[FOTO] Friese paarden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hannelover

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:39

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:52

chriske schreef:
Vraagje geven jullie wel eens zonnebloemolie door het eten? Las dat door het zo nu en dan door het eten te gooien het huidschilfers verminderd, iemand hier ervaring mee :) ?

Ja! Siebe krijg het altijd door zijn zemelen. Maar hij heeft wel schilfers -O- Volgens mij krijgt hij het ook meer om koliek te voorkomen.

Lekkere buitenfoto's allemaal zeg!!

Wow Hannelover, Hanne glimt inderdaad heel mooi! En leuk dat rode setje!

Ooh zucht. Die voorpluk is echt zóóó aso ^&+

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:12

Dankje @renskep :D

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:18

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Lonneke op 13-03-16 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:20

Afbeelding

Wat komen er weer een knapperds voorbij! Ik ben wezen knuffelen en wandelen vandaag!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:28

Mooi friesje lonneke <3 knuffelen en wandelen met dit weer is echt heerlijk {:}

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:36

Ik lees straks bij, vandaag heerlijk buiten gereden, was helaas wel druk qua fietsers enzo maarja.. Heb een filmpje gemaakt met gopro! :D

Kunnen jullie hem in HD zien? Ik niet.. Weirddd..
Ah nu wel..

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:41

Leuk filmpje <3 kan hem ook niet op HD zetten maar zit op m'n telefoon :o

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:48

Awh I am so jealous! Heerlijke beelden Captain :)

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:53

Leuk filmpje en leuke foto's! !

Ik heb er eigelijk a 3 weken weer op gezeten! Voor het eerst op m'n ruin gereden haha :D

Afbeelding
Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:13

Ziet er goed uit just_eva <3 merk je eigenlijk verschil?

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:36

Ja het is een compleet ander paard!!!

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:57

Hier ook een friesje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:05

Wauw wat een mooie omgeving!

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:04

Leuke fries! En indd ook een erg mooie omgeving! :)

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 12:01

Zo ! ik heb eindelijk mijn laptop weer aan de praat gekregen }:)

tja waar moet ik beginnen ? ik ben van actieve poster , naar actieve meelezer gegaan ..
dit doordat ik het onwijs druk had met school , paard , werk en dan ook nog vriendlief.

Gelukkig heb ik nu weer wat meer tijd en kan ik even reageren op een aantal dingen .

Captain schreef:
Voor:
[ [url=m/As1Oy7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/flWS8p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/DmWErZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tJ9IAJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/E4e6i9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gLhPCk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HngHh0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is misschien nog niet helemaal mooi maar denk als hij straks in zijn zomervacht zit het er al heel anders uitziet! :))

De menno make over !! *\%/*
wat ziet ie er goed uit zeg ! hij ziet er nu heerlijk fris uit ! Lekker dier is het , zou het leuk vinden jullie eens te ontmoeten. Ik ga vanmiddag Kim dr baard en sokken ook weer knippen ( sokken knip ik een beetje zodat ze niet over de grond slepen.

hannelover schreef:
smurfen zijn altijd goed christen :Y) :+ <3 8-) :# geef ook nooit zonnebloem olie hanne glimt al :D lekker dat ze je zo goed volgt!

leuk captain!

lekker kittydylan dat buitenrijden! <3

ik knip voor wedstrijden sis altijd hanne dr paard en heer sommige aartjes sok weg die tot dr knie komen :o en ze staat altijd te genieten :D :o

knappe fries steffie <3

heb ook het idee dat iedereen in dat lentezonnetje (vooral in het weekend :+ ) veel vrolijker is incl. mijzelf :D

voor het naar buitengaan geef ik dezelfde tip als captaindie is altijd erg effectief O:) ;)

mooi schoon menootje weer <3

vandaag echt lekker gereden met het zonnetje en daardoor heeft mn moeder ook supermooie fotos gemaakt met de camera *\%/* :o <3 zal even mijn 3 favoriete bijvoegen <3

1. dr galop die steeds beter gaat *\o/*
[ [url=m/5sCfNC.jpg]Afbeelding[/url] ]

2. alsf ze aan het showen is :wow: <3 (mn houding is bagger want ze ging half dravend half galopperend over de balk heen wat ik niet had verwacht :') )
[ [url=m/JR5xLk.jpg]Afbeelding[/url] ]

3. mijn favoriet mn kleine krachtpatsertje :D O:) :~ <3
[ [url=m/w7wWEB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaan jullie vooruit zeg ! ziet er goed uit , en wát kan die sjouwen zeg :oo

jUst_eVa schreef:
Hee wat leuk ik heb ook zo'n dag gehad, sokken bij geschoren, hoofd geschoren, en helemaal gewassen!
[ [url=m/mME7uH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nogmaals WELKOM , wat een parel zeg ! Ergens jammer dat hij geen hengst meer is ... ik denk dat kim hem helemaal het einde vind <3 ( anders ik wel ) heel aansprekend hoofd !
mag ik vragen wat zijn afstamming is ?

_Lonneke schreef:
[ [url=m/M5RgU0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat komen er weer een knapperds voorbij! Ik ben wezen knuffelen en wandelen vandaag!

Lekker is dat he ? Ultiem genot noem ik dat altijd . leuke foto , jullie zijn duidelijk gek op elkaar!
Debby614 schreef:
Hier ook een friesje

[ [url=m/vOUAQu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DOui44.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BlKYkq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ym7aij.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh la laaa ! Wát een omgeving zeg , en wat een leuke fries !!

Wat heerlijk he Captain ? zo lekker buiten zijn met je vriendje <3

Laatst las ik iemand met mok problemen ? ik heb dat zelf ook gehad .. zelfs zo erg dat we dachten dat ze haar been had gebroken , hij was super dik en ze liep op 3 benen :(:)

eerst niks gevonden , maar na goed zoeken toch mok !
eerst de omgeving kort geknipt zodat ik het goed kon behandelen , daarna een hoge emmer ( voer ton ) gevuld met warm water en veel biotex.
daarna haar been er in gestopt ( aan te raden is dat iemand haar vast houdt en een voorbeen optilt zodat ze niet anders kan) goed geschrobt en schoongemaakt . ook eventjes laten weken . Dit bij alle 4 de benen gedaan .

Toen groot rondje wezen stappen zodat ze het been slank loopt. vervolgens op stal gezet . De volgende dag wondspray opgespoten , dit een paar dagen herhaald en daarna sudocreme gesmeerd tot het helemaal weg was ;)

Dat is dus mijn advies :list:

Met mij en Kim gaat het goed , met rijden beginnen we nu echt sprongen te maken en begint ze eindelijk de schouder binnenwaarts aan te bieden. wel klein maar een begin is een begin !

ook rijden we weer bitloos en probeer ik 1 keer in de week zonder zadel te rijden. super voor onze band en voor mijn zit :+
Bitloos pakt ze nu ook echt super op en ze is heel fijn te sturen. Ook kan ze nu de jambette met beide benen onder het zadel ! binnenkort hopelijk fotos en films.

en verder nog ... perongeluk een marathon wagen gekocht :oo
gebruikte altijd diegene van de stalbaas , maar toen deze op mn pad kwam toch maar gedaan ! Nu kunnen we alle marathons rijden die we willen zonder dat we lopen te hanissen met wisselen van karren ect.

helemaal blij !

oke , het spijt me zeer voor dit lange verhaal maar ik moest even weer bijpraten . Ik hoop het nu weer bij te kunnen houden

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:06

Haha hoi!
Ik heb tot nu toe geen moment spijt dat hij ruin is, hij is zoveel liever en zo veel rustiger. Nu kan ik echt van hem genieten. Hij kan alleen geen baby's meer maken haha.
Pablo stamt af van doeke 287. Dat is zijn opa, waar hij ook heel erg op lijkt. Pablo heeft geen papier maar zijn vader schijnt vroeg overleden te zijn dus dat zal wel die zoon van doeke zijn die vroeg is overleden. Maar ik vind een papier maar een beetje onzin, dat maakt een paard niet minder kostbaar of bijzonder :D

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 12:09

jUst_eVa schreef:
Haha hoi!
Ik heb tot nu toe geen moment spijt dat hij ruin is, hij is zoveel liever en zo veel rustiger. Nu kan ik echt van hem genieten. Hij kan alleen geen baby's meer maken haha.
Pablo stamt af van doeke 287. Dat is zijn opa, waar hij ook heel erg op lijkt. Pablo heeft geen papier maar zijn vader schijnt vroeg overleden te zijn dus dat zal wel die zoon van doeke zijn die vroeg is overleden. Maar ik vind een papier maar een beetje onzin, dat maakt een paard niet minder kostbaar of bijzonder :D

Volledig met je eens , vind het een plaatje. Volgensmij is het ook echt een clown en een lieverd, tenminste die indruk krijg ik .

bijzonder dat het zo een verschil kan maken , ergens ook wel begrijpelijk met die gierende hormonen. :Y)

heeft ie ooit gedekt ?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:04

Ik lees stiekem al heel lang mee maar wat een prachtige foto's komen er voorbij. Dan mis ik het hebben van een fries wel zeg!

Ik heb een aantal jaar een fries gehad, Femke, helaas hebben we haar 3 jaar geleden in moeten laten slapen ivm artrose :)

Afbeelding

Nu ik die van jullie steeds allemaal zie mis ik het zo :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:16

Pabloooo! <3 Hij heeft nog wel wat last van de hormoontjes met zo'n z'n pielie eruit haha.. :') Wat fijn dat je nu al wel verandering merkt. Moet je nagaan hoe hij is als alle hormonen uit z'n lijf zijn! Heeft hij weleens gedekt?

Hannelover ik ga zo reageren op je topic!
Mooie fries Lonneke! Het zou wel leuk zijn als je op iedereen zou reageren.. :)
Hey LadyKim! Ik miste je al. :D Waar woon je? Je bent altijd welkom! Menno vind het super leuk al zijn kunstjes aan iemand te laten zien haha. Met wat voor bitloos hoofdstel rijd je nu?
Per ongeluk een marathon wagen kopen.. :') Wel vet! Ik wil een keer mee! :D
Ahh liespower! :(:) Mooie fries had je! Wil je in de toekomst weer een fries?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:29

jUst_eVa schreef:
Ja het is een compleet ander paard!!!

dat is lekker nu kan je nog extra genieten *\o/*

Debby614 schreef:
Hier ook een friesje

[ [url=m/vOUAQu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DOui44.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BlKYkq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ym7aij.jpg]Afbeelding[/url] ]

mooie fotos mooie omgeving ook <3

LadyKim schreef:
Wat gaan jullie vooruit zeg ! ziet er goed uit , en wát kan die sjouwen zeg :oo

dankje :D

LadyKim schreef:
Met mij en Kim gaat het goed , met rijden beginnen we nu echt sprongen te maken en begint ze eindelijk de schouder binnenwaarts aan te bieden. wel klein maar een begin is een begin !

ook rijden we weer bitloos en probeer ik 1 keer in de week zonder zadel te rijden. super voor onze band en voor mijn zit :+
Bitloos pakt ze nu ook echt super op en ze is heel fijn te sturen. Ook kan ze nu de jambette met beide benen onder het zadel ! binnenkort hopelijk fotos en films.

en verder nog ... perongeluk een marathon wagen gekocht :oo
gebruikte altijd diegene van de stalbaas , maar toen deze op mn pad kwam toch maar gedaan ! Nu kunnen we alle marathons rijden die we willen zonder dat we lopen te hanissen met wisselen van karren ect.

helemaal blij !

oke , het spijt me zeer voor dit lange verhaal maar ik moest even weer bijpraten . Ik hoop het nu weer bij te kunnen houden

fijn dat het schouderbinnenwaarts beter gaat! uitloos rijden ga ik nog niet doen dan vliegt ze alle kanten uit :Y) :') fijn dat het met kim wel lukt! ik zal gaan genieten van jullie men/marathon wedstrijden <3

liespower94 schreef:
Ik lees stiekem al heel lang mee maar wat een prachtige foto's komen er voorbij. Dan mis ik het hebben van een fries wel zeg!

Ik heb een aantal jaar een fries gehad, Femke, helaas hebben we haar 3 jaar geleden in moeten laten slapen ivm artrose :)

[ [url=m/x8CbeK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu ik die van jullie steeds allemaal zie mis ik het zo :)

ahw wat een knappert liespower94 <3 :(:)

jUst_eVa schreef:
Haha hoi!

lekker dat pablo fijner aanvoelt!

Captain schreef:
Hannelover ik ga zo reageren op je topic!

heb het gezien bedankt :D

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:40

Aah wat een lieve uitdrukking had jullie Fries liespower94!

Pablo heeft 2 merries gedekt, maar zijn verkocht naar het buitenland dus geen idee hoe ze zijn en waar helaas!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:50

Rara wat wordt dit? :D Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:52

Bak bak bak bak bak?! :):)

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:28

:)) :)) :)) :)) :))

Captain gaat door naar de finale!

Ben er heel blij mee, 19 bij 35 (en dat terwijl eerst 15 bij 20 de max was van mn stiefvader :P ) kan nu eindelijk mijn eigen gang gaan. Eindelijk weer lessen, niet elke keer de bak hoeven aanharken ennn geen stroomdraad omheining meer!