Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iEmmaaa schreef:Sorry ik ben niet bekend met dampigheid, maar merk wel vaak dat Friezen toch iets sneller last hebben van het warme/benauwde weer.
De kwpn'ers hier zie je allemaal gewoon vrolijk rond huppelen en alleen wat zweten tijdens het werk. Alle Friezen staan daar en tegen in een hoekje een beetje voor zich uit te staren en te wachten tot ze weer naar binnen mogen.
gett schreef:Bij de stap word ik zelf altijd lui, dus wordt het actieve minder.
Gisteravond onverwachts op buitenrit geweest, was heerlijk! Was ook een paard van 1.83 mee en stapt en draaft natuurlijk veel harder. Dus had een lekker voorwaarts paard en met de galop bijna niet te houden haha. Maar oh zo braaf
Deni11 schreef:Haha herkenbaar! Die van ons is net 6 en sinds een jaartje 2/3x per week onder het zadel waarnaast ze voor de kar loopt, helaas door ziekte en gebrek aan instructrices zijn we sindskort pas echt lekker bezig aangezien we een goed passende instructie gevonden hebben waar het fijn mee klikt! Dit is meer vanaf het rechtrichten en samen werken en opeens hebben we een totaal ander paard (hiervoor was het meer van vast houden tot ze los laat maar dan is ze een sterke tegenstander die graag tegen je battelt)
Bij ons word galop beloont en dat vind mvr dus erg leuk. De laatste keren dat ik reed was het alle bochten of zijdes dat ik een verruiming vroeg zo van ja "we gaan toch zeker wel galopperen "sprongzodra ze er in zit zijn het max 7 passen maar dat terzijde haha, ze geeft dus wel een reactie de laatste tijd en doet graag mee
daarnaast is de stap snel te gedribbeld en probeert ze graag te gaan draven. Al gaat dit wel beter al vind ze alles in stap maar "saai"
Deni11 schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben: wat is jullie "doel" met jullie fries?(algemene vraag voor mensen hier)
Mijn doel persoonlijk is een fijn Allround paardje te krijgen die een leuk L/M proefje neer kan zetten waarnaast we lekker naar buiten kunnen/longeren/grondwerken en de eigenaar ment.
droversrun schreef:Fijn dat het iets beter gaat en dat ze met dit weer wel lekker op de wei kan
Knappe Pablo! Is hij niet meer van Eva?