[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:40

Het is echt heerlijk hier, blauwe lucht, zonnetje en bijna geen wind :). Echt super!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:46

Hey allemaal! Oh heerlijk, ook lekker weer daar :D gaat iedereen met de paarden aan de slag?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:48

Had wel gewild, maar moet zo aan het werk.. Zou vanavond kunnen, maar dan moet ik eigenlijk ook nog even wat doen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:54

Ik ga zo lekker naar stal fietsen :). Lekker rijden!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:58

Veel plezier!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:05

ik ben nu ook aan het werk maar vanavond gaan we ook heerlijk rijden

en idd martine een heerlijke weekend voor de boeg.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:29

En: is iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Hier is het even iets rustiger, ben zelfs al weer helemaal bijgelezen....

Een longeercirkel a euro 10,- mwah, das goed geregeld zou ik zeggen....

Heikedenise: succes met de wedstrijd dit weekend

Mooie foto's in het bollen veld nouvel

Dable is ook een mooi paardje zeg!

Esther, die foto liggend is ook erg lief!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:45

Tweety is weer wat losser in zn rug, maar nog niet helemaal lekker.

Ik heb de laaatste tijd ook wat twijfels f het zadel nog wel goed ligt, en volgens mij moet het sowieso opgevuld worden.

18 april komt er iemand controleren. (Van Hipica, iemand ervaring mee?)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:58

Ohhhh wat was het toch lekker weer vandaag :D. Ben nog helemaal aan het stuiteren want.... Ik heb vandaag voor het eerst gesprongen met Shaggy, nou ja een huppeltje gemaakt *\o/* :):). Is de eerste keer dat ik met Shaggy heb gesprongen en het was voor mij ook al jaren geleden :P.

De eerste keer draafde die er gewoon weg overheen en nam balk mee :P, tweede keer draafde die er weer over heen maar bleven de balken liggen en ach ja drie maal scheepsrecht toen sprong die en galoppeerde die daarna netjes door :D. Moest even wat meer been geven tussen drafbalkje en hindernis in ;). Daarna had Shaggy zo de smaak te pakken dat ie in de galop ook even de hindernis wel wilde nemen maar toen heb ik hem toch maar even duidelijk gemaakt dat ie gewoon rechtdoor moest :=.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:36

Femke hoop dat ze wat vinden voor z'n zadel.. Wel gelukkig dat ie weer een stuk soepeler lijkt!

Esther gaaf!! :D haha dat gaan jullie dus wel vaker doen? Wel een keer foto's maken he ;)

Oeeeeff ik ben kapot, nu al een paar dagen dat de stal/tuinjongen er niet is dus moet weer zelf uitmesten _O- daarnaast zijn we nog steeds aan het knutselen enzo, tegeltjes op de muur aan het plakken bij de wasplaats, dat soort gedoe. Van 's ochtends vroeg tot euh, nu net bezig geweest :z gelukkig was het heerlijk weer <3 verder lekker met Mouza, Mabrouk en Darius gespeeld en ze allemaal lekker geborsteld en gewassen, en nog een poos met Kalife op de grond bezig geweest, wat is dat toch een lief, oplettend paard! Heb ook weer foto's gemaakt, met de nieuwe longeerring :') whaha met dat mooie weer is het veel leuker om foto's te maken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:55

Ik zal de volgende keer voor foto's zorgen ;).

Hahahaha aan luxe ben je snel gewend he ;). Wel goed bezig geweest zo te horen :D. Wel lekker weer om de paarden te wassen idd, ik moet nog even wachten tot het wat warmer wordt :P.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:20

Goed zo :D
En ja whaha, nou ja hij doet normaal gesproken voornamelijk het zware werk, ideaal op zich.. En als ik me een dagje niet lekker voel, kan hij ook prima longeren, borstelen en de paarden wassen enzo.. Inderdaad wel een hele luxe ja :=
Ja zonde, kan me voorstellen dat je de paarden daar na weer een modderbad ook wel eens zou willen afspuiten :') hier worden ze op zich niet zo vies, al dat zand dat valt er toch gewoon weer af, maar het is echt om even af te koelen.
Had nog een paar foto's gemaakt, oa van de longeerring (oeps ik zie nu dat het er wel een beetje veel zijn geworden, nou ja.)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De arabier ook eens een keer, die zien jullie hier ook nooit :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:56

Leuke fotos!
En wat is pupje groot geworden! Heel wat anders dan dat kleine dingetje wat ik in mijn handen had in November ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:58

Heerlijke foto's, en wat een schattig hondje :D.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:01

Tsjonge Martine,jullie heb het mooi voor elkaar daar! +:)+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:37

mooie foto's martine

esther heerlijk op een roze wolk dus :D

hier gisteren mijn lieve paps mee genomen naar stal en die heeft even foto's gemaakt
ook maar gelijk ons nieuwe setje aangedaan :D

Afbeelding
in het grijs

Afbeelding
<3

Afbeelding

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:02

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:00

Woow wat heb ik lang niet gereageerd, heb wel braaf alles meegelezen.

Wat een leuke foto's zeg!! i love pictures :D

Hier dus maar 1 van me knappe pony die nu helemaal aangekomen is, mist alleen nog merendeel van de bespiering. Maar ze ziet er al stukken beter uit als dat ze kwam! :D

Afbeelding

1 mei gaat ze lekker vakantie houden op het land, 1 september komt ze er vanaf en gaat ze 2 maanden doorgereden worden :)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:00

Loversyl, wat een mooi paard zeg!! Is het een hengst??

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:04

@ Loversyl: leuk paard. Mooi hoofd. Maar als ik de blik zie wel een introverte. Denk dat hij wel wat tijd nodig heeft om zijn draai te vinden als hij bij je is.
Veel plezier met hem!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:58

Dank jullie :D Ja pupjes zijn groot geworden he! Die lichte is ook zo'n leukerdje, die zouden we eigenlijk weggeven maar toen die man haar kwam halen wilde hij haar niet omdat ze te lelijk zou zijn..
Maar het landje begint er leuk uit te zien zo he? We hebben van een goede vriend die een strandtent heeft maar van decor gaat veranderen ook nog een paillotte, euhm hoe zeg je dat, zo'n houten/rieten afdak voor in de tuin gekregen, die zijn ze nu aan het installeren :)
Oef gisteren weer een drukke dag gehad, het was bloedheet en dan alles schoonmaken, pfffff. Heb de paarden ook maar lekker laten sukkelen op een douche na want ze waren zo suf met die hitte.

Denise woow gave foto's, wat issie GROOOOT!! Stoer :D

Loversyl leuk paardje zeg!

Michelle zo ze ziet er zeker beter uit!! Wordt een knappe dame zo zeg, ben benieuwd hoe ze er na nog een paar maandjes weer uitziet :) haha en twee arabiertjes op een pagina hier, dat komt ook niet vaak voor :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:04

Michelle: Ze ziet er inderdaad al een stuk beter uit zeg! Lekker dat ze straks naar het land mag :).
Martine: Hahaha dus jij hebt straks je eigen beachbar in de tuin :P.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:42

BrankaZ schreef:
@ Loversyl: leuk paard. Mooi hoofd. Maar als ik de blik zie wel een introverte. Denk dat hij wel wat tijd nodig heeft om zijn draai te vinden als hij bij je is.
Veel plezier met hem!

Ja ik denk het ook wel.
Toen we een rondje met hem wilde gaan lopen was hij helemaal van de kaartXD
We doen alles gewoon lekker rustig aan.
Alles is ook nog nieuw voor hem, poetsen vind hij wel heel lekker maar de 1e keer dacht hij ook wat doe je nou weer, haha.
Wortels begint hij te snappen maar koekjes nog niet echt.
Komt allemaal vanzelf met geduld

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:44

Ik vind die lichte helemaal niet lelijk.. Maar ik moet zeggen, ik vind altijd alle puppies mooi leuk en onwijs schattig.
Hoe warm is het nu bij jullie?
Ik vind het echt allemaal er steeds leuker uit zien!! :D Ik vind je arabier ook echt zo schattig!!

Ja ben ook benieuwd over een paar maandjes, zich nog even lekker dik eten op het land en dan weer keihard aan het werk. (ze blijft op het land ook gewoon gereden en gelongeerd worden voor der conditie) Anders kan ze na het land niet gelijk door om doorgereden te worden.

Momenteel heeft ze echt schijt aan me, als ik erop ga zitten wilt ze het liefst bokken, rennen en stijgeren. Ze gaat momenteel heel erg veel in protest. Ook bij mijn instructie. Bij mijn nicht daarin tegen doet ze dat niet zo erg. Maar me nicht heeft der 8 jaar gehad ofz. En ze is nogal moeilijk met rijden. Vandaar dat we besloten hebben der weg te brengen ervoor!

Verder aan de hand is ze onwijs lief en echt een schatje. Behalve afgelopen Dinsdag toen is ze met wandelen onderuit gegaan. Mevrouw dacht lollig te zijn en bij elke tegenkomende auto keihard om me heen te rennen. Vlak voor de manege deed ze dat weer, en ging ze op der plaat.

Dat ze zolang naar het land gaat is vooral voor mij.. Ik heb momenteel niet de 'lol' erin die ik zou moeten hebben. Ik baal er gewoon van dat ik er niet lekker op kan gaan zitten en gewoon normaal kan rijden. Ook buiten is het een drama. Nu ben ik de laatste tijd erg bang om te vallen WANT
ik ben nu 14.5 week zwanger, dus durf haar ook niet aan te pakken op de momenten dat het nodig is omdat ik dan alleen maar in me hoofd heb, wat gaat ze uithalen?? Rennen, bokken of stijgeren? Dus kan ze de periode dat ik zwanger ben en ga bevallen gewoon rustig staan en hoef ik niet iemand anders te regelen en dergelijke.

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:57