Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik alvast en er zullen er nog wel zijn! Dus als je ooit naar België komt, laat het mij dan weten

Picassox schreef:@Elmiran, over dat stang en trens heb ik nog wat gevonden.
Ik lees nu het boek "Paarden gymnastiseren" van Angelika Schmelzer. Bij het volgende sluit ik me helemaal aan...
"... De inzet van stang en trens bij paarden die er nog niet klaar voor zijn. Je ziet steeds weer ruiters die te vroeg naar een stang- en trens-hoofdstel grijpen om op die manier schijnbaar onoplosbare problemen, zoals een verkeerde hoofdhouding van het paard, verzet, of niet willen luisteren bij stopsignalen, op te lossen. Maar zo worden er meer problemen geschapen dan opgelost. Ook hier geldt: handen naar voren en voorwaarts rijden. Je paard in de krul trekken is het foutste wat je kunt doen..."
. Ik gebruikte hem echt alleen voor de verfijning van de hulpen meer niet, in de winter gaat ze voor de slee met stang dus vind het wel fijn dat ze er nu wat aangewend is. In de krul trekken doe ik al helemaal niet, kan misty met een kneepje op de teugel zo naar beneden krijgen. Zelfs als ik een beginner erop zet zou die haar zo nagevelijk kunnen krijgen (beetje overdreven
maar zo makkelijk gaat het)
als je hem zo graag terug wilt kun je het dan niet proberen? verkopen kan altijd nog als het niet gaat.
hoorde net dat m'n moeder 2 meiden heeft gevonden voor onze pony's!
haha echt leuk ga nu even kijken, zou echt goed uitkomen als de pony's nu ook doordeweeks gereden worden. Rijd met de bijrijder van m'n paard altijd buiten dan ga ik op de pony (misty) en als de pony's een bijrijder hebben ga ik met Umi mee naar buiten
. vrees alleen dat we voor Miran GEEN geschikte bijrijder gaan vinden, ze mogen het proberen maar die pony is echt een ramp
rijd zelf nu al iets van 13/14 jaar? en heb er nog moeite mee om haar te rijden t is echt zo'n draak...
en ook op t zadel van m'n brommer
. reed om 22.00 weg van m'n werk en gleed zowat van t zadel
zat allemaal ijs op. Onderweg stonden we een paar keer stil
ook zoiets stoms...vooral bij t stilstaan (voor stoplicht, oversteken) dan sloeg de motor af. Gelukkig ben ik wel thuis gekomen.
.
ben blij dat ik die voor m'n jonge paard al gevonden heb. Ben echt tevreden! durf haar alles te laten doen met Umi en dat had ik bij de vorige niet die liet ik niet eens alleen in de bak rijden (:= kon ik dus net zo goed zelf rijden)
ben al lang blij als ze gereden wordt.
de meeste vallen eraf, worden bang, pakken haar niet aan waardoor d'r gedrag nog erger wordt, of erger ze durven er niet meer op nadat ik er een rondje op gereden heb 
dan bind ik de slee er eens achter (deden we 2 jaar terug ook
)
geen idee of die van ons er wel over heen gaan.