Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 23:54

Ze staat sinds december op een halve kilo minder krachtvoer ofzo. Moest van DA ivm huidinfectie. Ik zei dat ze zou terugvallen, hij zei van niet. Ze krijgt zo goed als onbeperkt hooi, dus daaraan ligt t zeker niet.
Wel heb ik haar midden december van onder de dekens gehaald, ivm die infectie dus :?

Ik weet niet of ik haar écht verminderd zie in gewicht. Ze is wel iets afgevallen, maar ik weet dat aan de dekens (al heeft ze maar één keer echt koud gehad) en het mindere krachtvoer. Het is eigenlijk mn bedoeling om die laatst weer op te voeren, gezien de jeuk er toch nie van voorbij gaat. Daarbij ben ik 100% zeker dat t niet daaraan ligt.
Voor ik hier reactie's krijg ivm dat koud hebben, dat was toen het meer dan -10° vroor. Ze heeft in haar stal een superdikke laag stro liggen (meer of anders) en ze had megaveel hooi. Maarja, DA zei dekens af, dus ja, dan deed ik dat. Hij zei dat ze t wel zou opvangen. Heeft ze ook prima gedaan (beter dan ik verwachtte), alleen die ene nacht niet.

Maar voor de rest gaat het écht goed met haar, hoor :D Afgezien van de jeuk staat ze helemaal super :D Ze blinkt en is heeft gigahard de lente in d'r bol :+

CoRiNa1983

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:19

al bij al ziet ze er goed uit hoor, ze ziet er vrolijk en gelukkig uit en er zijn meer paarden die in de winter wat afvallen, maar dat komt wl weer goed.

en tja die jeuk moeilijk je hebt al zo veel gedaan, afwachten dus wat, misschien trekt het met de zon/beter weer ook wel weg.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:19

Wat een heerlijk paard is het toch :D ze ziet er blij en vrolijk uit :D
Shaddy doet ook mee aan de mode :P.

Hopelijk gaat de jeuk snel over of vind je er iets tegen :(:).

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:20

Mag ik je heeeeeeeel erg feliciteren met jullie vooruitgang en vooral met je HELE mooie friezel?
Wat een pracht paard heb je er aan over gehouden zeg!
Ik heb hier net meer dan 2 uur jou topic aan het doorlezen geweest en ik moet zeggen dat ik behoorlijk ontroerd ben met jou verhaal en ook vooral met je veulentje :(:)
Je hebt alles gedaan om het goed te doen en het is je inderdaad heel goed gelukt!
Wat een mooie zwarte parel heb je nu <3
Als je graag mijn paardje wilt bekijken moet je even kijken in mijn onderschrift ;)
Wat bespiering betreft... Mijne had ook niets van bespiering maar lijkt nu een echte spierbundel :P Dus misschien lukt het jullie ook?
Hebben jullie het zadel er al op gehad ondertussen? :)

xxx

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 22:42

Hey thx :D
Grof zijn ze hier geweest, hé, toendertijd ;) Brrr, wat was ik een slecht mens, zeg, dat ik dat paard had gekocht en erover dacht om haar weg te doen. Maar die mensen zie je hier niet meer weer, hoor. Hahahaha, nee, nu zijn die te tróts om hun ongelijk toe te geven, laat staan om nog maar eens een blik op mn mooie meid te komen werpen. Mijn mooie meid die BLIJFT, want ja, ondanks alles blijft ze :D

Charley... ja, mn lieve, kleine mannetje. Binnen een maand zou hij al 2 jaar geworden zijn. Dat steekt wel, hoor, ondanks dat ik wéét dat het allemaal beter is zo.

Zadel heeft het al op gelegen, maar ik heb nog maar sinds enkele dag een goed passende singel ervoor, dus ik ben van plan om binnenkort es aan te singelen :j

Ik moet zeggen, ik ben TROTS op mijn meid. Ze staat er toch maar, na alle kommer en kwel, na alle verdriet en pijn :) I love my friezel <3

Net je paardje bekeken (niet mn ding, te smal, hahaha), maar écht een leuk ding, hoor. Mooi kleurtje ook :D Hoe oud is t ie nu?
En helemaal gek van je Zion :))

Thx voor je brichtje ;)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:53

Amigo_tje schreef:
Hey thx :D
Grof zijn ze hier geweest, hé, toendertijd ;) Brrr, wat was ik een slecht mens, zeg, dat ik dat paard had gekocht en erover dacht om haar weg te doen. Maar die mensen zie je hier niet meer weer, hoor. Hahahaha, nee, nu zijn die te tróts om hun ongelijk toe te geven, laat staan om nog maar eens een blik op mn mooie meid te komen werpen. Mijn mooie meid die BLIJFT, want ja, ondanks alles blijft ze :D

Charley... ja, mn lieve, kleine mannetje. Binnen een maand zou hij al 2 jaar geworden zijn. Dat steekt wel, hoor, ondanks dat ik wéét dat het allemaal beter is zo.

Zadel heeft het al op gelegen, maar ik heb nog maar sinds enkele dag een goed passende singel ervoor, dus ik ben van plan om binnenkort es aan te singelen :j

Ik moet zeggen, ik ben TROTS op mijn meid. Ze staat er toch maar, na alle kommer en kwel, na alle verdriet en pijn :) I love my friezel <3

Net je paardje bekeken (niet mn ding, te smal, hahaha), maar écht een leuk ding, hoor. Mooi kleurtje ook :D Hoe oud is t ie nu?
En helemaal gek van je Zion :))

Thx voor je brichtje ;)

Haha ja die zie je hier inderdaad niet meer :P en terecht...zo'n mensen moeten geen blik meer werpen op je prachtige parel ;).
Ik kan wel geloven dat het steekt maar ondanks de pijn die je nooit zal vergeten, heb je er wel heel erg veel over geleerd en daarbij komt ook dat je merrie nu alle energie heeft kunnen gebruiken om te worden wat ze nu is :(:) .

Mijn knollie is nu 4 jaar (god wat gaat dit snel :+ ). Ik vind Veritas 1 van de lelijkste paarden dat ik tot nu toe tegen gekomen ben := maar ik heb hem eigenlijk gekocht om te helpen en niet om persoonlijke smaak ;). Toen hij bij mij aankwam waren er ook meer negatieve reacties dan positieve. Mensen die blijven beweren dat ik een brok miserie in huis heb gehaald. Mijne heeft heel erg scheve hoeven wat nooit weg zal gaan en dit belet me er ook van om hem heel vaak te rijden (al zou ik wel mogen van DA en hoefsmid maar ik ben liever voorzichtig dan schade aan te richten). Dit paard heeft me ook zeer veel centjes gekost en heel veel traantjes, verdriet en maar niet te vergeten hoeveel tijd er over gegaan is. Ondanks alles heb ik er nog geen minuut twijfel over gehad of dat ik wel goed gedaan heb.
Had ik hem niet (veeeeeel te duur) gekocht dan had hij er nu niet meer geweest.

Laat je niet van de wijs brengen door mensen die niet weten wat paardenliefde nu echt inhoud. ;)

Zion is een echt schatje ja :P Hij is vandaag geschoren en ziet er echt mega schattig uit, echt om op te eten :Y) .

Heeft je friezel het zadel helemaal geaccepteerd? Dan was ze misschien toch wel zadelmak?

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:53

Jeetje wat een geweldig topic en wat ben jij een topwijf!!!

Het duurde effe om alles te lezen, maar ik kon ook niet meer stoppen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:02

Zo net bijna alles gelezen in een keer.

Pff te gek wat je gedaan hebt.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 00:23

Nja, mn hoefsmid denkt idd ook dat ze al zadelmak zou zijn. Maar ik neem toch t zekere voor t onzekere en beging gewoon van vooraf aan :) Daarbij is t zo'n lief paard da ik nie direct problemen zie. Ze vind veel dingen best als ik erbij ben. Van vreemden vind ze t niet allemaal ok ;)

Goh, ja, ik weet dat ze bij vele anderen niet tot hier was geraakt. Bij anderen dan weer wel :) Dus die _/-\o_ , laat dat maar zo, hoor nicole3939 :P Ik ben heus nie alleen op de wereld die dit zou gedaan hebben. Maar ik heb uiteindelijk wél gedaan wat ik moest doen en ik ben er trots op. Ik ben blij dat ik dat kan zeggen, want je mag gerust weten dat ze een gigantische miskoop is geweest.
Maar gedane zaken nemen geen keer, ik heb geleerd uit mn fouten en ik ben hardstikke gek op mijn "foutje" :))
Zo zie je maar, met vallen en opstaan, hé ;)

Ik moet zeggen, ze heeft me héél wat geleerd. Dus, mss was het wel meant to be? Mss móest ze wel -om god weet wat voor reden :roll: - in mn leven komen? Net als bij jouw Veritas, yeye. Ik vind em echt nie zo lelijk, hoor. Ok, er lopen mss wel mooiere paarden rond, maar er lopen ook tig mooiere friezels rond, hoor, dan Ceara.
Ach, en na 3 jaar hoor ik soms nog steeds dat ik mn meid moet weg doen en een beter paard zou kopen. Mss wel, maar wat dan? Wat zou er dan met haar gebeuren, want niemand gaat haar (nog) willen. Ze is nu wel terug goed enzo, maar die mooie friezel die een fries betaamt te zijn, zal ze nooit zijn. Dus ja, laat mn liefste meisje maar gewoon mooi bij mij :D
Het is goed zo.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:42

Trots mag je er zeker op zijn!.

Mij zegt een mooi etc. paard niet alles. Het is wat ze voor je over hebben. En ja misschien kan je er niet mee doen, wat jij je ervan voorgesteld had. Maar kijk eens aan de andere kant, wat je van haar terug krijgt. Je zegt het zelf al ze vertrouwt jou volkomen. En ja het was inderdaad misschien makkelijker geweest om haar weg te doen. Maar dan? Aan jouw verhalen over haar te gelezen te hebben, had je jezelf dat harstikke kwalijk genomen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 00:53

Ik kán haar gewoon niet weg doen. Na alles wat we meemaakten? We zijn door dal en berg gegaan, dat neem je heus nie zomaar af, é ;) Nee, laat mn meisje idd maar mooi hier. Dat ik er geen gigantisch rijpaard aan heb, dat geeft mij niet.
Ik zei t al es, ik ben nog jong. Er zullen nog genoeg paarden op mn pad komen in mijn leven. En ondertss blijft ze lekker bij mij, die malle, lieve meid :D Helemaal stapelgek op dat paard <3

Oja, en haar jeuk is al héél fel vermindert dankzij Magics Spirit! Zij heeft me geholpen met op een afstand te zeggen welke producten ik nog kon gebruiken, heb ik aangekocht bij haar en braaf haar gebruiksaanwijzing gevolgd.
De jeuk is fel vermindert, ze gaat niet meer spastisch aan haar staart gaan bijten en ze vindt die behandeling nog leuk ook, denk ik :))

Dus, Taniya, als je dit leest, een wélgmeende bedankt _/-\o_

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 17:14

Jaja, vandaag was t zover. Mijn meid mocht eraan geloven.
Ik heb haar even t zadel opgelegd en aangesingeld. Mn muis gaf geen kick! Zo braaf :D
Ik had ze in de longeercirkel laten lopen, maar mevrouw vond da nie best dus is ze maar door de draad gekletterd ::)
Dan maar op de wei, hé.

Ik schijn dus écht nie te kunnen longeren, dus ik meld me aan voor hulp ;) Véél hulp :-\

Nouja, hier dan dé beelden ;)

Net opgezadeld
Afbeelding

Draf
http://i250.photobucket.com/albums/gg26 ... G_1717.jpg

Galop
Afbeelding

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 17:17

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:18

Wat is ze moooi geworden, mijn complimenten hoor <3

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:19

Ze ziet er echt goed uit! Dat zadel staat haar ook knap. 8-)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 17:20

Dankjulliewel :) We doen nog steeds ons best <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:34

Hey waarmee heb je hulp nodig met longeren dan?

Bij wie heb je dat zadel trouwens gekocht? Toevallig in Vleteren?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:08

Och, me van alles. Ik ben blijkbaar een longeerklungel :-\
Soit, zondag komt er iemand mij helpen en maandag ook, dus ik hoop te leren en vooral mn paarden "on track" te krijgen :)

Zadel is van Norton en komt van Nickyu hier op bokt. Maar je kan het ver overal krijgen, hoor ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:13

A bij Nicky gekocht? Heb ik ook net mijn nieuwe zadel vandaan :D Lang geleden dat ik nog iemand zo de tijd zag nemen ipv gewoon een zadel te willen verkopen :j

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:33

Ja, een tijd geleden al, jaar of 2 geleden. Maar achteraf gezien paste het nie op mn haf (in november achtergekomen). Gelukkig past het wel op Ceara, anders stond ik daar mooi me mn zadel.

Ik zou nu héél graag ne Wintec stock hebben, maar daar moet ik eerst nog efkes voor gaan sparen :))

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:22

waarom ga je er niet gewoon op?
met iemand er naast natuurlijk!
Ik denk dat rechte stukken haar beter afgaan dan longeren.
Longeren is heel zwaar voor een paard,ik zou dat met haar niet doen...ook vanwege het risico op overbelasting vanwege haar knie.

Enne....wil je nooooit meer zeggen dat ze een miskoop is?
Geen enkel paard is lelijk of een miskoop...je moet gewoon van ze houden zoals ze zijn,met eventuele beperkingen...(maar gelukkig doe je dat ook!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:44

ze ziet er echt onwijs goed uit !
kan me trouwens niet voorstellen dat het echt al zo lang geleden is je eerste bericht haha ik weet het nog zo goed!

jullie komen er wel samen ;)

en inderdaad misschien is het voor haar ook wel makkelijker als je erop zit dan dat je er naast staat....zou het proberen !

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 21:59

Tjah, er nu al op? Nooit aan gedacht eigenlijk :)
Ik weet dat longeren zwaarder is voor haar dan doorsnee ander paard. Ik wil haar gewoon laten wennen aan mn stem en commando's en dat dan even niet door het van en naar de wei doen, snap je?

Maar zondag komt er me iemand helpen om vooral mijn andere 2 donderkes te longeren :D Zij gaat maar even en mss vraag ik aan da meisje wel om me even erop te helpen. Wie weet lukt t wel. As ik mn hoefsmid mag geloven is ze hardstikke zadelmak :)

Ok, geerke, ik zal t nooit meer zeggen :o Maar geef toe, ik had voor t geld dat ik in haar heb gestoken al 2 ander gezonde paarden gehad. MAAAAAAAAAR mss was die band dan nooit zo goed geweest, of op een ander manier of.... Feit is, ongeacht haar uiterlijk of haar mankementjes of wat dan ook, ik ben STAPELGEK op dat paard. Ik zou haar dan ook voor geen geld van de wereld meer wegdoen :D Miskoop of niet, deze blijft ;)

Jaja, Kekaro, het is idd al zo lang geleden. In september reeds 3 jaar. Met vallen en opstaan staat ze er toch mooi te wezen, niet? Nu nog wat spiertjes bijkweken hier en daar en komt helemaal goed :D

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:02

komt zeker helemaal goed +:)+

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 15:08

Mods, ik hoop dat dit mag?

Ok, waar zal ik beginnen.... Ik sukkel al enkele maanden met Ceara en de DA wist ook niet meer hoe of wat, dus ben ik de kruidentoer opgegaan. Ceara heeft al sinds november jeuk en niets kon laten zien wát het was _-:(
Vrijdagavond is een osteopate/handoplegster geweest bij Ceara en het was héél erg confronterend, vooral voor mij dan.

Eerste superpuntje is, Ceara is te genezen *\o/* Ze sukkelt nl al héél lang met enkele ontstekingen (daarover later meer) in haar lichaam. Dingen waar ze al langer dan 3 jaar mee sukkelt en dus blijkbaar niet te zien waren in haar bloed.
Ceara zal in september 3 jaar bij mij zijn

Ceara is ontzéttend graag hier, bij mij. Ze vindt dat ze hier kansen krijgt, kansen die ze nooit eerder kreeg. Ze staat heel graag op stal, omdat ze daar tot rust kan komen, weg van alles enzo. Ze loopt ook graag buiten, maar 24/7 is nu absoluut niet aan de orde voor haar. Net zoals ik dus al altijd heb gezegd. Momenteel vindt ze het gras ook te droog. Helaas kan ik daar maar weinig verandering in brengen :roll:

3 jaar geleden had ze eigenlijk opgegeven, maar toen kwam ze hier bij mij en was ze heel erg onder de indruk van alles hier, mij, de paarden. Ze is me ontzettend dankbaar voor wat ik allemaal doe voor haar, wat ik allemaal al deed voor haar.
Ze heeft het ook énorm moeilijk gehad en daarbij zwaar afgezien bij de dood van Charley. Ik wist dat t moeilijk is geweest voor haar, maar zo moeilijk? Wist ik ook niet

Het feit dat ze zo gestresseerd en opgefokt loopt soms ligt aan mij Ik ben té gestressed, loop met teveel dingen in mn hoofd. Ik wil ook alles te goed doen voor haar en de andere paarden. Ik moet leren loslaten. Iets wat héél moeilijk is voor mij %)
De osteopate heeft ook naar haar hartchakra geluisterd van Ceara. En Ceara wou één ding....
Dat ik eindelijk eens wou beginnen met mezelf graag te zien... Je weet niet hoe je je dán moet voelen, als je paard plots zegt dat haar mens zichzelf niet graag ziet :oo

Medisch gezien is Ceara een soort van puinhoopje. Ze zit vast in de rug, in spieren en gewrichten. Ze heeft problemen met haar dunne darm. Haar lever werkt goed, maar haar nieren minder waardoor de afvalstoffen in haar lichaam blijven. De reguliere geneesmiddelen zijn niet (meer) goed voor haar doordat haar lichaam dit niet meer aankan.

Ze sukkelt dus met 2 ontstekingen, een bacteriële en een parasitaire ontsteking. De Health detox die ik gaf werkte wel, maar doet de beestjes in haar niet dood, waardoor het dus nie blijvend werkte.
We gaan nú vooral aan die ontstekingen werken, later aan de rest. Het ene is nu prioritair op het andere.

Ceara komt erdoor, dat is zéker! Wegdoen mag ik zéker niet, want ze is hier zo graag, dat ik haar de dood zou injagen mocht ik haar ooit wegdoen. Mijn meisje blijft dus mooi hier, bij mij!
Mij vindt ze een open en heel eerlijk persoon, iemand die recht door zee is. Ze heeft veel aan mij, maar... Ik heb dus teveel stress. Stress en frustratie's die zijn van mij spiegelt. De schat, ze spiegelt ongelooflijk. Ze is ook een héél intuïtief paard, ik moet héél goed naar haar luisteren, want ze kan me véél leren. Er is dus idd een reden waarom ze bij mij is gekomen -:)

Jullie moeten weten... Ik ben beginnen huilen, weet je. Het is allemaal heel erg confronterend om te horen dat je paard wéét dat je de laatste tijd aan haar hebt getwijfeld. Dat ze wéét wat ik allemaal voor haar wil doen en mn machteloosheid.
Er zijn mensen waarmee ik mij niet meer moet bezighouden in mn leven, die dus niet goed zijn voor me en dus ook nie voor haar.

Ceara is absoluut geen paard die het wil opgeven. Ze is hier graag en wil ervoor gaan nu.
Ze vindt Amigo een groot ego hebben en Domino ziet ze meer als een speelvogel

Ach, ik heb eigenlijk nog zoveel vragen, vragen die me nu te binnen schieten eigenlijk. Je zou honderuit vragen aan die osteopate. Ik ben zoooo blij da ik haar aangeraden ben.

Bloed moet ik nie laten nemen. Beter is om nu één weg te bewandelen en zo verder te bouwen. Dat is ook beter voor mezelf, dan moet ik me minder zorgen maken en dat is bijgevolg ook beter voor haar. Hoe beter ik loop, hoe beter zij zal lopen.

Oja, ik moet ook haar verleden loslaten. Dat is voorbij en paarden denken zo niet. Het is het hier en het nu dat telt voor hun en nu vindt Ceara het goed. Ze is gelukkig nu.

Voer vindt ze ook goed, alleen kan ze daar maar weinig uithalen ivm die bacteriën en parasieten. Ik voed dus eigenlijk hoofdzakelijk die beesten ipv mijn paard.

Nu ik dit alles weet.... Je kan nie geloven wat mn gevoel nu is. Mn paard die werkelijk gelukkig is bij me :D Mijn paard die binnen een aantal maanden genezen zal verklaard worden. Mijn paard... Mijn Ceara.... <3
Samen gaan we ervoor +:)+ Nu nog meer dan we al deden! Ze is mijn meisje, mijn mooie, lieve meisje <3 Ik ben zo kwaad op haar geweest en dat vergeeft ze me gewoon allemaal. Welke mens zou dat doen?

Binnen 6 weken komt ze terug, de osteopate. Als jullie dat willen, worden jullie op de hoogte gehouden. Binnen 6 weken ga ik een héél ander paard op stal hebben.

Wat een fijn en warm gevoel heb ik nu.... :z