Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:24

Welkom Poess!

Ik had gister weer wedstrijd! Hij was ontzettend relaxed (dat is ie bijna nooit, want alles is immers spannend) en heb echt fijn kunnen losrijden. De wedstrijdbaan was meganat door alle hoosbuien, maar dat deerde hem ook niet echt. Ik had paar foutjes maar eigenlijk geen fouten door de spanning! Ontzettend trots dus op de fries en ik kon in de proeven lekker blijven rijden *\o/*

Helaas vond de jury het heel anders -O- 171 en 188... Tussen beide proeven zat echt niet zo veel verschil en de eerste proef was echt wel winstwaardig... Ze vond dat hij korter moest (geloof mij, hij liep heel mooi in de aanleuning en was voor een fries in het L1 echt prima zat) en volgens haar hield hij zich vast in de bovenlijn (want niet het geval was...) Ontzettend zuur en was behoorlijk teleurgesteld.. :( Zeker omdat ik zag welke combinaties boven mij waren geplaatst. (kin op de borst of nageven achter de nek)
Enniewee, niet meer aan de punten denken.. Ik was onwijs blij hoe ik hem heb kunnen rijden en hoe zoet hij is geweest _/-\o_

L_Vie

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:31

Wat zuur Maaike! Helaas zijn er juryleden die van de kin op de borst houden... Zelf ben ik van het ontspannen en gewoon netjes aan de teugel.

Wel erg fijn dat je ontspannen heb kunnen rijden, beloofd wat voor de toekomst :) lekker door trainen, misschien beoordelen de volgende juryleden je weer veel beter.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:00

Najaaaa, rij je je Fries lekker ontspannen neusje er iets uit, wordt je daar gelijk weer voor afgestraft. Soms kun je het gewoon niet goed doen hoor.
En dan moet je maar denken, jullie zoeken het maar uit, ik rij zoals ik wil rijden! En dan maar een keer geen punten rijden.

Nog meer mensen op wedstrijd geweest dit weekend?

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:38

Wij gaan vanmiddag voor het eerst op vreemd terrein rijden en als het goed is 20 september mee doen met een onderlinge wedstrijd (als het niet op gras is )

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:46

Ik had gisteren eigenlijk concours maar was helemaal niet fit dus die heb ik maar voorbij laten gaan en gistermiddag lekker zelf aan het trainen geweest toen ik me weer wat beter voelde.
Over 2 weken mag ik weer aan de bak......

En een leuk vooruitzicht: Kennen jullie het HTC (hippisch talenten centrum)? Hier wordt landelijk naar jonge talenten in dressuur en springen gezocht. Leeftijd moet tussen de 10 en 21 liggen. Ikke beetje te oud dus 8-) Maar de instructeur die in regio noord (coevorden) voor dit HTC les geeft, gaat hetzelfde lespakket inclusief workshops en masterclasses en wedstrijdbegeleiding ook aanbieden voor anderen die buiten de voorwaarden van HTC vallen. En ze heeft mij gevraagd om ook mee te doen! Lijkt me superleuk, 1x per 2 weken les, gedurende een jaar begeleid worden. Helemaal leuk, zin in! Hopelijk kan ze me met mijn wispelturige merrie helpen zodat we weer flinke progressie gaan maken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:32

Maaike toch een winst punt in de pocket!
En als jij maar tevreden bent veel belangrijker.
Caro marjah klinkt erg leuk!

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:42

Caro_MarjaH schreef:
Ik had gisteren eigenlijk concours maar was helemaal niet fit dus die heb ik maar voorbij laten gaan en gistermiddag lekker zelf aan het trainen geweest toen ik me weer wat beter voelde.
Over 2 weken mag ik weer aan de bak......

En een leuk vooruitzicht: Kennen jullie het HTC (hippisch talenten centrum)? Hier wordt landelijk naar jonge talenten in dressuur en springen gezocht. Leeftijd moet tussen de 10 en 21 liggen. Ikke beetje te oud dus 8-) Maar de instructeur die in regio noord (coevorden) voor dit HTC les geeft, gaat hetzelfde lespakket inclusief workshops en masterclasses en wedstrijdbegeleiding ook aanbieden voor anderen die buiten de voorwaarden van HTC vallen. En ze heeft mij gevraagd om ook mee te doen! Lijkt me superleuk, 1x per 2 weken les, gedurende een jaar begeleid worden. Helemaal leuk, zin in! Hopelijk kan ze me met mijn wispelturige merrie helpen zodat we weer flinke progressie gaan maken.

Klinkt als een leuke uitdaging!:)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:00

Poess91 schreef:
Dit topic is nieuw voor mij, al ben ik de laatste tijd niet zo heel erg actief meer op Bokt.
Toch, ik ga mijn best doen eind dit jaar te starten met mijn Fries en vind het leuk om jullie verhalen te lezen :D

Welkom!

Maaaikea, fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden op wedstrijd! Wel extreem zuur dat de jury er dan zo anders over denkt :(:)
Als je er iig zelf maar wel een lekker gevoel aan over hebt gehouden, en de volgende keer gewoon de jury het snot voor de ogen rijden haha

Caro_MarjaH, wow wat gaaf zeg! Dat is wel echt super :D hopelijk gaan jullie er veel van leren, maar dat zal vast goed komen!

Luna en ik zijn weer flink aan het trainen, alle oude gewoontes er uit krijgen en weer echt kei hard er voor gaan. Vind het soms nog spannend wat ik allemaal aan haar mag vragen maar wauw, ik heb gewoon een heel ander paard onder mn kont.
Zijn zelfs al de keerwendingen aan het oefenen en dat na 3 keer les, ik zie ook echt heel haar achterhand gespierder en sterker worden.
Hopelijk voor ons 6 september weer een wedstrijd L2 :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:51

RG wauw jullie lessen zijn productief zo te lezen!

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:01

Zo deze topic gaat hard :P veel terug te lezen

Zaterdag weervoor het eerst sinds mei weg geweest.
Was al heel tevreden, toen ik mijn punten kreeg al helemaal ( 203 & 204 punten, Z1)
En ook nog eens een 4e plek tussen 'de bruine' :D

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:22

Wat balen Maaike.. Maar je eigen gevoel was goed! En dat wordt de volgende keer hopelijk ook gewaardeerd door de jury. Toch een puntje mee kunnen nemen! Gefeliciteerd!

Lekker aan de gang R_G! Ga jij in oktober in Uden starten bij de koudbloedwedstrijd daar?

Super DnBles na zo'n tijd en gelijk weer winst en prijs gereden! Gefeliciteerd!!

Ik heb zaterdag ook cc gehad. (Dit gaat een heel verhaal worden..)
Eerste proef ging redelijk op het aanspringen in de galop na. Hij sprong bij 2 verschillende galoponderdelen in de verkeerde galop aan. Ik had hem zo fijn verzameld en recht dat ik bijna niet voelde dat hij verkeerd aansprong :+ . Natuurlijk gelijk gecorrigeerd en juist aangesprongen. Derde galoponderdeel sprong hij wel fijn en goed aan. Balen hiervan natuurlijk, maargoed... In de tweede proef gebeurde me weer hetzelfde |o .. Dus toch maar even een extra volte gestapt om het volgende onderdeel (uitgestrekte galop) niet te verpesten.. Verder zeer tevreden :) .

Kreeg ik de protocollen terug.. Ik hoorde iedereen (die de protocollen al had) al praten "wat raaaaaar".. "dit klopt niet" .... "dit kán toch niet".... etc.... Haha nou binnen 1 minuut had ik ook al die uitspraken gedaan :P ...
Ik had op zo'n 20 onderdelen 7'en en 8'en.. een paar dikke onvoldoendes (2'en en 3'en).. En onderaan bij 'gedragenheid, ontspannen etc' en 'effect hulpen etc' twee dikke 4'en. Bij de verkeerde galopmomenten een 7 én een 8 >;) .. EN bij de goede galop een 3????!
Nouja lang verhaal kort... hele wedstrijd op de kop want iedereen had bij die laatste onderdelen dikke onvoldoendes terwijl de rest van de punten ook niet te verklaren waren.
Ik had deze jury eerder gehad in het L2 (eerste proef dik in de 200 punten, 2e in de 160 voor dezelfde proeven). Dus ik ben verhaal gaan halen bij de jury toen hij uit z'n hokje kwam...
Nou had een systeem met jureren die toch niemand begreep. En als er ergens een 8 stond betekende dat heus niet direct een 8.. Het had ook een 5 kunnen zijn als hij daar zin in had..
Hij bleef maar wijzen naar het 2e onderdeel van mijn protocol, (wending + travers) want daar had hij dan zijn punten onderaan de streep op gebaseerd :? ..
Nougoed hij bleef maar ratelen over z'n onbegrijpbare systeem en sprak zichzelf ongeveer elke zin weer tegen. "Oh jij was dat meisje met die Fries..?" "Ja die had wel een hele mooie vlecht.." *pakt protocol uit m'n hand* "Oh ja dan had ik je wel wat meer punten kunnen geven..."

DUS :)*

Hij verteld me nog dat hij ook is uitgenodigd om te jureren voor het NK in Kootwijk...........
Dus ik zeg: "nou dan herkend u me vast niet.. tussen als die Friezen ;) .."
Kijkt hij me heel schaapachtig aan :') :z ... (ik moet serieus uitleggen dat er dan allemaal Friezen zouden lopen ..)

Vanochtend een klacht naar de KNHS gestuurd :D ..

Onderaan de streep wel in beide proeven winst en prijs... En het lachertje van de dag :D ..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:32

Nogmaals: Wat leuk Els!

Jeetje @Fredt wat belachelijk zeg... Ben benieuwd wat de reactie van het KNHS wordt..

Ik ben iets minder aanwezig gezien mijn laptop de geest heeft begeven.. En op mijn mobiel typ ik niet zo snel hele verhalen :P

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:30

Voor degene die het nog niet wisten en wel leuk vinden om te zien.
De WEG wordt uitgezonden via een livestream van de NOS.
http://nos.nl/sport/livestream/stream/2283/

Om 11.28u komt Anders 451 in de ring :D

11:28 2081 ADELPRAG ANDERS 451 Chere BURGER*

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:31

Oeehh Anders! Doe je even verslag? Ik kan dat niet zien op m'n werk..

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:32

haha is goed :P

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:40

Lauke schreef:
Voor degene die het nog niet wisten en wel leuk vinden om te zien.
De WEG wordt uitgezonden via een livestream van de NOS.
http://nos.nl/sport/livestream/stream/2283/

Om 11.28u komt Anders 451 in de ring :D

11:28 2081 ADELPRAG ANDERS 451 Chere BURGER*

Ik heb het snel bekeken op mijn telefoon op het werk zag er gaaf uit!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:42

Gaaf dier, toch heeft ie op de hk meer indruk achter gelaten.
vond hem erg strak en kort in de hals.
opzich prima proef. Galopwissels gingen alleen minder. Hij sprong niet goed door met achter.

score van 64.929

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:47

Ohh das wel jammer zeg! Maar toch ook een nette score!
Ik doe het hun niet na..
Zag je verschil met haar en Peter zijn manier van Rijden?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:48

Ik vond peter vrij rommelig ogen maar heb adelinde niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:49

Ik bedoelde Peter en de huidige amazone van Anders (ben de naam zo even kwijt..)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:51

lrtj_ schreef:
Ik vond peter vrij rommelig ogen maar heb adelinde niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

Peter rijd Anders niet meer. Burger (of zo iets) rijd hem nu.

Vond het er gespannen uitzien. En daardoor werd de galop ook ietwat hectisch. Maar had ze zeker wel 66% of 67% gegeven.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:52

Ooh zo (Blond)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:53

FriesWytske schreef:
lrtj_ schreef:

Peter rijd Anders niet meer. Burger (of zo iets) rijd hem nu.

Vond het er gespannen uitzien. En daardoor werd de galop ook ietwat hectisch. Maar had ze zeker wel 66% of 67% gegeven.

Ik vond de Passage erger ogen toen kwam hij vrij gespannen omhoog met de kin helemaal tegen de hals.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:53

Weet ik niet. Heb hem onder het zadel eerder nog niet echt gezien. Was daar toen nog niet zo mee bezig :P
op de HK werd ie toen voorgesteld aan de lange lijnen.

Maar voor een combi die nu ongeveer anderhalf jaar samen zijn vind ik het echt superknap gereden! Score had wat mij betreft ook wel wat hoger mogen zijn.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:10

Ik heb hem nog niet eerder onder het zadel gezien. Vond hem wel vrij gespannen ogen en vond de nek erg hoog vergeleken bij de andere maar wel gaaf dat ze er waren met hem je ziet ze nog niet veel in dit soort wedstrijden voor me gevoel