[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getty_Maan

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:35

He bah wat vervelend, goed dat je de da erbij haalt. Misschien een idee overdag binnen houden en op de namiddag eruit.

Vandaag met de hitte heeft m'n topper weer 2 winstpunten binnen gehaald. Was wel ergggg warm, 2e proef was ze ook helemaal kapot.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:30

Gefeliciteerd gett, ja ze hebben allemaal last van de hitte. Het is in nl ook gelijk zo benauwd

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:14

Update: de longen zaten niet vol met slijm oid dus dampigheid is het niet. Maar wat dan wel? Ik krijg antibiotica voor 10 dagen, hij mag rustig bewegen bv stapmolen. Als het na 10 dagen niet verbeterd gaan we naar de kliniek moeten voor verder testen en onderzoek. Het zou behalve een ontsteking ergens ook allergie kunnen zijn, en dan zijn we verder van huis.

Filmpje is na een les en het was redelijk warm al om 9 uur ochtends.als iemand nog adviezen heeft of dit herkent... hoor t graag ;(

https://youtu.be/UvEK_gKAIyQ

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:31

De Fries die ik rijd heeft dat ook met heel warm weer. Net even gereden en toen stond ie er ook ongeveer zo bij, maar wel in wat mindere mate. Na rustig stappen en afspuiten doet ie het niet meer.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:29

Hij doet t nou ook in volledige rust , en ook na het afspuiten. Ik ben echt ongerust

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:02

Oei dat klinkt niet goed.. Wat spannend, Zuchini! Hou ons op de hoogte! Hopelijk valt het allemaal mee!

Ik ben sinds gister aan de hand gaan stappen met Famke (10 minuutjes per dag). Ze had er zin in! Over drie weken heb ik weer contact met de kliniek. Spannend! Ik vind die onzekerheid echt vreselijk.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:44

Céline, dan denk ik: ze houden je wat dat betreft toch echt niet voor de gek, als ze lekker doorstapt en energiek is zal het echt hopelijk wel wat beter met haar gaan. Ik help je duimen in elk geval. Wat gaan ze precies nakijken?

ik heb echt een lange regel-dag achter de rug. Ik heb ten eerste besloten niet zomaar met zware medicijnen te gaan uitproberen. Ten tweede heb ik hulp gevraagd en gekregen, iemand met soortelijke ervaring heeft me verwezen naar een voedingsdeskundige. Zij kwam al vrij vlot naar ons toe en heeft hem eens onderzocht. Het ziet ernaar uit dat hij bloedarmoede heeft, kan de nasleep van de castratie nog zijn om combinatie met te weinig/ niet juiste voer. Nu aangepaste voeding en een goed ijzersupplement. Ondertussen elke dag in de stapmolen en over 2 weken zien we weer verder.

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:20

Phoe wat heb ik al lang niet meer in dit topic gereageerd :=
Ik lees het wel altijd, maar heb gewoon geen tijd of ik denk er niet aan om te reageren.
Altijd zo veel mooie friesjes in dit topic <3

Heb al een paar weken niet gereden omdat ik of geen tijd heb door school, of het is te heet. Wel heb ik Lieuwkje gister helemaal gewassen, ze vond het zo fijn :') Wat is het toch een lieverd! Ik vind het wel heel vervelend dat we al even niet hebben gereden omdat het net zo goed ging, maarja hopelijk gaat het als we weer gaan rijden ook weer zo goed.
Afbeelding
<3
Afbeelding
Staart helemaal gewassen en uitgepluisd
Afbeelding
Is natuurlijk wel heel vermoeiend hoor dat wassen :') :Z
Afbeelding
Wat ben ik toch verliefd op mijn meisje!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:41

Vervelend Zuchini! Inmiddels al wat meer bekend?

Mooi beestje hierboven!

Mijn paarden hebben nog steeds vakantie agz ik nog steeds niet kan rijden. Ze vinden het wel prima, af en toe haalt mijn nicht er even een borstel overheen en voor de rest lekker op de weide. Merk wel dat de spieren verdwijnen :=
Afbeelding
Afbeelding

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 02:31

TerraHowrse schreef:
Vervelend Zuchini! Inmiddels al wat meer bekend?

Mooi beestje hierboven!

Mijn paarden hebben nog steeds vakantie agz ik nog steeds niet kan rijden. Ze vinden het wel prima, af en toe haalt mijn nicht er even een borstel overheen en voor de rest lekker op de weide. Merk wel dat de spieren verdwijnen :=
[ [url=m/AAbm8F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aRPOoO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lief dat je het vraagt. In overleg met de arts toch gestart met de Prednisolon. ze zei dat er toch een afwijkend geluid te horen was en dat we echt prednisolon moeten geven om verdere schade te voorkomen. Maar van de andere voeding in combinatie met ijzersupplement zag ik al heel erg snel verbetering, dus ik hoop dat hij er na deze kuur weer bovenop komt. Dat gaat snel hè, met die spieren! Die van mij zal ook wel weer bij 0 moeten beginnen qua conditie :(:)

Leuk beestje kris! Kan me voorstellen dat je er gek op bent

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:30

@TerraHowrse Wel vervelend ja dat de spieren verdwijnen :n Ach de paardjes vinden het meestal niet zo erg als ze lekker vakantie hebben. Hopelijk kun je over een tijd wel weer rijden!
@zuchini Hopelijk slaat de kuur goed aan en komt het weer goed! En ja de conditie... dat word wel nog wat :+ :=

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:22

Benieuwd hoe je paardje op de Prednisolon reageert Zuchini. Gelukkig wordt het voor jouw paardje de komende dagen wat minder warm, zal misschien ook wat verlichting geven.

Een van mijn twee toppers is afgelopen weekend vertrokken naar een andere stal voor een maand om keuringsklaar gemaakt te worden, mis haar nu al haha :')

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 03:54

Kris_P schreef:
@TerraHowrse Wel vervelend ja dat de spieren verdwijnen :n Ach de paardjes vinden het meestal niet zo erg als ze lekker vakantie hebben. Hopelijk kun je over een tijd wel weer rijden!
@zuchini Hopelijk slaat de kuur goed aan en komt het weer goed! En ja de conditie... dat word wel nog wat :+ :=

Bedankt!! Jaaa gewoon weer rustig opbouwen, lekker longeren en daarna weer keertje erop, lekker lang en laag draven. Komt vast goed.

Droversrun wat leuk en spannend! Hoe oud is je merrie? En hoe lang blijft ze weg? Kan me goed voorstellen dat je haar mist....

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:04

Ik heb afgelopen vrijdag een middeleeuwse show gereden met mijn bijrijd-Friesje! Mevrouw was enorm heet en had er onwijs veel zin in, en het was hartstikke leuk :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:11

Leuk zeg E_J :D

Ze blijft in totaal 5 weken weg.. 8 juli is de keuring in Kootwijk. Ze is alweer 6 dus het wordt wel een beetje spannend, we hopen echt dat ze ster wordt. Want ik moet nog 1 winstpuntje en dan is ze ook Sport. Dus dat zou wel ontzettend gaaf zijn :)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:05

Oh dat zou geweldig zijn, stuur maar wat foto's door als het zover is.ik help je duimen!!

Wat leuk dat middeleeuws kostuum, wat voor soort demonstratie was het?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:21

Zuchini schreef:
Oh dat zou geweldig zijn, stuur maar wat foto's door als het zover is.ik help je duimen!!

Wat leuk dat middeleeuws kostuum, wat voor soort demonstratie was het?

Ze hadden op die school de hele week een programma over de middeleeuwen. De vrijdag waren wij en nog een andere groep er met brood bakken, tin gieten, katapults, schandpaal, harnas passen, zwaardvechten en ridderspelen op het paard. Op het paard hield in: ringsteken, appels slaan en speerwerpen op stilstaand en bewegend doel :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:06

droversrun, Ah altijd spannend dat keuringsseizoen! Mijn stalbaas gaat ook met twee merries naar Kootwijk en ik heb Klasien net ingeschreven voor Ambt Delden. Hoop ook echt dat ze eindelijk ster wordt. Ze is al sport en ben al blij met een tweede premie ster :'). Ze is al eens opgeweest maar kwam toen een half punt te kort...

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:20

Oh echt? Dat is wel heel erg balen! Ik ook hoor tweede premie ster is prima als ze maar ster wordt haha :+ ga je klasien dan ook ergens naartoe brengen daarvoor of niet?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:06

Nee ik breng haar niet weg. Maak haar zelf gewoon klaar, moet alleen nog even een voorbrenger voor die dag regelen.

Ze is hier geboren bij mijn stalbaas en is verder, behalve wedstrijden en instructieweek, nog nooit geweest. Ze heeft nogal last van heimwee :'). Als 3-jarige hebben ze haar toen wel naar Folmer gebracht maar na twee dagen belde hij op of ze haar weer kwamen halen. Ze vernielde alles waar ze bij kon :'). Zodra haar oude eigenaar (mijn stalbaas dus) weer in beeld kwam was alles weer goed :=

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:53

iEmmaaa schreef:
Nee ik breng haar niet weg. Maak haar zelf gewoon klaar, moet alleen nog even een voorbrenger voor die dag regelen.

Ze is hier geboren bij mijn stalbaas en is verder, behalve wedstrijden en instructieweek, nog nooit geweest. Ze heeft nogal last van heimwee :'). Als 3-jarige hebben ze haar toen wel naar Folmer gebracht maar na twee dagen belde hij op of ze haar weer kwamen halen. Ze vernielde alles waar ze bij kon :'). Zodra haar oude eigenaar (mijn stalbaas dus) weer in beeld kwam was alles weer goed :=

Dat wordt wat dan!! Haha de sloper.

Update: het gaat erg goed hier. Ben hem weer lekker aan t longeren en hij is lekker fris en lekker aan het sjouwen. Geen gehijg of gepomp. Mag er van de da weer rustig eens op en de medicatie afbouwen. Zij denkt aan een allergische reactie wat zich uitte in een soort van astmatisch geluid.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:58

Wat leuk E_J!

Succes iedereen met de keuringen!

Fijn dat het weer wat beter gaat Zuchini.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:12

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik klim er straks weer voor t eerst op.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:52

Ik weet het nog niet. Mag komende zondag kijken hoe Famke draaft en moet dat dan filmen voor de kliniek. Spannend dus!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:35

Ik heb dit weekend weer show in Boxmeer met m'n Friese omaatje. Ben dood nerveus :=