[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:13

_O- whahahahaha ja joh, heule sexy boer!!! :+
Wat een mooie foto's, ziet er zeker netjes uit hoor!

Lache Ilona, dat heb ik dan weer gemist. Maar hiervan kun je uitzending gemist tot in de treure bekijken whahaha! Zal proberen een print screen te maken, maar ik heb geen idee of dat dat lukt.

Cyrina

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:16

Dat ziet er lekker ontspannen uit!

Cloris; whhhoeeee bijna Z!!!!!!

Elize; ik lach me echt rot, hoe krijg je het voor elkaar!

Ilona; ik heb hem nog niet te koop staan, het voelt zo rot, net op de wereld en dan al te koop staan... maar ja het moet wel gebeuren. Ik denk dat ik op de keuring het maar kenbaar ga maken door een briefje op de stal te hangen ect.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:20

Mies: You go girl :# .

Cyrina, dat begrijp ik maar al te goed!! Vind het sowieso heel knap hoor, te koop... toch je eigen fokproduct!! En nog eens van van Taco... Moeilijk hoor! Maar de keuring is misschien wel een uitgelezen kans ervoor! :j

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:21

nombrado schreef:
hmmmm...overstappen....
Zo onlogisch eigenlijk.

Mijn bevindingen van paarden die in stap gigantisch overstappen, voel ik als slapheid in de achterhand, waardoor ze meer snelheid moeten ontwikkelen om niet om te vallen :+
bovendien zal een paard zelf wel weten wanneer in te stappen en wanneer over....hij weet nl precies waar zijn middelpunt zit, om niet om te vallen met lopen. 8-)

ik denk dat ze nombrado's stap ook heel laag beoordelen.
Nombrado stapt niet of nauwelijks over, beweegt vanachteruit. Verzamelen kan ie als de beste.strekken ook super, galop mooi rond vanachteruit...
kort gebouwd...tjsa.....

Dat gigantisch overstappen is ook niks nee, paarden die dat doen hebben idd vaak veel moeite met verzamelen. Maar ik vind wel dat een paard gewoon moet kunnen overstappen, ook een barok paard. Hij is dan wel kort gebouwd, maar dat betekend ook dat de afdruk van de voorvoet dichterbij is toch :+ En dat moeten ze wel kunnen halen en er ook overheen kunnen, bij een midden- of uitgestrekte stap. Tenslotte hoeven ze bij die oefeningen ook niet verzameld, ze moeten gewoon beide kunnen in en uitschuiven.

Stappen ze giga over lukt het een niet, stappen ze kort lukt het ander niet.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:23

Prinslover schreef:
Mies: You go girl :# .

Cyrina, dat begrijp ik maar al te goed!! Vind het sowieso heel knap hoor, te koop... toch je eigen fokproduct!! En nog eens van van Taco... Moeilijk hoor! Maar de keuring is misschien wel een uitgelezen kans ervoor! :j

Ja en dan is hij ook nog eens goed gelukt! (vind hij zelf overigens ook :D, hij vind zichzelf bijzonder goed gelukt, hahaha )
Hij krijgt trouwens zijn vaders hoofd, dat wordt al echt duidelijk.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:46

@ Mies, dat ziet er keurig uit... Lekker ontspannen, zo zie ik het graag!

En wbt mijn act... Dat komt helaas niet erg geloofwaardig over. Ik heb volgens mij nog nooit zo onnozel gekeken als toen, toen ik tot de ontdekking kwam dat ik naar de staart van het paard zat te kijken ipv naar de oren :D

Even iets anders...

Ik zit met een probleem met een van mijn trainingspaarden...

Ik heb haar altijd los meelopen (dus zonder halster oid) en dat gaat altijd goed, behalve...

Een of 2 dagen voordat ze hengstig moet worden. Ik heb het uitgetest en je kan de klok er op gelijk zetten.

Zodra ze hengstig moet worden moet ik haar visueel "aanlijnen" (dus touwtje om haar nek oid) want anders neemt ze de benen. Niets schokkend, want als ik haar roep komt ze wel weer terug, maar het opvallende is, dat ze keer op keer naar een baal kuil toe rent. De biksbak (die open staat) rent ze steevast voorbij en ze gaat altijd linea recta naar een baal of kruiwagen met kuil. Of deze nu naast het biks staat, op zijn oorspronkelijke plek of juist op een hele andere plek, ze rent (en ik denk dat ze het gewoon ruikt) in een rechte lijn ernaar toe...

Dit sterkt mijn vermoeden dat zij, met name in die bepaalde periode, een bepaalde voedingsstof te kort komt...

Dat het om een eiwit tekort gaat lijkt mij sterk, iemand anders een suggestie?!?! Paard geeft duidelijk aan dat zij iets mist... Maar wát?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:57

Ik hou het weer eens niet bij! :o

Mooie foto's van Xantha op Horse Event, jammer genoeg was de Lusitano-stand zaterdag niet in actie, zag er wat troosteloos uit zo'n kale plek in de rij.

Mies, ziet er fijn uit hoor!

Cloris, geen foto's van demo of wedstrijd?

Lobke, jammer dat punten en gevoel niet overeenkomen. Maar als je zou moeten kiezen...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:59

Oh? Ons was gezegd dat de zaterdag bezet was...

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:12

Elise: als ik het vergelijk met mensen zou ik kunnen bedenken dat er extra behoefte is aan bepaalde mineralen (bij mensen ijzer ivm bloedverlies?) Wellicht is dit bij paarden ook zo?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:14

Hmmmmm heb ik ook aan zitten denken, maar ik betwijfel of het ijzergehalte in kuil erg hoog is...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:14

Hoi hoi allemaal,

Vandaag kreeg ik het bericht van mijn vrienden of ik interesse had in hun dravershengst, en ik ken hem al, maar hij is dus te koop als hij toch niet snel genoeg bleek te zijn, en ze denken bijna zeker van niet, want hij is te rustig, dan wordt hij gecastreerd en ingereden en kan ik hem overnemen, hij is superverkeersmak en gehoorzaam en is heeel donker bruin tegen zwart aan, zonder witte haren en of aftekeningen, en ongeveer 1,58 m en heeft wel iets weg van een zwarte andalusier, met dr golvende dikke manen en staart, nu nog iets te dun ivm dat een vriend altijd te vaak met harde borstel overheen gaan, en dus dikke bossen haar in de borstel krijgen aaaaargh :7 , maar bij mij gaat ie lekker dik en lang worden.

En als ik hem eenmaal heb overgenomen en of eerder al als het zeker is dat ik hem overneem zeker proberen hier de fotos te plaatsen.

Dus geen andalusier en of een of ander barokke paardenras hahaha

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:19

Suelza schreef:
Hmmmmm heb ik ook aan zitten denken, maar ik betwijfel of het ijzergehalte in kuil erg hoog is...

Paarden verliezen (volgens mij) ook geen bloed tijdens de hengstigheid. Wellicht hebben zij behoefte aan andere mineralen? Die zitten volgens mij wel in kuil. Welke, dat weet ik dan weer niet :D

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:21

Wat leuyk ragdollcat!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:38

Nee paarden verliezen geen bloed, maar kunnen wel ijzertekort hebben.. Mineralen zou kunnen, maar dat is wel heel breed...

Lastig...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:05

Soeske: ja, leek echt of hij het begreep ofzo :) gelijk veel vriendelijker in zijn box ook..

Bitje: ja ze zijn gelukkig allebei erg vriendelijk :)

Anouk: ja het klonk idd allemaal erg goed. Uiteindelijk begonnen zich echter terug te trekken, de vrouw van de koper was het niet eens met zijn uitgave ofzo. Het verhaal duurde al een paar dagen en het kwam maar niet rond. In de tussentijd kwamen er nog een paar mensen langs om te kijken, die allen zeiden dat er niets mis is met hem, hij is gewoon een strenge hand gewend, geen vrouwengedoe :o? nou ja ik probeer het dus nog een keer met hem. Darius is zo'n schat, ze hebben zo lekker gespeeld die twee!

Wenda: ja, hier zegt iedereen nu dat er niets mis met hem is, dat het gewoon puber streken zijn en ik te lief voor hem ben, tsja je kent het wel hier die mannen ;) Hoe gaat het nu met jou en Tornado? Dat is de arabier toch?

Saida: haha ja, ik voelde me wel een beetje stom hoor, maar ach je vaart maar een beetje mee in het leven he.. En ja, nu gewoon altijd kort vastzetten, geen lekkernijen meer, en wat meer echt aan het werk zetten onder het zadel. Rintske staat dus gezellig samen :) fijn zo'n leerzame les. LOL en als het zulke mannen zijn dan zie ook ik liever een vrouw op een kalender.. De zwembroekjes maken het helemaal af he ;)

Regine: leuke foto's, ze ziet er kalm en trots uit :) het ging dus erg goed, mooi zo! En ja het lijkt er wel op dat het keerpunt bereikt is, hij is zo veel vriendelijker, hij voelt het wel aan denk ik. Gek want hij is gelijk heel goed aan het been, voorheen was dat wel anders! Slaloms zijn ineens ook heel makkelijk te rijden op zit, en bij het van hand veranderen in galop springt hij gelijk goed over :) moet wel bekennen dat ik hem nu weer op stang rijd, zou het liever niet doen maar hij is nooit anders gereden behalve de voorgaande paar maanden door mij, en hij was toen ook erg stug, nu hoef ik de teugels weer amper te gebruiken.. Hier in Tunesie rijd bijna iedereen met hun paarden met stang, het zit er zo ingestampt hier..

Karina: jaaa het gaat ineens weer goed! Moet zeggen dat jouw comment ook wel in mijn hoofd was blijven steken, die zei namelijk hetzelfde als het stemmetje in mijn hoofd.. Dus toen er strubbelingen kwamen met de koper heb ik het gewoon nog een keer geprobeerd, wat consequenter ditmaal, en hij reageerde er erg goed op :) jij rijd veel bitloos he? Ik rijd hem nu weer op stang, op trens reageerde hij zo slecht, hij was op stang afgericht zoals dat hier gebruikelijk is... Hij ging zo slecht op trens, was totaal niet meer aan het been en ging alleen maar aan het bit hangen, en probeerde steeds onder me vandaan te lopen :S met stang gaat hij dus veel beter, maar zie het een beetje als een noodoplossing, dus niet helemaal eerlijk... Zou iets bitloos een uitkomst kunnen zijn? Heb er al veel over zitten lezen, en ik rijd toch enkel recreatief..

Marielle: ja hij blijft dus toch :)

TM51

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:05

zeg dat ;) Ik zou me sowieso veel meer in voer moeten verdiepen...

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:28

Regine: Ziet er leuk uit die foto’s. Altijd leuk als er onverwachtse foto’s opduiken.
Leuk hoor, broer en zus zo bij elkaar.
Lipi vind ik echt een leuk paard.

Saida: Haha, wat een grappige kalender. Hangt die in je wc? Haha.

Frank: Apart gezicht, jij op Sam. Wel leuk.

T/m 52.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:40

Cyrina, als ik nog een PRE koop, dan zal ik er ook op letten dat die een goede stap heeft. Maar een paard wat het van nature niet mee heeft, daarvan kan de jury toch ook niet verwachten dat hij overstapt? Ik hoef geen 8 voor de stap, maar een 5 of 6 omdat hij mooi over de rug stapt zou toch moeten kunnen. Hij verruimt het kader, maar stapt niet over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:44

Mies: Ziet er idd goed uit zeg :))

Pfff, net stage gehad, was echt hectisch :=

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:46

Suelza schreef:

Ijzer niet, maar eiwit wel....
Het bevat ook een hoog caroteengehalte, oftewel vitamine A, wat weer goed is voor de weerstand en vruchtbaarheid!
Taraa! Je hebt dus naar alle waarschijnlijkheid idd gelijk! ;)

cloris schreef:
Oei even kijken of ik dat zo 123 kan, Piropo is een raket die wacht om afgeschoten te worden, flitsend aan het been en heel snel in de beweging en met heel veel voorwaardse drang. Wat ik ken en voelde bij Rints ligt daar het verschil tussen deze twee, Rints is trager in de beweging, en minder flitsend aan het been, verder heeft ze meer moeite haar benen op te tillen zeg maar zeker in het ondertreden (dus niet zo snel in de beweging) maar ik heb ook nog geen Fries meegemaakt die dat makkelijk vindt ;) Ze zijn over het algemeen wat taaier zonder dat ze daarbij sloom hoeven te zijn want dat is het niet.

Heb je dat ff mooi uitgelegd! ;)

zasread schreef:
Zie ik nou net foto's van Regine en Capriola voorbij komen op Boer zoekt vrouw???

Hahaha! Ik had de foto's ook gezien maar kon ze niet meteen plaatsen.
En even later zag ik een flits van een brief met onderop 'Regi' staan (meer zag ik niet omdat er een hand voor zat) en de naam Capriola in de brief.
Nouja, 1 en 1 is 2, hè?
Alleen vroeg ik het vanmorgen eerst maar netjes via PB, ipv meteen op het forum.....
Zie ik hier dat het allang en breed bekend is hier, hahaha! _O-

Kelly -> Wat een genot om te kunnen zeggen; MIJN kanjer! :D
Show ging weer super las ik, idd gaaf allemaal hengsten bij elkaar zonder problemen.
Bij de pensionstal van Rintske hebben ze wel allemaal een eigen stukje land, maar we mogen ze ook bij elkaar zetten.
Ze kunnen elkaar allemaal zien, en met hun buren kunnen ze gewoon neuzen.
Rints stond eerst met het Buehne en Rakker, maar die mochten halverwege de zomer niet meer op hoger gras staan ivm gezondheidsproblemen.
Omdat ik het ook weer zonde vond om Rints op een hele kale weide te laten staan terwijl ze zelf nog een mooi stuk gras heeft heb ik haar toch in dat landje gezet.
Ik merk dat ze dit toch fijner vindt, want bij Buehne was ze continu op haar hoede en kon ze nergens rustig blijven staan grazen.
Buehne is nl dominanter dan Rintske.
*slurp* Die Lustroso is een plaatje om te zien!
Het lijkt alleen op diverse foto's of hij z'n rug wegdrukt.

Madelief -> Hihi! Volgens mij ben jij weer een paar cm groter gegroeid met de complimenten over Furia! ;)

Laura -> Lekker weekendje weg geweest.
Je kan iig niet zeggen dat jullie het weekend hebben verslapen, hahaha!

Judith -> Ik denk dat de meeste jonge boeren van dit programma wel op zoek zijn naar een vrouw, maar ook voor het spelletje meedoen.
En wie weet zit daar toch de vrouw tussen waarmee het echt goed klikt!
De oudere boeren zijn denk ik echt wel echt op zoek. :j

Frank -> Ondanks de iets minder geslaagde heenreis ;) toch nog een leuke dag gehad op het HE.
Nogmaals bedankt voor je kaartenaanbod!
Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt mij te massaal en daar hou ik niet echt van.
Of ik moet echt ergens gericht voor gaan zoals afgelopen januari naar de Friese Hengstenkeuring.

Lobke -> Ik zwaai even terug! :wave:

Elise -> Wat een stunt weer, daar moet je idd Elise voor heten, hahaha! _O-

Michelle -> Leuke foto's weer!
Geen wedstrijd afgelopen weekend?

Ragdollcat -> Een paardje op het oog! Spannend!
Ben benieuwd wat het wordt!

Eline -> Als zo'n kalender in mijn wc zou hangen zou ik telkens van het lachen niet meer kunnen poepen denk ik! _O-

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:48

Martine voor het gemak sla ik gewoon maar alle pagina's over,...

*\o/* F *\o/* L *\o/* A *\o/* V *\o/*I *\o/* O *\o/*

Tornado is de schimmel, Sife de arabier die eerst zwart was en nu een bruine gespikkelde schimmel schijnt te gaan worden,... _O-
Oh en waar ik ergens anders hoorde dat mijn tijdelijke verblijfsvergunning een maand geldig zou zijn, :? krijg ik hier te horen dat ie geldig blijft tot de officiele komt,... dus ik kan gewoon vertrekken en terugkomen wanneer ik zou willen, wel met een uitreiszegeltje dan.
Holland here we come! :9k

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:01

@Cyrina, wat een heerlijke dondersteen, die Arrojado!

@Bitje, gave foto zeg.

@Mies, bof jij even zeg, twee van die mooie dames op stal!
Shannon ziet er goed uit joh.
Ze is nu echt volwassen om te zien, het puppie is eraf!
En wat doen jullie het goed.

@Cloris.
Leuk dat de demo zo goed ging.
Grappig is dat he als die penny meisjes zo op je paard reageren.

@Sanne, wat vreselijk balen zeg dat Igneo weer hoest :(:)
Je les was in ieder geval wel leuk!
Foto's?

@Jus, hahaha ik zie het al helemaal voor me!

@Regine, ik hoop dat jij foto's van Elise hebt (future guys) ik had net mijn toestel niet bij me op dat moment. :(

@Karina, niemand in de LVN stand???
potverdikkie en wij mochten niet op zaterdag!!!!! :( :(

Vandaag weer lekker een ochtendje gewerkt en nu lekker rustig aan.
Ben nog steeds moe van het weekeind.
Morgen heb ik les op Xantha!!
Heb er zin in.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:28

Elize ik weet niet wat het kan zijn met je merrie, ik heb in stal altijd zo'n rood mineralen blok hangen zodat Capriola zelf kan likken wat ze nodig heeft :+ whaha die zin is raar :D
Maar ik neem aan dat jij die blokken ook wel kent.

Ik kwam nog 2 foto's tegen bij een bokker, hele mooie van jou:

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:32

Mies, leuke fotos!
Regine, fijn dat het HE goed ging!
Elise, haha, gek mens ben je toch
Ragdollkat, leuk, ben benieuwd naar fotos!

Vanmorgen even met Gimly en een vriendin en haar hond naar t strand geweest. Maar bne nog steeds ziekjes en heel erg moe..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:36

Jum, jum! Xantha in the picture... Goh, wat is dat toch een kwijlmerrie :~ . Debby, hihi, nog steeds aan het bijtanken!

Suus: Beterschap! Hopelijk heeft de zeelucht je goed gedaan!

Saida: Had je trouwens al je pelham uitgeprobeerd? En?

Madelief: Hihi, jaaa, leuk zeg die complimentjes hihi! Fuur die gooit zo de moves eruit! Ach, als jij nog ff blijft lessen, rij je ook zó met hem weg (nog meer dan je al doet ;) ).