Wie kent mn merrie?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:49

geweldig ! ze is erg mooi joh en ze ziet er inderdaad ook gelukkig uit :j
lief hoofdje heeft ze, spieren komen wel goed joh
langzaam opbouwen dan moet je eens kijken wat een spieren
dr opkomen ;)

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 14:14

Dankuwel :D We doen ons best ;)

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:11

Amigo_tje schreef:
Thx iedereen :D Blij dat jullie ook vinden dat ze er goed uitziet :D

Ik wou alleen dat die poep eens wat meer bespiering kreeg...


Ze ziet er al super uit joh! :)

Ik denk zelf dat je niet te hard moet willen dat er veel bespiering meer op komt. Je moet niet vergeten dat ze extreem mager geweest is. Het is zomaar mogelijk dat Ceara nadat haar vet opgebruikt was, haar spierweefsel is gaan verbranden.
En vet kan toenemen en afnemen, maar spieren werken zo helaas niet.
Een spier kan alleen sterker/dikker worden, maar spiervezels die op gebruikt zijn door het lichaam, kunnen niet meer aangroeien ahw.

moppielover

Berichten: 1665
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: boven-leeuwen

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:39

Hoe gaat het nu eigenlijk met haar knie? Heeft ze daar nog veel last van?

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 20:50

Jibbel schreef:
Ze ziet er al super uit joh! :)

Ik denk zelf dat je niet te hard moet willen dat er veel bespiering meer op komt. Je moet niet vergeten dat ze extreem mager geweest is. Het is zomaar mogelijk dat Ceara nadat haar vet opgebruikt was, haar spierweefsel is gaan verbranden.
En vet kan toenemen en afnemen, maar spieren werken zo helaas niet.
Een spier kan alleen sterker/dikker worden, maar spiervezels die op gebruikt zijn door het lichaam, kunnen niet meer aangroeien ahw.


Ja, dat hadden er mij ook al gezegd, dat ze mss zodanig ver zou kunnen gezeten hebben dat haar lichaam haar spieren tot zich nam omdat er geen vet/vlees meer was. Ik hoop dat er ooit wat meer op die achterhand komt. Is het niet zo, ach ja, ze wordt er voor mij nie lelijker op :D

Moppielover, awel, dat is oa één van de vragen die ik nog wou stellen, maar da ben ik dus vergeten :roll:
Maar gezien de osteopate daar dus helemaal niks van gezegd heeft, veronderstel ik dat dat wel ok is? Iig, als ze binnen enkele weken terugkomt ga ik haar dat zéker vragen ;)

marius

Berichten: 1164
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:53

Heb niet alles door kunnen lezen, ook geen tijd voor nu..
Heb je de fokker nog kunnen vinden?
Anders kan ik misschien wel iets voor je betekenen.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 21:08

Marius, ja, die fokker heb ik kunnen bereiken, maar die spreekt enkel Fries, dus ik snap er de ballen van :P
Maar, als Ceara "genezen" is, ga ik hem es alles opschrijven en dan kan ik je dus wel gebruiken voor zn adres enzo.

Ooit heeft iemand contact met hem gehad en hij vond t wel erg hoe ze bij mij was aangekomen. Ik weet dat ze een flessenveulen is geweest en dat ze een tijd lang door zn zoon (of neef) is opgevoed. Op haar 3 jaar zou ze verkocht zijn geweest aan Belgen, maar weet niet of dat waar is.

marius

Berichten: 1164
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:19

Amigo_tje schreef:
Marius, ja, die fokker heb ik kunnen bereiken, maar die spreekt enkel Fries, dus ik snap er de ballen van :P
Maar, als Ceara "genezen" is, ga ik hem es alles opschrijven en dan kan ik je dus wel gebruiken voor zn adres enzo.

Ooit heeft iemand contact met hem gehad en hij vond t wel erg hoe ze bij mij was aangekomen. Ik weet dat ze een flessenveulen is geweest en dat ze een tijd lang door zn zoon (of neef) is opgevoed. Op haar 3 jaar zou ze verkocht zijn geweest aan Belgen, maar weet niet of dat waar is.


Ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt namelijk.
Maar weet zo niet wat hun achternaam is..
Misschien kom ik die jongen toevallig nog tegen vanavond (zoon van hun).
Dan zal ik wel eens even vragen..
Wel raar dat ze alleen maar fries spreken, de meeste friezen spreken toch ook wel Nederlands.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 21:21

De fokker heet Mink (ofzo). Ik sprak (alweer 3 jaar geleden) met de vader Mink. Niet met de zoon ofzo, maar met de oude meneer. En die sprak geen NL, of toch niet duidelijk genoeg da ik t verstond.

Je mag t gerust es vragen, hoor :D HAar echte naam is Aukje van Aengwirden :D Die stal bestaat nu niet meer, gezien de meneer op pensioen is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110979
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:25

Niet toevallig Minkema?

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 21:30

Nee, niet minkema.

Zal es kijken op haar papier, maar ik dacht dat er stond F. Mink. Ik dacht dat ie nu in Heer en Veen woont ofzoiets?

marius

Berichten: 1164
Geregistreerd: 07-03-05

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:35

Heb even nagevraagd maar het is niet dezelfde als die ik bedoel.
Mocht ik hem alsnog tegenkomen, kan ik wel vragen want ze zitten daar wel in de buurt.
De mensen die ik ken hebben een andere achternaam.

Huberta
Berichten: 378
Geregistreerd: 21-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:01

Ik heb je verhaal van begin tot eind gelezen, Ik huilde erbij. Als ik al huil wat moet het dan wel niet voor jouw geweest zijn!!!
Ook wij hebben een veulen verloren (waar we zo op hadden gehoopt), de merrie is er nog wel en heeft ondertussen een nieuw veulentje gekregen. Ook Friezen.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 13:02

marius schreef:
Heb even nagevraagd maar het is niet dezelfde als die ik bedoel.
Mocht ik hem alsnog tegenkomen, kan ik wel vragen want ze zitten daar wel in de buurt.
De mensen die ik ken hebben een andere achternaam.



Geen probleem, hoor ;)

Agneta, thx :) Ze heeft me idd al heel veel emotie's gekost, ja, maar als je haar in t echt zou kennen, dan snap je wel dat ze t waard is :) Zeker na wat de osteopate heeft gezegd, van hoe gelukkig ze wel is nu, en dat ze vindt dat ze hier kansen krijgt.... Ja, dan smelt je hart <3

Het is leuk dat de merrie er nog is, maar een veulen verliezen, dat beschrijf je met geen woorden... ;(

Ooit hoop ik, hééééééél erg misschien, om ooit nog een veulentje van haar te vragen. Maar dat is geen prioriteit, en mss gebeurt t wel nooit. Ach, tijd brengt raad en dat zal alles wel uitwijzen dan :)

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:37

zoooo...die friese dame is opgeknapt zeg, vind het erg knap van je. Hoe gaat het met de schimmel?
Wat gebeurde er met longeren? Zette ze haar turbo aan?

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 17:24

De schimmel lijkt te stabiliseren, maar de uitslag op haar benen is een ramp :(
Heel haar achterbenen liggen open en niets helpt. Heb echt al alle soorten zalfjes en productjes aan gewreven |o


Longeren? Wanneer? Ze wordt al een tijdje niet meer gelongeerd eigenlijk, tot de infectie's verdwenen zijn.

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:17

Amigo_tje schreef:
Longeren? Wanneer? Ze wordt al een tijdje niet meer gelongeerd eigenlijk, tot de infectie's verdwenen zijn.


}:0 :+ :Z ehmmmmm...ik heb geen idee....volgens mij ben ik in de war met een ander topic ofzo, of het gaat niet goed met me 8)7 :roll: :?

Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:48

Hoi Ik las over je superfriezel em huidproblemen...

Wij hebben een kwpn'er met ook wat van die problemen, na overzetten op een voeding zonder melasse werd het al duidelijk beter! Let wel op dat je een granenmix koopt met vitamines erin, en waarvan deze niet zijn geperst met melasse!!

Ik hoop dat het ook voor jouw paard werkt!!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:00

Amigo_tje schreef:
De schimmel lijkt te stabiliseren, maar de uitslag op haar benen is een ramp :(
Heel haar achterbenen liggen open en niets helpt. Heb echt al alle soorten zalfjes en productjes aan gewreven |o


Longeren? Wanneer? Ze wordt al een tijdje niet meer gelongeerd eigenlijk, tot de infectie's verdwenen zijn.



heb je een foto van haar benen?
mijn fries heeft ook allerlei schubben en toestanden op zijn benen :o

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 10:28

Utrolig schreef:
Hoi Ik las over je superfriezel em huidproblemen...

Wij hebben een kwpn'er met ook wat van die problemen, na overzetten op een voeding zonder melasse werd het al duidelijk beter! Let wel op dat je een granenmix koopt met vitamines erin, en waarvan deze niet zijn geperst met melasse!!

Ik hoop dat het ook voor jouw paard werkt!!



Hey

Ze krijgt Quattro van Mijten en deze zijn goed bevonden door Ceara zelf, de handoplegster en mn DA. Als ik ooit ga veranderen, dan komt ze op EquiFyt te staan, maar voorlopig heb ik geen klachten van dit voer.
Ik dacht (sla me nie dood als t nie zo is), dat dit voer vrij laag met de meeste "slechte" zaken zit. Het is sober voer voor sobere rassen.
Feit is, dat haar lichaam compleet vervuild is, binnenin. Dus, dat vuil moet er ergens terug uit en dit zoekt zn weg klaarblijkelijk via de huid. Heel raar, maarja.

Geerke, ik heb de indruk dat haar uitslag vermeerderd is sinds ze op de kruidenmedicijnen staat. Dit is een normale reactie, gezien kruiden soms eerst vererging opwekken en dan pas verbetering. Ze plast ook beduidend méér, dus dat is zeker positief.
Ik wil gerust foto's plaatsen (heb foto's van vorige week ergens), maar ze zijn niet mooi :(
Ik stuur ze mss best in pm, want zie da ik nie zo leuke berichten krijg :? Er wordt nu wel een andere zalf aangedaan (weer een nieuwe :) ), dus we zien verder :D

Edit:
Geerke, ik heb ze je via mail gezonden. Nie verschieten, hé.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:34

@ Amigotje: niet onzeker worden nu hor! Als ze echt zo vervuild is vanbinnen, dan moet het er idd ergens uit! En het klopt idd dat de eerste 2 weken een verergering van de klachten kan voorkomen en daarna moet het langzaam beter gaan.
Persoonlijk zou ik niet vanalles gaan smeren, want je smeert het dicht en dan blijft het onderhuids broeien. Lekker met dr blote huidje in de zon, dan kan haar lichaam het werk zelf doen.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 10:45

Hey

Ik moet de open gekrabte wondes beetje insmeren, é, want de vliegen blijken gék op d'r te zijn :roll: Het is een nieuw soort kruidenzalfje van Taniya hier op bokt. Er moet een héél dun laagje op en dan kunnen de vliegen er zo niet meer bij.
De droge plekken worden zo gelaten, hoor, want anders kom ik nie toe met een potje :)) Ceara heeft grote benen :P

Maar de rest wordt idd gewoon vrij gelaten. Ik wrijf niks aan de schimmel (die lijkt te stagneren, joepie!). De kroeterige plekken worden ook zo gelaten op de benen. Enkel de open, soms iets bloedende plekjes wrijf ik wat in. En de plaats aan haar uier ook. Die huid is zo dun, dat de vliegen die in plekken achterlaten :?

En ze ís ook echt vervuild, ze ruikt naar t schijnt ook vervuild. Ik ruik dat niet, ik ken mn paarden hun geuren. Maar ze zeiden me dat ze zo'n ijzerige geur uitstraalde precies.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:48

ik hoop maar dat het snel beter gaat!
Waar is ze zo vervuild van dan?

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 11:52

Binnenin, hé ;) Ze heeft dus 2 infectie's, een bacteriële en een parasitaire. Die beestjes in haar, scheiden afvalstoffen uit die in haar lijf komen. Lever verwerkt ze naar de nieren, maar die kunnen niet alles bolwerken, dus die sturen uiteindelijk alles weer in het bloed. Vicieuze cirkel....

Sinds de kruidenmedicijnen die ze nu krijgt (ik zit halfweg, vermoed ik ongeveer) plast ze beduidend méér dan voorheen én zijn haar benen dus verergerd. Die benen zou dus bij t proces horen, want de afvalstoffen moeten érgens naar buiten. Bij haar is dat via de huid.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:42

Hoe gaat het nou met de merrie, slaat de kruidenkuur aan?