[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:30

zasread schreef:
Zie ik nou net foto's van Regine en Capriola voorbij komen op Boer zoekt vrouw???

_O- whahahahahahaha ik lig in een deuk!!! Ik wordt echt belaagd met smsjes en telefoontjes!! Mijn nichtje had mij opgegeven en de mooie foto collage gemaakt. Ik kreeg een brief met opname datums e.d. en kreeg het helemaal benauwd!! Heb dus netjes afgebeld want ik wil no way op tv!! Had nooit verwacht dat van de 180 brieven juist die met mijn foto's op tv kwam!! :D _O-
Maar grappig dat het jullie dus ook opgevallen is :+ Ik zit echt al vanaf dat ik in beeld was te lachen, wat een grap!! Ben 20 smsjes en 4 a 5 telefoontjes verder.

Anouk idd Capriola en opa zijn van stand en nemen netjes hun applaus in ontvangst hahaha! Je nieuwe sjabrak is een mooie en die donkere foto is inderdaad een heel mooi moment hoor! En jeutje wat issie groot!!

Cyrina inderdaad Horse Event is heel erg duur en niet echt het geld waard. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een super leuke dag gehad maar was ook blij dat ik erniet voor hoefde betalen. Zo te lezen heb jij ook een gave dag gehad met mooie barokkies om je heen. Ik heb al foto's van Ellen en Tanja gezien, heel mooie combi!! Ze waren er vrijdag ook, heb ik ook eea van ze gezien. Mooie paarden!!

Cloris dat is andersom ook helemaal wederzijds. Lijkt me heel leuk die mooie vent van jou ook eens in het echt te gaan zien! :D
En gefeliciteerd met de winstpunten!!

Jolynn super lief dat jullie foto's van ons hebben gemaakt!! Die wil ik heel graag hebben, ontzettend bedankt! (ow ze staan er al!! wauw!! tof!! _O- die met die tong whahaha) Ik ben na de demo nog terug gelopen naar de fokkerij wereld maar kon jullie nergens meer vinden. Jammer dat we geen praatje hebben kunnen maken. Volgende keer zeker doen, ik weet nu de gezichten :D en ik ben erg gecharmeerd van je paard! Wat een pracht merrie!
Dat van die meisjes met mobieltjes herken ik helemaal, zoooo gaaf voelt dat!
Het meisje die dacht dat Xantha een hengst was, was Vanessa die de Lipizzaner onder het zadel reed. Ze stond zich net even druk te maken en kwam een keer omhoog, het leek daarbij echt een stoere hengst. Ook me vriendin was dus erg van Xantha gecharmeerd.
Die hinnik foto is echt briljant!!!

Cyrina ook gave foto's zeg! heerlijk he dat jonge spul!

Whow Bitje.... die sprong!!

Mies_Apollo wat een heerlijk stel die 2. Daarom hou ik zo van dit topic, je wordt ineens verwend met super veel mooie foto's!! En wat leuk dat ze bij jou terecht zijn gekomen!! Super!

Elize echt te gaaf die Future Guys dat jij en Jacq meededen, jacq is die met de gele linten. Wij hebben wel foto's, mocht je erop staan dan plaats ik ze hier. ZE zijn door een vriendin gemaakt en ik heb er nog niks van gezien.

Kelly, ik heb jaren met bit gelangeteugeld maar sinds begin dit jaar heb ik het eens bitloos geprobeert. We hadden wat problemen met het verschil tussen een volte en een schouder binnenwaarts en op een of andere manier begreep Cap me altijd verkeerd. Een stalgenootje van mij rijdt altijd al bitloos en ik mocht haar hoofdstel eens lenen. Dit was vlak voor Paard 2009 overigens. En Capriola reageerde daar zo bijzonder goed op, ze was veel meer ontspannen en liep lekker te smakken en na 3 keer bitloos heb ik op Paard 2009 al bitloos de demo gegeven. Ze doet het er zo super op.
Lekker is dat altijd he, dat je het toch maar even neerzet met je paard en dan zo'n een bekende ruiter aan een longeerlijntje binnen moet komen! Ik snap je gevoel helemaal en tof dat je zo'n lekker weekend hebt gehad. Ik ben erg benieuwd naar foto's van je show!!

Hahaha Jus dat is inderdaad een mooie bak voor zo'n programma zeg! Ik denk dat hier de boeren bij boer zoekt vrouw wel echt serieus op zoek zijn omdat het in het echte leven niet lukt.
Laatst bijgewerkt door regine op 13-09-09 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Idra

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:31

Wat een leuke foto's van Horse event Regine, Elise en Jolynn!!

Straf dat Piep zijn merries onthoudt Cloor, ook wel vervelend dan op wedstrijd, maar gelukkig maakte de tweede proef het goed.
Ik had ook wedstrijd vandaag, het ging echt super naar mijn gevoel, mijn koning was heel ontspannen en kwam lekker van de grond. Het is nu de 5de keer dat ik de M4 (Z2) reed en de eerste keer dat ik 100% tevreden was. Helaas heb ik van de 5 keer de laagste score gereden, ik snap er echt helemaal niks van. Misschien ga ik toch maar springen ofzo.... *zucht*

Wowie Mies, wat leuk, nog twee PRE's erbij :) Lisenka, fijn dat ze zo'n goede thuis gevonden hebben, toppie!!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:31

das een mooi dier die Lustroso!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:16

Idra schreef:
Wat een leuke foto's van Horse event Regine, Elise en Jolynn!!

Straf dat Piep zijn merries onthoudt Cloor, ook wel vervelend dan op wedstrijd, maar gelukkig maakte de tweede proef het goed.
Ik had ook wedstrijd vandaag, het ging echt super naar mijn gevoel, mijn koning was heel ontspannen en kwam lekker van de grond. Het is nu de 5de keer dat ik de M4 (Z2) reed en de eerste keer dat ik 100% tevreden was. Helaas heb ik van de 5 keer de laagste score gereden, ik snap er echt helemaal niks van. Misschien ga ik toch maar springen ofzo.... *zucht*

Wowie Mies, wat leuk, nog twee PRE's erbij :) Lisenka, fijn dat ze zo'n goede thuis gevonden hebben, toppie!!!

Ja Piep onthoudt alle merries die hij ooit tot zijn merries rekende, zelfs jaren later, rare vent haha
Zonde van je score, krijg je ook nog iets van commentaar waarom de score zo laag was? en verder tja het blijft een jury sport, mijn 2e proef had ik ook hoger ingeschat hoor, het was dan wel een wintstpunt maar gezien de fouten die ik andere zag maken schatte ik het echt hoger in, maar zij waren boven ons geeindigd, nou had ik wel het nadeel dat ik na een heel gaaf bewegend paard moest met monsterlijke afdruk :+ dan is mijn skimmel natuurlijk wat vlakker om te zien lopen en dat kan soms meewerken, ach een wp is een wp toch?
Maar je gaat toch wel gewoon door 8-) ;)

Cyrina, ik zag nu pas die fotos, wat heb je toch een geweldige groep zeg *D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:36

cloris schreef:
Zaterdag even op Rints gereden damn wat een verschil met de skimmel zeg haha maar ze deed super haar best voor mij,

wat voelde jij als verschil op rinske met skimmel piep?
Wat zijn jou bevindingen op rinsk?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:40

geweldige foto's, debby en elise!

Die xanta weet wel hoe ze zichzelf kan laten zien 8-)

vooral het zonder cap verhaal owowowowo, hilarisch weer.
had mij kunnen overkomen , denk ik niet aan hoor, zon hoofdding
Volgens mij noemen ze zon ding in belgie, botsmuts, alleen ben ik nl nooit van plan als ik op een paard stap te gaan botsen :+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:18

Ja, natuurlijk krijg ik wel commentaar op mijn protocol en dat was niet geheel onterecht, mijn proeven, zijn ook geen 70% waard, maar elk foutje werd gewoon heel erg hard afgestraft. Ik had ook wel wat 8'en voor de galop en een 7 voor houding en zit, daar trek ik mer dan aan op ;) Maar bijvoorbeeld: Licor kan niet goed stappen, hij stapt niet over, in vrijheid ook niet. Dus krijg ik een 4 op middenstap en een 3 op uitgestrekte stap (telt allebei dubbel mee), terwijl hij wel mooi mijn hand naar beneden volgt en over de rug en in tact stapt.
En dan word ik nog eens dubbel afgerekend in de algemene beoordeling voor het onderdeel "lichtheid, zuiverheid en ongedwongenheid": hij geeft mij een 4 (telt ook dubbel mee) en schrijft erbij: "stapt in". Op die manier wordt het een kwaliteitscontrole van: "hoe goed is de natuurlijk stap van je paard" en dat is toch niet de bedoeling dacht ik.

Hij zei me wel dat mijn paard heel veel progressie had gemaakt sinds de laatste keer dat hij hem zag, maar dat er nog wat dingen beter kunnen. Natuurlijk, daar ga ik ook niet over discussiëren, ik rijd nog geen proef om 70% te halen. Maar dat stap-onderdeel, sja, dat gaat gewoon niet beter, nooit.... Ik had zelf gemikt op 61% ongeveer, krijg ik 52% :roll:
Laatst bijgewerkt door Idra op 14-09-09 09:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:19

Botsmuts?? Nog nooit van gehoord :+
Een cap heet Toque bij ons.

En dan liep er gisteren nog iemand in de L9 (Z1) los te rijden gelijk met ons en ik had echt zin om haar van haar paard af te sleuren. Zagen in de mond met S&T, haar paard meppen met de zweep en maar vloeken, ik werd er helemaal misselijk van. Ik had echt zin om te gaan vragen of ze het nog wel leuk vond allemaal. Wat een mens zeg :r En dat eindigt dan bovenaan!!! Dat is toch ongelooflijk.... :\

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:22

een cap is in belgie een 'tok'

Balen Lobke! Hopelijk met een andere jury beter!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:24

nombrado schreef:
cloris schreef:
Zaterdag even op Rints gereden damn wat een verschil met de skimmel zeg haha maar ze deed super haar best voor mij,

wat voelde jij als verschil op rinske met skimmel piep?
Wat zijn jou bevindingen op rinsk?

Oei even kijken of ik dat zo 123 kan, Piropo is een raket die wacht om afgeschoten te worden, flitsend aan het been en heel snel in de beweging en met heel veel voorwaardse drang. Wat ik ken en voelde bij Rints ligt daar het verschil tussen deze twee, Rints is trager in de beweging, en minder flitsend aan het been, verder heeft ze meer moeite haar benen op te tillen zeg maar zeker in het ondertreden (dus niet zo snel in de beweging) maar ik heb ook nog geen Fries meegemaakt die dat makkelijk vindt ;) Ze zijn over het algemeen wat taaier zonder dat ze daarbij sloom hoeven te zijn want dat is het niet.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:26

Idra schreef:
Botsmuts?? Nog nooit van gehoord :+
Een cap heet Toque bij ons....

hahahahah....dat is bij ons voor iets heel anders :D :D :D :+

is volgens mij ook een nederlands grapje over de belgen
net als nieuw verkeersbord bij de belgen ontwikkeld.

"einde rotonde" :+

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:27

Een botsmuts :D

Vervelend Idra, als ze zulke dingen 3-dubbel afrekenen. Het blijft natuurlijk een jurysport. Probeer het te zien als leerpunten, volgende keer beter, en het gaat toch uiteindelijk om jou gevoel. De volgende keer rij je misschien weer hele hoge punten terwijl je het niet helemaal waard vond, zo is het nu eenmaal. Heb zelf ooit eens net geen winstpunt gehaald voor een voor mij hele fijne proef, en bijna 3 (!) op 1 punt na, op een proef waarbij ze de rug wegdrukte en ik nieteens normaal kon zitten. Dat snap je dan echt niet!

Regine: geweldig! Wat zeiden ze toen je afbelde?

Ik overweeg om Nadina ook eens bitloos te gaan rijden (poging tot), nu zag ik van harry's horse een mooi hoofdstelletje, maar ik heb dus geen verstand van bitloze hoofdstellen. Hebben jullie suggesties?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:35

Lobke wat balen zeg!!!

Bij ons heb je dat nog niet in de basissport dat een onderdeel dubbel meetelt, dat komt pas vanaf de lichte tour.
Kan je beter in Nederland gaan starten!

Cloor wat goed dat je toch weer een winstpunt hebt. Wat start je nu? (heb er vast ergens overheen gelezen).

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:39

hmmmm...overstappen....
Zo onlogisch eigenlijk.

Mijn bevindingen van paarden die in stap gigantisch overstappen, voel ik als slapheid in de achterhand, waardoor ze meer snelheid moeten ontwikkelen om niet om te vallen :+
bovendien zal een paard zelf wel weten wanneer in te stappen en wanneer over....hij weet nl precies waar zijn middelpunt zit, om niet om te vallen met lopen. 8-)

ik denk dat ze nombrado's stap ook heel laag beoordelen.
Nombrado stapt niet of nauwelijks over, beweegt vanachteruit. Verzamelen kan ie als de beste.strekken ook super, galop mooi rond vanachteruit...
kort gebouwd...tjsa.....
Laatst bijgewerkt door nombrado op 14-09-09 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:46

nombrado schreef:
hmmmm...overstappen....
Zo onligisch eigenlijk.

Mijn bevindingen van paarden die in stap gigantisch overstappen, voel ik als slapheid in de achterhand, waardoor ze meer snelheid moeten ontwikkelen om niet om te vallen :+
bovendien zal een paard zelf wel weten wanneer in te stappen en wanneer over....hij weet nl precies waar zijn middelpunt zit, om niet om te vallen met lopen. 8-)

Nombrado stapt niet of nauwelijks over, beweegt vanachteruit. Verzamelen kan ie als de beste.strekken ook super, galop mooi rond vanachteruit...
kort gebouwd...tjsa.....

Ik had het over ONDERtreden, niet overstappen, zijn twee heel verschillende dingen ;) maar ik heb geen idee of jouw reactie een reactie op mijn stukje is :+

Cyrina, we starten M2 en ik heb nog 4 puntjes nodig *D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:02

Helloooo! Ik kan niet bijreageren (heb ploegoverleg), maarre... Regine... Ik had jou ook nog gezocht na jouw show in de rassenpiste, maar kon je niet meer vinden...

Heb heeeeel veel foto's van je gemaakt (heb ook alles op cd, dus kan evt. kijken of het lukt om het cdtje te kopieeren), dacht dat je dat wel leuk zou vinden. Vond het ook erg leuk gedaan met die kleurtjes. Dat leverde leuke plaatjes op!

Ik hoop echt dat er een foto van mij bijzit bij de Future Guys... Een briljante actie van mij natuurlijk weer, haha!

"Hoe wil je dat ik erop spring?"

"Nou gewoon, je rechterbeen optrekken en springen"

- normaal gesproken noooooit moeite mee, maar nu ging ik nadenken met als gevolg... rechts - links - rechts euhmmmm ?!?! -

Juist ja... ik trok ipv mijn rechterbeen, mijn linkerbeen op! En ja hoor, dan belandt je dus ook achterstevoren op het paard...

Ik dacht echt even: "Euhmmm... oeps!"

En vervolgens hoor ik door de speakers:

"Euhm... meisje... je zit achterstevoren!!! Hahahah"

Ja, zover was ik inmiddels zelf ook wel, whahahah... Het publiek lag helemaal dubbel en ikzelf trouwens ook. Wat voelde ik mij blonT op dat moment zeg! Haha! Afijn, ik zat dus inderdaad achterstevoren op de hals van het paard hihi!

Ach ja... Dat kan ook alleen maar gebeuren als je Elise heet! Maar goed, vervolgens een herkansing en toen wees de jongen die naast het paard lag nog even specifiek mijn rechterbeen aan met de mededeling:

"Dit is rechts! Je moet je rechterbeen optrekken! Rechts!" terwijl hij zelf van het lachen ook helemaal dubbel lag... Ik geloof dat ik de eerste was die dit gepresteerd had... Tja, ben halfbloed he... Half surinaams, half blond... Echt waar ;) Dat mocht maar weer eens blijken!!!
Laatst bijgewerkt door Suelza op 14-09-09 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:04

Whaha! Wat een verhaal Elise!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:04

Ja goed he! En ik had niet eens koffie op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:05

Ben ik ook weer na een druk weekend!

Zie dat Gab haar hondje langzaamaan aan het opknappen is, fijn om te lezen!

Veel HE foto's en nog foto's van Sam! Iedereen het naar zijn zin gehad op HE?

Ik vind het ook te duur voor wat er te doen/zien is.... En vorig jaar ben ik er heftig wezen shoppen voor Robijn, dus besloten dit jaar niet te gaan vanwege alle herinnerigen!

Met mij en Zeliet gaat alles goed, stijgende lijn blijft zich langzaam voortzetten :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:06

cloris schreef:
nombrado schreef:
hmmmm...overstappen....
Zo onligisch eigenlijk.

kort gebouwd...tjsa.....

Ik had het over ONDERtreden, niet overstappen, zijn twee heel verschillende dingen ;) maar ik heb geen idee of jouw reactie een reactie op mijn stukje is :+

Cyrina, we starten M2 en ik heb nog 4 puntjes nodig *D

klopt haha... was ook niet op jou stukkie
maar ondertreden vind ik ook een verkeerde uitdrukking..., dat later ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:31

Cloris: Je demo ging weer goed lees ik :D ! Hij zal ook wel blij zijn met zn verlof, even bijtanken. Chico heeft ook 3 dagen vrij gehad na al het trainen van vorige week, merk bij hem dat het goed doet!
Heb je geen foto's van je wedstrijd of demo trouwens :D ?

Mies: Jaaaaaaaaaaaa *\o/* ze zijn er!!!!!!!! Zo GAAF :D ! Ben echt verrasd ook wel, maar het gaat echt wat leuks worden nu... straks baby time enzo! Cool 8-)

Sanne: Jeeeh, ook aan het lessen geslagen!!! Leuk zeg :D ! Echt super dat het zo bevalt, ik ben ook zoooooooo blij met mn les, voel ook de verbetering :j !
En Iggie aan het hoesten, tsjee... ;( . Echt vervelend, hoe komt dat nu toch elke keer??? :(:)

Cyrina: Hihihi, die kleine gluperd!!!!! :D Hij is zoo leuk! Ben je al opzoek naar een nieuw baasje voor hem?

Kell: JOUW adorno.......... :+: Klinkt zoooooooooo goehoeeed ;) ! Echt super joh. Alleen maar genieten zeker? En de show ging goed hoor ik dus :D ? Ik was echt graaaaaaaaaag komen kijken, maar helaas...
Ahh god, dat kleine meisje, wat een poppetje.... :D !

Laura: Lekker weg geweest!!! :D Beetje jammer van die maloot :oo . Maarja, verder vast gezellig gehad?

Lobke: He, nee toch... balen zeg :( Wel vervelend dat als je echt lekker gereden hebt, je zo "gestraft" wordt met de punten, en als klap op de vuurpijl zo'n domme griet die totaal niet paard vriendelijk is, wint....... on-ge-looflijk...... := . Echt triest idd dit poppetje wel waard --> :r . Zulke mensen zouden uit de ring gehaald moeten worden!!! Starten lijkt mij ook leuk, maar als ik dit lees denk ik, ik weet het niet... teveel mensen zijn echt zo gemeen, weet niet of ik daar tegen kan :o .

Frank: Leuk dat het is bevallen op HE. Baalde echt van die kaarten zeg.. had graag gewild, mar was bij vriendje heel veel km verderop...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:56

Elize hahahahahahahaha je schrijft het weer hilarisch op!! Die cd wil ik heel erg graag! Als je een kopietje hebt dan zal ik je mijn adres pb'en en moet je maar zeggen wat je er voor wilt hebben.

Ik ben morgen jarig en zie ik mijn vrieninnen weer incl foto's van vrijdag dan zal ik even vragen naar de Future Guys foto's. Kan zomaar dat toen we Jacqueline fotograveerde jij ook in beeld erbij was, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Ja lache he die Boer zoekt vrouw, ze hadden nog wel zo iets van ja als je de datums niet kan, wij kunnen niet verzetten en probeer het toch, zo'n leuke kans, maar ik dacht nee dat doe ik mooi niet! hahahaha! Toen het gister dan toch in beeld kwam sprong ik echt op van de bank joh en meteen rammelde me telefoon achter elkaar!! Heb echt de hele avond krom gelegen van het lachen, wat een opschudding brengt zo iets zeg! Half NEderland kijkt boer zoekt vrouw!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:58

Haha Regine, vergeet ik helemaal op te reageren, wat leuk ahhaah! Cap en jij zijn nu half beroemd _O- . Heb het gemist, maar wel ontzettend leuk!
Zo heb ik nog eens op de cover van een paardenblad gestaan, dat bracht ook een hoop reacties op haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:04

Regine je was toch wel voor een sexy boer opgegeven toch?!

elise: Juist knap dat je achterste voren kan springen ;) dat hoorde toch gewoon bij je act!!!

Even mn vooruitgang met shannon aan jullie showen ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:12

Wat een mooie foto's! Ziet er netjes uit! Leuk dier.