[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:37

Dus buiten rijden is langs de weg? Ben wel heel blij dat ik na 5 min weg al op landweggetjes zit en zo in het bos! *en dan echt kan kiezen voor een lange of korte rit* Shannon gaat min 1x in de 2 weken mee hoor ;)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:10

Ja dat is een voordeel he Mies_Apollo? wij rijden direct vanuit de poort het bos in, scheelt enorm vind ik,zeker met een jong paard :)

Bedankt voor de lieve berichtjes, ik ben creabea aan de slag gegaan en heb een slideshow gemaakt, ik heb alleen geen idee hoe ik die direct zichtbaar kan maken (is er een techneut in de zaal die het me kan uitleggen?) dus dan maar via een link: http://img10.imageshack.us/slideshow/pl ... 99xhg.smil .

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:13

Nathaly: Vergat ik helemaal te reageren op je trouwen! :oo Wat LEUK voor je :):) . Helemaal happy met je man, en gaan trouwen.. geweldig toch! Ga je die speciale dag nog iets met de paarden doen?

Saida: Ja, een filmpje haha. Moet ik wel iemand hebben die kan filmen. Misschien vanavond wel. Als het goed is ging vriendje mee ;) . Dus misschien kan ik die de camera wel even in de handen drukken _O- . Ben ook benieuwd hoe het eruit ziet haha. Helaas kan ik je niet helpen aan rijlaarsjes of kleding, succes!

Suus: Jij bent lekker met vriendje aan het genieten geweest dus ;) . Nog helemaal in love? ;)

Denise: Argh, vervelende buurmannen ook met dat klussen :+ . Jammer dat Heike daar zo op reageerde, dan ben je hem meteen weer 'kwijt'. Nouja, next time better. ;)

Esther: Leuk voor je zeg! Dat je waars nu ook met At naar buiten mag. Is toch wel schot in de zaak. Gaat het nu beter met de eigenaar en jou?

Jolijn; Sterkte met robijn, komt hopelijk snel weer goed..

Karina: Ook bij jou al een 'vechtpartij'. Paarden toch ook... die kunnen soms ook lelijk doen tegen elkaar.. Maar gelukkig loopt Veludo nog goed rond!

Bianc: Whaa :# . Goed zeg!! Echt hele leuke foto's. Vind jullie een leuk stel, yip is lekker barok hoor! Hoe ver ben je nu met rijden? Kan ze alle gangen nu? En rem en stuur?

Mies: Yeaah 8-) . Vol goede moed weer 'aan de slag' dus. Shannong mag er nu zeker ook aan geloven }> :+ .

Gister weer lekker op Chico geklommen. Ik wil meneer nu toch zeker zo'n 4 keer per week gaan rijden. Hij zal conditie moeten opbouwen nu, voor straks in de veluwe. Is niet zo leuk als die dan op apengapen ligt :+ . Maar hij doet het goeehoeed. :D Ben echt heel trots op m! Hij pakt alles heel goed op, en is over het algemeen onder de man heel 'cool'. Er was iemand een haflinger aan het longeren die liever lui dan moe is :+ dus die zat toch soms te knallen met die zweep. Hij reageerde er totaal niet op, dat was wel heul fijn :+: . Tegelijkertijd was dat longeren toch wel lastig. We hebben maar 1 bak, en die moeten we delen, dus wel beperkte ruimte dan... Maar hij was braaf en relaxed, dat vond ik belangrijkste. Ook nog galopje gedaan, maar dat doet ie super. Jammer dat die bak zo klein is, want ik zou wel heel graag met hem over het strand rijden en dan een heel stuk lekker in galop doen, hij zit zo lekker :9 of had ik dat al gezegd :D :D .

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:24

Naaa doe vandaag nog maar even rustig..maar denk wel dat ik er even opklim ;)
Ik moet zeggen dat ik dat wel erg goed van chico vind! Als ik al met een ander paard in de bak rijd die een mep krijgt...nou ik vlieg naar voor ;) Erg stoere chico dus!!
*en wanneer is de strandrit gepland ;)*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:27

Hahaha, jou paard is gewoon een pittige tante! :D Chico is relaxedddd. ;) Behalve als het soms heel spannend wordt, dan gaat het staartje omhoog, en slooft ie zich uit, maar verder, is het een coole kikker 8-) . Past wel goed bij me haha.

Strandrit, ooh, ik zou zooo graag willen. Alleen de rem doet het wel, maar hapert soms _O- . Snap je ;) . Beetje eng. Ik ga denk ik van het weekend maar even ernaast naar het strand. Vorige keer op het strand vond ie het helemaal niet eng, hij ging zelfs meteen door de zee!! 8-) Dus ik denk dat het niet zo heeel lang meer gaat duren, maar wanneer precies, I don't know....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:32

hahaha ilona nog steeds helemaal verliefd op haar chicomannetje :D Heerlijk toch, het is ook een vreselijk lekker ding :D

Hoe ver zijn we nu met rijden, tsja ik heb zondag gereden voor het eerst na bijna 2 mnd (ziek, slechte bak, slecht weer, was steeds wel iets), daarvoor denk ik een keer of 4 gereden, dus dit was de 6e keer rijden ongeveer. Gas en rem zit er netjes op, stuur op zich ook, ze moet alleen nog veel meer op eigen benen lopen, eigen evenwicht kweken zodat ik haar meer naar het vwnw kan gaan rijden. Sturen gaat op zich ook goed, ze wil nog wel eens een beetje eigenwijs zijn maar op af en toe wat dronken zeemanacties :D gaat het heel erg fijn. Galop pik ik nog niet mee, is ze nog niet sterk en in balans genoeg voor. Maar ze zit dus iig wel al een huis :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:32

Robijntjah: Balen zeg dat Robijn kreupel is! Hopelijk dat de koeling en het stappen nog een beetje heeft geholpen!
Kjoetie: Leuke foto's!
tsjillert: Het geslacht bij cavia's bepalen is best lastig als ze klein zijn :P. Ik zou het ook niet weten...
Mies_apollo: Wanneer het precies gaat gebeuren weet ik nog niet :P. Maar als het gebeurd ga ik wel even zorgen dat er foto's gemaakt worden ;).
Ilona: Wat fijn dat Chico zo braaf is! Conditie is wel nodig voor de veluwe ja :). Wij gaan ergens in juni ook naar de veluwe, met de hele groep van stal. Daar heb ik ook wel zin in! Al zal ik niet veel op een paard zitten maar gezellig meeliften op de kar :). Maar ach dan heb ik weer tijd om leuke foto's te maken :P. Tussen de eigenaar en mij gaat het nu wel een stuk beter ja :). We houden het er maar op dat ze last had van de hormonen door de zwangerschap :=.

Gister ben ik toch maar op Atlas gestapt :). In stap was ie erg stijf en zakte/struikelde twee keer door zijn voorbenen. Dus maar even lang gestapt en gekeken of het beter werd en dat werd het gelukkig wel. Ook maar een drafje geprobeerd en dat ging ook gewoon goed. Vind het altijd zo lastig met Atlas... Of ie nu echt iets heeft of dat het stijfheid is. Maar door mijn ervaringen uit de lessen heb ik wel gemerkt dat het vaak beter is om toch maar gewoon te rijden en dat ie dan wel beter gaat lopen. Dat was gister gelukkig ook het geval. Vooral na het draven liep ie in stap ook al een stuk beter. Dus op dat punt was ik wel weer tevreden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:39

Hey leuk, wij gaan eind juni naar de Veluwe Esther. Wie weet komen we elkaar nog tegen ;) . En ik zou idd ook gewoon (rustig aan) doorrijden. Dan maak je hem lekker los. Rust roest zeggen ze he ;) .

Bianc, ooooohh, pas de 6e keer erop :wow: . Ik dacht dat je al een tijd bezig was :D . Maar een pauze had wegens aantal dingen van de vorst ect. Maar dan doet ze het super hoor! Braaaaf paard :D !

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:43

Rust doet een ouder paard idd geen goed :P. Wij gaan trouwens 18 tot 22 juni naar de veluwe ;).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:49

Haha, lopen we elkaar net mis :+ . Wij zijn daar 22 tm 28 juni ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:53

Dat is nu jammer ;). Heb ook geen idee hoe laat wij de 22ste weg gaan en of we die dag nog een ritje maken... Maar ja de Veluwe is ook best groot, had wel grappig geweest als ik dan net jullie tegenkwam :D.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:01

Saida - ja ik vindt het idd ook goed zo als die er ontspannen en ''normaal'' langs loopt dan is het klaar

Iloon - ja het was idd jammer want we gaan eigenlijk steeds beter hij blijft al langer ontspannen en nagefelijk maar zodra er iets engs is dan komt die weer omhoog en dat was dit keer dus het geval.
maar ach volgende keer beter ik blijf nu gewoon lekker door trainen en ik zie het wel.

Mies - fijn dat je je eigen beter voelt kan je vandaag weer lekker trainen met shannon

Esther - toch nog lekker gereden dus en wat je zeg met stijdheid kan je beter gewoon doortrainen worden ze vanzelf soepel

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:09

Gedver, gedver!!! :r Ik kreeg net een mailtje van Lisa dat er vanochtend in de mest van Igneo heel veel en grote wormen zaten. Brrr, arme jongen! Gisteren heeft Lisa hem zijn wormkuurtje gegeven en heeft ze hem op stal gezet zodat de besmette poep niet in de wei zou komen. Daisy heeft hem gezelschap gehouden. Maar nu er zo veel wormen in de mest waren laat ze hem nog even wat langer binnen staan. Dan is het ook niet zo gek dat hij afviel, al die wormen, bahhh ik vind het echt zo'n super vies idee. Dat hij nu maar snel weer schoon van binnen is en een lekker dikzakje weer kan worden!!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:14

:(:) Iggie... hele dikke knuf :+: . Hij poept ze nu gelukkig allemaal uit, en zijn jullie er optijd bij. Goed op hem nog even op stal te houden, anders komen ze net zo hard weer terug... Heh bah! Vieze wormen ook...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:19

ach igneo :(:) ''gelukkig'' dat ze hem even op stal houd zodat die alles kan uitpoepen
hopelijk is het snel over en kan die snel weer een kleine ''dikzakje'' worden ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:41

Ahhh arme Iggie! Gelukkig heeft de wormenkuur wel geholpen en komen ze er nu uit. Dan kan die weer lekker wat kilo's aankomen :).

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:43

Nathalia: Fijn dat de les zo goed ging.

Amanda: Ziet er netjes uit hoor, het rijden, denk er wel om dat hij niet achter de teugel kruipt..

Marielle: Wat verschrikkelijk balen dat je hond schijnzwanger was :(:)

Nathaly: Ja, dat moet ik zeker ook wel doen, genieten van Igneo. Ik ben alleen zo waakzaam, overal zoek ik wat achter..
haha, die Querido toch, wat is het een lieverd om gewoon naar zijn stalletje te komen lopen!

Ilona: Wat je in het topic van Vaidosa zette klopt inderdaad, het is een dame die zich niet makkelijk overgeeft en hier kan ik soms zo ontzettend van balen! Ze is soms zo dwars dat ik het wel op wil geven, maar ik zie over de tijd toch ook wel wat progressie, dus ik ga maar braaf door :P
Ja Ilona, dat had je al gemeld dat Chico zo heerlijk zat ;) Nog maar 1 week en dan kan ik het zelf testen, ik zal trouwens ook even gaan kijken hoe laat ik de trein neem! En ik neem je wel mee met Chico naar het strand ;) houd ik hem vast aan de longeerlijn en ga jij rijden tot dat je je veilig voelt en dan mag je scheuren ;) :P

Esther: Atlas wordt toch echt een oude man met stijve gewrichten, het is dan inderdaad vaak beter om gewoon lekker te gaan rijden.

Mies: Jeej! Je bent weer beter :D

Suzanne: Fijn is dat altijd he, even een paar daagjes er tussen uit!

Jolijn: Balen :(:) Hopelijk valt het mee!

Ieh, blijf het een eng idee vinden van die wormen, gelukkig weet ik het nu en kan ik het goed in de gaten houden!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:45

Goedemorgen :wave:

Moet weer gaan; hoefsmid, pakketjes opsturen, werken, paardrijden... Tot vanavond! :*

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:50

Gedver, zit nu info over de spoelworm op te zoeken en ze kunnen wel 15-20 cm lang worden :r

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:52

Spoelwormen worden trouwens snel resistent. Vrij gevaarlijk dus. :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:52

Moet je is bij Naturalis in leiden langsgaan :P. Dan kan je alle soorten wormen op sterk water zien, echt sommige zijn groot!! Dan staat er ook bij sommige zo'n verhaaltje waar ze vandaan komen. Er was er eentje uit een mens gekomen en die was echt enorm lang!!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:31

gatver vieze verhalen over wormen brrrrrr niet aan mij bestemd :P :7
heb hem vande week nog ontwormdt en niks gezien

moet nu alleen me hond nog ff doen

en hoop dat ik daar ook niks zie

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:36

oh en wat we kunnen zien is het een beertje onze baby caaf die zal dus naar de andere beer verhuizen
en dan maar kijken of we ze kunnen laten helpen zodat ze met ze alle in het buitenverblijf kunnen
in het weekend hebben we een mooi ren gemaakt in de tuin heel gaaf over de heel zijkant kunnen ze nu rennen en spelen
nu alleen nog een dakje erboven en dan hebben die caaf`s een super verblijf
is net zoiets als ene kinderboerderij met tunnels en heuvels zo toppie :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:40

De caaf's zullen daar vast een heerlijke tijd gaan beleven zo te horen :).

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:08

Sanne - wat jij beschrijft met vaidosa heb ik ook (soms) (gehad) met heike. Die kan ook zo dwars zijn en niks willen en af en toe heb ik ook echt het gevoel gehad van waar doe ik het voor.
maar de laatste tijd merk ik dat we echt vooruit gaan en als ik hem eenmaal heb wil die ook voor me werken dus ook ik ga er maar van uit dat het allemaal wel goed komt, en ik zie wel waar ik eindig.
maar ik kan jou gevoel echt heel goed begrijpen en het geen wat ik dan nog heb is als ik foto's van andere zie hoe goed ze het doen en hoe netjes het is dat ik best wel eens jaloers daar op ben.
maar ik weet dat ook ik de top zal berijken.

Peet - echt heel leuk wat je voor de caafs heb gemaakt ze hebben het hartstikke goed zo te horen super leuk