Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:59

Laura1982 schreef:
Hebben jullie dan ook nog les van iemand die ook actief is in de sport? En ervaring met friesen.

Mijn instructrice heeft meerdere paarden opgeleid naar lichte tour en Grand Prix, opleiding gehad in Duitsland en altijd gewoond in Spanje. Ze heeft zowel warmbloed als PRE gereden maar altijd PRE meer gewaardeerd en getraind.
Verder heeft ze samen met een DA sportpaarden in de revalidatie weer terug de sport in geholpen.
Ivm haar gezondheid rijd ze al jaren geen wedstrijden en inmiddels geen paard meer, en is ze zich gaan richten op lesgeven. Barokke paarden is wel haar 'specialiteit'.
Nu bij de WEG rijd Jose Daniel Martin Dockx mee met Grandioso, Hij is een oud leerling van haar heel grappig!

Zelf zegt ze altijd, ik moet nergens over opscheppen, want het gaat uiteindelijk gewoon om les geven in de basis en de rest hoef je dan alleen nog maar aan je paard te vragen haha

Die info is allemaal wel leuk, maar eigenlijk is het gewoon een heerlijk wijffie waar ik een goede klik mee heb en die veel verstand heeft van barokke paarden. Die het ook nog eens leuk vind om kneusjes zoals ik mee omhoog te helpen.
Ik vind het niveau wat iemand gereden heeft meestal niet zo boeiend, want als je zelf goed kunt rijden maar het niet over kunt brengen heb je er nog niks aan. :D

DewiRox

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:04

Wij hebben vrijdag op stal een clinic van Ingeborg Klooster. De stal eigenaresse, ook de eigenaresse van de Fries die ik rij, heeft zelf ook nog meerdere Friezen die zij ook uit brengt. Van haar heb ik ook les.

Er was een plekje vrij gekomen, ik weet niet of die al is opgevuld. Dus mocht er interesse zijn, kan ik het nog even navragen. De clinic is in Waverveen (noord - West Utrecht).

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:05

Nee helaas niet zou het wel graag willen maar denk dat die hier in Zeeland niet is :(

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:56

DewiRox schreef:
Wij hebben vrijdag op stal een clinic van Ingeborg Klooster. De stal eigenaresse, ook de eigenaresse van de Fries die ik rij, heeft zelf ook nog meerdere Friezen die zij ook uit brengt. Van haar heb ik ook les.

Er was een plekje vrij gekomen, ik weet niet of die al is opgevuld. Dus mocht er interesse zijn, kan ik het nog even navragen. De clinic is in Waverveen (noord - West Utrecht).

Had ik dat eerder geweten, dat is voor mij goed te rijden, daar woon ik vlakbij!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:10

Iedereen aan de pc gekluisterd gezeten tijdens de proeven van de NL'ers afgelopen dagen zo te zien. Wel teleurstellende resultaten. Maar de andere waren ook gewoon erg goed!!

Ik zit er wel aan te denken om te starten in Uden 5 oktober. Dus wie weet een mini-meeting dan :D .

Is er iemand hier die naar Horse Event wil gaan en nog geen kaartje heeft? Ik heb er 1'tje waarbij je ook nog lekkere korting krijgt als je een 2e of 3e of 4e.... kaartje erbij koopt (4 tot 6 euro korting).

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:15

Teleurstellende resultaten :? . Er zijn wel 3 nieuwe combinaties bij op dit WEG. Dus nee, ik vind het niet teleurstellend. Jammer van Edward dat Voice net deze week zo druk was. Maar zoals hij zelf al zei, hij moet dit ook leren. En dat kan alleen maar op wedstrijd.
Verder vind ik er bij sommige vreemd gejureerd. Zo maakte Charlotte een paar dikke fouten en krijgt ze daar maar een 5 van bij sommige jury's. Terwijl anderen een lager cijfer kregen. Ook dat gedoe met Adelinde gisteren was niet juist op een WK.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:19

Ooohh ik heb gister wat gemist met de dressuur..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:21

Kun je vandaag op NPO Politiek terug kijken vanaf 10 uur herhalen ze gisteren.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:26

Aah thanks!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:36

Ik doelde ook op de (tegenvallende) punten van Adelinde door dat gedoe met de ringmeester en de mindere resultaten van Edward. Hij had het niet veel beter kunnen doen, maar toch is het dan teleurstellend. Ook vreemd inderdaad van de beoordeling van Charlotte.. Maargoed overall een terechte winnares denk ik!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:42

Vind ik dus niet Helen heeft een veel mooiere proef gereden. En die had wat mij betreft het goud mogen winnen. Charlotte rijd net als Adelinde behoorlijk gedwongen. Strakke handhouding. En ook nog wel eens onrustig in handen.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:14

Net maar weer een wedstrijd opgegeven, 7 september :D
Eindelijk weer eens gezellig tussen de bruintjes, ben benieuwd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:29

Ik mag ook volgend weekend weer ben heel benieuwd.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:37

ik mag 6 september ook weer tussen de bruintjes. heb er alleen niet zoveel vertrouwen in omdat mijn bak een grote blubberzooi is. kan me nu niet zo voorbereiden als ik zou willen. helaas..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:57

Leuk! Ik ga a.s woensdag weer :-)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:59

Ik ook de 6e weer, groot concours hier in de regio.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:02

Leuk allemaal! Succes alvast :)

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:30

Leuk, ik ga zondag weer starten! Dan een maandje niks (oa vakantie), eind september wel de Mac Rider Cup en heel misschien eerste weekend van oktober de kringkampioenschappen.. wel voor de ervaring want bovenaan rijden redden we denk nog niet. Al moet ik eerlijk zeggen dat hij echt blijft verbeteren, zo leuk!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:55

Ik ga ook as woensdag, de allereerste met Mike. Heb er zin an, meters maken en veel schik hebben.

Succes iedereen!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:38

Ja gezellig!! Jij ook alvast succes Winnie :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:46

Volgens mij begint iedereen tegelijkertijd weer met starten na de zomervakantie, leuk :).
Ik mag pas de 14de weer, moet nog heel eventjes geduld hebben dus.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:02

Ik kom me ook weer melden. Heb al die tijd wel meegelezen, maar had zelf niet echt iets om te posten.

ida is inmiddels weg voor het keuringsklaar maken. En verna weer opgepakt. Helaas ging dat wat stroever danverwacht. Ze was veel kracht kwijt en dat merkte jee heel erg met het rijden. Inmiddels lijkt dat het probleem niet meer te zijn. (Ja, tuurlijk mag en moet ze nog sterker worden, maar ze kan nu b niveau iig aan) daarna nog een tijd in een dipje gezeten. Vasthouden, niet willen buien, tempo was of heel zacht, of heel hard. Ik zag mn geplqande wedstrijd al wel weer in t water vallen :') maar begin van deze week heb ik haar even flink doorgepakt. Misschien niet altijd eveb lief, maar een keer bleek genoeg want ze loopt weer als vanouds! Ze had heel goed door hoe ze er onder uit kon komen :P

We zijn weer back on track en hebben zondag weer een wedstrijdje gepland staan. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:24

Fijn lauke ga je dan tussen Door nog bij diabetes kijken?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:31

Hier gaat het rijden ook weer lekker gelukkig en mw is weer eens hengstig. Spannend lauke zondag weer wedstrijd.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:32

Fijn die autocorrect op mijn telefoon ik bedoel ida