaad meer berber in, zelf zie ik er eigenlijk geen arabier in. Daarbij komt hij uit Algerije waar veel meer puur met berbers wordt gefokt dan hier in Tunesie, maar hij heeft geen papieren en gezien de geschiedenis is de kans best groot dat er toch wel een percentage arabisch bloed in zit.
Vind jouw Frederiksborgers ook mooie dames, Valentin heb ik ook wel eens foto's van gezien, benieuwd wat daar voor moois uit gaat komen :D leuk als mensen echt een passie voor een minder bekend ras hebben *\o/*

Hier nog mijn vosje, ook berber met waarschijnlijk een vleugje arabisch bloed erin.. Hoop dat we Kalife net zo rond gaan krijgen :) berbers zijn over het algemeen wel iets slanker gebouwd dan Iberiers trouwens, echt van die mega barokke krachtpatsers zijn hier wel wat zeldzamer.
Afbeelding

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:33

Daarom ook mijn Berber voorkeur Lakshmi.
Op de Hofreitschule Bückeburg hebben ze echt een machtig gave Berber, en aangezien ze daar dus ook Frederiksborgers hebben, was mijn belangstelling al gewekt.

jouw vosje... :9 :9

Lovelance: Jabato's foto is ook echt geweldig!
Spreekt echt een band uit.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:51

Die laatste foto Lakshmi, geweldig!
2 Prachtige berbers trouwens, ken het ras niet zo goed en wist ook niet dat ze onder Barok/Klassiek vielen, weer wat geleerd! Zag in het andere topic dat Kalife 2 kleuren manen heeft, de eene rij wit en de andere rij zwart. Nog een zwarte rij erbij, en er zit misschien fjord in.. (grapje) Verre familie van Sjolvir.

Dan mijn bijdrage van de dag:
Kees (Q´Esplanado) in pastel vastgelegd door 'Babe van Bokt'. (In het echt heet ze anders hoor. :+ )
Afbeelding
Wat een <3 -tje.

En dan nog een foto van Tijs:
Afbeelding
Meer interesse in de fotograaf dan in mij, maar ach, hij zit zo lekker...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:56

Ohh, die tekening... die is mooi!!

Ha Rivano, ik had het maar niet gezegd, maar ik dacht het ook.. }> , maar dan draaien we het gewoon om.
In Sjol een snufje Berber.. }>
Maar qau kleur zat ik dat ook te denken.. (hij is wel slag donkerder, maar toch.. zelfde idee)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:57

Bully: Wauw!! die is op zn verwaandheid mooi vooruit gegaan!! Staat hem goed!!

Kjoetie: Wauwie!!

Laks: haha leuke foto's

Rivano: mooie paarden heb je!!

Vandaag was het prachtig weer, en we hebben de veulens natuurlijk even naar buiten gedaan..

Kan mij nu nog niet voorstellen dat ik van deze knapperd*hengst* straks afscheid moet nemen!!..
De hengst is een ontzettend groot veulen, echt een knoeperd, als je hem ziet lopen is het gewoon te grappig om te zien, hij weet namelijk zn beentjes nog niet zo goed kwijt te kunnen

Hier de merrie. nu 10 dagen oud.
Afbeelding

En hier de hengst. 6 dagen oud.
Afbeelding

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:59

heerlijke foto's weer! Al die paarden in de zon (of dat nu wel of geen NL'se zon is maakt niet uit natuurlijk :D ;) )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:03

Je merrietje, is zo'n plaatje...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:07

Kaoticjinta ah jullie hebben hem dus in het echt gezien? Mooi paard lijkt het, op de foto's! Ergens wel jammer dat er in Nederland vrij weinig met berbers wordt gedaan. Ik zit ook op buitenlandse fora en daar is veel meer interesse.. Qua Frederiksborgers is het ook wat arm he in Nederland? Jullie wonen in Duitsland dus, is het ras daar wat bekender?

Rivano hihi berbers zijn de 'opaatjes' van de barokkies := er zijn wel heel veel verschillende types, waarvan de ene soort meer barok is dan de andere, er zitten ook echt totaal niet barokke exemplaren tussen haha, en soms heb je een berber-arabier met wel 50% arabier die een stuk barokker is dan een volle berber van een minder barok type. Haha en hij heeft dus aan beide buitenkanten van z'n manenkam witte 'stekels' met binnenin een zwarte strook, inderdaad fjord achtig haha. In mn foto topic wat over de kleur gediscussieerd en nu zou het waarschijnlijk buckskin met rabicano zijn.. Geen wildkleur iig want hij heeft geen aalstreep, zoals de fjorden :D
Wat een mooi portret, en Tijs ziet er ook goed uit! Acclimatiseren ze een beetje goed daar? Vrienden van ons hebben hier jaren terug ook twee friezen mee naar toe genomen.

Sjolvir haha ik weet niet zo veel van de geschiedenis van de fjord, zit daar berber in dan? Ik dacht dat de fjord juist echt van dat 'europees bospaard' afstamt en de berbers van de kaspische paarden.. Kalife mag nog wel wat kilootjes aankomen wil hij voor een fjord door mogen gaan :=

Winia wat een poepies!!! Hele mooie edele hoofdjes ook, echt plaatjes!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:21

Me lucky bird, heeft hem ook in het echt gezien, de Berber.
Vond het wel heel leuk die rassenparade die ze toen hadden.

Nee, in de fjord geen berber hoor, maar dat klinkt in vele mensen hun oren dan weer positiever dan
dat ik zou roepen dat in jouw berber fjord zit :+

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:43

Heerlijke foto's weer :j Knap nieuw paard Lakhsmi! Leuk om Yippie weer eens te zien Bianca :D Knappe dame :j
Aliso is wel heel erg verandert Margot, hij is stoer geworden joh!!!

Vado weer eens :)

Afbeelding

Afbeelding

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 06:29

knappe Vado :D Hij is echt gaaf...lakshmi jouw vos is ook echt mooi! en de veulies hier <3

Ik mag weer dus 2 Yippiefoto's van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:13

wat een gave foto's weer allemaal <3

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:26

Onley heb je lekker gereden op mama? Zo ziet het ernaar uit in ieder geval. :9 #

Yippie heeft ook al zo'n geweldig koppie!

Amable stoer hoor dat stijgeren. Die tweede foto :j Gaaf!

Lakshmi yep wij hadden een super gave voorstelling van de gehele hofreitschule bij Moravita in Coevorden.
Ik mocht alles achter en voor de schermen bekijken, en heb genoten.
De Berber is echt de oervader van vele barokken ja... die zij hebben is zonder arabierenbloed erin. (sla me niet als het toch net iets anders is maar zo heb ik het begrepen).
Frederiksborgers in Duitsland mmmmm daar zijn er ook maar erg weinig van.
Vandaar dat wij naarstige pogingen doen dit gave barokke paard weer op de kaart te krijgen.

Rivano is Tijs in zo'n tropische omgeving een zeldzaamheid? Of hebben jullie daar meer van die zwarte parels.

Winia ze zijn beiden mooi.
De merrie heeft een echt meisjes uitstraling wat koppie aangaat.
De hengst whow wat staat hij prachtig op zijn hoge beentjes. Dat wordt er echt een van het luxe type.

Wij hebben vandaag onze nieuwe aanwinst uit de opfok gehaald.
Prachtige 3 jarige Frederiksborgermerrie met een bloedlijn..... voor ons om te zoenen. ;)
morgen spam ik 2 foto`s.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 00:28

Sjolvir schreef:
Ohh, die tekening... die is mooi!!

Dank je wel! Hij is om op te eten.
(snoeppapier??)

winia4ever schreef:
Kan mij nu nog niet voorstellen dat ik van deze knapperd*hengst* straks afscheid moet nemen!!..

Wat dacht je ervan om ze een leventje in de wei, buitenritten, en dressuur te schenken, met altijd lekker weer, geen natte sokken, en aanbeden door alles en iedereen? Hint! Hint! We hebben nog 3 weides vrij. :P

lakshmi schreef:
Rivano hihi berbers zijn de 'opaatjes' van de barokkies := er zijn wel heel veel verschillende types, waarvan de ene soort meer barok is dan de andere, er zitten ook echt totaal niet barokke exemplaren tussen haha,

Haha, zoals ik al zei, ik weet bijna niets van de berber en vind het super er op bokt meer over te lezen. Komt misschien als verassing als je ziet waar en waarop ik rij, maar over de historie van de Lusitano weet ik niet zo heel veel. (weet meer over het héden, bijvoorbeeld dat het portugese en braziliaanse stamboek nu samengevoegd zijn, iets wat wereldwijd niet veel bekenheid heeft gekregen. Ze houden nog wel ieder hun eigen naam, maar het fokkerijreglement is gelijk getrokken en goedgekeurde hengsten zijn voor beide boeken erkent.) Heb nooit bewust voor de lusitano gekozen, er is hier gewoon weinig anders. (niet dat ik dat erg vind.. ;) heb gewoon enrom mazzel gehad.)

lakshmi schreef:
Acclimatiseren ze een beetje goed daar? Vrienden van ons hebben hier jaren terug ook twee friezen mee naar toe genomen.

De merrie wel, die rende d´r benen al onder d´r lijf uit vanaf dag 1. De hengst heeft meer tijd nodig en heeft het na 15 minuten wel weer gehad, maar hij heeft dan ook veel meer behang. Ze kwamen ook wel op een ongunstig tijdstip, het was winter in Nederland, dus is het hier hoog-zomer.

Sjolvir schreef:
Nee, in de fjord geen berber hoor, maar dat klinkt in vele mensen hun oren dan weer positiever dan
dat ik zou roepen dat in jouw berber fjord zit

Heeft de fjord dan zo´n beroerde reputatie? Dacht dat ze juist wel populair waren, zoals de haflinger.
Ik vind ze namelijk wel gaaf! Die 2-kleur manen, de wildkleur en het lekkere brede uiterlijk maken ze juist woest aantrekkelijk. Of zeg ik nu hele rare dingen?

kaotictjinta schreef:
Rivano is Tijs in zo'n tropische omgeving een zeldzaamheid? Of hebben jullie daar meer van die zwarte parels.

In Brazilie, (en dat is heeeel groot) zijn er misschien 20 ofzo, en dan rond ik het zwaar naar boven af.
6 daarvan (waarvan 3 drachtig) zijn door ons en bevriende stallen vrijwel tegelijkertijd geimporteerd, dan staat er nog eentje van twijfelachtige afkomst 'ter dekking en te koop' met vele deklicenties van allerlei stamboeken.... behalve het FPS :P , en er is 1 stal die er ook iets van 4 of 5 heeft.

Maar Tijs en zijn friese vriendin Vreule zijn een Ab-So-Lu-Te bezienswaardigheid. Ze hebben bij ons de meest prachtige lusitano´s, maar als ik op Tijs de bak in kom, zit iedereen opeens klaar met de videocamera en fototoestel :o . Sommig paardenmensen komen zelfs speciaal kijken naar het behaarde dynamische duo. Doet me een beetje denken aan 'Vogelspotters', zo van: Een Fries, die hebben we nog nooit gezien, laten we in de auto stappen en afreizen naar SP om er eentje te spotten.
(Ik durf eigenlijk niet op wedstrijd. Wel handig dat ze dan meer op het paard dan op mijn gekke bekken letten. )

lakshmi schreef:
Vrienden van ons hebben hier jaren terug ook twee friezen mee naar toe genomen.

Hoe is dat gegaan? Hebben ze ook in quarantaine moeten staan? Hoe lang duurde het voor ze helemaal aangepast waren? Behandelen ze voor de zekerheid de maag met wat tabletjes?

Alleen text is ook zo saai:

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 07:08

spook weer eens:
Afbeelding

Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:55

Wat een heerlijk topic is het toch. Ik ben niet zo reageerachtig maar ik kijk elke dag naar de nieuwe foto's! Wat een mooie tekening inderdaad zeg! En wat is Yippie volwassen geworden, ze ziet er goed uit. En knappe Spook wat heb jij daar toch een onwijs mooie omgeving Ellis!
Ik ben zaterdag met Cap naar schriktraining geweest en daar kwamen ook mooie plaatjes uit gemaakt door Karenfotografie, dit koppie ben ik toch wel verliefd op:

Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:44

@ kaotictjinta
ik had indd fijn gereden die dag :)

weer mooie plaatjes hier en spook is echt prachtig hoor :)

deze week ga ik naar een veulenopfok kijken ben benieuwd.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:44

Ik heb ook al een poosje niet meer gereageerd met wel steeds fotos bekeken.
Wat een boel schattige veulentjes al! Echt genieten al die mooie barokke paardjes!

Ik plaats ook even 2 recente fotos van Animando, onze frederiksborger. Hij is nu bijna 3. Afgelopen weekend hebben we hem voor het eerst meegenomen naar het bos. 1 op da Vinci ons andere paard en Animando aan de hand erachter. Hij was ontzettend braaf en heeft echt geen stap verkeerd gezet! Heerlijk zo'n paard wat zo lekker koel in zijn hoofd is!

Helaas weer geen fotos waar hij er echt helemaal op staat. :o

Afbeelding

Afbeelding

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:23

Nouvel schreef:
spook weer eens:

Wat gaaf dat je zo langs die bollenvelden kunt rijden. Ze zullen het waarschijnlijk niet waarderen als je er in gaat staan voor een mooie shoot, maar voor speciale fotos moet je ìets over hebben.. }>
Rij je met een plastic bitje? Of is het van koper en lijkt dat zo op de foto?

@regine: Very cute. En een gouden frontriem staat ook mooi op witte paarden. Heb zelf een zilveren zoals Nouvel.

@NadjaHu.
NadjaHu schreef:
Helaas weer geen fotos waar hij er echt helemaal op staat.

Vind hem zonder benen ook knap! :+
Maar ben wel benieuwd naar zijn eventueel witte sokken..

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:34

Rivano schreef:
@NadjaHu.
NadjaHu schreef:
Helaas weer geen fotos waar hij er echt helemaal op staat.

Vind hem zonder benen ook knap! :+
Maar ben wel benieuwd naar zijn eventueel witte sokken..

Haha! Hij heeft rechtsachter een witte sok. Linksachter is helemaal rood en voor heeft hij een klein wit randje.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:44

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 05-04-11 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zoals in de titel vermeld, max. 2 foto's ter illustratie. Derde in link geplaatst.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:00

wow wat een gave plaatjes en prachtige paarden allemaal weer! <3

Rivano schreef:
die bollenvelden kunt rijden. Ze zullen het waarschijnlijk niet waarderen als je er in gaat staan voor een mooie shoot, maar voor speciale fotos moet je ìets over hebben.. }>
Rij je met een plastic bitje? Of is het van koper en lijkt dat zo op de foto?

nee er in gaan rijden zal inderdaad niet gewardeerd worden ben ik bang, ik reed zo dicht erlangs al een beetje illegaal... :=

bitje is een happy mouth, kunststof inderdaad

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:09

Leuk om t Spookje weer eens te zien, jullie hebben altijd zo'n mooie achtergrond met die bloemenvelden daar :D En Grafito is gewoon een Lekker Ding :9

Afbeelding

:=

Afbeelding