Laura1982 schreef:Hebben jullie dan ook nog les van iemand die ook actief is in de sport? En ervaring met friesen.
Mijn instructrice heeft meerdere paarden opgeleid naar lichte tour en Grand Prix, opleiding gehad in Duitsland en altijd gewoond in Spanje. Ze heeft zowel warmbloed als PRE gereden maar altijd PRE meer gewaardeerd en getraind.
Verder heeft ze samen met een DA sportpaarden in de revalidatie weer terug de sport in geholpen.
Ivm haar gezondheid rijd ze al jaren geen wedstrijden en inmiddels geen paard meer, en is ze zich gaan richten op lesgeven. Barokke paarden is wel haar 'specialiteit'.
Nu bij de WEG rijd Jose Daniel Martin Dockx mee met Grandioso, Hij is een oud leerling van haar heel grappig!
Zelf zegt ze altijd, ik moet nergens over opscheppen, want het gaat uiteindelijk gewoon om les geven in de basis en de rest hoef je dan alleen nog maar aan je paard te vragen haha
Die info is allemaal wel leuk, maar eigenlijk is het gewoon een heerlijk wijffie waar ik een goede klik mee heb en die veel verstand heeft van barokke paarden. Die het ook nog eens leuk vind om kneusjes zoals ik mee omhoog te helpen.
Ik vind het niveau wat iemand gereden heeft meestal niet zo boeiend, want als je zelf goed kunt rijden maar het niet over kunt brengen heb je er nog niks aan.