Ik had gister weer wedstrijd! Hij was ontzettend relaxed (dat is ie bijna nooit, want alles is immers spannend) en heb echt fijn kunnen losrijden. De wedstrijdbaan was meganat door alle hoosbuien, maar dat deerde hem ook niet echt. Ik had paar foutjes maar eigenlijk geen fouten door de spanning! Ontzettend trots dus op de fries en ik kon in de proeven lekker blijven rijden
Helaas vond de jury het heel anders
171 en 188... Tussen beide proeven zat echt niet zo veel verschil en de eerste proef was echt wel winstwaardig... Ze vond dat hij korter moest (geloof mij, hij liep heel mooi in de aanleuning en was voor een fries in het L1 echt prima zat) en volgens haar hield hij zich vast in de bovenlijn (want niet het geval was...) Ontzettend zuur en was behoorlijk teleurgesteld..
Zeker omdat ik zag welke combinaties boven mij waren geplaatst. (kin op de borst of nageven achter de nek)Enniewee, niet meer aan de punten denken.. Ik was onwijs blij hoe ik hem heb kunnen rijden en hoe zoet hij is geweest
lekker door trainen, misschien beoordelen de volgende juryleden je weer veel beter.
Maar de instructeur die in regio noord (coevorden) voor dit HTC les geeft, gaat hetzelfde lespakket inclusief workshops en masterclasses en wedstrijdbegeleiding ook aanbieden voor anderen die buiten de voorwaarden van HTC vallen. En ze heeft mij gevraagd om ook mee te doen! Lijkt me superleuk, 1x per 2 weken les, gedurende een jaar begeleid worden. Helemaal leuk, zin in! Hopelijk kan ze me met mijn wispelturige merrie helpen zodat we weer flinke progressie gaan maken. 
veel terug te lezen
. Natuurlijk gelijk gecorrigeerd en juist aangesprongen. Derde galoponderdeel sprong hij wel fijn en goed aan. Balen hiervan natuurlijk, maargoed... In de tweede proef gebeurde me weer hetzelfde
.. Dus toch maar even een extra volte gestapt om het volgende onderdeel (uitgestrekte galop) niet te verpesten.. Verder zeer tevreden
.. EN bij de goede galop een 3????!
..
.."
... (ik moet serieus uitleggen dat er dan allemaal Friezen zouden lopen ..)