Sjaak met zijn nieuwe jas. Had ik vorig jaar al gekocht, maar toenniet gebruikt. Vond m te warm, maar moet nu toch toegeven dat hij echt meer warmte nodig heeft. Hij is echt een tropisch type. Hij doet het beter met warm weer. Dus nu ligt er 300 gram op. Hij past echt mooi. Geen losse staartflap maar echt een 'kontmuts'

Vanochtend had ik les en uiteraard ook Sjaak weer even mee aan de slag. In de winter is het toch wat aanpassen met hem, want ik kan hem op die natte bodem niet op tempo lopen om hem op te warmen. Dus hij is nerveuzer. Maar we zijn met de schouderbinnen bezig geweest (echt geneuzel op de cm, maar daar hoop ik van het voorjaar weer profijt van te hebben) en weer richting piaff. Ging echt goed. Ben blij met mijn juffie, die mij dan net weer even wijst op waar het probleem zit. En dat kan echt in ieniemienie dingen zitten. Maar nu ging het alweer zoveel beter. Ben helemaal blij. Wie weet wordt het ergens nog eens aardig weer en kan ik er nog even op. Anders wordt dat ook weer in het voorjaar. Heb eigenlijk een goede uitrijdeken nodig. Maar kan dat nog niet zo goed vinden. Heb wel iets, maar ik wil hem niet onder een koel uitrijdekenthe zetten, als hij onder 300 gram vandaan komt. Zo veel tempo hebben we niet, dus heel warm wordt het hij ook niet.