barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ReadTheRulez

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:13

Het klinkt wel enorm frustrerend.
Maar het is wel zo dat we door dit soort dingen juist veel leren

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:56

Dat hoop ik ook ReadTheRulez!

En Fabster, ook ik heb wel bewondering voor je. Sjaak lijkt me geen makkelijk paard maar toch zet je door! Genoeg die een andere 'methode' voor hem hadden toegepast... dan krijg je zo'n paard zonder persoonlijkheid en eigen mening.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:21

Grappig genoeg had ik het daar maandag nog over met de DA. Die zei ook zoiets. Wie weet krijg je een paard zinder mening (zou ik, in dit geval, mss nog niet eens zonerg vinden), maar ik ben eerder bang dat ik dan echt zou verongelukken, omdat hij volledig wappie wordt. Ik heb er wel eens iver gedacht om hem te verkopen, maar wasr komt hij dan terecht, met zo n karakter? Als het echt gevaarlijk wordt, zou ik m eerder naar de slacht brengen. Maar voor hetzelfde geld komt er een iemand op het pad die er zo mee weg loopt. Is bij zijn moeder ook gebeurd. Heel ander paard geworden. Dus mss ligt het ook aan mij en/of is het een wisselwerking tussen ons. We zijn allebei redelijk explosief. Dat is natuurlijk geen goede combi. In de loop der jaren zijn we wel erg naar elkaar toe gegroeid. Dus wie weet wat er nog uit komt. Ik wacht het gewoon maar weer af. Komt ooit wel eens goed, hoop ik dan maar :+

Joelleangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:06

Afbeelding
Dit is mijn knappe merrie. Is pas 5 en net 3 maanden onder het zadel en heeft erg veel mee gemaakt. Helaas. Der papa is Willem van nassau.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:27

Joelleangel schreef:
[ [url=m/BObkAp.png]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn knappe merrie. Is pas 5 en net 3 maanden onder het zadel en heeft erg veel mee gemaakt. Helaas. Der papa is Willem van nassau.

Wat een leuke is ze helemaal zwart of ook bont?

Ik ben vandaag voor het eerst op een ander terrein geweest met de hengst. Super braaf. Ookal was alles erg interessant zo ook de merrie's die hij tegen kwam, maar hij gedroeg zich keuring.

Afbeelding

Joelleangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:39

Ze is helemaal zwart. Op sommige plekjes heeft ze wat witte haartjes zitten, maar meer niet. Jij hebt ook een knappert zeg!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:28

Afbeelding
Onze knapperds (foto van eind september) de linker is een kruising Fries x NRPS van 18, die al zijn hele leven bij mij is. De rechter is onze Barock Pinto, Half Fries x ? van 5 jaar oud. die is nu een jaar van ons en in die tijd flink gegroeid, zijn hem nu rustig weer aan het oppakken na een zomer meer en deels vrij. Hij staat nu in training bij Equinologica, voor in/doorrijden trailerladen en schrik / obstakel training en verkeers training.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:02

Wat een knapperds!! Heb je meer foto's van ze? :)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:27

Afbeelding
Deze is van okt 2015 toen was die nog heel puppy

Afbeelding
Tijdens wedstrijd in Bodegraven

Fotoshoot in Fantasy style:
Afbeelding
Afbeelding

Samen spelen in de bak, Dec 2015
Afbeelding

Afbeelding sept 2016

Afbeelding
tijdens training vorige week vrijdag

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:32

Wat een gave paarden! De bonte is echt heel erg leuk getekend zeg :j Waar komt hij vandaan?

Die zwart-wit foto is echt een prachtig portret zeg!!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:51

Dank je wel :o

Ik heb hem gekocht via een 'Handelaar" in Belgie, Zei heeft hem verkocht voor een oudere man, die door leukemie zijn paarden niet aan kon houden. Hij had meerdere paarden en deze had hij als laatste bewaard, en stond op een manege in de buurt van de Belgische / Franse grens, toen de man nog redelijk op de been was ging dat goed, maar zodra hij het ziekenhuis in draaide werd er niet naar om gekeken, zei heeft hem daar toen opgehaald en meegenomen naar haar stal ( regio Antwerpen) daar zijn wij wezen kijken en op slag verliefd geworden. Hij was broodmager ( had net droes gehad,en daarvoor ook al niet een al te beste conditie gehad door de manege ) hengst, maar zo braaf. We hebben hem uiteindelijk opgehaald en gelijk weg gebracht naar de DA voor het casteren gelijk bloed laten prikken, en toen lekker nog de wei op. groeien bijkomen, en lekker ff paard worden.

Afbeelding Zo was hij toen we hem ophaalden, iedereen verklaarde ons voor gek. Maar hij is aardig opgedroogd.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:53

Ik kan me goed voorstellen dat je daar op verliefd wordt :j Bijzonder paard, bijzonder verhaal. :) Veel geluk met hem!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:54

Dank je wel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:05

Inderdaad een knapperd! En nog een brave ook! Ik
Ben jaloers, hoor!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:07

Wat worden er weer een knappe paarden voorgesteld hier!

Knappe paarden! De bonte is mooi getekend zeg, super dat jij hem een kans heb gegeven... door het magere, ondervoede paard heen kijkende zag je een prachtig paard, en nu hij er ook weer goed uitziet, ziet iedereen het! :)

En JoelleAngel, natuurlijk heb jij ook een prachtig paard! Een echt fotomodel zo op de foto.

KirstenChes, super! Waren er geen merrie's die op hem reageren, zou mijne wel doen. <<)

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:49

Esaqar haha ze kwamen hem allemaal wel even bekijken. Volgende week heb ik een clinic voor het eerst en deze heb ik samen met een merrie dus ik ben benieuwd.

Realmagic leuke paarden hoor. Ik word ook altijd verliefd op opknappertjes

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:17

Komt goed! :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:45

Hoppaaa! :D
Foto van deze week! Ik zit zo onstabiel als wat in het zadel, maar Sterre doet onwijs haar best! :) Blij ei hier!

En ja...ze is een beetje dik :o

Afbeelding

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:42

<3
Afbeelding

Voor het eerst onder een deken voor de winter :) Deze deken had ik al 3 jaar op zolder liggen en hij past haar gelukkig perfect!

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:45

Hele mooie deken!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:48

Dankje, hij staat haar gelukkig ook mooi. volgens mij had ik de deken al voor ik haar had :') iets met een leuk aanbod

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:52

Ja zo een verhaal had ik ook :') maat ben zoizo gek op Hv polo

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:55

Ben wel benieuwd naar de kwaliteit eigenlijk ik heb nog geen Hv polo deken en heb eigenlijk alleen horseware maar Hv polo is iets minder goed of niet? Ik ben nog op zoek naar een 400gr namelijk..

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:03

Dit is ook voor het eerst dat ik dit merk deken gebruik. maar gezien de prijs ga ik er vanuit dat wel enige kwaliteit mag zijn :D

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:54

Esaqar schreef:
Wat worden er weer een knappe paarden voorgesteld hier!

Knappe paarden! De bonte is mooi getekend zeg, super dat jij hem een kans heb gegeven... door het magere, ondervoede paard heen kijkende zag je een prachtig paard, en nu hij er ook weer goed uitziet, ziet iedereen het! :)
<<)

Dank je wel :o