Elisa2, ja, en ook omdat haar maatje (mijn man deed ook mee met zijn Quarter merrie) nog in de stal stond en zij dus helemaal alleen naar die "enge" bak moest :-S.
Duhelo
Geplaatst: 22-03-16 23:32
EdkingEnzo schreef:
Die is ook gaaf! Groot al of niet?
dank je. goh. valt wel mee. kleine 1.55 geloof ik. ze komt net onder mijn kin en ik ben 1.73 Voor mij is ze klein maar ik ben trekpaarden van 1.75 gewend :p. maar ik hoop dat er nog 10 cm bijkomt. 1.65 zou een mooie maat zijn.
Een jaarling van 1.55 is echt al behoorlijk aan de maat hoor! Die gaat wel groot worden Niet vergelijken met trekpaarden, dan is alles klein Maar Llevado is nu 1.56 en die wordt 7, dus ga maar na...
Oh super, dat is goed. Bij nader inzien denk ik dat ze de 1.55 nog niet haalt, maar ze zit al zeker aan 1.50 of erboven, dus dat is wel fijn. Haar beentjes zijn ook nog te lang voor haar lijf, dus eenmaal in proportie is het nu al een goede "rijdbare" maat, en als er nog 10 cm bijkomt zou dat erg fijn zijn
Vado was volgens mij 1.40 of 1.44, weet het niet meer precies. Maar die 10 cm moet dus wel lukken Sterker nog, Jauke was 1.56m als bijna 3 jarige en is nu 1.60, dus daar is nog 4 cm bij gekomen, best fors
Kim is 1.53 dus die is ook niet groot, Becario was dan weer rond de 1.65-1.70 als ik me niet vergis dus de fokker had me toch echt wel minimaal 1.60 beloofd.
Vind het niet zo erg als ze rond de 1.55 blijft hoor, is groot genoeg voor mij en mijn vriend moet dan maar op zijn gewicht letten
EdkingEnzo
Geplaatst: 23-03-16 18:01
Haha 1,55 als jaarlinger! Poeh, dat is inderdaad al best een flinke! Mijn 2 jarige zit nu geloof ik op 1,50. Ben benieuwd hoe groot hij wordt. Zijn vader heeft tot nu toe alleen maar veulens gegeven boven de 1.60!
Voladora is 10 en ooit gemeten op 1,52, al kom ik echt niet verder dan 1,50 als ik ga meten. Maar voor mij is het een prima maat, ik ben zelf ook klein en heb korte benen. Eerlijk is eerlijk, 10cm groter had ik leuk gevonden, maar dat is nou eenmaal niet zo. Spijt heb ik zeker niet van de aankoop, ze is echt mijn paardje
Dat is ook wel een voordeel van de Anda's vind ik, ze zijn stevig en rond genoeg zodat het helemaal niet uitmaakt dat ze wat kleiner zijn.
Crines
Geplaatst: 24-03-16 14:39
Ik wilde altijd grote paarden vroeger. Bij de warmbloeden was dat geen probleem, die kon je wel makkelijk vinden in maatje 1m70, maar toen ik op zoek ging naar mijn eerste PRE wist ik wel dat dat een probleem zou geven.
Al gauw leverde ik in: 1m60 minimum was ook al goed. Vele paarden bekeken, maar de meesten haalden dat niet. Soms op de advertentie wel, maar als je ze dan in het echt zag waren ze veel kleiner.
Uiteindelijk opgegeven en beslist dat alles boven 1m55 ook wel zou gaan en toen kwam ik mijn reusje tegen: 1m70 en toen was hij pas 4 jaar
Intussen is hij misschien wel nog een cm gegroeid.
Bij mijn merrie heb ik eigenlijk niet eens meer gekeken naar maat Zolang ze maar groot genoeg waren voor de APTA-keuring (maar dat hadden deze nu wel al beiden). Die zijn 1m53 en 1m54... mooi dubbelspan
Zolang ze inderdaad wat breed gebouwd zijn, past een zelfs wat grotere ruiter er nog makkelijk op.
Ik ben zelf 1m73 en heel fijntjes, waardoor ik groter lijk. Mijn benen lijken ook altijd zo lang op een klein paard.
Maar ik vind het met mijn PRE's nog heel goed passen:
Dais_
Geplaatst: 24-03-16 16:45
Ik vind jou helemaal niet groot lijken op jouw merrie Crines Staat gewoon keurig
Als ik het zo lees heb ik best een grote merrie! Mijn merrie is 1.61m gemeten vorig jaar juli. Ze heeft alleen heel weinig body, ze heeft echt een pony lijfje. Ik hoop dan ook van harte dat ze nog wat breder wil worden/uitzwaren.
Zelf ben ik 1.80m en ik ben best fors gebouwd. Ik heb zwaar beenwerk om het zo te zeggen Ik heb pas 2 x op Indy gezeten, maar met het terugzien van de foto's vond ik het echt géén gezicht eerlijk gezegd. Gelukkig is rijden bij mij geen prioriteit en ga ik met haar aan de slag aan de hand Ik kijk over een jaar wel weer hoe alles er voor staat
Ik vind je best passen op je merrie Crines. Een maatje kleiner maar mooi rond kan jij met jouw lengte ook best hebben. Ben je van plan je merries vaker te gaan berijden eens ze goed mama geworden zijn of...?
Mijn merrie is trouwens op dit moment 155, maar nog in de groei. Ik ben benieuwd hoeveel ze op de APTA keuring zal meten!
Hoe oud is jouw merrie Dais? misschien moet ze nog uitzwaren.
Staat goed hoor Crines! vind het ook een prachtige barokke merrie..ik heb een beetje dezelfde bouw als jij, ook met lange benen. En ik moet zeggen dat ik altijd wel redelijk goed gepast hebt op de meeste paarden..heb vanalles ohz gehad. Van 1.46 tot 1.92 en niks zag er echt heel raar uit. Persoonlijk heb ik ze liever niet groter dan 1.70 cm..maar ik hou wel snelle, compacte en lichtvoetige paarden.
Crines
Geplaatst: 25-03-16 13:44
Dankjewel, ik vind het ook wel goed passen zo
Veel groter dan 1m70 vind ik meestal ook maar niets hoor Elisa. Maar zo 1m68-1m72 vind ik een leuke maat voor een sportpaard.
Is ook allemaal afhankelijk van hoe ze verder gebouwd zijn vind ik.
Ik hoorde vroeger altijd: "wat een groot paard." Terwijl mijn warmbloedmerrie 1m70 was. Dat is toch echt niet zo gek groot. En nu met mijn hengst zeiden de mensen van de club eerst: "ow, die is wel veel kleiner hé?" Uum identiek: 1m70
neile: 1m55 voor een jonge merrie vind ik echt een mooie maat al hoor. Een heel kleintje blijft het dus niet. Ik ben van plan om Sierra zadelmak te maken en in te rijden ja Zij is pas 11 jaar en ik zou het zonde vinden om haar enkel maar als fokmerrie te gebruiken. Imperiosa heb ik vorige zomer al opnieuw ingereden en die is echt een heel fijn rijpaard. Ze heeft veel meer in haar mars dan ik ervan verwacht had Dus ik droom nu eigenlijk wel al van een lesje met hen en wie weet een wedstrijdje ofzo Ik heb zo het vermoeden dat ik straks mss liever mijn dames meeneem dan Quiero Nuja dan moet ik wel nog een plekje vinden voor die veulens, want ik heb maar ene 2-paardstrailer. Op de achterbank misschien
Elisa2
Geplaatst: 25-03-16 18:07
Haha gewoon pas gaan als ze afgespeend zijn..de dames zijn ook misschien wel wat makkelijker en fijner te rijden. Hoe oud is Imperiosa eigenlijk?
Ja wij noemen onze hoogste spanjaard ook "de kleine" haha, maar dat komt omdat ie nog zo iel is. En die andere al lekker rond en uitgezwaard dus ongeveer twee keer zo breed.
Elisa: Haha, Imperiosa is ook 2x zo breed als Quiero Die is ook nog zo iel, maarja hij is nog maar net 6 geworden. Quiero heeft hier als bijnaam trouwens pluisje: vanwege de grote pluizen die uit zijn oren steken
Imperiosa is 16 jaar, ze wordt er dit jaar nog 17. Maar ik merk geen verschil met een 4-jarige hoor Alleen is ze misschien net wat stabieler dan een jonkie, ze schrikt niet gauw en is ook niet snel onder de indruk.
Ik ben ook blij met de hoogte van mijn merrie. Ze mag wat groter worden, maar dat hoeft voor mij niet. Ik ben zelf ook maar een upje, wat kleiner en ronder vind ik persoonlijk fijner.