Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:29

Alles haha..wat een prachtdier!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:31

:')

Rijpaard
Afbeelding

Kunstjespaard
Afbeelding

Showpaard
Afbeelding

Modelpaard
Afbeelding

Kusjespaard
Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:36

Wow showpaard haha...*verliefd* wat een leuk dier zeg!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:45

Dankje! :o

Nu hou ik op hoor! Show jullie paardjes maar :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:00

De mijne staat nu te koop, er zijn al mensen geweest. Maar die waren niet geschikt. Vrijdag weer mensen, ben benieuwd. Er reageren een hoop mensen die een gezinspaard zoeken. Dus ook voor hun kinderen. Daar vind ik hem niet geschikt voor dus dan laat ik ze al niet komen. En die reacties op marktplaats word je ook moe van. Ik bied een super tehuis maar heb eigenlijk geen geld blablabla..
Nog een fototje:
Afbeelding

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:29

Ik zal mijn neus hier ook weer eens laten zien. Inmiddels is mijn zoontje 4 maanden. Sinds een maand weer met hem aan de bak. Rijd ongeveer om de dag (en dan ongeveer een half uur). Vind ik wel genoeg voor een 4 jarige voorlopig. Vrijdag weer eerste keer een lesje gehad. Heeeel leerzaam en nuttig.

Zijn inmiddels verkast en hebben een super fijn plekje waar hij overdag lekker buiten staat. Helemaal verliefd op zijn buitenspeel-maatje. Heerlijk!

Afbeelding
Fototje van zondag <3

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:55

Dais_ schreef:
Spannend Crines! Ter uitbreiding van je fokkerij? Ik ben heel benieuwd naar wat voor dier het is :D

Inderdaad, ter uitbreiding van de fokkerij :D
Morgen gaan we kijken *\o/* *stuitert op en neer* :#

Ah wat handig EdKingEnzo, dan hoef je niet te scheren. Ik scheer ook niet, maar soms kriebelt het toch hoor. Vooral als mijn hengst er na een training uitziet als een verzopen hond :')

Elisa: fijn dat je mannen het goed doen :)

ZsaZsa: lijkt me inderdaad vervelend. Hopelijk komen vrijdag wel de geschikte mensen :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:02

Zsazsa ik vind wel dat je een leuk dier hebt. Goed dat je selecteert op kopers :) Hopelijk vindt ie een goed baasje!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:42

Ow ellendig is dat verkopen ja zsazsa, ik weet er alles van..veel mensen lezen ook niet goed. Hopelijk krijg je vrijdag leuke mensen. Hij ziet er goed uit!

Wat een aansprekend koppie heeft de jouwe Elize, en wat fijn dat hij nu een fijn plekje heeft en je hem weer rustig op kunt pakken.

Succes alvast morgen Crines, ik zou daar ook van gaan stuiteren haha..ik ben heel benieuwd!

Haha Edking..als het even mooi weer blijft zal ik mijn fototoestel ook weer eens mee nemen en leuke foto's proberen te maken.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:59

Wat super gaaf Crines! Gaat het goed met je merrie? Hoe lang moet ze nog? En heb je ook een foto van je hengst? :)

Zsazsa, wat een knapperd! Inderdaad goed dat je zo selectief bent.

Wauw wat een knapperd Elize!

Elisa, anders wil ik ook wel een keer langskomen met mijn camera? O:) Als je een beetje in de buurt woont :D

Vanmiddag komt de tandarts voor Duque

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:04

Succes met de verkoop zsazsa. Het is wel een mooi dier dus de juiste mensen zullen vast nog wel komen :)

Heerlijk dat je het rijden weer kunt oppakken elize!

De tandarts is vorige week bij ons geweest. Jack en Malibu staan er weer netjes bij. :D

Galopje met Jack
https://m.youtube.com/watch?v=eltUj4HKA-I

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:12

Ohhh wat heerlijk Pauline! Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers.. :o :Y)

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:16

:= Haha edkingenzo

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:22

EdkingEnzo schreef:
Wat super gaaf Crines! Gaat het goed met je merrie? Hoe lang moet ze nog? En heb je ook een foto van je hengst? :)

Zsazsa, wat een knapperd! Inderdaad goed dat je zo selectief bent.

Wauw wat een knapperd Elize!

Elisa, anders wil ik ook wel een keer langskomen met mijn camera? O:) Als je een beetje in de buurt woont :D

Vanmiddag komt de tandarts voor Duque

Leuk dat je het vraagt.
Ik heb geen recente foto's meer van mijn hengst. Die heb ik eerlijk gezegd niet meer gemaakt sinds ik weet dat hij lyme heeft. Alleen een hoofdfoto en een hele wazige die m'n moeder afgelopen vrijdag tijdens de rijles heeft gemaakt :')
Maar hij gaat goed :j Echt goed. Ik ben heel blij met de verbeteringen die ik zie. Hij is nog een pak vrolijker geworden, hij werkt terug met plezier mee en ook het rijden is echt 10x beter. Hij bokt nog heel soms een keer, maar ik denk echt dat dat meer uit gewoonte is, want voor de rest werkt hij wel mooi mee :) De kwaliteit van zijn gangen gaat zienderogen vooruit (door de lyme was hij stijf geworden). Dus ik hoop dat we deze keer echt in een rechte lijn naar een full recovery zitten :)

Hier een foto van vorige zomer (genomen door neile hier op bokt). Hij was toen al ziek (maar toen wist ik het nog niet). Het is moeilijk vergelijken met zijn teddyvacht erop, maar ik denk dat hij nu toch al weer net wat beter eruit ziet onder die vacht :)
Afbeelding

En mijn merrie doet het ontzettend goed. Ze wordt wel echt gigantisch rond nu. Ze zit bijna op 300 dagen dracht *\o/*
Ze is nog altijd heel lief, maar ik heb de indruk dat het slechte weer en de zwangerschap een beetje op haar humeur slaan. Ze staat lange tijd binnen op stal en kijkt dan zo ontzettend sip dat ik niet anders kan dan haar snoepjes voeren :o Als de zon er wat meer door komt zal het wel beteren denk ik.

Mijn hengst kijkt ook altijd alsof hij de grootste zielepoot ter wereld is als het nog maar eens aan het regenen gaat :+

Die buik zit haar nog niet echt in de weg denk ik, maar ik heb de indruk dat ze er wel wat moe door wordt ofzo :(:)

En de nieuwe merrie gaan we dus vanavond naartoe. Ennuh... we nemen de trailer mee 8-) O:)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:54

Fijn dat het goed gaat, Crines!
Is ook mega vermoeiend, zwanger zijn, kan ik je uit eigen ervaring zeggen ;)
Ben benieuwd of die trailer gevuld terug komt, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:58

Spannend een nieuwe merrie kijken! Wat voor kleurtje heeft ze?

Mooie foto's Floor! Duque ziet er goed uit :D Heb wel meer foto's trouwens waar hij in de buitenbaan loopt, had ik je die wel is gestuurd?

Zonde dat je je paard verkopen moet Zsazsa! Ga je stoppen met de paarden?

Mooie foto Elise! Zal wel fijn zijn om weer te kunnen rijden na een zwangerschap of niet? :D

Mijn PRE gaat over twee weekjes naar een stal voor het zadelmak maken, ben zo benieuwd! Ze hebben er hier thuis al een keertje opgezeten en dat vond ie prima. Kan niet wachten om zelf weer te rijden, heb in de afgelopen 12 jaar nog nooit zo lang niet op een paard gezeten. -O-

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:02

Especial schreef:
Mooie foto's Floor! Duque ziet er goed uit :D Heb wel meer foto's trouwens waar hij in de buitenbaan loopt, had ik je die wel is gestuurd?

Dankje! :D Nog steeds helemaal verliefd op m. Nee nog niet, die zijn altijd welkom!!

Spannend van je paard! Heb je nog een foto van m? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:15

Ik stuur ze wel even via privemessage naar je facebook :)

Nee heb helaas nog geen nieuwe foto's, het is hier al weken 1 groot zwembad buiten door de regen dus niet echt een mooie omgeving voor foto's haha! Maar heb wel knappe foto's van hem toen hij nog in Spanje stond, zal ze even opzoeken!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:22

Especial schreef:
Spannend een nieuwe merrie kijken! Wat voor kleurtje heeft ze?

Ordinair schimmel :') En ik had nog zo gezworen dat er nooit een witte kwam :o Niet dat ik dat niet mooi vind, maar zoveel poetswerk :') En je krijgt ze toch nooit helemaal proper :P

Ah de eerste keer op je jonge paard. Magnifiek gevoel. Mijn eerste merrie heb ik zelf zadelmak gemaakt en ingereden. Is intussen al bijna 10 jaar geleden, maar dat gevoel herinner ik me nu nog altijd. Zo zalig! Geniet ervan!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:09

Ik hou juist van schimmels haha...succses Crines! wat fijn dat je hengst zo vooruit gaat, hopelijk zit je nu op de goede weg en blijft het in positieve lijn opwaarts gaan.
Staat de merrie niet buiten/ in de wei oid?

Spannend Especial, wel een stal die ervaring hebben met PRE's?

Edking: is Wekerom in de buurt?

Pauline, dat ziet er heerlijk uit!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 01:17

Hier is ze dan: Z*arcillera *\o/*

Ze is PRE (APTA), 11 jaar, schimmel, 1m54 en drachtig van Jalisco Larios (Campeón de la raza 2014 op de premiekeuring in België) m.a.w. Kampioen van het ras 2014 (over alle categorieën: hengst, merrie, ruin, veulen heen) Het veulentje wordt verwacht op 28 maart 2016. Héééél snel dus al :o

Ze is ontzettend braaf en mensgericht! Echt een schatje. Ik ben al helemaal verliefd op haar <3

de foto's doen het helaas niet :( Maar hier toch even een filmpje om een idee te geven :)

https://www.facebook.com/62637566081450 ... 008069138/

Dankjewel voor jullie enthousiasme en jullie geduld +:)+

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:18

Wat leuk een merrie kopen en dan al zo snel een veulen er van! Snel meer foto's!

Ik zou ook graag een fokmerrie willen hebben ipv een rijpaard. Helaas heb ik van fokken met Pre's weinig kaas gegeten. Het rijden hoeft van mij niet meer zo. Fandango loopt zo graag en nu loopt hij soms een week niet. Vind dat zo zonde.

Waar moet een goede fokmerrie allemaal aan voldoen?

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:20

Wat gaaaf!! Gefeliciteerd!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:42

Wauw, wat gaaf! En ze is snel uitgerekend al zeg, leuk! :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:57

Wat leuk! gefeliciteerd Crines! ze heeft ook een goed papier neem ik aan? is ze ook beleerd?