[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:02

Leuk dat je zo even komt binnenvallen....
Heb de advertentie even bekeken, maar een 15 jarige in de hogere prijsklasse die nog in Spanje staat? Dan moet je heel goed zoeken.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:20

Ilonab

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:34

Ja het is een flinke vent een heerlijk dier om te rijden goudeerlijk, netjes opgevoed geen Spaanse manier van doen en laten gewoon relaxed, alle knopjes zitten erop. Hij moet weg vanwege tijdgebrek eigenaar en vanwege het feit dat er in Spanje weinig tot geen wedstrijden meer georganiseerd worden en ze het onzettend zonde vind van hem.
Prijs zal zitten rond de €10.000 á €12.000,- incl transport naar NL dus mocht er iemand meer info willen zit op dit moment in Spanje voor 3weken en rij hem en nog een paar andere PRE's wat een cadeautjes zijn dit toch om te mogen rijden. :)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:16

Ik vind nogal een dure prijsklasse voor een 15 jarige ruin. Ben benieuwd of die snel verkocht word.
Het is wel een mooi paard om te zien..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:07

ik vind het ook een aardig hoge prijs klasse maar hopelijk vinden ze snel een geschikt baasje voor hem

michelle alleerst gefeliciteerd met je zwangerschap ik dacht het al door het babypoppetje op je hyves, heel erg leuk en hoe vindt je dochtertje het en je vriend?
en wat ziet ze er goed uit zeg ze is idd heel goed aangekomen, alleen jammer dat ze zo in protest gaat en ook heel begrijpelijk dat jij der nu niet goed durft aan te pakken die kleine in je buik is belangrijker :j

nou hier terug van wedstrijd, weer voor het eerst officieel na zijn ziekte en wat ben ik TROTS
er deden er 9 mee in de b,
en wij zijn de eerste proef 1ste geworden met 192 en de 2de proef 4de met 181

nu dus een heerlijke roze wolk aanwezig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:34

denise gefeliciteerd!

ik probeer jullie bij te houden door elke dag even bij te lezen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om steeds bij te reageren, sorry... Y;(

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:14

Martine, wat een stekkie! Prachtig hoor, ziet er goed uit :D .

Mies, leuke foto van heeba. Wist niet dat je haar ging laten doorrijden.. Heeft ze nergens last van, dat ze al dat protest doet?

Denise, wat goed!!! Zag al leuke foto's en filmpjes op je hyves en nu ook al beloond met winstpunten! Top gedaan :D .

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:46

Denise : Dank je wel!!
Ja me vriend vind het ook geweldig!! Samantha ook wel, alleen wilt ze een zusje en een broertje moeten we maar weggeven. Netjes je puntjes van je wedstrijd! Is die weer helemaal in orde??

Ilona :
Ja Aileen en ik hebben besloten dat het toch wel beter is, hun pakken haar wat meer aan als wat ik nu kan. Nee ze heeft nergens last van, is helemaal nagekeken door de dierenarts. Ze wilt gewoon niet werken bij mij ;) Bij aileen doet ze het al minder, maar vooral nu ik zwanger ben is het erger geworden bij der. Ze wilt me gewoon niet meer op der rug hebben. En sher heeft erop gereden, deed ze even in protest gaan en daarna was het klaar. Maar nu ik zwanger ben, ben ik bang om eraf te vallen en daar maakt mevrouw misbruik van. Ze keert alles tegen me haha..

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:46

Ilonab schreef:
Ja het is een flinke vent een heerlijk dier om te rijden goudeerlijk, netjes opgevoed geen Spaanse manier van doen en laten gewoon relaxed, alle knopjes zitten erop. Hij moet weg vanwege tijdgebrek eigenaar en vanwege het feit dat er in Spanje weinig tot geen wedstrijden meer georganiseerd worden en ze het onzettend zonde vind van hem.
Prijs zal zitten rond de €10.000 á €12.000,- incl transport naar NL dus mocht er iemand meer info willen zit op dit moment in Spanje voor 3weken en rij hem en nog een paar andere PRE's wat een cadeautjes zijn dit toch om te mogen rijden. :)

Ow dan zit hij nog niet in een hoge prijsklasse hoorXD
Maar ik vind het opzich niet een hele dure prijs, PRE´s zijn nou eenmaal duurder en een spaanse sowieso

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:30

Esther nu nog een zwembad :=

Michelle ja liefie is het toch juist :D en thanks, we zijn echt hard bezig geweest het afgelopen jaar, nu is het bij de paarden bijna af, dan nog voor onszelf :') de arabier is ook echt een liefie, echt zo'n megaknuffel, zit ook echt geen kwaad in.
Oei dat is wel balen dat ze zo protesteert, hopen dat ze er inderdaad wat aan kunnen doen dan.. Snap dat je er zelf met je zwangere buik niet op gaat zitten dan, enne gefeliciteerd dus!! Ook al zwanger :D ik rijd ook niet meer, ben net een maandje verder dan jij maar voel het al behoorlijk :') voor jou is het de tweede he? Verloopt het soepel tot nu toe? Wel enorm balen van Maheeba, het klinkt dan wel als een goede oplossing inderdaad om haar juist nu even voor een heropvoedingscursus te sturen :)

Denise gefeliciteerd! Goed gedaan :D haha jij kan er voorlopig weer even tegenaan :D

Ilona thanks! Hoe gaat t met jou?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:50

Ja echt een liefje!! Zo super schattig, nu hou je hem die lichte dus zelf?
Haha, wat willen jullie nu nog allemaal bij de paardjes maken? En wat moet er allemaal nog voor jullie gebeuren?

Ja Maheeba is verder ook echt een knuffelkont, maar sinds ik zwanger ben wil ze gewoon niet echt meer dat ik erop ga. Dus dan blijf ik er lekker naast. Ze heeft het ook lekker naar der zin als ze gepoetst, los gegooid, gelongeerd of wandelen. Dus ze is heel snel heel prima tevreden.

Ja jij ook gefeliciteerd! Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe prima, heb alleen last van een ijzertekort dus ben erg snel moe & erg bleekjes. Ik moet niet te snel opstaan want dan moet ik weer zitten, maar verder echt prima. Geen last meer van misselijkheid en dergelijke!
En jou zwangerschap? Verloopt dat een beetje rustig? Heb je het al voelen schoppen, willen jullie weten wat het word??
Dit word inderdaad mijn 2e!
Nou sowieso is het met Maheeba gewoon erg fijn dat ik der dan na me zwangerschap zo kan oppakken en dat ze dan 2 maanden lekker doorgereden is. Hun krijgen toch net iets meer voor elkaar als wat ik kan. Maar verder is ze zoo lief, dit paardje gaat echt nooit meer de deur uit! Blijft lekker van mij en me nicht.

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:46

loversyl schreef:
Ilonab schreef:

Ow dan zit hij nog niet in een hoge prijsklasse hoorXD
Maar ik vind het opzich niet een hele dure prijs, PRE´s zijn nou eenmaal duurder en een spaanse sowieso

Hij is op leeftijd dat klopt maar het is niet te vergelijken met een 15jarige kwpner deze heeft een werklust en conditie van een 3jarige.
Daarnaast is hij in 2002 1e van heel Spanje geworden op de keuring het is dus echt iets bijzonders met een gouden karakter en dat is heel wat waard, in vergelijking met de paarden die ik in Nederland gezien en gereden heb die uit Spanje komen.

Daarnaast kan hij ook de Spaanse pas en passage,vliegende galop wissel etc.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:00

Nouvel schreef:
denise gefeliciteerd!

ik probeer jullie bij te houden door elke dag even bij te lezen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om steeds bij te reageren, sorry... Y;(

hier nog iemand, de laptop had het pas begeven en hebben we weggebracht, maar nu die terug is heb ik er eigenlijk nog steeds weinig tijd voor, dus ik zet mezelf bij deze even in de 'meeleesstatus' :+

Als ik weer meer tijd heb, zal ik ook weer reageren!

Denise: gefeliciteerd met je behaalde plaatsen en punten!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:31

bedankt allemaal

en michelle leuk hoor een 2de en ik snap je dochtertje ook goed meisjes vinden een zusje toch altijd leuker maar wacht maar af als het er dadelijk is dan is ze trots om een grote zus te zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:31

ben ik gelukkig niet de enige... 8-)

michelle, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:35

Denise, gefeliciteerd met je punten.

Martine, ziet er leuk uit zo bij jullie, heerlijk plekje!!

Xantha heeft niet veel gedaan het weekeinde, vrijdag was de fysio geweest en daarna moesten we even twee dagen rustig aan doen.
Zaterdag is mijn jongste zoon 12 geworden en hebben we heerlijk de hele dag in de zon gezeten.
Vandaag lekker Xantha's manen weer eens gewassen, dat doe ik niet zo vaak en het is altijd leuk om te zien dat ze weer witter zijn geworden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:38

lekker rustig weekendje is ook wel eens fijn, en met dit weer is het al snel genieten!
gefeliciteerd met je zoon!

ik ben vanmorgen met 2 stalgenootjes naar strand geweest, was prachtig weer en echt genieten! *\o/*

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:01

debby gefeliciteerd met je zoon

ellis lekker hoor naar het strand als heike weer genoeg conditie heeft wil ik ook snel weer gaan

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:51

ik laat mn gezicht hier ook weer is zien, beetje druk gehad met school

Michelle: gefeliciteerd met je zwangerschap! Je paardje ziet er goed uit, jammer dat het met rijden niet zo lekker gaat, maargoed even op het land en daarna doorrijden kun je na je bevalling wellicht weer lekker aan de slag!

Denise: *\o/* wat goed! Gefeliciteerd! Lekker hoor zulke punten! Houden zo!

Martine: Wat een prachtterein bij jullie! Hoeveel paarden heb je nou precies, want is die arabier ook van jullie?
Hehe ja een zwembad mag nog wel :P

Esther: leuk! geen beeldmateriaal ervan? Wel voor herhaling vatbaar zo te lezen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:51

ff 2 fotootjes van afgelopen week spammen. (gemaakt met mobieltje)

afgelopen week
Afbeelding

en gisteren:
Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:55

Michelle: Gefeliciteerd! Ik snap wel dat je dan nog wat huiveriger bent om te vallen.

Nouvell wauw, strandrit! Dat hebben we hier in de Betuwe niet echt. (hoewel ik de rivierstrandjes er wel eens voor misbruik...)
Ik heb de foto's in het andere topic gezien, gaaf.
Foto's in de bollen, foto's op t strand, blijf maar lekker foto's maken, ik wil ze graag zien!!

Denise: dat moet wel lekker voelen, met zulke punten en plaatsingen!

Ilona, mooi paard, zonder meer. Ik vraag me wel serieus af of je hem voor die prijs naar nl kan verkopen. Hengst had wat anders geweest, maar ruin?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:21

ja dat voelt zeker heerlijk zit ook helemaal na te genieten :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:51

Dank je iedereen!!

Femke : Ja daarom maar voor de zekerheid niet! En zh had het me al afgeraden omdat het vorig jaar fout is gegaan met een zwangerschap. Dus zekerheid voor alles.

Tsja ik vraag het me ook af! Ik vind het een te hoge prijsklasse voor sowieso al een 15 jarig paard & dan ook nog een ruin. Dus je ben niet de enige haha

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:07

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:45

Michelle ja nu houden we haar lekker zelf :D zij en haar zusje zijn nu al goed aan de paarden gewend ook, dus ideaal, ze vinden het geweldig om in het hooi en stro te spelen :')
Oh dat is maf, echt sinds je zwanger bent is het dus verergerd? Ik heb in de eerste drie maanden nog een paar ritjes gemaakt met Flaaf maar hij is soms best heet, laat het nu ook maar gewoon. Stel dat er wat gebeurd, je vergeeft het jezelf nooit mocht er wat mis gaan met de baby.. Oei ijzertekort, dat is balen! Heb je geen ijzerpilletjes voorgeschreven gekregen dan? Ik kreeg er vanaf het begin gelijk pilletjes voor maar dat schijnt dus ook weer niet nodig te zijn.. Hier zijn ze soms wat al te enthousiast. Zo moet ik ook volgende week al uit voorzorg zo'n uitgebreide suikertest laten doen, dus op nuchtere maag daarheen, dan uren wachten, zo'n drankje naar binnen gooien, weer bloed prikken enz.. Bleeh zie er nu al tegenop :') in NL hoeft dat toch meestal niet? Wel gelukkig dat je niet misselijk meer bent! Bij mij viel dat ook erg mee, gedurende anderhalve maand een beetje last van gehad maar nog niet eens echt met overgeven enzo. Oh en hier zeggen ze het altijd wat het wordt, pfff zelfs als ik het niet had willen weten hadden ze het me toch wel aangesmeerd :') best vreemd, hier wil iedereen het altijd weten blijkbaar. Ach ik vond het wel best ook :') in NL wordt dat veel minder gevraagd/gezegd toch?
Enne harstikke goed dat je Maheeba weer terug hebt genomen, joh en inderdaad als ze nu even goed wordt doorgereden kan jij er straks ook weer helemaal tegenaan met haar :j hoe snel ben jij na je eerste kindje er weer op gesprongen?

Debby thanks, gefeliciteerd nog met je zoon, gelukkig dat jullie zulk lekker weer hadden! En Xantha weer onder handen genomen door de fysio :)

Mies dank je :D ja die arabier is het paard van m'n man, hij wilde per se in ieder geval 1 arabier tussen al die berbers en mengsels :') in totaal zijn het er nu 6 := maar dus enkel Flavio en de arabier (Zarrouk) zijn ohz, Kalife is wel oud genoeg maar mag eerst even helemaal opknappen, de kleintjes doen we het nog ff rustig aan mee. Whaha wil er ook wel een zwembad bij, maar bij de paarden is niet zo praktisch, al dat zand wat in het rond stuift steeds :') Hoe gaat ie met jou?

Femke mooie foto's, krijg gelijk zin om weer eens te gaan rijden :D

Kelly hij ziet goed uit zeg :)

Hier weinig nieuws, vanochtend lekker met de paarden gerommeld, Darius zit nog steeds in de verhaarfase en is daarnaast van achteren ineens weer een paar cm de hoogte ingeschoten, nou is hij weer helemaal overbouwd, was net een beetje bijgetrokken :') Mouza is trouwens ook flink gegroeid, heb het niet echt zien gebeuren want hij is nooit echt overbouwd geweest maar sinds hij bij ons staat is er zeker 7 cm bijgekomen! Gelukkig maar :') want het was wel echt een ukkepukkie.