[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:44

Aahh, kom deze net weer tegen.......

Wat een puppy's he... :+ :+:
Afbeelding

Vergeleken met nu, bonkieee.. :))
Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:48

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:59

Die leeftijd is bij Quarters niet geheel vreemd. Niet dat ik het goed ga praten, voor mijn gevoel vind ik 2 jaar extreem vroeg. Ik heb alleen een hekel aan die bijzet (vaste martingaal?) en dan zeker in de combinatie met het inrijden van een jong paard.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:04

het is een stoot teugel...blijkbaar is hij niet nageeflijk en proberen ze dit zo te bereiken...en dan nog bezig zijn met spinnen te leren...ik vind het écht niet kunnen....quarters zullen best vroeger rijp zijn,maar een tweejarige baby op deze manier rijden vind ik not done :(

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:17

Hi allemaal :D
Druk weer mijn eerste dag na de vakantie...

Pffff ik wil weer naar Beekbergen ;(
Terug naar de paardjes en vooral Adorno :+:

Ga vanavond en woensdag stalletjes kijken voor hem :D

Borderjay Ik durf niet zo goed te kijken naar dat topic...

Ilona Knappe Chico :~

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:24

Gab: :( Bah, ik zou dat niet bij een paard aan doen..... Maar het is vaak zo bij Quarters.. zonde hoor.. want er zijn ook veel westernruiters die wél aan het belangen van t paarden denken!!

Kelly: Dank uu! Oeeh spannend, binnenkort Adorno om de hoek!!!! :D Dan kan het geluk helemaal niet op :D ! Dan kom ik kijken, goed ??

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:25

Als je je camera maar meeneemt :P

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:36

Hahaha, uiteraaaaaaaaaaaard :D ! Foto's zijn LEUK :))

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:46

Ik zit er aan te denken om hem eerst bij mijn instructrice op stal te zetten.
Ze heeft een hele mooie rustige plek vlakbij een groot park waar ik met hem kan wandelen en straks ook kan rijden.

Alleen heeft ze geen weiland.
Maar van weiland maken we hier in de omstreek helaas toch geen gebruik in de winter.
Dus voor de eerste periode mis ik dat niet. Dan kan ik wel rustig kijken naar een plekje met wei.

Mijn instructrice is heel rustig en goed met paarden dus dat geeft me wel een goed gevoel :j

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:50

Moeilijk he, om een goed huis te vinden? Kan hij eventueel wel lekker in de paddock of iets dergelijks?

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:51

Ilona: wat is chico knap zeg!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:51

Ja gewoon in de grote bak :D

Maar voor de zomer wil ik echt weide voor hem :j

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:52

Hier staan ze in de winter inderdaad ook eigenlijk niet in de wei. In de zomer hebben ze allemaal een stukje, omheind zodat ze wel met elkaar kunnen kroelen maar allemaal een eigen stukje hebben. In de winter gaan ze allemaal een paar uur de paddock in. Ze kunnen in de stal met elkaar kroelen want de bovendeuren zijn eigenlijk altijd open. Ik vind het prima zo.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:02

Iloon, leuke fotos!
Kelly, vervelend dat het lastig is om een goede stal te vinden. Ben blij dat ik ze winters gewoon in me eige wei kan doen,weliswaar in de blub maarja..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:04

Kelly, ik denk dat je er dan goed aan doet bij je instructrice!!
Klinkt als een prefecte stal: rust... dat is op dit moment toch wel belangrijk, zeker met een verhuizing...
En als je dan straks als het weide seizoen begint een nieuwe stal kan vinden mét wei zou dat super zijn. Ik verwacht dat adorno dan ook een stuk 'verder' is :D ! Ooohh je zal vast niet kunnen wachten tot hij er staat :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:05

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:36

Idra schreef:
Cyrina, als ik nog een PRE koop, dan zal ik er ook op letten dat die een goede stap heeft. Maar een paard wat het van nature niet mee heeft, daarvan kan de jury toch ook niet verwachten dat hij overstapt? Ik hoef geen 8 voor de stap, maar een 5 of 6 omdat hij mooi over de rug stapt zou toch moeten kunnen. Hij verruimt het kader, maar stapt niet over...

Ben ik ook helemaal met je eens hoor!! Ze horen het te vergelijken met je arbeidsstap in combi met natuurlijke aanleg. Dus idd moet een 5 of een 6 er in zitten dan.

En geen paard is perfect, liever een korte stap dan een paard met kromme benen :D En trouwens er is zelfs bijna geen OS paard wat wel goed kan stappen :Y)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:42

Ik denk aan bonfire :D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:46

Ok dan Cyrina :D

Heeft eigenlijk niemand Anja Beran gezien op Horse Event? Dat was de enige reden waarom ik had willen gaan.

Wat een mooie foto's van Xantha en Elise!!

Mieeeeeeeeeees, heb jij nog foto's van Navarra????? :D
Laatst bijgewerkt door Idra op 14-09-09 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:47

Zij is volgens mij helemaal niet geweest! Zij stond eerst wel op de lijst clinicgevers (want ik wilde daar dus ook voor gaan) en ineens was haar naam weg!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:47

Ooooh wat stom :\

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:09

Nou even bijgelezen... ik heb iets gelezen over de Spaanse versie van boer zoekt vrouw??? _O-

Verder mooie foto's gezien van eeeehh... sh*t naam kwijt... een friesje! Zag er fijn uit iig :)

Acties van Elise op Horse Event... daar moet je inderdaad Elise voor heten :')

Lobke lastig met je stap in de proef. Als hij inderdaad wel mooi ruggebruik heeft en zijn hals verlengt zou een vijf imo ook moeten kunnen. Maarja, ik ben dan geen jury. :=

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:03

Vervelend, Idra, dat stap-probleem met jury beoordeling.

ik heb dat met Abanto ook in Nederland in het Z1. Ben er nu achter gekomen als ik hem zo ongeveer op halsstrekken inzet en een beetje actief houdt, de meeste jury leden het in eens wel goed vinden. Dan krijg ik wel een 6 ( als hij tenminste onderweg niet ineens spiekt naar een leuk paard in de andere ring en ineens zijn hoofd omhoog doet.) Abanto is ook redelijk vet, met speknek en niet zo'n lange rug, dus men vindt het vaak te weinig wat je laat zien.
Lastig!!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:09

barrye schreef:
Vervelend, Idra, dat stap-probleem met jury beoordeling.

ik heb dat met Abanto ook in Nederland in het Z1. Ben er nu achter gekomen als ik hem zo ongeveer op halsstrekken inzet en een beetje actief houdt, de meeste jury leden het in eens wel goed vinden. Dan krijg ik wel een 6 ( als hij tenminste onderweg niet ineens spiekt naar een leuk paard in de andere ring en ineens zijn hoofd omhoog doet.) Abanto is ook redelijk vet, met speknek en niet zo'n lange rug, dus men vindt het vaak te weinig wat je laat zien.
Lastig!!

hmmm....herkenbaar.
ik krijg wel eens het idee, dat het merendeel van de jury niet weet hoe ze moeten kijken.
als ze een paard zien overstappen, ruim en niet spoort in zijn afdruk (dus scheef gaat) krijg je een 7, en is je paard reterecht en stapt in ipv over..krijg je een mager 4 tje |(

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:29

Donders, ik hoor jullie er altijd over maar nu heb ik het eindelijk zelf ook eens: hele reactie in 1x weg :( .

Even snel opnieuw dan maar, maar niet alles hoor:
Quarters zijn absoluut niet eerder rijp, ze zitten precies hetzelfde in elkaar als ieder ander paard. Het verneukeratieve aan quarters is dat ze heel veel spiermassa hebben, korte dikke spieren zoals een dikbil, daar zijn ze op gefokt en maakt ze de snelste paarden op de kwart mijl ( :)* Quarter-horse) geschikt voor krachtexplosies dus, en weer minder voor langere afstanden, duursporten, dressuur etc. Ik heb veulenfoto's van Rico waar hij een kont en schouders heeft waar menig 7-jarig kwpn'er jalours op zou zijn. Maar kraakbeen, groeischijven, banden, pezen hebben dezelfde tijd nodig als bij ieder ander paard. Ze kunnen zelfs juist door die extra spiermassa al onder grotere druk staan. Als laatste sluiten de groeiplaten van de wervelkolom, op zijn vroegst op 5,5-jarige leeftijd, en bij een groot paard kun je daar gerust nog 2 jaar bij optellen.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar Mayke: waarom gaf jij daar op vraag naar trainingsstallen nu een link naar een jongen die in zijn promotiepraatje wel 4 of 5 keer zegt dat hij tweejarige paarden traint en actief is in de futurities?

Elise & Debby: Het zag er nou niet bepaald vol uit in de Lusitanostand, alleen het spandoek hing er en verder was het een groot gapend zwart gat. In ieder geval de hele middag, de ochtend ben ik daar niet geweest. Jammer, zaterdag is juist de drukste dag. Ik was zelf het liefst vrijdag gegaan eigenlijk, vroegah kreeg ik altijd vrijkaarten van de FNRS omdat dan ook het leden-congres is. Niet verkeerd, want het is een duur grapje. Maarja, het dolfinarium is nog duurder en dan zie ik toch liever Pignon :D