Wie kent mn merrie?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:17

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe het met haar gaat, is er al verbetering?

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 13:47

De kruidenkuur is afgelopen :) en ze is deze zomer een periode helemaal jeukvrij geweest zelfs :D
Maar, sinds enkele weken heeft ze weer jeuk. Er is dus een infectiebron waar ze blijkbaar niet kan tegen opboksen en ik heb een klein gedacht dat t mss van mn kippen afkomt. Mn kippen lopen waar ze willen en doordat Ceara haar weerstand zo laag is/blijft, kan ze wschlk niet tegen die bacteriën opboksen.

Natuurlijk is/was het niet de bedoeling dat die kippen lopen waar ze willen, maar de omheining moet dríngend aan vervanging toe. Daar zijn we ook mee bezig, maar helaas gaat dit niet op 1-2-3. Ik ga er bij papalief wél op hameren dat dit tegen de winter ok is (we moeten een nieuw kippenhok), want zo kan het niet verder. Zelfs al had Ceara er geen last van, dan nog is het irritant dat mn kippen overal lopen waar ze willen (het zijn er een goed dozijn).

Normaal kwam de osteopate/handoplegster terug morgen, maar dit is verlegd. Ze wou een iets nieuw meenemen om te kijke hoe Ceara erop reageert, maar dat spul is er nog niet. Zal dus voor later zijn.

Voor de rest is ze wel goed, hoor, eigenlijk. Ik moet haar nu wel bijvoederen, want ze haalt duidelijk niets meer uit het gras, ondanks dat ze er toch wel een 14 uur opstaat.
De hoefsmid is geweest en stond versteld van haar voetjes. Die staan er supergoed bij én hij keek zn ogen uit hoe ze zich liet doen door mij en bij hem de klojo uithing :))
En sinds een aantal dagen durf ik weer licht te hopen dat de jeuk weer aan het minderen is. Zowiezo is ie héél wat minder dan voor de zomer, hoor. Ze doet niet meer zo spastisch, maar hij is er wel nog, zij het in mindere mate.
Ze heeft nog steeds schimmel, dat wijst echt op die weerstand die ze blijkbaar niet omhoog krijgt.
Ik heb nu een emmer EquiTop Forte besteld, want daar haalde ik toch goede resultaten mee vorige keer. Betaling is gemaakt, dus ik wacht op het pak, het moet nl uit het "verre NL" komen :D

Ik wou deze winter een eerste maal zonder dekens proberen. We gaan zien hoe dat gaat, want ze heeft nog stééds geen aanmaak van winterhaar. Mn shet staat al bijna half in zn winterhaar en ook mn haf is erg aan t ruiven, ondanks dat hij nog met een ZE-deken staat.
Ze maakt nog niks van haar aan, heel raar vind ik dat. Zowiezo hou ik de dekens paraat, je weet maar nooit ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 05:25

De dagen korten al, dus ze douden al iets moeten veranderen in haarstructuur, maar het kan erg verschillen van paard tot paard. Ik zou het aankijken: als ze echt gaat afzien kun je altijd nog snachts binnenhalen indien mogelijk?

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 09:33

Ze gaat binnen, hoor, 's nachts ;) Kan ik haar écht niet aandoen om ze nu buiten te laten 's nachts. Zij vindt nl niks aan het feit 24/7 buiten, want ze staat héél graag op stal ;)

Zadelpasser is gisteren geweest vor Amigo en hij zei dat ik me nog geen zorgen moet maken. Het weer is erg ambetant nu voor de paarden en t ene paard is al bezig met winterhaar en t andere niet. Dus ja, ik wacht nog even af, zeker?
Maar ze krijgt toch een equitop forte-kuur, hoor. Ik ben an t wachten op de emmer en dan krijgt ze weer zo'n kuurtje. Ze kan het best gebruiken, mijn muis :)

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:47

Hoe gaat het nu?

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 15:58

Oooo, had ik het jullie niet meegedeeld. Shame on me!!!

Het gaat góed met haar :D Eind november is de osteopate/handoplegster nog es geweest en dit had ze te vertellen:

Ceara doet het uitzonderlijk goed. Ze was aangenaam verrast zelfs. De infectie's zijn weg, met uizondering van die aan de dunne darm, al is die ook al sterk verbeterd. Ze sukkelt nog wat met haar huid, maar dat is normaal. Dat krijg je niet zomaar direct goed.
Lever werkt goed, nieren werken terug helemaal ok. Super dus :D

Op emotioneel vlak is ze héél sterk vooruit gegaan. Ze steunt enorm op mij en vertrouwt mij super. Ze weet dat ik er voor haar ben. Ze spiegelt mij op dat vlak dat ik erg onzeker ben over mezelf. Ik ben altijd en overal de uitbundige zelf, maar innerlijk ben ik dat zéker niet. En zo is zij ook, al heeft het één wel te maken met het ander (ivm verleden ook). Ik scherm mezelf nogal gauw af en dat doet zij ook.

Ze moet nu nog 2 soorten pilletjes nemen, voor maar 3 weken en uitwendig moet ze ook behandelt worden met oa appelazijn.
De kippen moeten weg uit haar omgeving, maar dat wist ik al. Dat is een constante infectie voor haar eigenlijk.

Van t voorjaar komt ze dan nog es terug om haar lichamelijk los te maken.

Het komt allemaal goed met mijn allerliefste muis ^-^

Wat ze ook heeft gezegd is dat ik meer in het heden moet leven en niet zo moet verlangen naar de toekomst "waar alles wel beter zal zijn". Als ik dat doe, dan doet Ceara dat ook. Ze vond het wel goed dat ik positief gericht was, maar beetje meer in het heden leven zou ook niet slecht zijn :P

Wel een ongelooflijk iets dat Ceara gewoon mijn spiegel is. Je kan aan Ceara zien hoe ik mij voel. Moet zeggen, dat geeft toch wel een goed gevoel ergens. Zo warm en fuzzy ^-^

Ceara zit nog volledig geblokkeerd in haar rug, en dat zie je wel boven op haar rug. Heupjes zitten ook niet hoe ze moeten zijn, maar zolang ze in haar innerlijke niet 100 % is, kan er niet gewerkt worden aan haar uiterlijk.

Maar ach, mn meis heeft geen pijn, is gelukkig, dus ben ik dat ook, hé :) Haar hartchakra is praktisch volledig genezen, wat wil je nog meer? Woot! Woot

Dit voorjaar komt ze terug, die mevrouw en dan gaan we aan de eigenlijke osteopatie werken. Rug losmaken, heupen goed zetten en wat nog meer moet gebeuren.

Je ziet het ook, hoor, aan Ceara dat ze zich beter voelt :D
Ze is deze winter gewoon dekenloos door het leven leven gegaan, met enkel een deken op tijdens de héél koude periode (- 15 °C).
Ze heeft een kleine terugval gehad begin van de winter in kilo's, maar die is goed opgevangen. Ze krijgt nu 1 tot 3 x per week een grote emmer Zupa en dat smikkelt ze rustig op.

Nou, wat vinden jullie ervan :D Ik ben best trots op haar, hoor, dat mag gezegd *D

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:15

goed nieuws dus!Heb je een foto van haar?

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 16:27

Ik had er van deze winter in de sneeuw, maar iemand anders nam ze met zijn camera. Tot nu toe ben ik nog steeds wachtende :roll:

Nu, op dit moment ziet ze er niet uit, hoor. Ze is vuil en modderig, maar ze amuseert zich wel :)

Ik moet es foto's nemen voor iemand en ik zal er gelijk wat bijtrekken om hier te zetten :D

moppielover

Berichten: 1665
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: boven-leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:58

Super nieuws *\o/*.
Haha, geeft niet dat ze er niet uitziet hoor :D. Dat hoort bij een gelukkig paard ( vind ik).

Ik ben echt zo blij voor jullie. Echt super dat ze geen pijn heeft en dat ze gelukkig is bij jou +:)+

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 19:38

Mag wel, hé, na 3,5 jaar :D

thx ;)

CoRiNa1983

Berichten: 1769
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:34

super te lezen, ben erg blij voor je

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 01:27

Hier eindelijk nog es wat foto's van mijn muis (op veler vraag ;) )

Afbeelding

http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... -11003.jpg

Afbeelding

http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... -11007.jpg

Ceara staat niet té mager. Je voelt en ziet geen ribben, maar ze ziet er wel ieler uit dan ik zou willen. Ze heeft deze winter zonder dekens gestaan en dat merk je wel, denk ik. Hoewel ze goed in haar vel zit en loopt wanneer ze kan, vind ik haar toch niet te dik. Nuja, véél dikker heeft ze nog nooit gestaan en ik vrees dus ook dat ik haar niet veel dikker zal krijgen;
Feit is dat ze gezond is, goed in haar vel zit en het wel naar haar zin heeft 8-)

De paddock is idd één modderpoel, en ja, daar lopen ze iedere dag in ;) Maar liever dat dan hele dagen binnen. Als het kan, zet ik de weides open zoals zo even vandaag :D

Nou, wat vinden jullie ervan?

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:21

Ze ziet er tevreden uit! Idd nog wel wat aan de iele kant, maar wat je zegt, geen deken kan daar best mee te maken hebben. Ze verstoken toch meer energie als ze zichzelf warm moeten houden. En echt te mager vind ik haar ook niet hor! En persoonlijk zie ik liever een iets te schraal paard dan een dikke vetzak..
Het valt me op dat ze aan de kant van haar 'slechte' been ook minder bespierd is, dus ze ontlast toch haar lichaam op de een of andere manier. Ik zou hier wel alert op blijven en regelmatig een osteopaat ernaar laten kijken, zodat ze geen andere problemen in haar lichaam gaat creëren en zo pijnvrij mogelijk kan blijven lopen!

Maar top hor, wat je bereikt hebt met haar!

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 11:07

Ze is idd flink wat minder bespierd aan haar slechte been, dat is waar. Ze is sinds vorig jaar in behandeling bij een osteopate/handoplegster/herboriste en dat doet haar goed. We zijn nu volop bezig om haar innerlijke helemaal OK te krijgen en dit voorjaar wordt ze gekraakt. Ze zit nl vast in haar rug, heupen en enkele spieren. Maar vooraleer we dat konden aanpakken, moest het van binnen helemaal goed zitten :)

Daarom dus dat ze nog niet behandeld is buitenaf. Normaal gezien zit ze in in het slechte been niet vast, is die schouder daarboven ook vrij soepel. Maar het is een feit dat ze die kant minder belast. Ze loopt en crosst wel als een dartel veulens soms, maar je ziet waar het knelpunt zit.

Goh, haar zie ik eigenlijk vooral ietsje dikker, omdat ze zo vlug terugvalt. Ze heeft geen reserves, hé, nu ;)
Ze krijgt wel héél veel hooi en staat op ong. 3 kg krachtvoer. Dat heeft ze echt nodig. Tijdens de heel barre en koude dagen heeft ze wel onder een deken gestaan, dat deed haar goed :j En minimum 1 x per week krijgt ze een lekker warme slobber (zupa Equifyt) en een paar x per week geweekte bietenpulp met zemelen.

Nuja, gezien van waar ze komt, vind ik haar top *D En dan spreek ik niet alleen over het uiterlijke <3

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:15

Ja bij die van jou is het logisch dat je haar liever wat dikker ziet. Snap het wel hor, haar lichaam heeft echt een knauw gehad. Super dat je zo met haar bezig bent, ze zal je er wel dankbaar voor zijn! :)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:16

Wat leuk!Ceara!
Ze is slank!....kan geen kwaad,maar net wat je zegt...ze heeft geen reserves.
Het is trouwens heel natuurlijk dat paarden in de winter iets schraler zijn,al eb ik daar persoonlijk moeite mee ;)
Wat mij inderdaad ook opvalt is de spieratrofie van de schouder aan de kant van haar 'slechte' knie.
Ik heb de indruk dat haar knie er dikker uitziet dan voorheen?
Voel je er niets voor er eens foto's van te laten maken?Niet om er iets aan te doen,maar gewoon om te weten wat er nu eigelijk verkeerd zit in haar knie.
Is ze wel ontwormd?Met een echte wormkuur zoals equimax?....geen celzouten bedoel ik :D

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 11:25

Haar knie is niet minder dik dan voorheen, hoor. Haar been is zelfs iets rechter dan pakweg 3 jaar geleden.
Ze is ontwormd, ja, dus dat zit wel goed. Vorig jaar is ze nog ontwormd met ... allé, kan nu even niet op de naam komen, die zware ontworming die alles aanpakt. Dju, hoe heet dat nou weer???

Ja, foto's... Ik wil dat idd nog steeds een keer doen, ja. Maar het komt er niet van :n Mss moet ik daar dit voorjaar toch echt es achterzitten om dat es te doen. Want ja, ik ben benieuwd hoe t daar binnenin eruit ziet. Ik ga es even op zoek gaan naar een DA die foto's kan nemen ter plaatse.

Die spieratrofie (zoals je dat zo mooi zegt :P) is al altijd zo geweest, hoor. Het is een héél ietsje verbeterd, maar ik denk niet dat dat véél beter gaat worden eigenlijk. Nuja, dit voorjaar wordt ze hoe dan ook gekraakt door de osteopate, dus wie weet zien we dan beterschap.

Maar ze doet t eigenlijk wel goed, hoor, afgezien van de huidkwaaltjes dat ze nu en dan heeft. Maar de kippen zijn weg uit haar buurt, ze krijgt nu aciderm sulfinicum (of zoiets), ze krijgt omega plus capsules en wordt behandeld met manuka-olie. Dus het komt allemaaaaal goed 8-)

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 10:35

Amigo_tje schreef:
Vorig jaar is ze nog ontwormd met ... allé, kan nu even niet op de naam komen, die zware ontworming die alles aanpakt. Dju, hoe heet dat nou weer???


Ik weet het weer :D Het is Equest Pramox waarmee ze vorig jaar nog is ontwormd en de laatste keer (gisteren even opgezocht) was het met Eraquell.
Normaal ontwormde ik om de 8 weken, maar dat mocht ik dus niet meer omdat ze daar teveel reactie op krijgt. Maar helemaal niet ontwormen vertrouw ik toch ook niet helemaal, dus zijn ze laatst ontwormd op ietsje meer dan 3 maanden.

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:15

hoi,
ben benieuwd hoe het gaat met haar knie, mijn merrie heeft precies hetzelfde en wil haar hieraan laten helpen
na buigen loopt ze er toch wat kreupel op dus ik wil het gewoon gaan proberen, ze hoeft niet met pijn te staan.
heb jij er verder onderzoek naar laten doen?

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 13:54

hey matasja

Mijn paard heeft toen ze enkele dagen oud was een ferme stamp gehad van moederlief, recht op dat been (knie) dus. Daar is nooit deftig naar omgezien de jaren daarna, want al is haar been gebroken geweest, men had t wel rechter kunnen laten groeien door een goed kapbeleid ;)

Dit terzijde...

Ceara heeft geen pijn, enkel wat ambetant gevoel en idd ook na de hoefsmid wat kreupelig en gevoelig, maar dat is gauw weer voorbij. Ik heb er nog niet naar laten kijken gewoon omdat er andere zaken moesten voorgaan. En ook omdat verder onderzoek ernaar geen zin heeft, het is toch verloren moeite. Been is nooit meer goed te krijgen.
Ik ben wél van plan om binnen dit en een maand of 2-3 een DA te laten komen om toch even een foto van haar been te nemen. Ik wil zelf ook wel weten hoe t er daar van binnen uitziet.

Er is 100 % zeker niks meer aan te doen aan haar been, dat hebben er al genoeg DA'en gezegd. Enige wat ik moet doen is zorgen dat ze goed bekapt wordt ivm stand van haar been. Ze krijg 's winters ook glucosamine bij zodat de boel goed gesmeerd blijft :j

Over de jaren heen (dit jaar 4) dat ze bij mij is, is het been wel al ietsjes rechter geworden. Maar veel rechter zal dat niet worden. Door goed de voeten bij te houden en de hoef zodanig te laten kappen dat ze t been op een bepaalde manier moet zetten, kan je veel bereiken.
Wel opletten dat het niet té hard gezet wordt, want dan zou ze haar moeten overdoen en dat is ook niet goed ;)

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 22:11

Afbeelding

Jaja, vandaag, 4 juni 2011 is mijn lieve Friezel, Ceara, 11 jaartjes jong geworden :D
Ze doet t gedurig erg goed! De schimmel is helemaal weg, de onverklaarbare jeuk ook zo goed als weg en ik kan jullie met véél trots zeggen:

Ze zit echt góed in haar vel! Ik ben echt superknettergek op dat lieve beest <3

Afbeelding


*foto's zijn van gisteren :D*
Laatst bijgewerkt door Amigo_tje op 04-06-11 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:12

oh wat is ze mooi! <3
Fijn dat ze weer o.k is!

A_nita

Berichten: 509
Geregistreerd: 10-11-07

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:52

Gefeliciteerd!
Wat ziet ze er goed uit!

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 09:56

Dankuwel :D

Ik ben hééééél erg trots op haar :j

Talithah
Berichten: 655
Geregistreerd: 13-02-09

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:06

Lang geleden dat ik wat heb gelezen van Ceara, was in de tijd van Charly.

Wat is ze mooi geworden en geweldig!!

Complimenten voor jou die met zoveel liefde en geduld dit zover hebt gekregen!

Top!!