[FOTO] trekpaarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:38

MorganeR schreef:
Helaas kan ik het filmpje op mijn telefoon niet bekijken door flashplayer :(

Dat probleem had ik helaas ook.. Stomme appel

Nala

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:45

Ahh sony (android) heeft er ook last van hoor, niet alleen maar stomme appels haha.

Als ik al deze foto's zie kan ik niet wachten om zelf genoeg geld te hebben <3

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:59

Na de aanschaf begint het pas :P
Die van ons was nog geen jaar oud, nu net 2 geworden.
Wachten om er iets mee te kunnen doen duurt soms wel wat lang maar we gaan er maar van uit dat het de moeite gaat zijn :)

We zijn natuurlijk wel begonnen met het begin zoals mee lopen op straat, voeten afspuiten en dat soort dingen en daar is ze eigenlijk heel makkelijk mee. Komende zomer leg ik er denk wel alvast een tuig op zodat ze daar aan kan wennen, misschien alvast een band trekken ofzo en denk dat we er ook een bit in gaan hangen dat ze ook weet wat dat is :) dan kan ik langzaam beginnen met wat lange lijnen werk en gaan we wat langere wandelingen maken door het bos.

Donderdag heb ik hier de wei gesleept met de auto en de sleep vond ze nog wel wat eng omdat die nogal wat lawaai maakte maar ze weet iig wat het is. De andere paarden kon ik bijna tegenaan rijden en gingen ze nog niet aan de kant.
Volgende winter mag ze helpen met het slepen van de wei.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:47

Leuk! En ja dat kan ik me wel voorstellen. Ik ga denk ik voor een kleiner trekpaard van 3-5 (het liefst nog niet beleerd. Ik wil namelijk zelf graag bitloos ermee aan de slag maar ik ben bang dat ze, zodra ze zo'n groot menbit ingehad hebben, nooit volledig op bitloos zullen reageren.

Ik heb sowieso gehoord dat de grotere/bredere paarden meer tijd nodig hebben om helemaal volgroeid te zijn.

Sowieso begint het pas na de aanschaf. Ik zal er ook geen kopen voordat ik in principe het geld heb om hem/haar 1 jaar volledig te verzorgen (geschat op zo'n 3500) naast het aankoopbedrag.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:54

Hoe het paard reageert op een bit is uiteraard afhankelijk van degene die er mee bezig is geweest.

Er is bij sommige trekpaardwedstrijden bijvoorbeeld ook een onderdeel waar je alleen je stem mag gebruiken. Dan moet je je paard door poortjes sturen en in een vak stil laten staan, dat alleen maar met je stem.

Ik wil daar ook voor een groot deel mee aan de slag en dan het bit gebruiken als Back-up als ze eenmaal zo ver is. Aan het begin zal er toch iets moeten zijn om mee te sturen, maar dat kan net zo goed een halster zijn waar links en rechts een lijn aan vast zit.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:09

Sinds ik na men operatie nog steeds de kracht niet heb mijn zadel op Sato zijn rug te krijgen dan maar wat rondgehobbelt zonder zadel en hoofdstel.. Goed voor mijn evenwicht en knollie zijn beenhulpen wat te versterken :)
Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:44

Wij hebben zaterdag 30 km afgelegd.. trots op de pony!!

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:58

:o ben een beetje jaloers :P

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:37

@helenalena, zag de foto's bij uitgelicht, gaaf hoor!!!

@Kitsu, wat fijn dat je weer op je paardje kon!

Ons paardje mocht van het weekend de bak weer een beetje glad maken. Had geen tijd voor een buitenrit, maar dan kon ze zichzelf toch nog even nuttig maken :o
Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:47

Super leuk allemaal! Word er ook wel jaloers van hoor helenalena haha.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:18

Afbeelding
Nee het is geen gespiegelde foto. We hebben eindelijk een spangenoot gevonden, ze is alleen nog niet betuigd (wel bereden)

Afbeelding
Deze nog van afgelopen zomer omdat die zo leuk is. We gingen zwemmen met vriendinnetje, maar omdat we 2 paards trailer hebben en zij haar paard ook graag mee wilde nemen hebben we het zo opgelost. Witje draaft gewoon met oortjes naar voren aan met 140 kg op haar rug. (alleen ik was minder blij dat ze aandraafde)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:32

Wat leuk dit! Ik weet niet hoe ik foto's moet plaatsen, maar ik heb ook een reuze-maatje. Beau heet hij en is bijna 5. Onder het zadel en bitloos 'opgevoed'. Hij is op je pinken te rijden hoor. Helemaal geen tank.

Helaas heeft hij nu een gescheurde meniscus. En ik weet nog niet of dit goed gaat aflopen. Ik kan mijn leven eigenlijk niet voorstellen, zonder Belg... |(

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:25

Fabster , het makkelijkste is een accountje aanmaken op bvb www.photobucket.com
Daar kan je dan foto's uploaden en als ze daarop staan krijg je vanalle links. Als je de IMG link hier naartoe copy paste zien wij jou foto :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:17

Kan dat ook via je mobiel? Ik heb een fotobucket-acount.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:23

hangt er vanaf :D ik heb een windows phone dus kan vrij weinig , voor android en Ios heb je normaal een app :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:58

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:01

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:40

Ik zie ze via de link :D wat een prachtig paardje !

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:33

Ja, ik ben ook erg gek op hem. Maar hij heeft dus een gescheurde meniscus. Morgen weer een echo om te kijken hoe de zaken vorderen. Er zijn inmiddels zoveel complicaties bij gekomen (oa een maagzweer door de pijnstillers), dat ik dus niet weet hoe het morgen afloopt. Als het er van binnen nog steeds heel slecht uit ziet, heb ik morgen mss geen Bels meer... |(

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:49

Ik weet helaas hoe dat is ...

hoe zag het er uit ? :x

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:43

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:56

Je moet wel actief zijn op dat forum. Anders wordt je eruit gekegeld.

Nou, Beau leeft nog. Afspuiten is nog niet helemaal van de baan, maar voor nu gaan we nog even door. Zijn meniscus is mooi aan het helen. Die gaat dus goed. Het probleem zit m in de klappen die het gewricht steeds krijgt. Er zit dus nog veel te veel ontstekingsvocht tussen de meniscus en de collateraalband. Dat kan dus nog niet aan elkaar groeien. Bovendien zijn de omliggende spieren behoorlijk verslechterd. Daar heeft hij dus die klappen steeds mee opgevangen. Er moeten dus niet al te veel klappen komen nu, anders is het alsnog klaar. Maar nu nog even niet....

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:57

Jemig, hoe kan je dat voor elkaar krijgen bij een paard, de klappen opvangen? Je zou een soort brace om moeten kunnen doen. Heel veel sterkte en succes!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:03

ja dat doen ze om "verkeerd volk" te weren (gezien sommige gebruikers last hadden van stalkers etc. :o

gelukkig toch nog een beetje goed nieuws .
is er niet iets mogelijk met speciaal beslag ? en rubber stalmatten o.i.d. ?
wel lastig ... er staat natuurlijk ook niet een klein beetje gewicht op zoon been .

hopelijk komt het toch nog helemaal goed .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:16

Je kan er weinig aan doen, volgens mij. Het probleem zit m in de kleine dingen. Bij het opstaan bijvoorbeeld. Dat gaat niet altijd even soepel, met een zete knie. En het andere been wordt ook overbelast, dus die houdt hem ook niet altijd.

Maar goed, ik puzzel nog even verder. Lastste redmiddel is ontstekingsremmer in de knie spuiten. Maar zitten heel wat risico's aan, dus probeer hetnog even zonder.