[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:56

Soeske...dat was schrikken, gelukig hebben jullie beide niets.

Picasoxx..fotos ? dol op foto's hahaha

Nickyu....oe dat klinkt niet leuk. Hoop dat het goed komt.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:07

nog rats vergeten iets te vertellen! en dan ligt bok zo lang uit Boos!

vandaag was de merrie die langs pedro staat uitgebroken en hadden ze haar gepakt en zomaar bij pedro in de wei gezet! Wel ze zijn keilief tegen elkaar, constant knabbelen enzo Pedro probeert er af en toe wel eens op te kruipen maar dat kan geen kwaad want zen castratie is al anderhalf maand geleden.

Maar ze zijn dus zooo schattig samen! En omdat het zo goed gaat, hebben we besloten dat ze samen mogen blijven staan. Alleen is ook maar alleen é...

Cloris: Hier is er animo voor hoor Haha! ik alvast en er zullen er nog wel zijn! Dus als je ooit naar België komt, laat het mij dan weten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:19

..nieuwe eigenaresse wil iets kleiners en is buiten bang van m
in de bak vaak ook omdat ze der paar keer behoorlijk rot vanaf gekletterd is
met maaanden niet kunnen rijden (oa) als gevolg
alle keren eigenfout overigens , lag niet aan paard

is nu zwanger rijd momenteel helemaal niet
hij stond al 3 maand stil toen ben ik er weer opgestapt niemand in haar buurt durfde
en 3 weken daarna en 2 weken daarna
(helaas staat die te ver weg anders had ik vaker gegaan ,,maar ja daar heb ik m niet voor verkocht)

heb m toen verkocht omdat ik op slechte dag mijn zware zadl er niet op kreeg , geen passend lichtgewicht kon vinden en hij toch wel hoog was voor mijn stijve reuma lijf
en belangrijkste als ik op een kleinere stapte kwam hij uit jaloersheid door de draad

nu heb ik eindelijk een kleinere naar wens
wil zij pablotje toch verkopen ..misschien
daar is ze ook nog niet uit

ze heeft eindelijk iemand gevonden die m netjes rijd
een prof , die rijd m nu wekelijks of 2 wekelijks 30 minuten

als ik een bak had twijfelde ik niet eens

heb nu eindelijk een lichtgewicht zadel voor m en leer m wel bukken voor me Knipoog
kleiner word die echt niet ...
maar ik kan niet en hem en maike , al kon dat wel heb ik simpel weg de centen niet voor
moet stal ophogen (klein probleempje maar dat is op te lossen ..
kan heel goed saampjes met de shet
zal waarschijnlijk voor hem nooit een bijrijder vinden
\
dus of de een of de ander ..

een ding is wel zeker als die terug komt blijft die tot den dood

...ben der nog niet uit ..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:32

Nickyu: Jeetje wat een lastige situatie.. Ik hoop dat er wat geregeld kan worden, wie weet.. Maar k hoop dat ie hoe dan ook in goede handen terecht komt, en niet bij foute mensen! Heel veel succes ermee, hou ons op de hoogte Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:35

zie maar een goed adres te vinden voor een anda met verleden van 16 jaar en door foutje van da klophengst
met melanomen zonder engelse wedstrijdervaring

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:41

Jaa, dat is erg moeilijk idd.. Jeetje, wat een dilemma idd!! Heel erg lastige situatie, helaas kan ik je niet helpen, had het graag gedaan als ik kon.. Nog maals heel veel succes, en het beste toegewenst!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:42

Nickyu ik hoop dat Pablo snel iemand vind die goed met hem kan omgaan en dat hij dan een blijvend tehuis vind. Duim voor hem.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:58

-ergens wil ik m t liefste terug als die daar weggaat-
de vraag is hoe lang kan ik m rijden ivm mijn reuma
n bijrijder vinden heb ik allang opgegeven iig wel voor dit paard
pablo is net een uit de kluiten gewassen poedel
volgde me overal naartoe

heb gewoon brok in mijn keel nu
sommige kunnen dat niet volgen is immers maar een paard en erger een reeds verkocht paard ..

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:02

Ik kan je wel goed volgen hoor. Wens je dan ook veel sterkte ermee.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 07:47

Jaaa, wat een vervelende situatie Nickyu, succes ermee. Ach gut

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:47

Soeske... da's schrikken zeg. Blij dat het goed afgelopen is. Kan me wel voorstellen dat Goya vandaag spierpijn heeft. Hopelijk durft ie de volgende keer het bruggetje nog wel weer over.

Nickyu.... wat een nare situatie. Ik kan me voorstellen dat je daar erg mee zit. Sterkte!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:11

nickyu wat een rot situatie, ik zal ook geen oplossing weten, sterkte. Ach gut
Soeske das schrikken, gelukkig zijn jullie er heel huids van afgekomen. Knipoog
wednesday wat leuk een vriendinnetje, je weet toch wel zeker dat het safe is al na een maand, anders krijg je alsnog een veulentje volgend jaar! Clown
Picasso ja leuk foto's Cool

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:06

Picassox schreef:
@Elmiran, over dat stang en trens heb ik nog wat gevonden.

Ik lees nu het boek "Paarden gymnastiseren" van Angelika Schmelzer. Bij het volgende sluit ik me helemaal aan... Ja

"... De inzet van stang en trens bij paarden die er nog niet klaar voor zijn. Je ziet steeds weer ruiters die te vroeg naar een stang- en trens-hoofdstel grijpen om op die manier schijnbaar onoplosbare problemen, zoals een verkeerde hoofdhouding van het paard, verzet, of niet willen luisteren bij stopsignalen, op te lossen. Maar zo worden er meer problemen geschapen dan opgelost. Ook hier geldt: handen naar voren en voorwaarts rijden. Je paard in de krul trekken is het foutste wat je kunt doen..."

en dat is dus wat ik weer niet doe Knipoog. Ik gebruikte hem echt alleen voor de verfijning van de hulpen meer niet, in de winter gaat ze voor de slee met stang dus vind het wel fijn dat ze er nu wat aangewend is. In de krul trekken doe ik al helemaal niet, kan misty met een kneepje op de teugel zo naar beneden krijgen. Zelfs als ik een beginner erop zet zou die haar zo nagevelijk kunnen krijgen (beetje overdreven Nagelbijten / Gniffelen maar zo makkelijk gaat het)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:09

Nickyu... dat meen je niet.. pff moeilijk hoor Ach gut
Soeske, bruggetjes zijn altijd link als er nachtvorst geweest is.. hopen dat hij verder niets verrekt heeft.
Picassox; ben benieuwd naar die fotos Haha!

Lisenka Welkom Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:15

nickyu: lastig Ach gut als je hem zo graag terug wilt kun je het dan niet proberen? verkopen kan altijd nog als het niet gaat.

soeske: dat id idd even schrikken. gelukkig hebben jullie niks.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:25

Als ik Misty weer in training heb en ze haar teddy vachtje kwijt is zou ik wel een keer filmen en wat foto's maken voor degene die t niet geloven.
Ze is nu wat stijf en wat minder aan m'n been maar ze word dan ook niet 4x in de week gereden, daar heb ik de tijd niet voor rijd er nu alleen nog mee buiten. Ze kent ECHT oefeningen uit de M + eenvoudige galopswissel en appuyeren. Als ik m'n rijbewijs heb ga ik ook weer met haar lessen.
Heb geen tijd om doordeweeks 2 paarden te rijden, m'n paard is geschoren dus daar hoef ik ook niet lang mee uit te stappen en kan gelijk d'r normale deken om. Vind het maar niks om haar anders de hele dag met zweetdeken op te laten staan (moet werken tot 22.00)

Go jij! Go jij! hoorde net dat m'n moeder 2 meiden heeft gevonden voor onze pony's! Haha! haha echt leuk ga nu even kijken, zou echt goed uitkomen als de pony's nu ook doordeweeks gereden worden. Rijd met de bijrijder van m'n paard altijd buiten dan ga ik op de pony (misty) en als de pony's een bijrijder hebben ga ik met Umi mee naar buiten Tong uitsteken. vrees alleen dat we voor Miran GEEN geschikte bijrijder gaan vinden, ze mogen het proberen maar die pony is echt een ramp Nagelbijten / Gniffelen rijd zelf nu al iets van 13/14 jaar? en heb er nog moeite mee om haar te rijden t is echt zo'n draak...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:27

Bedankt allemaal. Ja, we lopen nu maar even om, je kunt een rondje om ons huis maken. Kijken hoe hij vandaag loopt, er komt iemand langs vandaag om zadels te passen en te testen enzo. Wel leuk dus.
Nicky, wat een vervelende situatie, ik wens je veel sterkte!
Ik rij Goya met een pelham stang, dit omdat hij een dubbelgebroken bit veel te druk vind in zn mond. Hij is waarschijnlijk in Spanje met een stang gereden, dus hij kende het wel al.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:34

t was gisteren op sommige plaatsen al best glad....
Nagelbijten / Gniffelen en ook op t zadel van m'n brommer Clown . reed om 22.00 weg van m'n werk en gleed zowat van t zadel Nagelbijten / Gniffelen zat allemaal ijs op. Onderweg stonden we een paar keer stil Nagelbijten / Gniffelen ook zoiets stoms...vooral bij t stilstaan (voor stoplicht, oversteken) dan sloeg de motor af. Gelukkig ben ik wel thuis gekomen.

ik reed met een dressuurstang, met veel tongvrijheid en Misty liep er verder super op! helemaal schuimen Haha!.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:59

Ohh Nick,wat zal jij je kl*te voelen nu Ach gut
Ik weet hoe hoe jullie samen één waren en zijn.
Zo jammer dat het hele leven uit keuzes maken bestaat en het niet gewoon én én kan.
Welke beslissing je ook maakt,je zal er altijd een rotgevoel bij hebben.
Helaas kan niemand je hierbij helpen,gevoel is iets waar je zelf mee moet dealen.
En de financiën komen natuurlijk ook weer om de hoek kijken.
Ik wens je sterkte en hoop dat je een oplossing vind.

Bruggetjes zijn idd linke soep.
Een poosje terug was ik met Mynke aan het wandelen en toen we over de brug gingen bleek die ook glad te zijn( door de regen).
Toen had ik ook ineens een paard dat languit lag,ze krabbelde op en ging weer onderuit.
Ze leek wel Bambi op het ijs,mijn arme troeltje.
Gelukkig begon ze niet te sjimpen en stond voorzichtig weer op en liep verder.
Eeenmaal van die brug af ging ze stilstaan en omkijken om te zien wat dat rare ding nou precies had gedaan Haha!
Sindsdien gaat ze er gelukkig nog wel zonder morren overheen,zei het héél voorzichtig.
Heerlijk dat coole karakter!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:02

bijrijders is altijd lastig
ga straks eerst eens alle voors en tegens op een rijtje zetten
pablo reed ik op stalhalster of hackemore
maike loopt op een dressuur stang maar wil de die met dubbelgebroken bitje gaan rijden

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:21

een geschikte bijrijder vinden is idd erg lastig. Verdrietig ben blij dat ik die voor m'n jonge paard al gevonden heb. Ben echt tevreden! durf haar alles te laten doen met Umi en dat had ik bij de vorige niet die liet ik niet eens alleen in de bak rijden (:= kon ik dus net zo goed zelf rijden)

Voor Misty ben ik niet zo streng, degene die erop komt te zitten kan er nog een heleboel van leren Haha! ben al lang blij als ze gereden wordt.
M'n moeder is nu aan t mailen met 2 van 19jr met rijbewijs en auto dus hoop dat t echt wat wordt.
Bijrijder voor Miran is echt heel moeilijk.. Verdrietig de meeste vallen eraf, worden bang, pakken haar niet aan waardoor d'r gedrag nog erger wordt, of erger ze durven er niet meer op nadat ik er een rondje op gereden heb Nagelbijten / Gniffelen
Meestal zet ik degene die voor Miran komt eerst een tijdje op Misty zodat ik een beetje een beeld krijg van hoe degene rijd en wat ze aan kunnen.
Daarna pas op Miran.

de pony's rijd ik normaal ook op dubbelgebroken bitje, paard ook.
Misty was western ingereden, toen we d'r net hadden was het zo'n tank...ze reageerde amper op t bit ben blij dat het nu over is Haha!
heb ook nog een paar keer met hackamore gereden ging ook heel goed! toch heb ik meer met bitten, hou niet zo van bitloos rijden.
Toch vind ik dat Misty met S&T toch het fijnste loopt!
hoop dat het in de vakantie een beetje sneeuwd Tong uitsteken dan bind ik de slee er eens achter (deden we 2 jaar terug ook Nagelbijten / Gniffelen)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:22

bruggetjes hebben we hier niet Nagelbijten / Gniffelen geen idee of die van ons er wel over heen gaan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:47

okee voordelen maike
klein
gezond
kan waarschijnlijk wel voor de wagen
vrij makkelijk een bijrijder voor de vinden
nadelen
moet nog veel leren
minder geschikt voor vrijheids dressuur (nog nooit zo'n dominante "ik heb geen kudde nodig"madam gezien
erg sensibel

voordelen pablo
kan er mee lezen en schrijven
erg geschikt voor vrijheids dressuur , volgt als een hond
dus ook vanuit ee rolstoel kunnen we der veel mee
nadeel
hoog (zadel en opstappen ..word dus rijden als manlief er is ..)
niet echt verkoop baar hengst 16 jr melanomen daarbij ziet die er nu niet uit
is bijna alle manen en staart kwijt ivm schuren iets wat die bij mij nooit gedaan heeft en echt paar jaa nodig heeft om weer an te groeien
dus mocht het niet gaan is verkopen eigenlijk geen optie
geen bijrijdster e vinden ..aan de andere kant heeft zich net iemand gemeld die m wel af en toe wil rijden die heeft er een keer opgereden en denk dat dat ook wel goed zit
waarschijnlijk iet geschikt voor voor de wagen

als pablo terug kmt blijft die hier !

maike is duurder dan pablo dus aan financieel zal de switch dan dus niet liggen

dus aan de ene kant kan ik met pablo meer aan de andere kant minder
ik kan nu met maike meer maar op lange termijn weer minder ..
Laatst bijgewerkt door nickyu op 19-12-06 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:53

lastig....
zou het zo even niet weten.
Kun je niet opstijgen met een kruk of stoel erbij? ik ken iemand met 2 paarden van rond de 1.80 en die stapt altijd met zo'n kruk op gaat heel makkelijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:59

Het is zelfs met kleine paarden aan te raden om met een opstapje op te stappen! Beter voor je zadel en de rug van het paard!

Ben pas weer eigenaresse van een Lusitana (dus een Lusitano merrie). Dus ik mel me maar even. Ze staat nog bij de handelaar. Is mager, heeft veel te lange hoeven, kortom, weer een zielepootje... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 19-12-06 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt