[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:10

Ja ze is leuk hihi..
Geweldig hondjes!! Ooit als ik niet meer hoef te werken neem ik ook weer een hond.

Ja sinds dat ik zwanger ben mag ik er niet meer op van der. Dus ik blijf er gewoon heel braaf naast!!
Nou ze hebben me vooral het advies te geven om eerst veel ijzer te eten. Dus kippenlever, varkenslever, spinazie en al die dingen. Dus dat eerst maar proberen, volgende week weer bloedprikken om alles na te kijken.

Ik heb nu Gravitamon pilletjes, foliumzuur, ijzer & vitamine C. Dus hopen dat dat ook een beetje werkt. Even afwachten, maar moet zeggen ik voel me al wat minder moe dan vorige week en die weer ervoor dus misschien helpen al die vieze dingen eten haha. Suikertest hoef ik niet te doen? Ik moest alleen gewoon bloedprikken op alles?!
O maar dat is wel heel erg lekker dat je er maar zo kort last van heb gehad..
Ook raar dat ze de keus niet aan jullie laten voor het kijken van het geslacht, hier vragen ze of je het wilt weten. Zo niet vertellen ze het niet. Is geheel aan jou wat je zelf kiest. Maar ik ben te nieuwsgierig dus wil het weten haha. zou jij dat kunnen volhouden? Ik wil alles erna kopen enz.
Ja dat lijkt me heel lekker, als ik bevallen ben er gewoon weer op kunnen stappen :) Lekker lessen & rijden.

Vorige bevalling zat ik na 4 weken weer op een paard, maar dat was me oude merrie. Nouja Maheeba is altijd van me nicht geweest, dus toen wij hoorde dat ze in Duitsland weer te koop stond hebben we geen moment getwijfeld ;) Popje is het..
dus je rijd nu ook niet meer op Flaaf?

Zitouna

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:51

Haha, alsof ze het aanvoelt, zoiets van dat risico wil je niet nemen ;)
He getver, lever := hihi kan jij dat een beetje eten? Ik houd er echt niet van :') probeer wel gewoon regelmatig vlees/vis te eten en dan steeds met citrusvruchten erna, dat schijnt de opname van ijzer weer te helpen..
Zo dat is nog best een lijst pilletjes, ik moest eerst ook van alles slikken, allerlei vitaminen, maar toen ik zei dat alles goed gaat en ik nergens last meer van heb zei de dokter dat ik dan niks meer hoef te slikken ook, behalve ijzer dan..
Oh haha ik zie het al, jij houd toch ook niet van lever :') nou eeeh, leverwordt, dat gaat toch nog wel? En tsja als het helpt is het al lang mooi. Prikken moest ik aan het begin ook al, plus nu wil hij dat ik ELKE maand bloed blijf prikken voor toxoplasmose en daarbij dus nog een keer voor die suiker, pfffff ook een beetje overdreven, geloof dat dat meestal twee of drie keer gedurende de zwangerschap gebeurt..
Haha hier wil iedereen het altijd weten, ik wilde het ook best weten hoor, zou anders ook maar nieuwsgierig zijn, het is toch ook veel praktischer als je al een beetje kunt voorbereiden op wat het wordt. Maar had ik niet willen weten dan had ik dat ook wel tegen de dokter kunnen zeggen, denk wel dat ik dan grote problemen met de schoonfamilie zou hebben gekregen :')
Zo na 4 weken is best vlot alweer, voelde je je snel weer helemaal goed? En ik dacht dat ze al van jou was geweest vroeger, maar je kende haar dus al wel goed? Mooi dat jullie haar weer terug hebben kunnen krijgen :) vind haar een lief koppie hebben.
Nee ik rijd niet meer, rustig aan.. Flaafje leert eindelijk eens fatsoenlijk aan de longe te lopen en hij lijkt het allemaal wel best te vinden, hij is super relaxt en volgt me overal als een hondje, de schat <3

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:56

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:56

Martine - Leuke foto's van je mannen!
Wat wonen jullie toch mooi! Echt een paradijsje!

Denise - Mooi zo die foto's met zonsondergang!
Grijs staat Heike goed!

Loversyl - Gefeliciteerd met je PRE!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:12

Kippenlever, nou echt lekker vind ik het niet maar het gaat. Het is omdat het voor een goed doel is, Leverworst vind ik niet te eten. Ik ben echt een zeur met me eten, ik heb altijd de massel dat ik een 'hard stukje' in mijn leverworst heb. Zelfde als met een gehakt balletje. Dus leverworst eet ik gewoon niet omdat ik weet dat het er toch wel weer inzit haha.

Binnenkort ga ik wel stoppen met de vitamine, heb het eigenlijk alleen maar geslikt omdat ik erachter kwam dat ik zwanger was dus echt puur voor de extra vitamine. Verder eet ik bijna elke dag gewoon een prakkie en elke dag fruit. Dus de extra vitamine zijn nu niet echt meer nodig.
Ja bij mij en bij me vriend in de familie zijn ze ook allemaal zo nieuwsgierig, dus die hadden het wel heel spannend gevonden als ik niks gezegd had. Ik kan dat toch niet voor me houden, enige wat niemand te weten krijgt totdat het geboren is is de naam. Wil nog wel een soort van verrassing aan de zwangerschap hebben hihi.

Ja het is echt sinds ik zwanger ben, daarvoor was het altijd wel een arabier maar nooit zoals nu bij me. Maar zo ernaast heb ik het prima naar me zin en Maheeba ook. Mijn nicht rijdt wel nog gewoon op der dus dat scheelt wel. Maar ze voelt het inderdaad aan als iemand zwanger is. Me nicht merkte ook dat ze anders was toen zij zwanger was.
Nee zij was niet van mij, ze was van mijn nicht, maar ik reed & deed haar wel vaak. Dus kende haar al heel goed!

Haha dus je zwangerschap heeft nog zijn goeie kanten voor Flaafje!! Ik doe nu vooral veel kunstjes met der, vind Flaaf dat ook leuk ???

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:24

sanne zal zo in je topic reageren

kelly ik heb gereageerd op je knappe adorno

saida dank je wel, mijn vader vond het grijs ook heel mooi

martine en michelle wanneer zijn jullie uitgerekend, wel leuk hoor 2 zwangeren in het topic

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:28

Kelly, wat een leuke foto's van Adorno!!

ahh wat worden pups toch altijd zo snel groot he!!

Denise ik ben 3 Oktober uitgerekent. :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:23

spannend hoor mies

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:45

Ja ben ook heel erg benieuwd, gelukkig ben ik over 5 weekjes al 20 weken dus kan ik kijken wat het word haha. Ik ben zo nieuwsgierig!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:46

gaat hard he, voor je het weet heb je de kleine spruit in je armen
hoe oud is samantha nou?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:49

Ja gaat zeker snel! Weet nog heel goed de eerste keer echo met 7 weken. Heb het wel pas afgelopen week aan me werkgever verteld. Samantha word volgende maand alweer 4! Het gaat zo snel, binnenkort krijgt ze een kaartje van der basisschool wanneer der eerste wen-dag is. Maar echt naar school gaat ze pas na de zomervakantie. Het heeft weinig nut om dr na der verjaardag 4 weken geheel naar school te doen en dan 6 @ 7 weken vakantie te hebben. Directeur zei tegen mij, doe der dan maar pas na de zomervakantie op school want anders is het alleen maar stressen voor die kinderen, dus sam heeft een extra lange vakantie. 31 mei is de laatste dag dat ze naar de peuterspeelzaal gaat.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:09

gaat heel hard idd en wat wordt samantha alweer groot 4 alweer

en zie je al wat aan je buikie?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:17

Ja gaat inderdaad hard!
Nee je ziet nog heel weinig aan mijn buikje. Maar het is alleen iets harder, maar me heupen staken eerst uit. En dat is nu niet meer zo, dus tsja als je me nooit heb gezien zie je niet dat ik zwanger ben. Maar de rest die me wel zien die zien het wel.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:24

jij bent natuurlijk al heel slank van je eigen dus dan valt het minder snel op

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:32

Maar ik heb geen buikspieren ofz hoor, want ik ben te lui om oefeningen te doen. Dus denk eerdaags dat je het toch wel heel erg goed kan zien.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:42

nu mag je het zien he ;)
het is voor een goed doel

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:46

True true ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:39

Saida thanks :D

Michelle he getver die stukjes :') nee daar krijg je geen trek van. En ja als je gewoon gezond eet heb je toch niet zo veel extra nodig he. Ik eet sowieso ook altijd al veel fruit en groenten enzo dus maak me ook niet zo zorgen daarom. Gelukkig ook gewoon veel energie weer :) Mooi joh hoe ze dat zo goed aanvoelt, toch wel heel speciaal :) Flaaf is sowieso erg braaf maar niet altijd even knuffelig, de laatste tijd wel steeds meer, maar hij voelt zich dan ook goed en hij heeft het natuurlijk ook wel lekker makkelijk zo := kunstjes zou hij vast wel leuk vinden, helemaal als er voedselbeloning bij zit :') wil er wel mee gaan beginnen ook met hem, maar moet het wel rustig aan doen met hem ook. Oh en ja dat buikie, voel je het nu eerder dan de eerste keer? Bij mij zag je eerst ook niets, nu pas sinds twee weken ofzo dat er echt wat begint te groeien, kan 'm niet meer inhouden zegmaar :')

Denise ik eind augustus, heerlijk, net als het hier op z'n heetst is :')

Eindelijk de hoefsmid aan de telefoon gehad, hij komt een dezer dagen langs voor Kalife. Hij was nogal lang onbereikbaar, en het is echt de enige die ik nog met mijn paarden vertrouw; de rest van de 'hoefsmeden' kappen alleen met een mes en hamer een rand van de hoef af terwijl de hoef gewoon op de grond staat, de achterhoeven zijn ze sowieso al doodsbang voor dus als het paard ook maar enigszins beweegt laten ze ze gewoon zitten... Goddank hebben we via via deze smid leren kennen, getrouwd met een zwitserse en heeft daar ook als smid geleerd :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:04

oeh martine voor jou gaat het dus opschieten :D

en zie je al goed dat je zwanger bent?
alleen wel balen dat je precies op het heetst van het jaar moet bevallen, maar je bent er bijna ;)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:24

O lekker eind augustus, je heb de verkeerde periode in het jaar gekozen hihi! Gelukkig is het hier nooit zo warm (of ik heb het altijd koud) Dus ik vind niet zo heel erg rot om de zomer met een dikke buik te lopen.
Alleen wel rot voor Samantha, we hadden eigenlijk een vakantie geboekt staan laatste week augustus eerste week September om die 2 weken naar Frankrijk te gaan. Vlak bij de grens van Spanje. Maar die hebben we afgezegd want ik durf het zo'n korte periode ervoor niet aan om dan naar het buitenland te vertrekken. Samantha was ook al 2.5 week te vroeg, en wil toch liever gewoon in NL bevallen haha.

Hm Flaaf zou de snoepjes wel heel erg lekker vinden, ik deed het bij Maheeba int begin ook met snoepjes. Alleen ging ze om een beloning te krijgen vanzelf vanalles doen terwijl ik het niet vroeg. Was ik in de bak aan het lopen met der. Deed ze ineens het stukje wat ze tot nu toe kent van de spaanse pas. Dus ik ben gestopt met snoepjes geven en doe gewoon heel overdreven braaf zeggen en der over der hoofd aaien. Mevrouw is hier ook tevreden mee haha.

Ik voel helemaal niks!! :( Had gister toen ik op bed lag wel zo'n idee van er zit een vlindertje in me buik maar daar is ook alles mee gezegd. Ik zat toen ik net wist dat ik zwanger was te hopen dat ik het snel zou voelen trappen/ schoppen/ verplaatsen van de ene kant naar de andere kant. Maar helaas, zelfs de kinderen in me buik pesten me haha

Wat fijn dat je gewoon een goeie hoefsmid heb kunnen vinden! Wel fijn dat er ook nog gewoon 'normale' hoefsmeden bestaan daar! Vind je het nou soms niet vervelend om daar te wonen?

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:54

Mijn paardje is voor het eerst los geweest.
Hij kan wel leuk bewegen:) Ben super blij met hem
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:13

Loversyl, wat een beauty!! <3

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:18

Prinslover schreef:
Loversyl, wat een beauty!! <3

Haha thanks, ja hij is echt leuk:D ben erg blij met hem

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:04

wat een plaatje loversyl! <3

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:26

een hele mooie loversyl

en mies ik denk dat jij wel snel die kleine in je buik zal voelen hoor ;)