[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cojolly

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:30

PatriesjeMR2 dat dekje vind ik zo gaaf. Kwijl

Bovendien zijn Rodje en ik het die zo hoog door de bomen lopen knap he! *LOL*

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:03

Cojolly... echt heel knap dat lukt mij echt niet.. zo door de bomen Haha!

Hoi Lisenka ook hier?? Welkom Haha! Binnekort kom wel weer eens even langshoppen Knipoog
Is er ook weer een rassenshow dit jaar bij het concours?
Peter staat er met een stand van Gerlok. Dus als je nog een maaier oid nodig bent... Tong uitsteken

Wow Dinkey, volgens mij ben je echt heel druk. Succes met klussen en verhuizen!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:42

Ja, veel succes Dinkey. Ja

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:03

Oh jee, dit is echt een huiskamertopic aan het worden. En ik ben he-le-maal niet bij met lezen... Bloos Maar ik heb goede voornemens Schijnheilig

Ik heb laatst een lesje gehad op de "manegepony" Clown van David. Neapolitano Romania is een goed gekeurde Lipizzaner dekhengst in Nederland en het halfbroertje van mijn paard. Een errug leerzaam lesje, want het viel vies tegen die na te rijden. David heeft hem nog niet zo lang in training. Daarvoor is Romania opgeleid door een ander tot Z1. Die rijmethode was echter niet helemaal volgens de boekjes, waardoor het paard erg wantrouwig is om de hand aan nemen. Dat betekent dus zo min mogelijk hand en zo correct mogelijk met je zit (op een mega rondribbig smurfje Tong uitsteken : moeilijk!) en been rijden. Kortom: een hoop "leermomenten" Knipoog Niks geen knopjes uitproberen, maar echt back to basics.

Afbeelding

Oke, ik heb mijn ding gedropt. Nu even bijlezen Lijst

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:16

Leuke foto.
Ik schrok wel even,hij lijkt zo vreselijk op Ligon.
Roept weer een hoop op.
Zou dat ooit minder worden?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:17

Leuke foto.
Ik schrok wel even,hij lijkt zo vreselijk op Ligon.
Roept weer een hoop op.
Zou dat ooit minder worden?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:21

Het wordt ooit minder, maar helemaal gaat het volgens mij nooit weg. En dat moet je denk ik ook niet willen. Ik heb hetzelfde met mijn vorige kat, is al 4 jaar geleden overleden, maar nog krijg ik een brok in mijn keel als er ineens iets naar haar verwijst. En ik hoop eigenlijk dat dat zo blijft, ik wil haar iig zeker niet vergeten!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:22

Hallo,

Ik heb al twee mensen uit groningen gespot, leuk !

DinkeyGirl , aan het verven, vreselijke bezigheid maar als het resultaat maar mooi word, gaan jullie nog verhuizen deze maand ?

Soeske...opgetreden, heb dus maar even in je profiel gekeken wat je daarmee bedoelde, maar je speelt in een band, leuk man!
Ik zu dat nooit durven, heb respect voor je.

Linenka, heb ook je site even bekeken, mooie hengst hebben jullie.

Raar weer vandaag, het ene moment regent het, het andere moment schijnt de zon volop.
Ik ga strax even naar de paarden, even kijken... mag de komende 4 weken nog niet rijden, ik heb een hersenschudding.
Of herstelende van een hersenschudding , ik ben twee weken geleden in galop eraf gevallen met mijn hoofd tegen een bakpaal.
Vrijdag voor het eerst even weer even naar buiten geweest, en dan naar de paardjes natuurlijk, een stalgenootje had me opgehaald. Jacolien had me zo te zien niet gemist want die had het veel te druk met andere dingen in het land Bloos .
Ik ga zo maar eens kijken hoe het vandaag is.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 17-12-06 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:26

Ik ga straks met elmiran oefenwedstrijd rijden, uiteraard plaats ik de rijfoto's hier. Knipoog

Foogul, geweldige foto! Kwijl

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:47

Foogul wouw wat een mooi paard Kwijl
Pipi zal inderdaad nooit wennen, ken het gevoel bij ons op stal staat nu ook een paard wat precies op Jolly lijkt dat blijft pijn doen Ach gut
Picasso ben benieuwd naar de foto's Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:58

Nagelbijten / Gniffelen haha kunnen we gelijk wedstrijd rijden in de regen oefenen Nagelbijten / Gniffelen wat een rot weer.

Foogul: Kwijl

Weet het bijna zeker, als ik zover ben dat ik 2 paarden bij huis kan zetten en een goeie baan &diploma's heb dan ga ik ook voor een andalusier!
Nu heb ik al een super paardje en die gaat ook voorlopig niet weg Haha!. Als ik nog goeie plaatsen kan regelen wil me pa wel met mij naar Appasionata Haha!.

Nog een vraagje.
Rijden jullie veel met stang en trens? zie het de laatste tijd wel vaker bij andalusiers en lusitano's. Heb er zelf wel eens mee gereden sommige vinden het onzin dat ik ermee rijd maar zelf heb ik het idee dat ik meer controle heb, en het voor t paard ook een stuk duidelijker is, oprichting is veel beter en de zijgangen gaan een stuk makkelijker. Vond het geweldig om er eens mee te rijden dan lijkt het ook een heel ander paard Haha!. Binnekort gaat ze voor de slee dan hang ik er liever wel een stang bij in voor de zekerheid (moet er natuurlijk wel eerst sneeuw vallen Nagelbijten / Gniffelen).
Vandaar dat ik er eens onder t zadel mee ging rijden om te kijken hoe ze erop reageert. Rijd er verder niet dagelijks mee, vooral nu ze wat meer stil staat vraag ik toch niet zoveel van d'r.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:03

ik rij niet met stang en trens, ik vind dat alles eerst bevestigd moet zijn op een trens, voor dat ik daarmee ga beginnen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:09

leonietje: balen dat je een hersenschudding hebt. Maar als je dan naar de paarden gaat heb je dan niet de neiging om toch stiekem te gaan rijden? Clown

Amable: dat hebben wij ook vaak t wordt idd over een tijdje wel minder maar het blijft gewoon moeilijk als je weer oude foto's of fims bekijkt. Onze dieren zijn eigenlijk bijna t zelfde als familie (klinkt raar Nagelbijten / Gniffelen) ik vond het zelfs al vreselijk toen er een vis ziek was. M'n moeder wilde geen nieuwe medicijnen halen ze had gezegd de medicijnen zijn 15 euro en een vis nog niet eens 5 euro Verdrietig arme vis Clown .

Ergste was toch wel t paard van m'n moeder, die ging af en toe liggen en dan kon ze niet meer op staan (was al erg oud). Gebeurde dus weer en toen hadden ze de veearts gebeld om haar in te laten slapen, en net toen hij er was stond Miranda dus weer op Verdrietig maar toch hebben ze d'r in laten slapen. Was toen nog te klein maar moet voor m'n moeder wel moeilijk geweest zijn.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:15

Ik denk dat je eerst de basis voorlopig helemaal compleet moet hebben voordat je een stang en trens erin gooit.
Je ziet het inderdaad vaker bij Lusitano's en Andalusiërs omdat zij het vaak gewend zijn vanuit Spanje of Portugal, en ze hebben een laag gehemelte waardoor vaak het bit irriteerd.
Ik zou het niet doen als je paard het niet gewend is, leer eerst eens gewoon van een bit af te blijven. Want kan jij ook je handen naar voren doen, zodat 'ie dan normaal blijft lopen? Enz. enz.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:08

cojolly schreef:
Foogul wouw wat een mooi paard Kwijl

Jammer dattie zo'n 15 cm stokmaat mist... maar verder wel een echte meneer. Ondanks z'n kemphaantjes-formaat zit er wel een echt BRUL op Haha!

Coyolly, als het een beetje meezit worden we in het voorjaar stalgenoten Ja Mijn vriend heeft een stal bij Nakita gereserveerd.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:13

de basis was toen goed anders was ik er ook niet aan begonnen Clown.
Nu is ze gewoon wat stijf dus verwacht er ook niet teveel van. Ben nu meer aan t buiten rijden, weet zeker dat ik haar in t voorjaar dressuurmatig wel weer aan t lopen krijg. Ze was eerst zo makkelijk, een kneep in de teugel en ze liep al nagevelijk, kon m'n handen dus zeker wel ontspannen.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:18

Foogul wat leuk het is echt een gezellige stal, wanneer kom je zo ongeveer dan. Haha!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:22

cojolly schreef:
Foogul wat leuk het is echt een gezellige stal, wanneer kom je zo ongeveer dan. Haha!

Het paard wordt eerst nog enkele maanden doorgetraind door de stal waar ze nu staat, omdat mijn vriend momenteel een hernia heeft... Ach gut Maar als alles goed gaat (duimen!), dan zou het maart moeten zijn. Tis nog een jong paard, dus wel willen eerst lekker veel met haar het bos in.

Patty is een vriendin van ons, vandaar Knipoog

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:26

HIHI leuk ken je Josje van polo ook een vriendin van patty die is als het goed is vandaag gekomen, sterkte met je vriend, erg pijnlijk een hernia, bij ons op stal waren er al 2 mensen mee uit gevallen, gaat nu weer wat beter met ze

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:43

Hi Foogul...wat een herlijk koppie heeft dat dier zeg.

Ik mis de lessen van David wel nu hij niet meer naar Deurze komt. Maar naar Kuinre is me dat te ver helaas. Die les van Piet Bakker staat nog steeds in de wachtlijst, maar ik heb het even te druk om een afspraak te maken. Het bevalt mijn kennis wel goed in ieder geval.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:00

PatriesjeMR2 schreef:
Hi Foogul...wat een herlijk koppie heeft dat dier zeg.

Ik mis de lessen van David wel nu hij niet meer naar Deurze komt. Maar naar Kuinre is me dat te ver helaas. Die les van Piet Bakker staat nog steeds in de wachtlijst, maar ik heb het even te druk om een afspraak te maken. Het bevalt mijn kennis wel goed in ieder geval.

Je kunt natuurlijk zélf proberen om bij Wim & Astrid weer wat lessen op poten te krijgen in Deurze, maar weet waar je aan je begint Haha! Kost toch een hoop tijd om het te organiseren Ja

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:36

Zo het gaat het super hard hier. Ik was er even een weekje tussen uit wegens verbouwing, maar moet wel heel veel bijlezen. Maar mijn huis is klaar en het is toch altijd meer werk dan verwacht maar het resultaat is toch mooi geworden. Door de verbouwing zat ik af en toe een beetje in tijd nooit met de paarden, maar gelukkig waren er allemaal lieve mensen op stal die ze toch lekker verzorgd hebben. Vorige week zondag had mijn dochtertje nog wedstrijd en door alle stress en rotzooi van de verbouwing toch even tijd vrij kunnen maken om naar wedstrijd te gaan en met resultaat een mooie beker en een oranje lintje. Door de drukte heen was ik woensdagavond nog even naar les geweest, maar Chan liep voor geen meter. Ook wel een beetje te verwachten na een paar dagen stil te hebben gestaan. Hij was zo ondeugend dat ik er bijna naast lag. Vrijdagochtend snel nog even een lesje ingeplant, aangezien in zaterdag nog op wedstrijd moest. Nou hij liep toen best aardig, maar was zelf moe en nog een beetje gestresst. Zaterdag werden nog de nieuwe banken en dressoir geleverd en toen snel naar stal om Chan en Darry in te vlechten. (Darry is een paardje die ik train voor andere mensen). Om 18.00 uur moest ik Chan losrijden, maar hij liep niet echt super, steeds veel te diep en hij reageerde totaal niet op mijn been. Maar in de proeven viel het nog wel een beetje mee. Na mijn proeven snel Chan afzadelen en Darry opzadelen en losrijden. Die was zo gek als een deur ik stuiterde door de bak en kreeg hem maar niet lekker voor elkaar alles van spannend en hij liep echt op eieren. Ondertussen was de prijs uitreiking van mijn proeven met Chan. 2 Keer 2e met 190 en 192 punten, dus eigenlijk nog dik tevreden. Darry en ik moesten de bak in om de proef te rijden, maar hij was nog steeds knettergek. Vliegt die met een bokt de bak in en opeens viel het kwartje en begon hij lekker te lopen allebei de proeven. Na de proeven Darry afgezadeld en naar de kantine voor de prijsuitreiking. 2 keer 1e met 203 en 208 punten.
Nou na zo'n drukke gestressde week was dit echt even zo lekker en ik was moe en voldaan en heel gelukkig. Hopen dat het nu zo goed blijft gaan, want ik heb nu met allebei 7 winstpunten en dan op naar de L.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:54

Skattie : Gefeliciteerd dat is nog eens een leuke afsluiting van een drukke week.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:09

DinkeyGirl Bedankt voor het compliment. Ben zelf ook heel erg blij met hem.

Patries denk niet dat ik en Halley in Zuidbroek meerijden. Ik heb nog niets gehoord en ik denk dat ze nu weer wat anders doen. 2x rassenshow achter elkaar zal wel iets teveel van het goede zijn.

Leonietje doe maar rustig aan met je hersenschudding. Zo zie je maar, een ongeluk is zo gebeurd.

Skattie super van je punten. Dat is echt een droomwedstrijd op die manier. Ik heb vandaag ook met Halley een wedstrijd gereden. Er waren heel veel uitvallers en ik kon maar kort inrijden. Ik vond het wel lekker gaan, maar de jury vond het te rommelig. Had 174 punten. Als hij druk is maait hij behoorlijk en dan wordt het beeld onrustig. Ik moest de baan binnen tussen 2 hele mooi grote vazen en ik was al bang dat hij 1 van de planten te pakken zou nemen. Had hij tijdens de keuring in Wanroij wel gedaan. Hij trok een kunstvaren van de bakrand en smeet hem zo de ring in. Haha! Nu gelukkig niet

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:20

Nu weet ik weer waarom ik een zwak voor die spanjaarden heb, ze zijn zo grappig! *LOL* Zie al helemaal voor me hoe Halley probeerde of het groen op de bakrand eetbaar was Clown